FORMULA 1: Η σύγκρουση της χρονιάς και η... κούφια νίκη του Χάμιλτον
Ο Χάμιλτον πανηγύρισε την 99η νίκη της καριέρας του αλλά η σύγκρουση με τον Φερστάπεν, ο τρόπος που πανηγύρισε και οι έντονες αντιδράσεις της Red Bull θα μας απασχολούν για μέρες.
Όταν ο Ρος Μπρον έβαζε σε ένα χαρτί το format που δοκιμάστηκε στο Σίλβερστοουν δεν μπορούσε να φανταστεί ότι μία σύγκρουση θα επισκίαζε τόσο πολύ την κουβέντα για το αν το sprint qualifying ήρθε για να μείνει στη ζωή μας. Ούτε ο δικός μας, Νικόλας Τομπάζης όταν παρουσίαζε την περασμένη Πέμπτη τα μονοθέσια του 2022 τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να μας προσφέρουν περισσότερες μάχες ρόδα με ρόδα, δεν περίμενε ότι τρεις μέρες αργότερα θα βλέπαμε τους δύο διεκδικητές του τίτλου να μονομαχούν σαν να μην υπάρχει αύριο επί 9 σερί στροφές. Και τι στροφές; Άμπεϊ, Φαρμ, Μπρούκλαντς, Λούφιλντ, Γούντκοουτ και τελικά Κόπς. Φυσικά ούτε ο Στέφανο Ντομενικάλι φανταζόταν καλύτερο τριήμερο για να επιστρέψει μαζικά ο κόσμος στις εξέδρες (366.000 θεατές και τις 3 ημέρες) μετά από 1,5 χρόνο που η πανδημία έχει αλλάξει τη ζωή όλων.
Η σύγκρουση της χρονιάς
Από την αρχή της σεζόν ο Μαξ Φερστάπεν δείχνει με κάθε τρόπο ότι φέτος θα διεκδικήσει το πρωτάθλημα από τον Λιούις Χάμιλτον. Το μονοθέσιο που του έχει δώσει ο Κρίσταν Χόρνερ του δίνει την ευκαιρία να το κάνει και ο Ολλανδός αποδεικνύει ότι είναι φτιαγμένος για να πρωταγωνιστεί. Από την Παρασκευή στο Σίλβερστοουν κατάλαβε ότι τα πράγματα στη Μεγάλη Βρετανία δεν θα είναι εύκολα γι’ αυτόν. Ο Χάμιλτον τον νίκησε στις κατατακτήριες δοκιμές και ο Φερστάπεν δεν έκρυψε τον εκνευρισμό του. Το καλό γι αυτόν ήταν ότι η μάχη της Pole position θα κρινόταν για πρώτη φορά στην ιστορία του σπορ σε sprint qualifying. Εκεί είχαμε την πρώτη πράξη του δράματος αν και δεν το κατάλαβε κανείς όταν το έβλεπε. Ο Φερστάπεν πετάχτηκε από τη δεύτερη θέση και βρέθηκε μπροστά από τον Χάμιλτον. Ο Βρετανός το πάλεψε μέχρι το τέλος του γύρου αλλά δεν τα κατάφερε. Αν προσέξει κανείς τις κινήσεις του, ήταν προσεκτικές αφού γνώριζε ότι το Σάββατο κρίνεται απλά η πρώτη θέση της εκκίνησης της Κυριακής και 1 βαθμός, ενώ στον αγώνα το έπαθλο είναι πολύ μεγαλύτερο.
Φτάσαμε λοιπόν στην Κυριακή με τους ρόλους να είναι αντίστροφοι. Ο Χάμιλτον δεύτερος και ο Φερστάπεν στην πρώτη θέση. Ο Ολλανδός πιο επιθετικός από όσο ο Βρετανός το Σάββατο. Στρίβει στην Άμπεϊ πατώντας και εκτός πίστας αλλά διατηρεί την πρωτοπορία. Γνωρίζει ότι αν φτάσει ως το τέλος του γύρου έχει αυξημένες πιθανότητες να πανηγυρίσει τη νίκη μέσα στο… σπίτι του αντιπάλου του. Και από εκεί αρχίζει μια υπέροχη μονομαχία μεταξύ των δύο κορυφαίων συνδυασμών της φετινής σεζόν. Φερστάπεν με Red Bull, Χάμιλτον με την αναβαθμισμένη Mercedes. Μάχη από τα παλιά. Ρόδα ρόδα και όποιος αντέξει. Ο Βρετανός, το Σάββατο, όταν έφτασαν στην Κοπς φάνηκε να το παίρνει απόφαση ότι θα μείνει 2ος αλλά την Κυριακή μία τέτοια επιλογή δεν υπήρχε στο κεφάλι του. Όπως είπε ο Βάλτερι Μπότας που είχε την…. καλύτερη θέα αφού ήταν πίσω τους (τότε στην 4η θέση) φαινόταν ότι κάτι θα γίνει. Γιατί φαινόταν; Μα πολύ απλά γιατί είναι δύο γεννημένοι νικητές, διεκδικητές και δεν μπορούν σε πολλές περιπτώσεις να κάνουν συμβιβασμούς. Φυσικά έχουν κάνει και οι δύο αλλά η Κυριακή στο ιστορικό Σίλβερστοουν δεν ήταν για τέτοιες καταστάσεις. Η σύγκρουση έφερε τον Φερστάπεν στα προστατευτικά ελαστικά να δέχεται δύναμη 51G και να βγαίνει ζαλισμένος από το μονοθέσιό του. Ο Χάμιλτον συνέχισε με πληγωμένη εμπρός πτέρυγα που επιδιορθώθηκε χωρίς χρονική απώλεια αφού οι αγωνοδίκες αναγκάστηκαν να βγάλουν κόκκινη σημαία μέχρι να διορθωθεί η ζημιά στην πίστα.
Verstappen and Hamilton collide!
The title rivals come together at Copse, pitching Verstappen into a high-speed crash.
The Dutchman was able to walk away but he has been taken to hospital for precautionary checks#BritishGP ?? #F1 pic.twitter.com/ol1s9dRJoa
— Formula 1 (@F1) July 18, 2021
Ο πόλεμος των ομάδων και των οπαδών
Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά. Ο Μάξ Φερστάπεν διεκομίσθη στο νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους και αργά το βράδυ της Κυριακής έστειλε το ευχάριστο μήνυμα ότι είναι απολύτως καλά στην υγεία του και πήρε εξιτήριο. Όση ώρα ο Ολλανδός έκανε εξετάσεις, στην πίστα αλλά και στα social media είχε ξεσπάσει πόλεμος. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι δεν είναι πολλά τα σπορ που δίνουν στον τηλεθεατή πρόσβαση σε τόσες πολλές πληροφορίες. Ακούσαμε τον Χόρνερ να μιλάει στον αγωνιστικό διευθυντή και να ζητάει σκληρή τιμωρία για τον Χάμιλτον αφιού στην Κοπς κανείς δεν κάνει κίνηση να περάσει. Ακούσαμε τον Τότο Βολφ να λέει στον Μάσι ότι του έχει στείλει e-mail με τις πιθανές γραμμές που μπορεί να ακολουθήσει ένα μονοθέσιο στην Κοπς και ακούσαμε τον Χάμιλτον να ρωτάει για την υγεία του Φερστάπεν και στη συνέχεια να λέει ότι ο Ολλανδός δεν του άφηνε χώρο στη μονομαχία τους. Το τι διαβάσαμε στα social media δεν λέγεται. Ο εγκληματίας Χάμιλτον που πήγε να σκοτώσει τον Φερστάπεν έλεγαν οι μισοί, καλά του έκανε του τρακαράσπεν οι άλλοι.
Ας αφήσουμε τα social και να δούμε τι είπαν οι αγωνοδίκες. Τιμώρησαν τον Χάμιλτον με 10 δευτερόλεπτα, δηλαδή τη 2η πιο ήπια ποινή που θα μπορούσαν. Η εξήγηση που έδωσαν για την ποινή ήταν: «Το μονοθέσιο 44 ήταν σε γραμμή που δεν θα έπιανε την κορυφή της στροφής (apex), με διαθέσιμο χώρο στην εσωτερική. Όταν το μονοθέσιο 33 έστριψε, το μονοθέσιο 44 δεν απέφυγε τη σύγκρουση και έτσι το μονοθέσιο 44 κρίνεται ότι έχει την κύρια ευθύνη». Αυτό που στην πραγματικότητα λένε είναι ότι με τον τρόπο που επιτέθηκε στην Κοπς δεν θα έστριβαν και οι δύο. Και πράγματι δεν έστριψαν. Ο Χάμιλτον αυτό που έψαχνε είναι το να αφήσει το πόδι από το γκάζι ο αντίπαλός του. Αυτό έψαχνε και στις 8 προηγούμενες στροφές ο Φερστάπεν. Και οι δύο πάλεψαν για τη νίκη και ας μείνουμε στο ότι σε αυτή την περίπτωση ο Χάμιλτον ήταν ο τυχερός (εκτός αν κάποιος πιστεύει ότι υπολόγισε πως το ψαλίδι της Mercedes θα αντέχει τη σύγκρουση και δεν θα διαλυθεί) και είχε τη μεγαλύτερη ευθύνη για το συμβάν.
Η «κούφια» νίκη του Χάμιλτον
Επειδή το γράφω δεύτερη φορά ας ξεκαθαρίσω για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις ότι είναι ατάκα του Χόρνερ, πώς αυτή ήταν μια κενή νίκη για τον Χάμιλτον αφού δεν είχε τον Φερστάπεν απέναντί του. Καθόλου κενή δεν ήταν η νίκη. Ήρθε μετά από συνεχόμενους γύρους κατατακτήριων δοκιμών με τη σκληρή γόμα σε ρυθμό 1 δευτερόλεπτο κάτω από οποιοδήποτε άλλο. Ο Λεκλέρ έκανε καταπληκτική διαχείριση αλλά οι σκληρές γόμες ποτέ δεν ήταν το φόρτε της Ferrari. Άντεξε μέχρι τον 51ο γύρο και πήρε τη 2η θέση που πριν την εκκίνηση του αγώνα έμοιαζε με άπιαστο όνειρο.
Ο έξαλλος Φερστάπεν
Ο Μαξ Φερστάπεν από το νοσοκομείο σήκωσε το… λάβαρο του πολέμου όπως ήταν απόλυτα αναμενόμενο. Ο Χάμιλτον ξέσπασε σε πανηγυρισμούς μετά τη νίκη του αν και δεν γνώριζε σε τι κατάσταση ήταν ο Ολλανδός. Μία κίνηση που δεν μας έχει συνηθίσει. Ακόμη και οι haters του Βρετανού δεν μπορούν να βρουν τα τελευταία χρόνια περιπτώσεις που δεν σκέφτεται τον συναθλητή του. Ο Χάμιλτον έχω την αίσθηση ότι παρασύρθηκε από την υπερπροσπάθεια των τελευταίων γύρων και… ξέχασε τον Φερστάπεν. Φυσικά ο ίδιος δεν θεωρεί ότι έχει ευθύνη στο συμβάν και θεωρεί άδικη την τιμωρία του αλλά νομίζω πώς ο λόγος των πανηγυρισμών του δεν είχαν να κάνουν με τον Ολλανδό. Διαβάζοντας τις δηλώσεις του στη συνέντευξη Τύπου όταν και είχαν πέσει οι σφιγμοί καταλαβαίνει κανείς πώς αν γύριζε το χρόνο πίσω δεν θα πανηγύριζε έτσι και γι αυτό παρά την επίθεση του Ολλανδού, ξεκαθάρισε ότι θα μιλήσει μαζί του για να συνεχίσουν να μάχονται μόνο εντός πίστας.
Το νέο Format
Το τριήμερο του Σίλβερστοουν θα μείνει στην ιστορία για πολλούς λόγους αλλά κυρίως διότι δοκιμάστηκε για πρώτη φορά το format με κατατακτήριες την Παρασκευή, spint qualifying το Σάββατο και αγώνα την Κυριακή. Σίγουρα υπήρχε δράση κάθε ημέρα όμως είναι δεδομένο ότι υπάρχουν σημαντικά προβλήματα. Οι κατατακτήριες χάνουν την αίγλη τους, το fp2 δεν έχει κανένα νόημα για τον θεατή και το βασικότερο είναι πως αν καθιερωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία, ο «αγώνας» του Σαββάτου θα κλέψει τη δόξα από τον Κυριακάτικο αγώνα. Η liberty media και η FIA θα εξετάσουν όλες τις παραμέτρους για να δουν αν θα υπάρξει μία τόσο ριζική αλλαγή στη Formula 1.
ΥΓ: Το θέμα με την ποινή στον Χάμιλτον σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Είναι ακόμη μία φορά που οι αγωνοδίκες πρέπει να κρίνουν και βάση της κατάστασης. Αν ήταν κάτι απλό θα είχαμε έναν υπολογιστή που θα έβγαζε την απόφαση. Δεν είναι όλες οι στιγμές οι ίδιες και γι αυτό οι αγωνοδίκες οφείλουν να προσπαθούν για να είναι όσο πιο δίκαιο το αποτέλεσμα κάθε αγώνα. Αφού κρίνουν ένοχο έναν πιλότο που διεκδικεί πρωτάθλημα σε μία σύγκρουση με τον συνδιεκδικητή οφείλουν να ορίσουν την ποινή με τέτοιο τρόπο ώστε να μην μένει καμία… σκιά. Και με 10 δευτερόλεπτα stop/go ο Χάμιλτον στο βάθρο θα ήταν απλά όχι στο ψηλότερο σκαλί και η Red Bull δεν θα μπορούσε να αφήνει… κούφιες απειλές για ένσταση (δεν έχει δικαιώμα να κάνει ένσταση πάρα μόνο να προσκομίσει νέα στοιχεία, αν έχει, ώστε να επανεξεταστεί το συμβάν).
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
- Ολυμπιακός: Κορυφαίος στον πλανήτη ο Χρήστος Μουζακίτης!
- Ολυμπιακός: Η απίθανη στιχομυθία του Ρόντινεϊ με τον Φορτούνη!
- AEK: Δίνει 1.5 εκατ. ευρώ στην ΕΠΟ για την ανάπτυξη του ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου
- Εθνική Ελλάδος: Μαθαίνει αντίπαλο για τα playoffs του Nations League - Ποιοι είναι οι 4 υποψήφιοι αντίπαλοι
- Δώρο Χριστουγέννων 2024: Νωρίτερα η καταβολή του στους δικαιούχους - Πώς υπολογίζεται