FORMULA 1: Ο απόηχος του καλύτερου φετινού αγώνα

Ο Μπέρνι Έκλεστοουν πριν μία δεκαετία, στην εποχή της κυριαρχίας της Red Bull, έλεγε ότι η λύση στη Formula 1 είναι η τεχνητή βροχή. Βλέποντας κανείς την εξέλιξη του ουγγρικού γκραν πρι σκέφτεται ότι αυτό θα μπορούσε να φέρει ανατρεπτικούς αγώνες στη Formula 1.

Ο 11ος φετινός αγώνας της Formula 1 είναι δεδομένα αυτός που θα μας μείνει στη μνήμη για τα όσα μας προσέφερε. Μετά από ένα δεκαπενθήμερο που Red Bull και Mercedes είχαν στήσει έναν επικοινωνιακό… πόλεμο χαρακωμάτων, η βροχή ήταν αυτή που ήρθε να παρασύρει τα πάντα και να μας θυμίσει γιατί αγαπάμε το συγκεκριμένο σπορ. Ένας αγώνας με πάρα πολλούς πρωταγωνιστές, με ανατροπές από την αρχή ως το τέλος και με μεγάλο νικητή τον Εστεμπάν Οκόν που έζησε το όνειρο του στη Βουδαπέστη.

Η βροχή έφερε ανατροπές

Το Σάββατο στις κατατακτήριες δοκιμές η Mercedes κυριάρχησε και έδωσε την αίσθηση ότι δύσκολα θα απειληθεί στον αγώνα. Αυτό όμως άλλαξε όταν μισή ώρα πριν την εκκίνηση άρχισε να ψιχαλίζει στη Βουδαπέστη και η πρόβλεψη ήταν ότι για μία ώρα θα υπήρχε βροχή. Αυτό έμελλε να αλλάξει τα πάντα. Όλοι οι πιλότοι αποφάσισαν να εκκινήσουν με την ενδιάμεση γόμα της Pirelli αλλά κατά τη διάρκεια του γύρου σχηματισμού ο Τζιοβινάτσι αποφάσισε ότι μπορεί να κινηθεί και με σλικ γόμα και μπήκε στα pit για να βάλει τη medium. Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον έφυγε καθαρά μπροστά και αυτό τον έσωσε αφού ο αφρενάριστος Μπότας παρέσυρε τον Λάντο Νόρις και οι δυο τους έπεσαν πάνω σε Φερστάπεν και Πέρεζ. Ακόμη και να το ήθελε ο Φινλανδός δεν θα μπορούσε να σχεδιάσει τόσο… τέλεια μία τέτοια καραμπόλα που τελικά ευνόησε όσο τίποτα άλλο τον teammate του, Λιούις Χάμιλτον. Σαν να μην έφτανε αυτό, είχαμε και τον Λανς Στρολ να λαμβάνει μία ανεξήγητη απόφαση και να προσπαθεί να περάσει 2 μονοθέσια από την εσωτερική κάτι που προκάλεσε την εγκατάλειψή του μαζί με τον Λεκλέρκ της Ferrari. 

Η κόκκινη σημαία ήταν δεδομένη και αυτό έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς της Red Bull να δουλέψουν στο μονοθέσιο του Φερστάπεν αλλά η ζημιά ήταν μεγάλη στο πλαϊνό του, κάτι που τελικά επηρέασε όλο τον αγώνα του Ολλανδού. 

Η μοναξιά του Χάμιλτον στη 2η εκκίνηση και η λανθασμένη επιλογή

Τα 15 λεπτά που χρειάστηκαν οι άνθρωποι της πίστας να καθαρίσουν τα θραύσματα από τις εγκαταλείψεις Μπότας, Πέρεζ, Νόρις, Στρολ και Λεκλέρκ έφεραν ανατροπές στις καιρικές συνθήκες. Οι πιλότοι και οι μηχανικοί τους δεν είχαν εικόνα για την κατάσταση στην πίσω πλευρά της πίστας οπότε για να έχουν ξεκάθαρη εικόνα του τι ελαστικά είναι κατάλληλα θα έπρεπε να περιμένουν τον 2ο γύρο σχηματισμού. Σε αυτόν οι 14 πιλότοι είδαν ότι οι συνθήκες πλέον ήταν για σλικ ελαστικά, το ίδιο όπως αποδείχθηκε από τις δηλώσεις μετά τον αγώνα, είδε και ο Χάμιλτον αλλά η Mercedes δεν τον τράβηξε στα pits. Έτσι είδαμε μία πρωτόγνωρη εικόνα. Ο Χάμιλτον ήταν μόνος του στο grid και οι άλλοι 14 στα pits για να αλλάξουν ελαστικά.

Ο Τότο Βολφ ξεκαθάρισε ότι στηρίζει 100% την απόφαση της ομάδας του να διατηρήσει τον Χάμιλτον με τα ενδιάμεσα ελαστικά σε στεγνή πίστα αφού όπως τόνισε “όταν ένας πιλότος είναι πρώτος στον αγώνα δεν είναι καθόλου εύκολο να λάβουμε απόφαση να μπει στα pits και να βγει τελευταίος. Αντίθετα οι υπόλοιποι που τον κυνηγούν μπορούν πιο εύκολα να αναζητήσουν μια άλλη στρατηγική. Αυτό συνέβη και έτσι βρεθήκαμε μόνοι μας στην εκκίνηση.”

Ο team player, Φερνάντο Αλόνσο

Το αναγκαστικό pit stop του Χάμιλτον ένα γύρο μετά τη 2η εκκίνηση ώστε να βάλει και αυτός σλικ ελαστικά, έφερε στην πρώτη θέση του αγώνα τον Εστεμπάν Οκόν και πίσω του τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Οι δυο τους πάλεψαν σε όλη τη διάρκεια αλλά η δυσκολία των προσπερασμάτων στο Hungaroring διατηρούσε τον Γάλλο της Alpine στην πρωτοπορία. Αυτό όμως δεν ηρεμούσε τους ανθρώπους της ομάδας αφού πιο πίσω ο Χάμιλτον είχε αρχίσει την αντεπίθεσή του και προσπαθούσε να καλύψει το χαμένο έδαφος. Με το δεδομένο πρόβλημα στο μονοθέσιο του Φερστάπεν ο οποίος δυσκολευόταν να περάσει ακόμη και τις Haas, ο Χάμιλτον ήταν σε ένα δικό του ρυθμό. Και ο Βρετανός δυσκολεύτηκε σε κάποια προσπεράσματα αλλά όταν βρήκε τρόπο να το αντιμετωπίσει έβαλε… πλώρη ακόμη και για τη νίκη αν και βρέθηκε στον 3ο γύρο να είναι τελευταίος. Όταν έκανε ακόμη ένα pit stop και έβαλε τη μέση γόμα της Pirellii οι χρόνοι του ήταν… τρομακτικοί. Κινήθηκε 4 δευτερόλεπτα ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλο και η Alpine ενημέρωσε τον Οκόν ότι ο Χάμιλτον αν και στην 5η θέση θα τον απειλήσει. Όλοι λογάριαζαν χωρίς τον Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός ήταν 4ος και έτσι ο Χάμιλτον έπρεπε να τον περάσει. Για 10 γύρους είδαμε μία μάχη από τα παλιά. Από το 2007 όταν οι δυο τους ήταν στη McLaren και πάλευαν σαν τα… κοκόρια. Μια μάχη που ήταν στα όρια της νομιμότητας σε πολλές περιπτώσεις, που έβγαλε από τα… ρούχα του τον Χάμιλτον και που στην ουσία χάρισε τη νίκη στον Οκόν. Αν ο Βρετανός ξεμπέρδευε γρήγορα από τον Ισπανό θα μπορούσε να καλύψει τη διαφορά από τους πρωτοπόρους και να πάρει ακόμη και τη νίκη.

Τελικά χρειάστηκε ένα μικρομπλοκάρισμα του Αλόνσο για να μπορέσει ο Χάμιλτον να περάσει όμως ο χρόνος είχε ήδη χαθεί και παρά τον εκπληκτικό αγώνα του Βρετανού, δεν ήταν δυνατόν να προλάβει τον Οκόν και τον Φέτελ. Αυτό που ήταν δεδομένο και το έκανε πράξη μετά από 2 γύρους ήταν ότι θα πέρναγε τον Σάινθ για να ανέβει στην 3η θέση του βάθρου. Ο Αλόνσο τερμάτισε 5ος αλλά απόλυτα δικαιολογημένα ήταν ο οδηγός του αγώνα. 

Η τιμωρία του Φέτελ και τα δάκρυα του Ράσελ

Η ολοκλήρωση του αγώνα βρήκε τον Οκόν να πανηγυρίζει μία απίστευτη νίκη, την πρώτη της καριέρας του και πρώτη για την Alpine. Η τελευταία φορά που η Renault, προκάτοχος της Alpine, βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου ήταν το 2006 όταν ο Φερνάντο Αλόνσο νίκησε στην Κίνα και πανηγύρισε το 2ο πρωτάθλημα της καριέρας του. Οι στιγμές που ακολούθησαν τον τερματισμό ήταν έντονες. Ο Οκόν “πνίγηκε” στις αγκαλιές των μηχανικών του αλλά ακόμη πιο έντονες ήταν οι στιγμές με τον Φέτελ και τον Αλόνσο να τον αγκαλιάζουν και να του δίνουν συγχαρητήρια για τη νίκη. Το ίδιο έκανε και ο Χάμιλτον που βγήκε εξουθενωμένος από το μονοθέσιό του. 

Ο αγώνας είχε τόσους πρωταγωνιστές που λίγο έλειψε να ξεχαστεί η μεγάλη επιτυχία της Williams που είδε και τους δύο πιλότους της στους βαθμούς. Και για τους 2 ήταν οι πρώτοι με την ομάδα και ο Τζορτζ Ράσελ που έχει φτάσει τόσες φορές μία ανάσα από τη δεκάδα λύγισε μετά τη λήξη του αγώνα.

Και εκεί που πιστεύαμε ότι τα δράματα και οι ανατροπές τελείωσαν ήρθε η τιμωρία του Σεμπάστιαν Φέτελ να ολοκληρώσει έναν αγώνα που δύσκολα θα ξεχαστεί. Ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής σταμάτησε στην άκρη της πίστας μετά το πέσιμο της καρώ σημαίας και όπως αποδείχθηκε ο λόγος ήταν η έλειψη καυσίμου. Σε οποιοδήποτε σημείο της διαδικασίας οι πιλότοι είναι υποχρεωμένοι να έχουν, τουλάχιστον, 1 λίτρο καυσίμου στο ρεζερβουάρ για να γίνεται έλεγχος. Οι αγωνοδίκες έδωσαν την ευκαιρία στην Aston Martin να βγάλει αυτή την ποσότητα καυσίμου από το μονοθέσιο του Φέτελ αλλά δεν τα κατάφερε. Μόλις 0.3 λίτρα δόθηκαν στους αγωνοδίκες και αυτό σημαίνει παραβίαση των τεχνικών κανονισμών και η ποινή είναι ακύρωση του πιλότου. Η Aston Martin ισχυρίζεται ότι υπήρχαν 1,44 λίτρα  στο ρεζερβουάρ όμως αυτό δεν μπόρεσε να το αποδείξει και η ένσταση που έχει καταθέσει δύσκολα θα αλλάξει τα πράγματα. Η τιμωρία του Φέτελ έφερε τον Χάμιλτον στη 2η θέση και τον Σάινθ στην 3η. Ο Βρετανός είναι, πλέον πρωτοπόρος της βαθμολογίας με 8 βαθμούς διαφορά από τον Μαξ Φερστάπεν και θα πάει στην καλοκαιρινή διακοπή με την καλύτερη ψυχολογία.

ΥΓ1: Ο Βάλτερι Μπότας θα κουβαλήσει ποινή 5 θέσεων στο grid για το χάος που προκάλεσε στην εκκίνηση. To ίδιο και ο Στρολ.

ΥΓ2: Οι αποδοκιμασίες στο πρόσωπο του Χάμιλτον είναι το χειρότερο που συνέβη στη Βουδαπέστη και αποδεικνύει ότι η… καφρίλα έχει μπει για τα καλά στον κόσμο της Formula 1,

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News