FORMULA 1: 2.5 εκ. η ζημιά στα μονοθέσια της Ferrari

Με αφορμή τα όσα έγιναν στο Hungaroring η Ferrari γνωστοποίησε ότι μέχρι τώρα έχει δαπανήσει 2.5 εκ. ευρώ για αποκατάσταση ζημιών στα μονοθέσιά της κάτι που σημαίνει ότι πρέπει να περιορίσει την εξέλιξη για να είναι εντός ορίων δαπανών.

Η φετινή χρονιά είναι η πρώτη που οι ομάδες καλούνται να διαχειριστούν το cost cap των 145 εκ. δολαρίων. Και αν για τις μικρότερες ομάδες αυτό δεν αποτελεί κάποιο τεράστιο πρόβλημα αφού και τα προηγούμενα χρόνια οι προϋπολογισμοί τους δεν ήταν πολύ μεγαλύτεροι, για τις μεγάλες αποδεικνύεται μία άλυτη εξίσωση. Αν αναλογιστούμε ότι για τις Mercedes, Ferrari, Red Bull ο νέος κανονισμός έχει περιορίσει κάτα 30% τουλάχιστον τα χρήματα που έχουν να διαχειριστούν αντιλαμβανόμαστε ότι μόνο εύκολο δεν είναι να βρουν λύση. Σε κάθε περίπτωση ο λόγος που ήρθε το cost cap στη F1 είναι για να μπορέσουν οι μικρότερες ομάδες να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και να παίζουν με τα… ίδια χαρτιά.

Αυτή είναι η ουσία όμως θα πρέπει να προβλεφθούν και οι λεπτομέρειες και σε αυτές αναφέρθηκε ο Ματία Μπινότο όπως το είχε κάνει και ο Κρίστιαν Χόρνερ. Ο επικεφαλής της Ferrari αποκάλυψε ότι μέχρι τώρα οι συγκρούσεις εντός πίστας έχουν στοιχίσει 2.5 εκ. ευρώ στη Scuderia και βρισκόμαστε μόλις στα μέσα της χρονιάς. Αυτά τα χρήματα, για να είναι εντός ορίων, πρέπει να κοπούν από την εξέλιξη του μονοθεσίου και αυτό εύλογα δημιουργεί αναταραχή. Ο Μπινότο ζήτησε να ανοίξει η κουβέντα για το πώς θα διαχειριστεί η F1 περιστατικά όπως αυτό στην Ουγγαρία.

Θυμίζω ότι στον πρώτο γύρο του αγώνα ο Βάλτερι Μπότας προκάλεσε καραμπόλα με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και ο Λεκλέρκ και ο Πέρες. Ο Μονεγάσκος θα χρειαστεί να τοποθετήσει και τον τρίτο κινητήρα που έχει στη διάθεση του (μετά από αυτόν κάθε νέος κινητήρας θα σημαίνει ποινή στο grid για τον πιλότο της Ferrari) και φυσικά δαπανήθηκαν και χρήματα για την επιδιόρθωση των υπόλοιπων ζημιών. Αυτό λοιπόν που θέλουν οι “μεγάλες” να έρθει στο τραπέζι των συζητήσεων είναι το τι συμβαίνει ότι καλούνται να διαχειριστούν ζημιές που προκαλούνται από άλλους. Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι είναι ουτοπικό να περιμένουν πώς θα τιμωρούνται χρηματικά οι ομάδες που έχουν την ευθύνη για κάποια σύγκρουση, όμως από την άλλη αν δεν υπάρξει κάποιο… παραθυράκι στον κανονισμό είναι πιθανό να βλέπουμε πρωταθλήματα που τα μονοθέσια δεν θα εξελίσσονται μέσα στη χρονιά.

Επειδή το συγκεκριμένο πρόβλημα το έθεσε και ο Κρίστιαν Χόρνερ μετά τη σύγκρουση του Χάμιλτον με τον Φερστάπεν και τη ζημιά του 1.8 εκ. δολαρίων στο μονοθέσιο του Ολλανδού, μοιάζει σίγουρο ότι οι επικεφαλής των ομάδων θα το συζητήσουν με τη FIA, όμως δεν είναι εύκολη η επίλυση του ζητήματος. 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News