Ναυτιλία: Ποιοι εφοπλιστές είχαν κέρδη 750 εκατ. δολάρια το α’ τρίμηνο
Η κερδοφορία των ελληνικών συμφερόντων εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους ξεπέρασε τα 750 εκατ. δολάρια.
Ναυτιλιακοί παράγοντες της Ακτής Μιαούλη θεωρούν σίγουρο ότι αν συνεχιστούν οι ναύλοι στα ίδια επίπεδα, τα κέρδη των εταιρειών στο τέλος του έτους θα προσεγγίσει τα 3 δισ. δολάρια.
Οι εταιρείες βέβαια, δεν έχουν μόνο κέρδη από την εκμετάλλευση των πλοίων τους, έχουν σημαντικά κέρδη και από τις πωλήσεις των μεγαλύτερων σε ηλικία πλοίων του στόλου τους.
Αναλυτικότερα, τα οικονομικά μεγέθη των εισηγμένων εταιρειών, έχει ως εξής:
H Capital Product Partners, του Βαγγέλη Μαρινάκη, διαχειρίζεται 22 πλοία, από τα οποία, τα εννέα είναι LNG carriers και 13 containerships, χωρητικότητας άνω των 2,1 εκατ. dwt. Τα καθαρά έσοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024 ήταν 33,9 εκατομμύρια δολάρια ή 17,5 εκατομμύρια δολάρια εξαιρουμένου του κέρδους από την πώληση πλοίων, σε σύγκριση με τα καθαρά έσοδα 10 εκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Τα συνολικά έσοδα για το τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2024, ήταν 104,5 εκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με 81 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Η Star Bulk Carriers, του Πέτρου Παππά, μετά την απορρόφηση της Eagle Bulk, διαχειρίζεται 163 bulk carriers, χωρητικότητας 15,6 εκατ. dwt, ενώ ναυπηγεί επίσης οκτώ ακόμη πλοία.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας ανήλθαν σε 74,9 εκατ. δολάρια και είναι αυξημένα κατά 63%, πετυχαίνοντας κατά μέσο όρο έσοδα ύψους 19.627 δολαρίων την ημέρα, ανά πλοίο.
Αναλυτικότερα, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η Star Bulk είχε καθαρά κέρδη ύψους 74,9 εκατ. δολ. ή 0,89 δολ. ανά μετοχή, σε σύγκριση με καθαρά κέρδη ύψους 45,9 εκατ. δολ. ή 0,44 δολ. ανά μετοχή για το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Τα καθαρά ταμειακά διαθέσιμα από λειτουργικές δραστηριότητες για το πρώτο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν σε 114,3 εκατ. δολ., έναντι 83,2 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Το προσαρμοσμένο EBITDA, το οποίο δεν περιλαμβάνει ορισμένα μη ταμειακά στοιχεία, ήταν 123 εκατ. δολ. για το πρώτο τρίμηνο του 2024, έναντι 84,8 εκατ. δολ. για το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023. Τα έσοδα για το πρώτο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν σε 259,4 εκατ. δολ. από 224 εκατ. δολ. το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Ο Πέτρος Παππάς, διευθύνων σύμβουλος της Star Bulk, σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2024, η Star Bulk αξιοποίησε με επιτυχία μια εποχικά ισχυρή αγορά ξηρού χύδην φορτίου και δημιούργησε ένα καθαρό εισόδημα ύψους 74,8 εκατ. δολαρίων με ημερήσιο ναύλο ανά πλοίο ανά ημέρα 19.627 δολάρια. Ανακοινώνουμε μέρισμα ύψους 0,75 δολαρίων ανά μετοχή, το οποίο αντιπροσωπεύει τη 13η συνεχόμενη καταβολή μερίσματος. Από τον Ιούνιο του 2021, θα έχουμε καταβάλει μερίσματα συνολικού ύψους 11,52 δολαρίων ανά μετοχή σε κάθε μέτοχο”.
Για την απορρόφηση της Eagle σχολίασε: «Στις 9 Απριλίου ολοκληρώσαμε τη συγχώνευση με την Eagle Bulk Shipping Inc, μια συναλλαγή ορόσημο και για τις δύο εταιρείες. Έχοντας ξεκινήσει το έργο της ενσωμάτωσης των καλύτερων στοιχείων και των δύο οργανισμών, στοχεύουμε να επωφεληθούμε από τη συνδυασμένη κλίμακα μας, τεχνικές και εμπορικές γνώσεις και το ταλαντούχο προσωπικό για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών μας και την ενίσχυση της οικονομικής μας θέσης».
H Okeanis Eco Tankers, του Γιάννη και Αριστείδη Αλαφούζου, διαθέτει στόλο 14 tankers, συνολικής χωρητικότητας 3,5 εκατ. dwt. Η μετοχή είναι στα 36,14 δολάρια και κεφαλαιοποίηση 1,1 δισ. δολάρια
Είχε έσοδα 81,0 εκατ. δολαρίων και προσαρμοσμένα κέρδη για την περίοδο στα 39,6 εκατομμύρια δολάρια ή 1,23 δολάρια ανά βασική και μειωμένη μετοχή.
Η καθημερινή τιμή TCE σε όλο τον στόλο, ήταν 63.600 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας. Τιμές VLCC και Suezmax TCE 68.800 δολάρια και 56.700 δολάρια ανά ημέρα λειτουργίας, αντίστοιχα.
Το δεύτερο τρίμηνο του 2024 μέχρι σήμερα, το 82% των διαθέσιμων spot ημερών VLCC έχει κρατηθεί με μέση τιμή TCE 75.900 δολάρια ανά ημέρα και το 57% των διαθέσιμων ημερών με spot Suezmax έχει κρατηθεί με μέση τιμή TCE 60.800 δολάρια ανά ημέρα.
Η εταιρεία κατέβαλε ένα ποσό περίπου 21,2 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,66 δολαρίων ανά μετοχή τον Μάρτιο του 2024..
Επίσης, το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας ανακοίνωσε μέρισμα 1,10 δολαρίων ανά κοινή μετοχή στους μετόχους.
Η ναυτιλιακή εταιρεία Okeanis Eco Tankers έχει εξασφάλισε πιστωτική διευκόλυνση ύψους 31,11 εκατομμυρίων δολαρίων για τη χρηματοδότηση της αγοράς του πλοίου Poliegos, συνολικής χωρητικότητας 157.540 dwt από την Bank SinoPac.
Η συναλλαγή για το δάνειο αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούλιο του 2024. Η διευκόλυνση της διαδικασίας πώλησης και επαναμίσθωσης περιλαμβάνει επιτόκιο διάρκειας SOFR συν 160 μονάδες βάσης, λήγει σε έξι χρόνια και θα αποπληρωθεί σε τριμηνιαίες δόσεις περίπου 780.000 δολαρίων η καθεμία, μαζί με την τελευταία δόση περίπου 12,44 εκατομμυρίων δολαρίων καταβλητέα στη λήξη.
Από τον Ιούνιο του 2023, η Okeanis Eco Tankers έχει αναχρηματοδοτήσει ολόκληρο τον στόλο της, εκτός από τα δύο πλοία VLCC που χρηματοδοτούνται μέσω της διαδικασίας πωλήσεων και επαναμίσθωσης, των οποίων οι επιλογές αγοράς δεν μπορούν να ασκηθούν μέχρι το πρώτο εξάμηνο του 2026.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
- Super League: Η βαθμολογία μετά το διπλό του Παναθηναϊκού στο Αγρίνιο
- Μάικ Τζέιμς για Ιτούδη: «Είχα χάσει τον σεβασμό μου - Ο,τι κι αν έλεγε, σκεφτόμουν... 'σκάσε'»
- Βεζένκοφ: «Πιθανό το σενάριο να αλλάξει εθνική ομάδα ενόψει Eurobasket - Αυτή είναι η επικρατέστερη χώρα»
- ΠΑΕ Άρης: «Τι ακριβώς εννοείτε κ. Λανουά όταν λέτε touch»;
- Μπόμπι Μόροου: Ο λευκός Αμερικανός που συνέχισε την παράδοση του Όουενς