FORMULA 1: Το νέο format διεξαγωγής

Η Formula 1 παρουσιάζει το νέο format της, με αγώνα σπριντ το Σάββατο και κατατακτήριες την Παρασκευή στο Σίλβερστοουν.

Η Liberty media είναι αποφασισμένη να πειραματιστεί με τη Formula 1 και η Παγκόσμια ομοσπονδία δεν φαίνεται να έχει διαφορετική άποψη. Άλλωστε έχουν περάσει μόλις λίγες ώρες από την παρουσίαση των μονοθεσίων του 2022 που δεν θα έχουν καμία σχέση με αυτά που βλέπουμε μέχρι σήμερα.

Μπροστά μας έχουμε ένα αγωνιστικό τριήμερο στο Σίλβερστοουν που μπορεί να μείνει στην ιστορία αφού θα δοκιμαστεί το νέο format. Στόχος είναι να το δούμε άλλες δύο φορές φέτος (Σπα και Μόντσα συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες) και αν πείσει τόσο, από το 2022 είναι πιθανό να έχουμε κι άλλες ριζικές αλλαγές.

Το νέο Format της F1 στο Σίλβερστοουν

Ο βασικός λόγος που μέχρι σήμερα η Formula 1 δεν προχωρούσε σε αλλαγές μέσα στη σεζόν ήταν για να μην μπερδευτεί ο κόσμος. Φέτος όμως θα δοκιμαστεί κάτι που σίγουρα ένα μπέρδεμα θα φέρει, ειδικά σε όσους δεν παρακολουθούν καθημερινά τις εξελίξεις. Ας προσπαθήσουμε να το κάνουμε όσο πιο απλό γίνεται.

Ξεκινάμε από τα βασικά. Ο αγώνας της Κυριακής παραμένει όπως τον ξέρουμε δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με τις υποχρεώσεις των ομάδων, εξαίρεση αποτελούν τα ελαστικά που θα χρησιμοποιήσουν οι πιλότοι που όμως αυτή την ώρα δεν έχει και μεγάλη σημασία.

Οι βασικές αλλαγές έχουν να κάνουν με τις κατατακτήριες δοκιμές που στο Βρετανικό GP θα γίνουν την Παρασκευή και όχι το Σάββατο όπως σε όλα τα άλλα Grand Prix. Η διαδικασία θα είναι ίδια με Q1, Q2, Q3 αλλά οι πιλότοι θα έχουν στη διάθεσή τους μόνο 5 σετ από τη μαλακή γόμα. Δεν θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν ούτε τη μέση, ούτε τη σκληρή και η αλήθεια είναι ότι δεν θα τη χρειαστούν αφού σε αυτό το νέο format καταργείται ο κανονισμός που υποχρέωνε τους πιλότους της πρώτης δεκάδας να εκκινούν τον αγώνα με τα ελαστικά που έκαναν τον ταχύτερο γύρο στο Q2. H τελική κατάταξη των κατατακτήριων θα ορίσει τη σειρά εκκίνησης στο sprint qualifying.

Το Sprint Qualifying του Σαββάτου

Το μεσημέρι του Σαββάτου θα υπάρχει μία περίοδος ελεύθερων δοκιμών όπως και το μεσημέρι της Παρασκευής και στις 18.30 το Σάββατο θα έχουμε το πρώτο Sprint Qualifying στην ιστορία της F1. Ένας αγώνας 17 γύρων με ένα σετ ελαστικών που θα επιλέξει ελεύθερα ο κάθε πιλότος, χωρίς υποχρεωτικό Pit stop και με έπαθλο την Pole position της Κυριακής. Μπερδευτήκατε; Στο νέο format, το βραβείο του Poleman δεν θα το παίρνει ο ταχύτερος στις κατατακτήριες, αλλά ο νικητής του αγώνα σπριντ.

Μπορούμε να εκφράσουμε χιλιάδες σκέψεις αλλά στην παρούσα πρέπει απλά να περιμένουμε να το δούμε. Εκτός από την καλύτερη θέση στην εκκίνηση του αγώνα της Κυριακής (η σειρά θα οριστεί βάση της τελικής κατάταξης του Σαββάτου, αυτό σημαίνει ότι μία σύγκρουση μπορεί να στοιχίσει ακριβά σε όλο το τριήμερο) ο νικητής του αγώνα σπριντ θα πάρει 3 βαθμούς, 2 ο δεύτερος και 1 ο τρίτος. Άρα ένας πιλότος μπορεί να συγκεντρώσει 29 βαθμούς στο βρετανικό grand prix.

Ένα πείραμα που θα φανεί αν θα είναι επιτυχημένο ή αν θα οδηγήσει σε… εκρήξεις. Για την ώρα σημασία έχει να θυμηθούμε το πρόγραμμα του τριημέρου με όλες τις περιόδους να μεταδίδονται από την Cosmote TV και την ΕΡΤ.

Παρασκευή 16 Ιουλίου

16.30     Πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμών

20.00     Κατατακτήριες δοκιμές

Σάββατο 17 Ιουλίου

14.00     Δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών

18.30     Sprint Qualifying

Κυριακή 18 Ιουλίου

17.00     Αγώνας

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News