Formula 1: Ο Φερστάπεν τους κερδίζει όπου θέλει κι όπως θέλει

Τι κι αν ξεκίναγε δέκατος; Ο Μαξ Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε το πολύ γρήγορο μονοθέσιο του και τα… γνωστά μαγικά της Φεράρι και ουσιαστικά πανηγυρίζει πρόωρα το δεύτερο πρωτάθλημά του. Εκπληκτικές Μερσέντες με Χάμιλτον και Ράσελ στο 2-3.

Μπορεί ο Τζορτζ Ράσελ να εντυπωσίασε τους πάντες με τον καταπληκτικό του γύρο στις κατατακτήριες του Σαββάτου, όμως η προσοχή όλων εστιαζόταν στα κόκκινα μονοθέσια που από τις θέσεις 2-3 έπαιζαν το τελευταίο τους χαρτί για τη μάχη του πρωταθλήματος, καθώς οι δύο Ρεντ Μπουλ εκκινούσαν από τις θέσεις 10-11. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όμως, παρουσίαζαν οι επιλογές των πιλότων όσον αφορά τα ελαστικά με τα οποία εκκινούσαν τον αγώνα. Ράσελ και Νόρις εκκίνησαν με μαλακή γόμα (όπως και οι δύο Ρεντ Μπουλ) ενώ οι δύο Φεράρι και ο Λιούις Χάμιλτον επέλεξαν τη μέση γόμα της Πιρέλι. Με τον ουρανό συννεφιασμένο για τα καλά και τον άνεμο να φυσάει δυνατά ο καιρός προβλημάτιζε αρκετά τις ομάδες όσον αφορά την εξέλιξη του αγώνα.

Ο Ράσελ εκμεταλλεύτηκε τη μαλακή γόμα και άντεξε στην πίεση του Σάινθ

Εντυπωσιακή ήταν, ως συνήθως, η εκκίνηση του αγώνα με τον Ράσελ να αντέχει στην πίεση του Σάινθ και τον Λεκλέρκ να κρατάει τη θέση του από τον Νόρις. Πολύ καλή εκκίνηση για τον Λιούις Χάμιλτον που πέρασε τις δύο Αλπίν ενώ Φερστάπεν και Πέρεζ κέρδισαν και εκείνοι από δύο θέσεις. Πιο πίσω, μια επαφή ανάμεσα σε Φέτελ και Άλμπον έφερε το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας. Με το που βγήκε ξανά η πράσινη σημαία, ο Ράσελ εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι η μαλακή γόμα ήρθε νωρίς στην επιθυμητή θερμοκρασία και άνοιξε νωρίς μια διαφορά άνω των δύο δευτερολέπτων έναντι του Σάινθ και του Λεκλέρκ, με τις δύο Φεράρι να στοχεύουν σε διαφορετική στρατηγική έχοντας την μέση γόμα. Πιο πίσω, οι δύο Ρεντ Μπουλ έδιναν διαδοχικές μάχες με τις δύο Αλπίν με τον Φερστάπεν να ξεμπερδεύει γρηγορότερα από τον Πέρεζ.

Χάμιλτον – Φερστάπεν σε μια μάχη από τα… όχι και πολύ παλιά

Ένα συναρπαστικό τρενάκι δημιουργήθηκε στη μάχη της τέταρτης θέσης με τον Λάντο Νόρις να μην είναι σε θέση να αμυνθεί ενάντια στους δύο διεκδικητές του περσινού πρωταθλήματος με τον Λιούις Χάμιλτον και τον Μαξ Φερστάπεν να περνούν τον Βρετανό της Μακλάρεν στον ίδιο γύρο (για την ακρίβεια στην ίδια στροφή). Αργότερα πέρασε και ο Πέρεζ με τα σημάδια φθοράς της μαλακής γόμας να κάνουν την εμφάνιση τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα στον 15ο γύρο να μειώνεται και η διαφορά των πρωτοπόρων με τον Σάινθ και τον Λεκλέρκ να φτάνουν τον Ράσελ στο δευτερόλεπτο, με τον Μονεγάσκο να ξεκινά τις πρώτες «γκρίνιες» ώστε να αλλάξουν θέση με τον teammate του.

Στον 17ο γύρο μπήκε στα πιτ ο πρωτοπόρος Ράσελ, ένα γύρο μετά ο Σάινθ

Ενώ αρχικά η Φεράρι ήταν αυτή που κάλεσε τον Σάινθ στα πιτ, η Μερσέντες ήταν αυτή που μπήκε πρώτη με την ιταλική ομάδα να αφήνει έναν γύρο ακόμα τον Ισπανό στην πίστα. Το πιτ στοπ της Μερσέντες δεν ήταν καλό, όμως ο γύρος εξόδου του Ράσελ ήταν ικανός ώστε να παραμείνει μπροστά από τον Σάινθ (μετά το πιτ στοπ του Ισπανού). Στα πιτ μπήκαν και οι δύο Ρεντ Μπουλ με τον Λεκλέρκ να είναι ο μόνος που έμεινε περισσότερη ώρα έξω από τους υπόλοιπους οι οποίοι άπαντες πήγαιναν για τουλάχιστον δύο πιτ στοπ.

Ο Μονεγάσκος μπήκε για τη δική του αλλαγή στον 22ο γύρο και βγήκε μπροστά από τον teammate του, με τη Φεράρι να κάνει την αναμενόμενη αλλαγή μέσα στα πιτ. Ακόμη, ο Μαξ Φερστάπεν είχε φτάσει στην τέταρτη θέση μετά το πέρας των πρώτων πιτ στοπ θέτοντας υποψηφιότητα για διεκδίκηση ακόμα και της νίκης. Πιο πίσω, μόνο αξιοσημείωτο γεγονός οι ενδοοικογενειακές μάχες της Αλπίν που έδιναν τη δυνατότητα στους αντιπάλους τους να κάνουν διπλά προσπεράσματα (στην εκκίνηση τους πέρασε ο Χάμιλτον, μετά τα πιτ στοπ τους ο Ρικιάρντο).

Στον 28ο γύρο έφτασε τον Ράσελ ο Λεκλέρκ, στον 31ο τον πέρασε εντυπωσιακά

Η πρώτη μάχη των δύο δεν έφερε προσπέρασμα του Μονεγάσκου με τον Βρετανό να αμύνεται σκληρά. Η ίδια κατάσταση συνεχίστηκε για … γύρους με τους δύο πρωτοπόρους να δίνουν συναρπαστικές μάχες και τον Σάινθ να εκμεταλλεύεται την κατάσταση και να πλησιάζει τους πρώτους, κάτι που έφερνε αντίστοιχα πιο κοντά και τον Μαξ Φερστάπεν. Εν τέλει, στον 31ο γύρο ο Σαρλ Λεκλέρκ προσπέρασε τον Τζορτζ Ράσελ στην πρώτη στροφή από την εξωτερική πραγματοποιώντας το ιδανικό φρενάρισμα σε μια κίνηση ενός μελλοντικού πρωταθλητή. Τρεις γύρους αργότερα, έφτασε και ο Σάινθ με τον Ισπανό να θέλει να ξεμπερδέψει γρήγορα καθώς είχε πίσω του τον Ολλανδό της Ρεντ Μπουλ.

Ο Φερστάπεν άνοιξε τον χορό των δεύτερων πιτ στοπ και πέρασε εις διπλούν τον Λεκλέρκ

Στον 39ο γύρο και με τον Φερστάπεν να έχει φτάσει τους Ράσελ και Σάινθ, η Ρεντ Μπουλ τράβηξε τον Ολλανδό στα πιτ. Η επιλογή αυτή εννοείται πως τους βγήκε καθώς βρέθηκαν όχι μόνο μπροστά από τον Ράσελ αλλά και ακριβώς πίσω από τον Σαρλ Λεκλέρκ ο οποίος είχε τη σκληρή γόμα σε αντίθεση με τη μέση του αντιπάλου του. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο Μαξ Φερστάπεν να εκμεταλλευτεί την καλύτερη θερμοκρασία των ελαστικών του και πέρασε αμέσως. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής, όμως, έχασε προσωρινά τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην προτελευταία στροφή (κρατώντας το εντός πίστας με εντυπωσιακή «πιρουέτα») και ο Μονεγάσκος ξαναπέρασε, παρά το γεγονός ότι ακόμα δυσκολευόταν να φέρει τη σκληρή του γόμα σε κατάλληλη θερμοκρασία.

Η σκληρή γόμα, όμως, δεν έδινε σε κανένα σημείο γρήγορο ρυθμό και ο Ολλανδός ξαναπέρασε στον 45ο γύρο τον αντίπαλο του, με τη Φεράρι να ελπίζει σε καλύτερη κατάσταση της σκληρής γόμας στο τέλος. Η κάκιστη κατάσταση της σκληρής γόμας οδήγησε τη Φεράρι να βάλει τη μαλακή γόμα στο Σάινθ στο δικό του δεύτερο πιτ στοπ στον 47ο γύρο. Αυτός που έμενε στην πίστα ήταν ο Λιούις Χάμιλτον.

Η μοναδική στρατηγική της Φεράρι έφερε τον Λεκλέρκ από πρώτο, έκτο!!!

Με τον Φερστάπεν να χάνεται μπροστά και τον Λεκλέρκ να μην μπορεί να ακολουθήσει, ο Τζορτζ Ράσελ ήθελε να εκμεταλλευτεί την κατάσταση και να πάρει μια άτυπη ρεβάνς από τον Μονεγάσκο της Φεράρι, έστω για τη δεύτερη θέση. Και ο Βρετανός της Μερσέντες τα κατάφερε στον 54ο γύρο. Αμέσως μετά η Φεράρι τον έβαλε για τρίτη αλλαγή ελαστικών βάζοντάς του τη μαλακή γόμα. Και με έναν μαγικό τρόπο, από πρώτος μετά τα πρώτα πιτ στοπ, ο Μονεγάσκος βρέθηκε στην έκτη θέση χάρη στις μοναδικές στρατηγικές της ομάδας του.

Αντί ο Σάινθ να φτάσει τον Ράσελ, τους έφτασε (και τους πέρασε) ο Χάμιλτον

Στον 62ο γύρο έφτασε και ο Λιούις Χάμιλτον τον Κάρλος Σάινθ ο οποίος βρέθηκε σε μια αντίστοιχη κατάσταση με τον teammate του καθώς αντί να είναι σε θέση να επιτεθεί στον Ράσελ, κλήθηκε να υπερασπιστεί τη θέση του. Προφανώς δεν τα κατάφερε καθώς τα ελαστικά του Χάμιλτον ήταν πολύ πιο φρέσκα. Ο 7 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής πέταγε στην πίστα στο τελευταίο κομμάτι και πέρασε και τον teammate του με συνοπτικές διαδικασίες, φτάνοντας σε ένα ακόμη εντυπωσιακό 2-3 για τη Μερσέντες η οποία φαίνεται να επανέρχεται για τα καλά στα θετικά αποτελέσματα.

Βροχή στον τελευταίο γύρο χωρίς, όμως, να αλλάξει τίποτα

Μπορεί να αγχώθηκαν όλοι, τόσο λόγω της εγκατάλειψης του Μπότας αλλά κυρίως λόγω της βροχής που ήρθε στον τελευταίο γύρο, όμως εν τέλει δεν άλλαξε τίποτα στην τελική κατάταξη. Ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε μια τεράστια νίκη που στην ουσία τον κάνει πρωταθλητή πριν την καλοκαιρινή διακοπή. Οι δύο Μερσέντες δείχνουν με τον πλέον εμφατικό τρόπο ότι επιστρέφουν στα θετικά αποτελέσματα με τον Χάμιλτον δεύτερο και τον Ράσελ τρίτο ενώ οι Σάινθ και Λεκλέρκ από το 2-3 βρέθηκαν στο 4-6 με τα γνωστά μαγικά του τμήματος στρατηγικής της ομάδας τους.

Αναλυτικά η κατάταξη του αγώνα:

1. Φερστάπεν
2. Χάμιλτον
3. Ράσελ
4. Σάινθ
5. Πέρεζ
6. Λεκλέρκ
7. Νόρις
8. Αλόνσο
9. Οκόν
10. Φέτελ
11. Στρολ
12. Γκασλί
13. Ζου
14. Μ. Σουμάχερ
15. Ρικιάρντο
16. Μάγκνουσεν
17. Άλμπον
18. Λατίφι
19. Τσουνόντα
20. Μπότας

Αναλυτικά η βαθμολογία των πιλότων:

1. Φερστάπεν: 258
2. Λεκλέρκ: 178
3. Πέρεζ: 173
4. Ράσελ: 158
5. Σάινθ: 156
6. Χάμιλτον: 146
7. Νόρις: 76
8. Οκόν: 58
9. Μπότας: 46
10. Αλόνσο: 41
11. Μάγκνουσεν: 22
12. Ρικιάρντο: 19
13. Γκασλί: 16
14. Φέτελ: 16
15. Μ. Σουμάχερ: 12
16. Τσουνόντα: 11
17. Ζου: 5
18. Στρολ: 4
19. Άλμπον: 3
Χωρίς βαθμό Λατίφι και Χούλκενμπεργκ

Αναλυτικά η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1. Ρεντ Μπουλ: 431
2. Φεράρι: 334
3. Μερσέντες: 304
4. Αλπίν: 99
5. Μακλάρεν: 95
6. Άλφα Ρομέο: 51
7. ΧΑΑΣ: 34
8. Άλφα Τάουρι: 27
9. Άστον Μάρτιν: 20
10. Γουίλιαμς: 3

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News