Formula 1: Τα κόκκινα φώτα σβήνουν, η σεζόν ξεκινά!

AMNA

Το sportday.gr παρουσιάζει τις 10 ομάδες και τους 20 πιλότους που θα αγωνίζονται τη φετινή σεζόν στις πίστες της Formula 1 με τις Ferrari και Mercedes να θέλουν να κλέψουν το θρόνο της Red Bull και του Μαξ Φερστάπεν.

Η αναμονή τελείωσε. Τα κόκκινα φώτα έχουν ανάψει και θα σβήσουν για πρώτη φορά το τριήμερο 3-5 Μαρτίου στην πίστα του Σακχίρ στο Μπαχρέιν. Οι 10 ομάδες δηλώνουν πανέτοιμες για τη νέα σεζόν η οποία έχει ως απόλυτο φαβορί τον Μαξ Φερστάπεν και τη Red Bull με τις Ferrari και Mercedes να θέλουν να της κλέψουν το θρόνο.

Πολλές ήταν οι μεταγραφές στη silly season με τις ανακατατάξεις να μην περιορίζονται στα δίδυμα των πιλότων αλλά και στους επικεφαλής των ομάδων με σημαντικότερη αλλαγή αυτή της Ferrari με τον Ματία Μπινότο να αποτελεί πλέον παρελθόν πληρώνοντας τα λάθη του 2022 και τον Φρεντ Βασέρ να τον αντικαθιστά.

Red Bull – Μαξ Φερστάπεν/Σέρχιο Πέρεζ

Είναι οι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές και θέλουν να παραμείνουν στην κορυφή. Η Red Bull απολαμβάνει τα τελευταία χρόνια της… τυπικής ή άτυπης συνεργασίας της με τη Honda καθώς από το 2026 και έπειτα θα συνεργάζεται με τη Ford, στην επιστροφή της ιστορικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη Formula 1.

Ο Μαξ Φερστάπεν και ο Σέρχιο Πέρεζ θα θελήσουν για μια ακόμη σεζόν να κυριαρχήσουν. Ο Ολλανδός είναι το απόλυτοι φαβορί για ακόμη μια σεζόν με τον Μεξικανό να αναμένεται να τον βοηθά διαρκώς. Αξιοσημείωτη είναι η επιστροφή του Ντάνιελ Ρικιάρντο στο Μίλτον Κέινς ως τρίτος οδηγός της αυστριακής ομάδας.

Ferrari – Σαρλ Λεκλέρ/Κάρλος Σάινθ

Πέρυσι ξεκίνησε με ένα εντυπωσιακό 1-2 στον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Μπαχρέιν ενώ ο Σαρλ Λεκλέρ κέρδισε και στην Αυστραλία με τον Μαξ Φερστάπεν να εγκαταλείπει στους δύο από τους τρεις αγώνες της σεζόν. Η συνέχεια; Το ακριβώς αντίθετο. Η Ferrari εμφάνισε προβλήματα αξιοπιστίας και ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε σπάζοντας σχεδόν όλα τα ρεκόρ.

Οι δύο… Κάρολοι, Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ θα προσπαθήσουν να κάνουν το καλύτερο δυνατό για τη Scuderia και να την κάνουν να επιστρέψει στην κορυφή στο ξεκίνημα μιας νέας εποχής για την ιστορική ομάδα καθώς ο Φρεντ Βασέρ αντικατέστησε τον Ματία Μπινότο ως επικεφαλής της ομάδας παίρνοντας στην ουσία… προαγωγή από την Άλφα Ρομέο.

Mercedes – Λιούις Χάμιλτον/Τζορτζ Ράσελ

Ήταν οι κυρίαρχοι της Formula 1 για μια γεμάτη… επταετία και λίγο έλειψε να το κάνουν οκταετία όμως ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να ανακτήσει την πρωτιά από τον Λιούις Χάμιλτον στον αλησμόνητο αγώνα του Άμπου Ντάμπι το 2021.

Ο Βρετανός 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής θα θελήσει να φτάσει το όγδοο και να ξεπεράσει τον Μίχαελ Σουμάχερ. Παρέα με τον Τζορτζ Ράσελ σχηματίζουν ένα εξαιρετικό δίδυμο το οποίο με ένα ικανό μονοθέσιο θα μπορέσει αναμφίβολα να ανακτήσει τα σκήπτρα από τη Red Bull. Ο Τότο Βολφ, πάντως, εμφανίζεται ιδιαίτερα αισιόδοξος.

Alpine – Πιερ Γκασλί/Εστεμπάν Οκόν

Μια νέα αμιγώς γαλλική εποχή ξεκινά για την Alpine. Η ομάδα από τη Γαλλία εμπιστεύεται στο πλάι του Εστεμπάν Οκόν έναν ακόμη ταλαντούχο Γάλλο πιλότο, τον Πιερ Γκασλί ο οποίος αντικαθιστά τον Φερνάντο Αλόνσο.

Η συνεργασία των δύο εγωιστικών χαρακτήρων απασχολεί εξίσου με την απόδοση του μονοθεσίου τους ιθύνοντες της Alpine με τις ενδοοικογενειακές μάχες Οκόν και Γκασλί να αναμένεται να αυξήσουν το ενδιαφέρον στις μεσαίες θέσεις. Και οι δύο είναι ικανοί για θετικές εκπλήξεις, κάτι που έχουν αποδείξει στο παρελθόν με τις νίκες τους σε Ουγγαρία και Μόντζα, αντίστοιχα.

Mclaren – Λάντο Νόρις/Όσκαρ Πιάστρι

Η Μακλάρεν ήταν η πρωταγωνίστρια του σίριαλ της «silly season» καθώς έκλεψε τον Όσκαρ Πιάστρι μέσα από τα χέρια της Alpine, η οποία της… έκλεψε την τέταρτη θέση των κατασκευαστών. Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αποτελεί πλέον παρελθόν και στο πλάι του ταλαντούχου Λάντο Νόρις βρίσκεται πλέον ο πρωταθλητής της Formula 2 το 2021, Όσκαρ Πιάστρι.

Ο Λάντο Νόρις θα είναι πλέον ξεκάθαρο νούμερο 1 στην ομάδα και παρέα με τον νεαρό Αυστραλό δημιουργούν ένα άκρως νεανικό και ταλαντούχο δίδυμο. Αν η συνεργασία των δύο είναι αρμονική και το μονοθέσιο βελτιωμένο σε σχέση με πέρυσι, τα πορτοκαλί μονοθέσια αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο μέσα στη σεζόν.

Alfa Romeo – Βάλτερι Μπότας/Γκουάνιου Ζου

Η απελευθέρωση του Βάλτερι Μπότας είναι ο τίτλος της περσινής άκρως επιτυχημένης σεζόν για την Alfa Romeo. Φέτος ο Φινλανδός παρέα με τον νεαρό teammate του, Γκουάνιου Ζου θα θελήσουν να αποδώσουν το ίδιο και ακόμα καλύτερα στην τελευταία τους σεζόν με τα χρώματα της Alfa Romeo.

Η ιταλική φίρμα θα κοσμεί για τελευταία σεζόν το μονοθέσιο της Sauber με την ελβετική εταιρεία να έχει ήδη συμφωνήσει με την Audi η οποία θα εισέλθει στο σπορ το 2026. Με τον Φρεντ Βασέρ να αποτελεί παρελθόν, ο Αντρέας Σάιντλ είναι πλέον CEO του ομίλου Sauber με το βλέμμα του στραμμένο ασφαλώς στη συνεργασία με την Audi.

Aston Martin – Φερνάντο Αλόνσο/Λανς Στρολ

Η περσινή σεζόν δεν κύλησε όπως θα περίμενε το αφεντικό Λόρενς Στρολ. Το μονοθέσιο δεν ήταν αποδοτικό και μερικές εκλάμψεις του Σεμπάστιαν Φέτελ έφεραν ορισμένα επιτυχημένα αποτελέσματα. Ο Λανς Στρολ ήταν σχεδόν δεδομένο ότι θα αποκλειόταν στο Q1 παρέα με τις Williams και αυτό θα κληθούν να αποφύγουν φέτος τα πράσινα μονοθέσια.

Με τον Γερμανό Παγκόσμιο Πρωταθλητή να αποτελεί παρελθόν, ο μπαμπάς Στρολ εμπιστεύτηκε έναν ακόμη Παγκόσμιο Πρωταθλητή στο πλάι του γιου του με τον Φερνάντο Αλόνσο να αφήνει τα μπλε της Alpine για τα πράσινα της Aston Martin. Οι χειμερινές δοκιμές ήταν ενθαρρυντικές για την ταχύτητα του μονοθεσίου και το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του Ισπανού μπορεί να φέρει αναπάντεχες ευχάριστες εκπλήξεις.

HAAS – Κέβιν Μάγκνουσεν/Νίκο Χούλκενμπεργκ

Ο Γκούνθερ Στάινερ είδε τον Κέβιν Μάγκνουσεν να επιστρέφει δυναμικά μετά από ένα χρόνο απουσίας και να φέρνει εξαιρετικά αποτελέσματα στο ξεκίνημα της σεζόν. Η συνέχεια δεν ήταν ανάλογη καθώς λίγο οι ατυχίες του Μικ Σουμάχερ και λίγο η έλλειψη πόρων για την εξέλιξη του μονοθεσίου απέτρεψαν την αμερικανική ομάδα από το να αποφύγει την όγδοη θέση των κατασκευαστών.

Ο γιος του σπουδαίου Μίχαελ αποτελεί παρελθόν με έναν συμπατριώτη του να τον αντικαθιστά. Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ φημιζόταν για τρία πράγματα. Τη σταθερότητά του, το χιούμορ του και τον… on air τσακωμό με τον Κέβιν Μάγκνουσεν. Στη HAAS επιζητούν κυρίως το πρώτο με τις σχέσεις των δύο πιλότων να φαίνονται πλέον σε άριστο επίπεδο. Ζήτημα ο καταμερισμός των πόρων με τους Αμερικάνους να αναμένεται να εμφανιστούν με pit wall τριών ατόμων.

AlphaTauri – Νικ Ντε Βρις/Γιούκι Τσουνόντα

Ήταν η απογοήτευση της περσινής σεζόν με τους Πιερ Γκασλί και Γιούκι Τσουνόντα να μην καταφέρνουν σε κανένα βαθμό να πάρουν πράγματα από το μονοθέσιο εμφανίζοντας σε αρκετά grand prix προβλήματα αξιοπιστίας.

Η έλλειψη προοπτικής στη συνεργασία Γκασλί και Red Bull οδήγησε στη μετακόμιση του Γάλλου στην Alpine με τον Νικ Ντε Βρις να τον αντικαθιστά. Η συνεργασία της ομάδας με την… μητέρα Red Bull θα συνεχιστεί κανονικά όπως δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας, Φραντς Τοστ, πράγμα που κάνει την ιταλική εταιρεία να ελπίζει σε καλύτερες εμφανίσεις.

Williams – Άλεξ Άλμπον/Λόγκαν Σάρτζεντ

Ήταν με διαφορά το πιο αργό μονοθέσιο της περσινής σεζόν με το ταλέντο του Άλεξ Άλμπον να είναι υπαίτιο για ορισμένα ανέλπιστα υψηλά πλασαρίσματα. Η εικόνα της είναι βελτιωμένη χρονιά με τη χρονιά και φέτος θα επιζητήσει αυτό ακριβώς, μια ακόμη πιο ανταγωνιστική εικόνα με τον (Valtteri it’s) Τζέιμς Βόουλς στη θέση του επικεφαλής και τον Τζένσον Μπάτον όλο και πιο κοντά στην ομάδα.

Ο Νίκολας Λατίφι αποτελεί παρελθόν με τον Λόγκαν Σάτζεντ να είναι εκείνος που τον αντικαθιστά, όντας παράλληλα ο μόνος Αμερικανός πιλότος του grid. Το να είναι καλύτερος του προκατόχου του δεν είναι κάτι δύσκολο, γι’ αυτό και αυτό που ελπίζει η Williams είναι ο νεαρός να βρίσκεται κοντά σε απόδοση στον Άλμπον.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News