Νικολόπουλος για Παπαϊωάννου: «Έτσι γεννήθηκε η ιδέα να τραγουδήσει τον ύμνο της ΑΕΚ»
Ο μεγάλος συνθέτης Χρήστος Νικολόπουλος μίλησε για τον θρυλικό Μίμη Παπαϊωάννου, τη δημιουργία του ύμνου της ΑΕΚ και μοιράστηκε τις εμπειρίες του με τον εμβληματικό ποδοσφαιριστή που έφυγε από τη ζωή την Τετάρτη 15/3.
Η οικογένεια της ΑΕΚ, του ελληνικού ποδοσφαίρου, του ελληνικού αθλητισμού είναι από το πρωί της Τετάρτης (15/3) πιο φτωχή. Ένα από τα πιο εκλεκτά μέλη της, ο Μίμης Παπαϊωάννου δεν ζει πια ανάμεσά μας.
Ένας από τους μεγαλύτερους και πιο αγαπητούς στους φιλάθλους όλων των ομάδων, παίκτες που ανέδειξε το ελληνικό ποδόσφαιρο, έχασε τη μάχη με τα προβλήματα υγείας που τον ταλαιπώρησαν, τα τελευταία χρόνια και πέταξε για τους ουρανούς σε ηλικία 81 ετών.
Ο συνθέτης Χρήστος Νικολόπουλος, που έχει συνδέσει το όνομά του με τον ύμνο της ΑΕΚ, μίλησε στην ΕΡΤ για τον Μίμη Παπαϊωάννου και πώς προέκυψε αυτή η συνεργασία, αλλά και για άγνωστες πτυχές της ζωής του εμβληματικού ποδοσφαιριστή.
«Το 1965 συνέβη αυτό. Εγώ τον σύστησα στον Στέλιο Καζαντζίδη και εκείνο τον καιρό που αντιμετώπιζε τα προβλήματα με την ΑΕΚ που δεν μπορούσε να πάει στη Ρεάλ Μαδρίτης, του είπε ο Καζαντζίδης, δεν έρχεσαι τώρα που θα πάμε στη Γερμανία, μιας και τραγουδάς λίγο. Έτσι ήρθε μαζί μας στη Γερμανία που γινόταν χαμός. Τότε υπήρχαν οι νέοι μετανάστες στη Γερμανίας. Έβγαινε στην σκηνή μια φορεσιά της Εθνικής και μια μπάλα και τραγουδούσε 2-3 τραγούδια.
Φυσικά με πολλή αγάπη και συγκίνηση ο κόσμος τον υποδεχόταν, όπως και τον Καζαντζίδη. Εγώ τότε έπαιζα μπουζούκι, ήμασταν μαζί στο συγκρότημα. Στη συνέχεια ήμασταν μαζί στην Αθήνα. Και τότε γεννήθηκε η ιδέα. Μου είπε ο Καζαντζίδης δεν του γράφεις ένα τραγούδι για την ΑΕΚ. Έτσι κάθισα και έγραψα τη μελωδία και στη συνέχεια φωνάξαμε έναν στιχουργό, τον Χρήστο Κολοκοτρώνη και έγραψε τον στίχο. Έτσι γεννήθηκε το τραγούδι αυτό, το οποίο παίζεται και θα παίζεται στους αγώνες της ΑΕΚ.
Προλάβαμε πριν από έξι – οκτώ χρόνια και πάθει το πρόβλημα που είχε το μακροχρόνιο. Το τραγούδησε ξανά και κάναμε νέα ενορχήστρωση με τραγούδια σημερινά. Θα έχει ακόμα ζωή αυτό το τραγούδι με τη φωνή του αγαπημένου μου φίλου, του Μίμη», ανέφερε αρχικά.
Για την επιστροφή του Παπαϊωάννου στο ποδόσφαιρο:
«Η τελευταία σεζόν που δούλεψε ο Καζαντζίδης ήταν το 1965 σε ένα κέντρο το “Φαληρικό” που είναι το νυν “Κύτταρο”. Εκεί τον χειμώνα ερχόταν και τραγουδούσε ο Μίμης. Έκανε εμφάνιση νωρίς και έφευγε για να κοιμηθεί για την προπόνηση.
Τραγούδησε και τρία – τέσσερα τραγούδια σε δίσκους, δικά μου. Δεν ήταν η δουλειά του αυτή. Η δουλειά ήταν το ποδόσφαιρο. Ήταν συνεπής στις προπονήσεις. Ερχόταν στο εξοχικό μου δύο-τρεις μέρες να καθίσει και το ωράριο ήταν αυτό των προπονήσεων. Έτρωγε νωρίς, κοιμόταν νωρίς. Ανήκε στο ποδόσφαιρο. Γι’ αυτό είχε γεννηθεί. Είχε ταλέντο και ένστικτό για το που θα στείλει την μπάλα».
Για τις δικές του αναμνήσεις από τον Μίμη Παπαϊωάννου:
«Ήταν πολύ καλός άνθρωπος. Συναντιόμασταν συχνά. Σχεδόν κάθε δύο – τρεις μέρες. Τα χωριά μας ήταν κοντά. Ήταν πολύ αγαπημένος μου άνθρωπος, πολύ κοινωνικός με πολύ χιούμορ. Ήταν μοναδικός φίλος. Ήταν από τους ανθρώπους που φεύγουν από αυτή τη ζωή και πάνε κατευθείαν στην αγκαλιά των αγγέλων.
Αρκετά βράδια μαζευόμασταν μαζί και τραγουδούσαμε. Το αγαπημένο του τραγούδι ήταν το ‘Νυχτερίδες και αράχνες”, ενώ στη Γερμανία τραγουδούσε το “Τελευταίο βράδυ μου”. Του το παραχώρησε ο Καζαντζίδης για να το πει ο Μίμης».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
- Άρης: Τα... γνωστά «ντου» του Καρυπίδη - Την «έπεσε» στον Τσαγκαράκη και συνεχίζει να δυσφημεί το ελληνικό ποδόσφαιρο!
- Φουρνιέ: Ο Μπαρτζώκας βρήκε τον Ζιντάν του
- Ολυμπιακός-ΑΕΚ: Η αποστολή των «ερυθρόλευκων» - Εκτός ο Εσε
- Κώστας Παπανικολάου: «Το καλεντάρι που έχει στηθεί από Ευρωλίγκα και FIBA είναι προβληματικό»
- Γερεμέγεφ: «Οι ιδέες του Ρουί Βιτόρια είναι περισσότερο επιθετικογενείς» - Σένκεφελντ: «Θετική αύρα ο Ρουί Βιτόρια»