FORMULA 1: Οι 10 μεγαλύτερες μάχες στην ιστορία του σπορ

Η Formula 1 ξαναζεί μονομαχίες μεταξύ δύο πιλότων και είναι ευκαιρία να θυμηθούμε τις 10 πιο χαρακτηριστικές στην ιστορία του σπορ

10. Νέλσον Πικέ vs Νάιτζελ Μάνσελ

Δεν είναι από τις πιο γνωστές κόντρες όμως σίγουρα ήταν από τις πιο έντονες. Οι δυο τους συνυπήρξαν στη Williams το 1986 όταν είχαν στα χέρια τους ένα άκρως ανταγωνιστικό μονοθέσιο όμως η σχέση τους ήταν τέτοια που στο τέλος… χαμογέλασε ο Αλέν Προστ. Ο Μάνσελ προϋπήρχε στην ομάδα και θεωρούσε τον εαυτό του νούμερο 1, όμως ο Νέλσον Πικέ με τους 2 Παγκόσμιους τίτλους που κουβαλούσε απαίτησε να έχει αυτός τον πρώτο λόγο. Ο Βραζιλιάνος χαρακτήρισε αμόρφωτο τον Μάνσελ ενώ έκανε επικριτικά σχόλια ακόμη και για τη γυναίκα του. Η μοναδική χρονιά που ήταν teammates ήταν αρκετή για να βάλει αυτή τη κόντρα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ο Πικέ έκρυβε τεχνικά στοιχεία από τον Μάνσελ, ισχυριζόταν ότι στο συμβόλαιό του είχε όρο να του δίνει βαθμούς ο Βρετανός, μέχρι και κατηγορίες υπήρχαν για… πειραγμένο μονοθέσιο.

9. Λιούις Χάμιλτον vs Φερνάντο Αλόνσο

Η ιστορία των δύο μοιάζει αρκετά με τη σχέση Πικέ – Μάνσελ. Ο Αλόνσο ήταν δύο φορές Παγκόσμιος πρωταθλητής και μετακόμισε στη McLaren για να συνεχίσει το σερί των τίτλων του. Ο Χάμιλτον ήταν ρούκι αλλά ο αγαπημένος πιλότος του Ρον Ντένις, επικεφαλής της ομάδας τότε και ιστορικό στέλεχος της. Το μονοθέσιο της McLaren ήταν σε θέση να οδηγήσει τον Αλόνσο στον τίτλο όμως αυτό δεν συνέβη. Από τους πρώτους αγώνες ο Χάμιλτον αξίωνε ίση μεταχείριση, ο Αλόνσο δεν μπορούσε να δεχθεί ότι δεν έχει ξεκάθαρο ρόλο νούμερο 1 στην ομάδα και έτσι στο τέλος έχασαν και οι δύο από τον Ράικονεν. Χαρακτηριστικό το σκηνικό στις κατατακτήριες της Ουγγαρίας όταν ο Αλόνσο καθυστέρησε τον Χάμιλτον στα Pit για να μην προλάβει ο Βρετανός να κάνει γρήγορη προσπάθεια.

8. Tζιμ Κλαρκ vs Γκράχαμ Χιλ

Είναι μια κόντρα διαφορετική από όλες τις άλλες. Δύο Βρετανοί πιλότοι που έφτασαν στην κορυφή της Formula 1 τη δεκαετία του 60’ και που εκτός πίστας ήταν δύο πραγματικοί φίλοι. Εντός αυτής όμως είχαν… κοκορομαχίες όπως και οι υπόλοιποι αυτής της δεκάδας. Αποκορύφωμα της μεταξύ τους κόντρας η συνύπαρξή τους το 1967 στη Lotus όπου ο Τζιμ Κλαρκ νίκησε τον φίλο του στη μάχη του τίτλου. Δυστυχώς η επόμενη χρονιά στιγματίστηκε από το θάνατο του Τζιμ Κλαρκ στο κενό που υπήρχε στο πρόγραμμα της Formula 1 από τον πρώτο στο δεύτερο αγώνα. Ο Κλαρκ σκοτώθηκε στο Χοκενχάιμ και άφησε μόνο του τον φίλο του Γκράχαμ Χιλ , ο οποίος κατέκτησε το πρωτάθλημα το 1968.

7. Λιούις Χάμιλτον vs Νίκο Ρόσμπεργκ

Μια αδελφική σχέση μεταξύ δύο πιλότων που έτρεχαν από παιδιά μαζί, βρέθηκαν στην ίδια ομάδα το 2013 και στο τέλος έγιναν ορκισμένοι εχθροί. Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν από το 2010 στη Mercedes και συμπορεύτηκε με τον Μίχαελ Σουμάχερ. Μετά την οριστική αποχώρηση του Γερμανού 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, ο Χάμιλτον ήταν ο εκλεκτός της Mercedes για να πλαισιώσει τον Ρόσμπεργκ. Ο πρώτος χρόνος κύλησε με τις σχέσεις των δύο να είναι στο καλύτερο επίπεδο. Από το 2014 όταν το μονοθέσιο έγινε… ασυναγώνιστο όλα άλλαξαν. Και οι δύο απαιτούσαν το ρόλο του πρώτου οδηγού, είχαν ουκ ολίγες συγκρούσεις εντός πίστας και αποκορύφωμα όλων ήταν το 2016 όταν ο Ρόσμπεργκ κατέκτησε το πρωτάθλημα και αμέσως μετά ανακοίνωσε την αποχώρησή του από το σπορ, μην αντέχοντας άλλο τον ανταγωνισμό μέσα στην ίδια του την ομάδα.

6. Σεμπάστιαν Φέτελ vs Μαρκ Γουέμπερ

Τα προβλήματα και οι κόντρες στις περισσότερες των περιπτώσεων έρχονται σε χρονιές που μία ομάδα κυριαρχεί απόλυτα. Αυτό συνέβη και στη Red Bull. Το 2009 ήταν η πρώτη χρονιά της συνεργασίας των Φέτελ – Γουέμπερ και όλα έδειχναν ότι θα κυλήσουν αρμονικά. Ο έμπειρος Αυστραλός καθοδηγούσε τον νεαρό και ταλαντούχο Γερμανό όμως οι ημέρες… αγάπης δεν κράτησαν για πάντα. Από το 2010 ως το 2013 η Red Bull είχε το καλύτερο μονοθέσιο και οι δύο ήθελαν να πάρουν το πρωτάθλημα. Ο Φέτελ έδειχνε σε κάθε περίπτωση ότι δεν θα επέτρεπε στον Γουέμπερ να τον αμφισβητήσει. Το 2010 στην Τουρκία η σύγκρουση των δύο έβγαλε από τα… ρούχα του τον Γερμανό και οι δηλώσεις μετά τον αγώνα ήταν άκρως επιθετικές. Από τότε οι σχέσεις τους δεν έφτιαξαν ποτέ αλλά η οριστική ρήξη ήρθε το 2013 στη Μαλαισία. Ο Γουέμπερ ήταν πρωτοπόρος και ο Φέτελ ακολουθούσε, ο Χόρνερ έδωσε τη διάσημη οδηγία… multi-map 21 το οποίο σήμαινε να μείνουν ως έχουν μέχρι το τέλος. Ο Γερμανός έκανε πώς δεν άκουσε, πέρασε τον Γουέμπερ και ο Χόρνερ δεν δίστασε να χαρακτηρίσει ηλίθια την κίνησή του. Ο Αυστραλός ήταν έξαλλος και στο τέλος της σεζόν αποσύρθηκε από την ενεργό δράση.

5. Μίκα Χάκινεν vs Μίχαελ Σουμάχερ

Μία από τις πιο ιδιαίτερες μάχες της Formula1 ήταν αυτή μεταξύ του Χάκινεν και του Σουμάχερ από το 1998 ως το 2000. Ο πρώτος οδηγούσε για τη McLaren και ο δεύτερος ήταν στα πρώτα του χρόνια στη Ferrari. Ο σεβασμός που είχε ο ένας για τον άλλον ήταν τέτοιος που μπορεί εντός πίστας να μας προσέφεραν υπέροχες μονομαχίες πάντα οριακές για το αν ήταν εντός κανονισμών όλες τους οι κινήσεις, όμως ποτέ δεν άφησαν την ένταση να μεταφερθεί και εκτός. Όσο και να ψάξει κανείς δεν θα βρει υποτιμητικές δηλώσεις του ενός για τον άλλον. Ο Χάκινεν πανηγύρισε δύο τίτλους με βασικό αντίπαλο τον Σουμάχερ και ο Γερμανός πήρε το πάνω χέρι το 2000 και δεν το άφησε μέχρι το 2004.

4. Νάιτζελ Μάνσελ vs Αλέν Προστ

Η συγκεκριμένη σχέση ήταν από την αρχή συγκρουσιακή. Δεν είναι και το πιο συνηθισμένο για έναν πιλότο να σκέφτεται να αποχωρήσει 2 φορές σε διαφορετικές περιόδους εξαιτίας της κόντρας του με έναν άλλον πιλότο. Κι όμως αυτό συνέβη στον Νάιτζελ Μάνσελ. Το 1989 μετακόμισε στη Ferrari ελπίζοντας ότι θα κατακτήσει τον τίτλο που είχε αγγίξει δύο φορές μέχρι τότε. Παρά το ότι πήρε νίκες δεν μπόρεσε να… κλέψει το πρωτάθλημα από τον Αλέν Προστ της McLaren. Την επόμενη σεζόν ο Γάλλος βρέθηκε στη Ferrari και διεκδίκησε άμεσα τον τίτλο του νούμερο 1 πιλότου. Ο Μάνσελ δεν ήταν εξ αρχής ικανοποιημένος και μετά το Βρετανικό GP όταν έμαθε ότι στο μονοθέσιο του έγιναν αλλαγές χωρίς να το ξέρει για να ευνοηθεί ο Προστ, πήρε την απόφαση να εγκαταλείψει στο τέλος της σεζόν. Αυτό δεν συνέβη αφού η Williams του άνοιξε και πάλι την… πόρτα και μάλιστα τον βοήθησε το 1992 να πάρει τον τίτλο που τόσο ήθελε. Δεν πρόλαβε να το χαρεί όσο θα ήθελε αφού όταν ενημερώθηκε ότι ο Αλέν Προστ θα οδηγεί για τη Williams την επόμενη σεζόν, ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από τη Formula 1!

3. Μίχαελ Σουμάχερ vs Ντέιμον Χιλ

Μπορεί ο Χιλ να μην ήταν ποτέ ο πιλότος που δημιουργούσε ίντριγκες εντός πίστας όμως η κόντρα  του με τον Σουμάχερ έχει μείνει στην ιστορία. Το 1994 οι δυο τους πάλεψαν για τον τίτλο μέχρι τον τελευταίο αγώνα στην Αδελαϊδα. Ο Σούμι είχε διαφορά ενός βαθμού και ο Χιλ χρειαζόταν τη νίκη για να στεφθεί πρωταθλητής. Ο Γερμανός οδηγούσε την κούρσα αλλά είχε έξοδο στον 35ο γύρο και έδωσε την ευκαιρία στον Χιλ να επιτεθεί. Οι δυο τους συγκρούστηκαν, ο Σουμάχερ εγκατέλειψε άμεσα ενώ λίγο αργότερο το ίδιο συνέβη και με τον Βρετανό. Ο Σούμι πανηγύρισε τον πρώτο του τίτλο αφού η… βολική σύγκρουση κρίθηκε ότι προήλθε και λόγω του προβλήματος που είχε στο μονοθέσιό του ο Γερμανός. Την επόμενη σεζόν η διαφορά των δύο στη βαθμολογία ήταν μεγαλύτερη όμως οι συγκρούσεις δεν έλειψαν και στη Μόντσα αλλά και στο Σίλβερστοουν.

2. Τζέιμς Χαντ vs Νίκι Λάουντα

Η κόντρα τους έγινε ταινία (το υπέροχο Rush) αρά όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η συγκεκριμένη μάχη θα έπρεπε να έχει θέση στη δεκάδα. Δύο εντελώς διαφορετικοί χαρακτήρες, δύο εξαιρετικοί πιλότοι με τις “μάχες” τους εντός και εκτός πίστας να αποτελούν τα highlights της δεκαετίας του 70’. Ο Χαντ ήταν ο ορισμός του… κακού παιδιού με την άσωτη ζωή και τη δόξα που δεν ήξερε πώς να τη διαχειριστεί. Ο Λάουντα ήταν ο… σπασίκλας που όλη του η ζωή ήταν τα αυτοκίνητα. Το πρωτάθλημα του 1976 θα μείνει για πάντα στην ιστορία του σπορ. Στο Νίρμπουργκρινγκ ο Λάουντα τυλίχτηκε στις φλόγες και από θαύμα σώθηκε. Το πείσμα του ήταν τέτοιο που πάλεψε κόντρα σε όλα τα προγνωστικά και στις οδηγίες των γιατρών, επιστρέφοντας στις πίστες μετά από 40 ημέρες για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα από τον… εχθρό του, Τζέιμς Χαντ. Έφτασαν στον τελευταίο αγώνα της σεζόν στο Φούτζι με τις συνθήκες να είναι εξαιρετικά δύσκολες λόγω βροχής. Ο Λάουντα απαίτησε να μην ξεκινήσει καν ο αγώνας όμως οι αγωνοδίκες δεν τον άκουσαν. Παρά την τεράστια επιθυμία του για να νικήσει τον Χαντ, στον 2ο γύρο του αγώνα ο Λάουντα αποχώρησε και άφησε τον αντίπαλό του να πάρει το μοναδικό του πρωτάθλημα. Η σχέση τους πάντα ήταν συγκρουσιακή αλλά είχε και στιγμές που ο σεβασμός του ενός για τον άλλον φαινόταν παρά τη διαφορετικότητά τους.

1. Αλέν Προστ vs Άιρτον Σένα

Δεν υπάρχει συζήτηση για το ποια ήταν και θα είναι η μεγαλύτερη κόντρα στην ιστορία του σπορ. Προστ και Σένα μας έκαναν να αγαπήσουμε το άθλημα είτε τους ζήσαμε είτε απλά διαβάσαμε για την καριέρα τους. Χιλιάδες λέξεις θα χρειαζόμασταν για να αναλύσουμε τη μεταξύ τους σχέση που τα είχε όλα. Από το 1984 και το γκραν πρι του Μονακό όταν ο Προστ απαίτησε τη διακοπή του αγώνα, στερώντας από τον νεαρό Σένα την πρώτη νίκη της καριέρας του και μάλιστα με την Toleman, μέχρι τη ρήτρα που έβαλε ο Προστ στο συμβόλαιό του με τη Williams το 1992 για να μην έχει teammate τον Σένα. Οι δυο τους συνυπήρξαν στη McLaren το 1988 και το 1989 προσφέροντας μυθικές μονομαχίες στο κοινό. Αυτές συνεχίστηκαν και όταν ο Προστ έφυγε από τη McLaren και μετακόμισε στη Ferrari. Tα πρωταθλήματα του 1989 και του 1990 κρίθηκαν στον προτελευταίο αγώνα όταν οι δυο τους συγκρούστηκαν. Η κόντρα τους θα μείνει για πάντα στην ιστορία της Formula 1.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News