ABARTH: Ένεση αδρεναλίνης 165 ίππων, από τη Formula 4, στους δρόμους

Σχεδιασμένο για όσους θέλουν να νιώθουν την αίσθηση της οδήγησης σε πίστα στις καθημερινές τους μετακινήσεις, το F595 εφοδιάζεται με το νέο σύστημα εξαγωγής «Record Monza Sovrapposto» που ξεχωρίζει χάρη στις κάθετες απολήξεις.

Σχεδιασμένο για όσους θέλουν να νιώθουν την αίσθηση της οδήγησης σε πίστα στις καθημερινές τους μετακινήσεις, το F595 εφοδιάζεται με το νέο σύστημα εξαγωγής «Record Monza Sovrapposto» που ξεχωρίζει χάρη στις κάθετες απολήξεις. 

Από τις Ευρωπαϊκές πίστες στο δρόμο. Ο βρυχηθμός του κινητήρα της F.4 που εφοδιάζει τη νέα ειδική σειρά Abarth F595 προσδιορίζει ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε για όσους αναζητούν την αίσθηση της οδήγησης σε πίστα στις καθημερινές τους μετακινήσεις. Κάτω από το καπό, ο κινητήρας 1.4 T-Jet απόδοσης 165 ίππων και προδιαγραφών Euro-6D Final, αποτελεί το σύνολο στο οποίο βασίζονται για την κίνηση τους και τα μονοθέσια της Tatuus που χρησιμοποιούνται στον Ιταλικό και το Γερμανικό θεσμό “F.4 Championships Powered by Abarth Certified by FIA”.

Το γράμμα “F” στο όνομα του νέου μοντέλου αποτελεί ευθεία αναφορά στη Formula 4, στην οποία η Abarth είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής κινητήρων. Αποτελώντας ιδανικό πεδίο εξέλιξης για νέους οδηγούς, η F.4 βασίζεται στη φιλοσοφία της “Formula Italia”, του θεσμού που δημιουργήθηκε το 1971. Στόχος, οι νέοι οδηγοί να έχουν πρόσβαση με σχετικά χαμηλό κόσμο στον κόσμο των μονοθέσιων αγωνιστικών αυτοκινήτων και να έχουν την ευκαιρία να παλέψουν για το απόλυτο όνειρο τους, να βρεθούν στο μαγικό κόσμο της Formula 1.

Το νέο F595 με στοιχεία από το χώρο των αγώνων, σχεδιάστηκε για όσους είναι ή νιώθουν νέοι και αναζητούν τη μέγιστη απόδοση, την οδηγική απόλαυση, αλλά και όλα εκείνα τα στοιχεία που προσφέρουν τα σύγχρονα συστήματα πολυμέσων.  

 

165 ίπποι γεμάτοι αδρεναλίνη από το Turbo της Garrett

Η κορυφαία απόδοση και αξιοπιστία αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά του κινητήρα 1.4 T-Jet προδιαγραφών Euro-6D Final. Ο στροβυλοσυμπιεστής της Garrett συνδυάζεται με λόγο συμπίεσης 9:1 και χάρη στη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού του θαλάμου καύσης, η υψηλή ισχύς των 165 ίππων συνδυάζεται με 230Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 2.250σ.α.λ., με την απόδοση να δίνει έντονο το παρόν μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Το αποτέλεσμα είναι η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 218χλμ./ώρα, ενώ η ρεπρίζ με 5η ταχύτητα από τα 80 στα 120χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 7,8δλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά διαθέσιμη είναι και η επιλογή αυτόματου κιβωτίου που συνδυάζεται με paddles πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις και στις δύο περιπτώσεις είναι παραπλήσιες, με την διαδικασία 0-100χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,3 και 7,4 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα.

Το νέο σύστημα εξαγωγής “Record Monza Sovrapposto” με τις κάθετες απολήξεις

Το δυναμικό Abarth F595 εφοδιάζεται με την εξέλιξη της θρυλικής εξάτμισης Record Monza, η οποία πλέον διαθέτει κάθετες απολήξεις, δύο από κάθε πλευρά.

Ο ήχος είναι μοναδικός, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Abarth, όνομα που παραδοσιακά είναι συνυφασμένο με την ισχύ και τις επιδόσεις. Η ενεργή βαλβίδα της εξάτμισης ενεργοποιείται από ένα κουμπί στο ταμπλό, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ ενός πιο διακριτικού μπάσου ήχου, ή τον τυπικό βρυχηθμό της Abarth που ξεσηκώνει στο πέρασμα του.

 

Με σαφείς αναφορές στο χώρο των αγώνων

Διαθέσιμο σε εκδόσεις hatchback και cabrio, το νέο Abarth F595 χαρακτηρίζεται από τα στοιχεία σε χρώμα Rally Blue, όπως τα καλύμματα των καθρεπτών και τα εμπρός και πίσω αεροδυναμικά βοηθήματα. Οι μαύρες ματ ζάντες Sport των 17 ιντσών και φυσικά το λογότυπο F595 συμπληρώνουν την εικόνα. Αντίστοιχα δυναμικό είναι και το εσωτερικό, με τον οδηγό να έχει την επιλογή μεταξύ των σπορ καθισμάτων της Abarth, ή την ακόμα πιο «ακραία» επιλογή των σχεδόν αγωνιστικών καθισμάτων της Sabelt.

 

Κορυφαία οδηγική απόλαυση, ασφάλεια και συνδεσιμότητα

Στο νέο F595 όλες οι επιλογές σε τεχνικό επίπεδο έχουν ένα σκοπό. Την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Στην πίσω ανάρτηση η επιλογή των αμορτισέρ της Koni με τεχνολογία FSD βελτιώνει το κράτημα, τη σταθερότητα, αλλά και την προβλέψιμη συμπεριφορά του συνόλου ακόμα και σε συνθήκες υψηλής πίεσης. Με την επιλογή “Scorpion mode” από το ταμπλό, η πιο άμεση παροχή της ροπής, η ακόμα πιο ακριβής αίσθηση του τιμονιού και η «κοφτερή» απόκριση στο γκάζι δημιουργούν ένα «πολεμικό» σκηνικό. Νερό στη φωτιά ρίχνει το κορυφαίας απόδοσης σύστημα πέδησης της Abarth που αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς με διάμετρο 294χλστ. εμπρός και 240χλστ. πίσω.

Εκτός από την οδήγηση, τον fun χαρακτήρα του μοντέλου συμπληρώνει το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect™, με την οθόνη υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών και τη δυνατότητα λειτουργίας mirroring με κινητά μέσω των εφαρμογών  Apple CarPlay και Android Auto™.

 

Η παράδοση της “Formula Italia”

Το 1971, η Italian Automotive Sports Commission (CSAI) συνεργάστηκε με τη Fiat για τη δημιουργία ενός νέους πρωταθλήματος ειδικά για νέους Ιταλούς οδηγούς και στόχο τον εκδημοκρατισμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού με την παροχή ενός μονοθεσίου χαμηλού κόστους. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, η Abarth συγχωνεύθηκε με τη Fiat και το πρωτότυπο μονοθέσιο που σχεδιάστηκε από τον Mario Colucci υπό την επίβλεψη του Carlo Abarth, ονομάστηκε Abarth SE025. Εφοδιασμένο με τον τετρακύλινδρο κινητήρα της Fiat που εφοδίαζε και το 124 Sport, χωρητικότητας 1.6 λίτρων και διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, το μονοθέσιο ήταν στημένο πάνω σε ένα ανθεκτικό σωληνωτό πλαίσιο με ιδιαίτερη έμφαση και στην ασφάλεια του οδηγού.

Όλα τα μηχανικά μέρη επιλέχθηκαν από τον ίδιο τον Carlo Abarth και προέρχονταν από μοντέλα παραγωγής των Fiat, Lancia και Abarth. Ένας από τους πρώτους δοκιμαστές του νέου μονοθεσίου ήταν και ο θρυλικός Artuto Merzario, ο «Καουμπόι» της Alfa Romeo. Η Formula Italia έγινε επιτυχία αμέσως. Η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που οι πρώτες παραδόσεις έγιναν στα μέσα Μαΐου του 1972 και το αγωνιστικό ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιουνίου του 1972 στην πίστα της Monza, όπου ο Paolo Bozzetto κατέκτησε τη νίκη. Μέχρι και το 1979 πολλοί νέοι οδηγοί έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο θεσμό και κάποιοι από αυτούς έφτασαν μέχρι και την Formula 1, όπως οι Bruno Giacomelli, Riccardo Patrese, Siegfried Stohr και Piercarlo Ghinzani.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News