Formula 1: Καταστροφή για τη Φεράρι, δε χάνει το πρωτάθλημα ο Φερστάπεν

Σε υγιεινό περίπατο εξελίχθηκε ο αγώνας του Αζερμπαϊτζάν για τον Μαξ Φερστάπεν με τις δύο Φεράρι να εγκαταλείπουν λόγω προβλήματος στον κινητήρα και τον Πέρεζ να δέχεται εντολή από την Ρεντ Μπουλ να μην παλέψει για τη νίκη.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Μαγικός Πέρεζ προσπέρασε τον Λεκλέρκ, χωρίς συμβάντα η εκκίνηση

Τα κόκκινα φώτα έσβησαν, οι τέσσερις πρώτοι αντέδρασαν εξίσου καλά, όμως η πιο γρήγορη επιτάχυνση του μονοθεσίου της Ρεντ Μπουλ και το πιο αργό και τολμηρό φρενάρισμα σε συνδυασμό με την καλύτερη γραμμή του Πέρεζ, του έδωσαν τη δυνατότητα να προσπεράσει τον Σαρλ Λεκλέρκ στην πρώτη στροφή. Από εκεί και πέρα ο Μεξικανός άνοιγε συνεχώς τη διαφορά ενώ ο Μονεγάσκος της Φεράρι έβλεπε όλο και περισσότερο στους καθρέφτες του τον τρίτο Μαξ Φερστάπεν. Ο Σάινθ φαινόταν να αρκείται στην τέταρτη θέση, με τη Φεράρι να μην μπορεί να ανταγωνιστεί τον ρυθμό αγώνα της Ρεντ Μπουλ στο πρώτο κομμάτι του αγώνα.

Εκτός ο Σάινθ στον ένατο γύρο, στα πιτ ο Λεκλέρκ

Στον ένατο γύρο ο Κάρλος Σάινθ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω προβλήματος του μονοθεσίου του, φέρνοντας την ένδειξη του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Η Φεράρι αντέδρασε γρήγορα και κάλεσε τον Λεκλέρκ στα πιτ βάζοντάς του τη σκληρή γόμα (κάνοντας αργό πιτ στοπ), σε αντίθεση με τη Ρεντ Μπουλ η οποία άφησε στην πίστα Πέρεζ και Φερστάπεν. Τον Μονεγάσκο ακολούθησαν όλοι οι πιλότοι της δεκάδας με τον Φέτελ να κερδίζει θέση από τον Χάμιλτον στα πιτ. Η μάχη της στρατηγικής είχε αρχίσει για τα καλά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Sky Sports F1 (@skysportsf1)

«Σέρχιο, μην παλέψεις»

Στον 15ο γύρο ο Μαξ Φερστάπεν όχι μόνο έφτασε, αλλά προσπέρασε με μεγάλη ευκολία τον Σέρχιο Πέρεζ. Όπως αποδείχθηκε, ο Μεξικανός άκουσε από τον μηχανικό του τη φράση «no fighting» και έριξε δραματικά το ρυθμό του. Τελικά, το Ρεντ Μπουλ μπορεί να δίνει φτερά, η Ρεντ Μπουλ όμως όχι, όταν μάχεσαι κόντρα στον Φερστάπεν. Η Αυστριακοί κάλεσαν στα πιτ τον Πέρεζ για αλλαγή ελαστικών κάνοντας πολύ αργό πιτ στοπ (επέστρεψαν το δώρο της Φεράρι) ενώ λίγους γύρους αργότερα κάλεσαν και τον Ολλανδό. Ασφαλώς, και οι δύο βγήκαν αρκετά πίσω από τον Σαρλ Λεκλέρκ, όμως με πολύ πιο φρέσκα ελαστικά.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Σπασμένος κινητήρας για τον Λεκλέρκ, διπλή εγκατάλειψη για τη Φεράρι

Καταστροφή για την ιταλική ομάδα η οποία είδε στον 21ο γύρο να σπάει το μοτέρ του πρωτοπόρου μέχρι εκείνο το σημείο του αγώνα Σαρλ Λεκλέρκ, μετά από αυτό του Σάινθ. Διπλή εγκατάλειψη για τη Φεράρι, σε ένα πολύ σημαντικό σημείο του πρωταθλήματος. Το 1-2 της Ρεντ Μπουλ έδειχνε να μη χάνεται ενώ στην τρίτη θέση βρισκόταν ο «κύριος συνεπής» Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος, όμως, έπρεπε να διαχειριστεί τη σκληρή γόμα που είχε βάλει στον ένατο γύρο. Στον 24ο γύρο εγκατέλειψε και άλλο μονοθέσιο με κινητήρα Φεράρι, αυτό του Γκουάνιου Ζου της Άλφα Ρομέο, ο οποίος μέχρι εκείνο το σημείο έκανε εξαιρετικό αγώνα, βρισκόμενος στη δέκατη θέση.

Τέσσερα από τα έξι μονοθέσια με κινητήρα Φεράρι εγκατέλειψαν λόγω μηχανολογικού προβλήματος

Στον 33ο γύρο και τέταρτο μονοθέσιο με κινητήρα Φεράρι οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη λόγω μηχανολογικού προβλήματος, αυτή τη φορά του Κέβιν Μάγκνουσεν της ΧΑΑΣ. Ο Δανός σταμάτησε το μονοθέσιό του εντός πίστας πράγμα που έδωσε τη δυνατότητα για ελεύθερο πιτ στοπ σε όλους τους πιλότους. Οι μόνοι που δεν μπήκαν για αλλαγή ελαστικών εντός πρώτης δεκάδας ήταν οι δύο Άλφα Τάουρι των Γκασλί και Τσουνόντα που βρίσκονταν στο 4-5 και ο 7ος Σεμπάστιαν Φέτελ. Κερδισμένος της διαδικασίας ήταν και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ο οποίος δεν είχε κάνει μέχρι τότε πιτ στοπ και από την έκτη θέση βρέθηκε στην ένατη, μπροστά από τον teammate του, Λάντο Νόρις.

Διαχείριση αγώνα και σεζόν από τη Ρεντ Μπουλ μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας

Από τη στιγμή που οι άνθρωποι της αυστριακής ομάδας είδαν ότι δεν υπήρχε τρόπος να χαθεί η νίκη με τις δύο Φεράρι εκτός και τον Τζορτζ Ράσελ πολύ πιο πίσω, έδιναν συνεχώς εντολή στον Μαξ Φερστάπεν να ρίξει το ρυθμό του ώστε να μην ταλαιπωρούν χωρίς λόγο τον κινητήρα τους. Σε αντίθεση με τους ανθρώπους της Φεράρι, στη Ρεντ Μπουλ έχουν το “know how” του πως να κερδίζουν πρωταθλήματα και αυτό έχει φανεί περίτρανα στο πρώτο κομμάτι της σεζόν. Και φάνηκε ακόμη περισσότερο στον αγώνα του Μπακού όπου πέτυχαν ένα ακόμα 1-2. Μία ακόμη τρίτη θέση για τον εντυπωσιακό Ράσελ ενώ τέταρτος βρέθηκε ο Λιούις Χάμιλτον. Από εδώ και πέρα, η Φεράρι έχει να ανέβει ένα βουνό, ξεκινώντας από τον ερχόμενο αγώνα στην επιστροφή της Formula 1 στο Μόντρεαλ.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Φερστάπεν
2. Πέρεζ
3. Ράσελ
4. Χάμιλτον
5. Γκασλί
6. Φέτελ
7. Αλόνσο
8. Ρικιάρντο
9. Νόρις
10. Οκόν
11. Μπότας
12. Άλμπον
13. Τσουνόντα
14. Μ. Σουμάχερ
15. Λατίφι

Δεν τερμάτισαν οι Στρολ, Μάγκνουσεν, Ζου, Λεκλέρκ και Σάινθ

Η βαθμολογία των πιλότων:

1. Φερστάπεν: 150
2. Πέρεζ: 129
3. Λεκλέρκ: 116
4. Ράσελ: 99
5. Σάινθ: 83
6. Χάμιλτον: 62
7. Νόρις: 50
8. Μπότας: 40
9. Οκόν: 31
10. Γκασλί: 16
11. Αλόνσο: 16
12. Μάγκνουσεν: 15
13. Ρικιάρντο: 15
14. Φέτελ: 13
15. Τσουνόντα: 11
16. Άλμπον: 3
17. Στρολ: 2
18. Ζου: 1
Χωρίς βαθμό οι Μ. Σουμάχερ, Χούλκενμπεργκ και Λατίφι

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1. Ρεντ Μπουλ: 279
2. Φεράρι: 199
3. Μερσέντες: 161
4. Μακλάρεν: 65
5. Αλπίν: 47
6. Άλφα Ρομέο: 41
7. Άλφα Τάουρι: 27
8. ΧΑΑΣ: 15
9. Άστον Μάρτιν: 15
10. Γουίλιαμς: 3

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News