Formula 1 - GP Ισπανίας: Εγκατα-λείπει ο Λεκλέρ, χορεύει ο Φερστάπεν

Ο Μαξ Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Σαρλ Λεκλέρ και πήρε την πρωτιά στο γκραν πρι της Ισπανίας που έγινε στη Βαρκελώνη. Ο Ολλανδός πήρε κεφάλι και στην κατάταξη των οδηγών με διαφορά 6 βαθμών από τον Λεκλέρ.

O Λεκλέρ είχε την παράδοση με το μέρος του. Στα προηγούμενα 31 Grand Prix στη Βαρκελώνη, τις 26 φορές πανηγύρισε τη νίκη αυτός που ήταν πρώτος στη γραμμή εκκίνησης. Όμως…

Η εκκίνηση ήταν επεισοδιακή. Ο Σάινθ, που ήταν Νο 2, έπεσε στην 5η θέση πίσω από τους Ράσελ-Πέρεζ. Ο Χάμιλτον βρέθηκε προτελευταίος μετά από επαφή με τον Σάινθ στην πρώτη στροφή. Ζήτησε να αποσυρθεί, του είπαν όχι προς το παρόν. 

Προβλήματα ο Φερστάπεν

Ο Φερστάπεν βγήκε εκτός στη στροφή 4 και έπεσε στην 4η θέση, δέκα δευτερόλεπτα πίσω από τον πρωτοπόρο Λεκλέρ. Ενός κακού… για τον Ολλανδό που αντιμέτωπισε και πρόβλημα με το DRS.

Ο Λεκλέρ εκτόξευσε τη διαφορά στα 30 δευτερόλεπτα. Στον 21ο γύρο όμως αναγκάστηκε να πάει στα πιτ. Όταν ξαναβγήκε στην πίστα με φρέσκια μέση γόμα η διαφορά του από τους Ράσελ-Φερστάπεν είχε πέσει στα 4,5” .

Πάτησε όμως γκάζι και στο 22ο γύρο είχε αυξήσει τη διαφορά στα 5,7 δευτερόλεπτα. Στο μεταξύ πίσω του γινόταν τρομερή μάχη. Στον 24ο γύρο ο Φερστάπεν προσπέρασε τον Ράσελ που όμως ανέκτησε τη 2η θέση αμέσως – από την εξωτερική!

Ο Λεκλέρ έμεινε από ισχύ

Kαι ξαφνικά στον 27ο γύρο ήρθαν τα πάνω κάτω. Ο Λεκλέρ, που είχε άνετο προβάδισμα με διαφορά 12 δευτερολέπτων, έμεινε από ισχύ και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει, γεγονός που θα του στοιχίσει ακριβά στη βαθμολογία. 

Παρά την απογοήτευσή του ο Λεκλέρ, έσπευσε να στείλει αισιόδοξο μήνυμα στους μηχανικούς της Ferrari. «Όλα καλά, θα επιστρέψουμε πιο δυνατοί» είπε.

Στον 28ο γύρο ο Φερστάπεν έκανε το δεύτερο πιτ-στοπ του και βγήκε στην 4η θέση, πίσω από τους Ράσελ-Πέρεζ-Μπότας, στα 20 δευτερόλεπτα μακριά από τον Ράσελ που όμως δεν έμεινε πολύ ακόμη στην 1η θέση. Στον 30ο γύρο τον προσπέρασε ο Πέρεζ.

Ο Φερστάπεν, με φρέσκια μαλακή γόμα, έφτασε στον 36ο γύρο τον Ράσελ και ο Βρετανός μπήκε στα πιτς. Έβαλε ένα φρέσκο σετ μέσης γόμας, και γύρισε στην πίστα τρίτος, στα 22” πίσω από τον Φερστάπεν.

Ο Φερστάπεν πέρασε μπροστά στον 38ο γύρο και γρήγορα πήρε διαφορά 16,6” από τον Πέρεζ και 22,5” από τον Ράσελ. Στον 44ο όμως χρησιμοποίησε το τρίτο πιτ-στοπ. Όταν επέστρεψε η διαφορά του από τον επικεφαλής Πέρεζ ήταν 5,5”.

Η εντολή στον Πέρεζ

Όμως η ομάδα έδωσε εντολή στον Πέρεζ, να κάνει πέρα για να ανέβει ο Φερστάπεν στην 1η θέση. Ο Μεξικανός «στράβωσε» («δεν είναι δίκαιο» ακούστηκε να λέει) αλλά υπάκουσε. Έτσι στον 40ο γύρο άφησε τον Φερστάπεν να τον προσπεράσει και να οδηγήσει την κούρσα. 

Με τους Φερστάπεν, Πέρεζ μπροστά το ενδιαφέρον περιορίστηκε στη μάχη πίσω τους. Ο  Χάμιλτον που ήταν για απόσυρση στην αρχή του γκραν πρι έφτασε στην 6η με τη συμπλήρωση του 54ου γύρου. Kαι στον 59ο πέρασε τους Μπότας, Σάινθ κι ανέβηκε 4ος, μέσα σε πανηγυρισμούς από τη Mercedes.

Με τα μονοθέσια της Red Bull μπροστά και αυτά της Mercedes από πίσω η σειρά Φερστάπεν-Πέρεζ-Ράσελ-Χάμιλτον άλλαξε λίγο πριν το τέλος όταν ο Χάμιλτον άφησε τον Σάινθ να τον περάσει και να ανακτήσει την 4η θέση.

 

 H κατάταξη στο GP της Ισπανίας

Βαθμολογία οδηγών

1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 110 βαθμοί
2. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 104
3. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 85
4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 74
5. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 65
6. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 46
7. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 39
8. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 38
9. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 30
10. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 15
11. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 11
12. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren) 11
13. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri) 6
14. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Aston Martin) 4
15. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) 4
16. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 3
17. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 2
18. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 1
19. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία/Haas) 0
20. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Aston Martin) 0
21. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς/Williams) 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Red Bull Racing-RBPT 195 βαθμοί
2. Ferrari 169
3. Mercedes 120
4. McLaren-Mercedes 50
5. Alfa Romeo-Ferrari 39
6. Alpine-Renault 34
7. AlphaTauri-RBPT 17
8. Haas-Ferrari 15
9. Aston Martin-Mercedes 6
10. Williams-Mercedes 3

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News