MERCEDES C-CLASS ALL TERRAIN: Γεννημένη για… περιπέτειες εκτός δρόμου!

Για όσους θεωρούν ότι ένα συμβατικό estate δεν είναι κατάλληλο για εκτός δρόμου διαδρομές και ένα SUV πολύ ψηλόλιγνο, η Mercedes-Benz προσφέρει τώρα ένα πολυμορφικό ως εναλλακτική λύση στην κατηγορία C-Class: την C-Class All-Terrain.

Μετά την παρουσίαση του επιτυχημένου All-Terrain concept με την E-Class την άνοιξη του 2017, η C-Class λανσάρεται τώρα και ως ένα δεύτερο πολυτάλαντο με εντυπωσιακή εμφάνιση και ευέλικτες δυνατότητες.

Με περίπου 40 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με τη συμβατική C-Class Estate, τετρακίνηση 4MATIC στον βασικό εξοπλισμό και δύο λειτουργίες οδήγησης εκτός δρόμου, η C-Class All-Terrain με τους μεγαλύτερους τροχούς της κάνει εύκολη δουλειά σε ελαφριά εδάφη, όπως μη διαμορφωμένα μονοπάτια.

Στα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά εκτός δρόμου περιλαμβάνονται η χαρακτηριστική μάσκα ψυγείου, οι ειδικοί προφυλακτήρες, η προσομοίωση του προστατευτικού υποστρώματος εμπρός και πίσω και οι επενδύσεις των θόλων των τροχών σε ματ σκούρο γκρι χρώμα.

Επιπλέον, το crossover μοντέλο διαθέτει πολλά χαρακτηριστικά της μόλις πρόσφατα λανσαρισμένης νέας C-Class. Αυτά περιλαμβάνουν αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες με υβριδική τεχνολογία 48-volt, το προσαρμοστικό και διαισθητικό σύστημα infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) και την τελευταία γενιά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

 Το DIGITAL LIGHT (προαιρετικός εξοπλισμός) περιλαμβάνει ένα ειδικό φως εκτός δρόμου. Η C-Class All-Terrain θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο και θα φτάσει στους Ευρωπαίους εμπόρους αργότερα μέσα στο έτος.

Σε σύγκριση με τη συμβατική C-Class Estate, η All-Terrain έχει ελαφρώς αυξημένες διαστάσεις. Είναι τέσσερα χιλιοστά μακρύτερο και έχει συνολικές διαστάσεις 4755 χιλιοστά. Λόγω των επενδύσεων των θόλων των τροχών, το πλάτος αυξάνεται κατά 21 χιλιοστά στα 1841 χιλιοστά. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά περίπου 40 χιλιοστά έχει επίσης αυξήσει το ύψος του οχήματος στα 1494 χιλιοστά.

Η χωρητικότητα και η μεταβλητότητα του χώρου φόρτωσης παραμένουν οι ίδιες: το σπορ πίσω μέρος έχει χωρητικότητα φόρτωσης από 490 έως 1510 λίτρα. Η πλάτη του πίσω καθίσματος του μοντέλου Estate είναι διαιρούμενη 40:20:40. Η πίσω πόρτα EASY-PACK που περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό μπορεί να ανοίξει ή να κλείσει άνετα με το πάτημα ενός κουμπιού, χρησιμοποιώντας το κουμπί στο κλειδί ανάφλεξης, τον διακόπτη στην πόρτα του οδηγού ή τη λαβή απελευθέρωσης στην πίσω πόρτα.

Όπως προαναφέραμε, η All-Terrain έχει περίπου 40 χιλιοστά μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από τη συμβατική C-Class Estate και οι τροχοί έχουν μεγαλύτερη διάμετρο: αυτό καθιστά το μοντέλο κατάλληλο για πιο… κακό οδόστρωμα.

Η μπροστινή ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων έχει ελαφρώς μεγαλύτερους αρθρώσεις τιμονιού. Στο πίσω μέρος είναι τοποθετημένη μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων τοποθετημένη σε φορέα του πίσω άξονα.

Για ισορροπημένη οδηγική άνεση και υψηλή οδηγική σταθερότητα, η ανάρτηση άνεσης με σύστημα παθητικής απόσβεσης είναι στάνταρ για αυτή την παραλλαγή μοντέλου: το αποτέλεσμα της απόσβεσης προσαρμόζεται στο οδόστρωμα, ανάλογα με το πλάτος.

Σε αυτή την περίπτωση, η άνεση οδήγησης βελτιώνεται με τη μείωση της επίδρασης απόσβεσης, ενώ όταν οι κραδασμοί είναι πιο έντονοι, η πλήρης δράση απόσβεσης εξασφαλίζει μεγαλύτερη σταθερότητα.

Εκτός από τις λειτουργίες ECO, COMFORT, SPORT και INDIVIDUAL, το All-Terrain διαθέτει δύο ακόμη λειτουργίες DYNAMIC SELECT για οδήγηση εκτός δρόμου: Το OFFROAD είναι σχεδιασμένο για εύκολο έδαφος, όπως χωματόδρομοι, χαλίκι ή άμμος- το OFFROAD+ με DSR (Downhill Speed Regulation) συνιστάται για κάπως πιο βαριά και απότομα εδάφη.

Το DYNAMIC SELECT προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συστήματος διεύθυνσης, του ESP και του 4MATIC. Ο οδηγός μπορεί να εναλλάσσει μεταξύ των τρόπων οδήγησης με εισαγωγή μέσω αφής στον πίνακα διακοπτών κάτω από την κεντρική οθόνη.

Περισσότερη πρόσφυση και οδηγική σταθερότητα, ακόμη και σε δύσκολες επιφάνειες, προσφέρει η τετρακίνηση 4MATIC, η οποία είναι στάνταρ για το All-Terrain. Έως και το 45% της ισχύος του κινητήρα ρέει στον μπροστινό άξονα, ενώ έως και το 55% στον πίσω άξονα. Η επιθυμία για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εννέα σχέσεων επέβαλαν την περαιτέρω εξέλιξη του συστήματος κίνησης 4MATIC.

Η νέα κίνηση στον μπροστινό άξονα επιτρέπει τη μεταφορά υψηλότερων επιπέδων ροπής με ιδανική κατανομή φορτίου στον άξονα για τη δυναμική οδήγησης. Επιπλέον, αυτό έχει σημαντικό πλεονέκτημα βάρους σε σχέση με το αντίστοιχο εξάρτημα της προηγούμενης σειράς – μια συμβολή στη μείωση του CO2. Οι τεχνικοί κατάφεραν επίσης να μειώσουν τις απώλειες τριβής στο νέο κιβώτιο ταχυτήτων. Διαθέτει επίσης κλειστό κύκλωμα λαδιού και δεν χρειάζεται πρόσθετα μέτρα ψύξης.

Η Mercedes C-Class All-Terrain διατίθεται είτε με κινητήρα βενζίνης είτε με κινητήρα ντίζελ. Στο βενζινοκίνητο μοντέλο χρησιμοποιείται ένας νέος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας με ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης δεύτερης γενιάς (ISG). Για σύντομο χρονικό διάστημα, η ισχύς του κινητήρα εσωτερικής καύσης μπορεί να αυξηθεί ηλεκτρικά έως και κατά 15 kW.

Χάρη στην ανάκτηση, ο βενζινοκινητήρας είναι πολύ αποδοτικός. Εν προκεειμένω, η Mercedes-Benz συνδύασε για πρώτη φορά όλες τις καινοτομίες της αρθρωτής οικογένειας κινητήρων τετρακύλινδρων και εξακύλινδρων μονάδων βενζίνης και ντίζελ σε έναν κινητήρα. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται η επίστρωση κυλίνδρων NANOSLIDE, η λείανση κυλίνδρων CONICSHAPE και το σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων που είναι τοποθετημένο απευθείας στον κινητήρα. Ένα νέο χαρακτηριστικό είναι ο τμηματοποιημένος φορτιστής με κοινή ροή, μια περαιτέρω εξέλιξη της τεχνολογίας Twin Scroll, για ακόμα πιο άμεση απόκριση φόρτισης.

Ακόμη και η έκδοση diesel διαθέτει ήπια υβριδική κίνηση. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει ενσωματωμένη γεννήτρια-μίζα δεύτερης γενιάς και ηλεκτρικό σύστημα 48V. Ο ντίζελ μπορεί επίσης να ανακτήσει και να γλιστρήσει με τον κινητήρα σβηστό. Η ηλεκτροκίνηση επιτρέπει τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή ψυκτικού μέσου για το σύστημα κλιματισμού.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News