Formula 1: Έγραψε ιστορία ο Σάινθ στον πιο εντυπωσιακό αγώνα της σεζόν

Ο “Smooth operator” εκμεταλλεύτηκε όλες τις συγκυρίες που παρουσιάστηκαν και κατάφερε να πανηγυρίσει την παρθενική νίκη της καριέρας του στο πιο εντυπωσιακό Γκραν Πρι της φετινής σεζόν και ένα από τα πιο συναρπαστικά των τελευταίων ετών. Στη δεύτερη θέση ο πάντα σταθερός Σέρχιο Πέρεζ ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο τοπικός ήρωας Λιούις Χάμιλτον.

Πέρασε κατευθείαν ο Φερστάπεν, τρομακτικό ατύχημα στην εκκίνηση

Με τη βροχή να μην κάνει την εμφάνισή της και την πίστα να έχει καθαρίσει για τα καλά, όλο το ενδιαφέρον στράφηκε στην επιλογή των ελαστικών των πιλότων και κυρίως του Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος επέλεξε να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα της Πιρέλι σε αντίθεση με τους υπόλοιπους της πρώτης εξάδας που εκκίνησαν με τη μέση γόμα. Η επιλογή αυτή του βγήκε καθώς πέρασε στην πρώτη στροφή τον Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός δεν πρόλαβε να κάνει καν προσπάθεια ανάκτησης της θέσης του καθώς πιο πίσω ένα τρομακτικό ατύχημα στο οποίο ενεπλάκησαν Ράσελ, Ζου και Γκασλί έφερε αμέσως την κόκκινη σημαία καθώς το μονοθέσιο του Κινέζου αναποδογύρισε και κατέληξε στο συρματόπλεγμα περνώντας πάνω από τις μπαριέρες. Ταυτόχρονα συνέβη κι άλλο συμβάν λίγα μέτρα πιο δίπλα ανάμεσα σε Άλμπον, Φέτελ, Τσουνόντα και Οκόν. Ο Ζου ευτυχώς είχε τις αισθήσεις του και μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο ενώ για προληπτικές εξετάσεις πήγε και ο Άλμπον.

Επανεκκίνηση με τη σειρά των κατατακτήριων, κράτησε επιβλητικά την πρωτιά ο Σάινθ

Οι αγωνοδίκες ακολούθησαν κατά γράμμα το τι λέει ο κανονισμός. Εφόσον δεν είχαν περάσει όλα τα μονοθέσια τη δεύτερη γραμμή του αυτοκινήτου ασφαλείας τη στιγμή που βγήκε η ένδειξη της κόκκινης σημαίας, οι πιλότοι έπρεπε να επανεκκινήσουν όπως κατετάγησαν στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Ο Μαξ Φερστάπεν δε ρίσκαρε και τοποθέτησε την μέση γόμα σε αντίθεση με την πρώτη εκκίνηση του αγώνα. Ο Σάινθ εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι αγωνίζονταν με τα ίδια όπλα και κράτησε με πολύ επιθετική άμυνα την πρωτιά. Πιο πίσω είχαμε απίστευτες μάχες μεταξύ Λεκλέρκ και Πέρεζ με τους δύο πιλότους να ακουμπούν και τον Μεξικανό να φαίνεται να έχει μεγαλύτερη ζημιά στην πτέρυγά του από ότι ο Μονεγάσκος. Εν τέλει ο Πέρεζ μπήκε στα πιτ για αλλαγή πτέρυγας. Πιο πίσω ο Χάμιλτον ανέκτησε τη θέση που είχε χάσει στην επανεκκίνηση από τον Νόρις ενώ ο Γκασλί εκμεταλλευόμενος τη μαλακή γόμα βρέθηκε 7ος.

Στον ένατο γύρο ξεκίνησε η επίθεση του Φερστάπεν, στον δέκατο λύγισε ο Σάινθ

Ότι δεν έκανε για 15 γύρους ο Φερστάπεν υπό την πίεση του Σάινθ στον Καναδά, ο Ισπανός το έκανε μόλις στον δεύτερο γύρο της ασφυκτικής πίεσης του Ολλανδού. Ένα γλίστρημα του Ισπανού που μέχρι τότε φαινόταν να διαχειρίζεται την κατάσταση έφερε τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή στην πρώτη θέση. Πιο πίσω, αξιοσημείωτη ήταν μια συγχρονισμένη πιρουέτα των δύο Άλφα Τάουρι με τον Τσουνόντα να προσπαθεί να περάσει τον Γκασλί και εν τέλει να καταστρέφει τον αγώνα και τον δύο.

«Αργό» κλατάρισμα ο Φερστάπεν, ξαναπέρασε ο Σάινθ υπό την πίεση του Λεκλέρκ

Ένα άτσαλο πάτημα του Μαξ Φερστάπεν στο κερμπ του συμπλέγματος στροφών «Maggots and Becketts» έφερε ένα «αργό» κλατάρισμα στον Ολλανδό ο οποίος μπήκε κατευθείαν στα πιτ. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής βγήκε στην πίστα όντας στην έκτη θέση με τα παράπονά του για το μονοθέσιο να συνεχίζουν. Στη Φεράρι, όμως, είχαν να διαχειριστούν για πρώτη φορά φέτος το 1-2 με τον Σάινθ μπροστά από τον Λεκλέρκ. Και με τον Χάμιλτον να βρίσκεται πιο πίσω, τον Φερστάπεν να πρέπει να κάνει κι άλλο πιτ στοπ και τον Πέρεζ στις τελευταίες θέσεις, οι Ιταλοί θα έπρεπε να αυτοκτονήσουν. Όχι ότι δεν τους έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν, βέβαια. Και με τον Μονεγάσκο να έχει αρχίσει τις γκρίνιες βλέποντας και τον Χάμιλτον να έχει καλό ρυθμό μειώνοντας τη διαφορά, όλοι περίμεναν την απόφαση της Φεράρι.

Στον 20ο γύρο μπήκε στα πιτ ο Σάινθ, στον 25ο ο Λεκλέρκ

Η Φεράρι αποφάσισε, όπως ήταν αναμενόμενο, να λύσει τις διαφορές των πιλότων της καλώντας τον πρωτοπόρο Ισπανό στα πιτ. Το πιτ στοπ της ιταλικής ομάδας ήταν καλό και ο Ισπανός βγήκε στην τρίτη θέση, μπροστά από τον τέταρτο Νόρις κι έχοντας καθαρό δρόμο μπροστά του. Ο Μονεγάσκος της Φεράρι βρίσκοντας καθαρό δρόμο μπροστά του δεν κατάφερε να κινηθεί πολύ ταχύτερα (έχοντας και σπασμένη πτέρυγα) και έβλεπε τον Χάμιλτον να πλησιάζει. Ο Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής έβλεπε μπροστά του μια μεγάλη ευκαιρία όχι μόνο για βάθρο, αλλά ακόμα και για νίκη. Πιο πίσω, ο Μαξ Φερστάπεν έκανε δεύτερο πιτ στοπ στον 24ο γύρο και βρέθηκε στην 8η θέση πίσω από τον Σεμπάστιαν Φέτελ, συνεχίζοντας τα παράπονα στην ομάδα του. Η Σκουντερία κάλεσε τον Λεκλέρκ στα πιτ με το που είδε τον Χάμιλτον να έχει πλησιάσει επικίνδυνα. Ο Μονεγάσκος βγήκε πίσω από τον Σάινθ, ο οποίος δεν είχε βρει πολύ ταχύτερο ρυθμό από τον Χάμιλτον. Ο Βρετανός Παγκόσμιος Πρωταθλητής αισθανόταν πολύ καλά τα ελαστικά του και κράτησε παραπάνω το πρώτο του stint.

Προσπάθησαν να κρατήσουν τα προσχήματα στη Φεράρι, αλλά ο Χάμιλτον δεν τους έδινε άλλη επιλογή

Μπορεί να ακούστηκε team radio της Φεράρι να λέει στον Λεκλέρκ ότι «είστε ελεύθεροι να παλέψετε», όμως το γυρολόγιο του Σάινθ δεν ήταν καν πιο γρήγορο από του Χάμιλτον με την χρησιμοποιημένη μέση γόμα. Ο Σαρλ Λεκλέρκ αισθανόταν πιο γρήγορος, ο Ισπανός teammate του δεν κατάφερε να πιάσει τους χρόνους που του ζήτησαν και έτσι άλλαξαν θέσεις. Ο Μονεγάσκος κινήθηκε σε ταχύτερο ρυθμό από τον Χάμιλτον, με τον Σάινθ να μένει συγκεντρωμένος και κοντά στον Λεκλέρκ.

Λάθος της Μερσέντες στα πιτ, πήγε στράφι η δουλειά του Χάμιλτον

Ο Χάμιλτον με το γυρολόγιο του είχε κρατήσει τη διαφορά κοντά στα 19 δευτερόλεπτα όμως ένα πολύ αργό πιτ στοπ στα 4,3 τον έφερε όχι απλά πίσω από τους πιλότους της Φεράρι, αλλά και 4 δευτερόλεπτα πίσω από τον δεύτερο Σάινθ. Παρ΄ όλο το λάθος της ομάδας του, όμως, ο «Σερ Λιούις» είχε πολύ πιο φρέσκα ελαστικά να διαχειριστεί σε σχέση με τις δύο Φεράρι. Ο Μαξ Φερστάπεν όχι απλά ήταν εκτός διεκδίκησης, αλλά στον 37ο γύρο είδε και τον Εστεμπάν Οκόν να τον προσπερνά και να τον αφήνει στην 9η θέση.

Αυτοκίνητο ασφαλείας στον 40ο γύρο, Σάινθ, Χάμιλτον και Πέρεζ στα πιτ

Τι το ήθελε ο Γάλλος να περάσει τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή; Ένα γύρο αργότερα αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω μηχανολογικού προβλήματος. Ο πιλότος της Αλπίν, όμως, άφησε το μονοθέσιο του σε μη ασφαλές σημείο, φέρνοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο πρωτοπόρος σε εκείνο το σημείο Λεκλέρκ έμεινε στην πίστα κρατώντας την σκληρή γόμα με την οποία είχε βρει μεν ρυθμό, αλλά ήταν 14 γύρους χρησιμοποιημένη. Και σε σχέση με τους Σάινθ, Χάμιλτον και Πέρεζ (αργά και σταθερά πάλι ανέκτησε πολλές θέσεις) που μπήκαν για να βάλουν φρέσκια μαλακή γόμα, θα ήταν πολύ δύσκολο να κρατηθεί μπροστά.

Επανεκκίνηση με τον Σάινθ να περνά και πίσω να γίνονται μυθικές μάχες

Ο Κάρλος Σάινθ είδε τον Πέρεζ να μονομαχεί με τον Χάμιλτον και από την άμυνα πέρασε στην επίθεση προσπερνώντας τον ομόσταβλό του για την πρώτη θέση. Ο Σαρλ Λεκλέρκ το γνώριζε ότι ήταν σε δυσμενή θέση λόγω ελαστικών και ως εκ τούτου η Φεράρι δεν γινόταν να πει τίποτα στον Ισπανό, ο οποίος άνοιξε τη διαφορά σε τεράστια επίπεδα. Πιο πίσω η μάχη Λεκλέρκ – Πέρεζ – Χάμιλτον ήταν μόλις στην αρχή της. Μάχη Λεκλέρκ – Πέρεζ, διπλό προσπέρασμα Χάμιλτον. Μάχη Πέρεζ – Χάμιλτον, προσπέρασμα Λεκλέρκ. Και στη μάχη μπήκαν και οι Αλόνσο, Νόρις. Το πάλεψε όσο μπορούσε ο Μονεγάσκος απέναντι στον πιο διψασμένο από ποτέ τη φετινή χρονιά Λιούις Χάμιλτον. Ο Βρετανός είδε τον Λεκλέρκ να αμύνεται εντυπωσιακά με πολύ πιο αργά ελαστικά όμως εν τέλει βρήκε τον τρόπο να περάσει.

Δεν κοίταξε ποτέ πίσω ο Ισπανός και πανηγύρισε την πρώτη νίκη της καριέρας του

Ο Κάρλος Σάινθ είδε για πρώτη φορά στην καρίερα του πρώτος την καρό σημαία με ένα καταπληκτικό τελευταίο κομμάτι μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Δεύτερος τερμάτισε ο πάντα σταθερός Σέρχιο Πέρεζ ο οποίος ψηφίστηκε και οδηγός του αγώνα ενώ τρίτος τερμάτισε ο τοπικός ήρωας Λιούις Χάμιλτον. Ο Λεκλέρκ εν τέλει κράτησε την τέταρτη θέση υπό την πίεση Αλόνσο και Νόρις ενώ ο Φερστάπεν έμεινε 7ος. Πρώτοι βαθμοί για τον Μικ Σουμάχερ (κάλλιο αργά παρά ποτέ) με Φέτελ και Μάγκνουσεν να συμπληρώνουν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Αναλυτικά η κατάταξη:

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News