FORMULA 1: Νίκησε... άνευ αγώνα ο Φερστάπεν
Μετά από αναμονή 4,5 ωρών τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας για να ολοκληρωθούν τυπικά 2 γύροι και να μοιραστούν οι μισοί βαθμοί στους πιλότους. Πρώτο βάθρο στην καριέρα του Τζορτζ Ράσελ με Williams.
Η επιστροφή της Formula 1 από την καλοκαιρινή διακοπή έγινε με το χειρότερο τρόπο για όλους. Πιλότοι, αγωνοδίκες, θεατές ταλαιπωρήθηκαν αφάνταστα περιμένοντας την ένταση της βροχής να μειωθεί. Αυτό δεν συνέβη ποτέ και έτσι ο αγώνας στο Σπα θα περάσει στην ιστορία ως ο μικρότερος σε χιλιομετρική απόσταση που κάλυψαν, αλλά από τους μεγαλύτερους σε διάρκεια.
Το ατύχημα του Πέρεζ
Η κατάσταση ήταν άσχημη από το πρωί στο Σπα και μισή ώρα πριν την προγραμματισμένη εκκίνηση του αγώνα, ο Σέρχιο Πέρεζ είχε έξοδο στο γύρο προθέρμανσης και φάνηκε ότι θα μείνει εκτός συνέχειας. Όσο όμως ο χρόνος πέρναγε και η βροχή δυνάμωνε, οι ελπίδες των ανθρώπων της Red Bull να βρουν χρόνο για να επιδιορθώσουν το μονοθέσιο, μεγάλωναν και τελικά αποδείχθηκε ότι είχαν τη δυνατότητα να… κατασκευάσουν και νέο μονοθέσιο.
Η εκκίνηση που δεν έγινε ποτέ
Φτάσαμε ένα λεπτό πριν τις 16.00 για να ενημερώσουν οι αγωνοδίκες ότι θα υπάρχει καθυστέρηση στην εκκίνηση του αγώνα. Οι ομάδες είχαν ετοιμάσει τα πάντα και επέστρεψαν στο grid για να τοποθετήσουν και πάλι τις τέντες και να προφυλάξουν πιλότους και μονοθέσια. Από εκεί έγινε κατανοητό ότι ο έλεγχος είχε χαθεί. Η πίεση που είχε ο επικεφαλής των αγωνοδικών, Μάικλ Μάσεϊ, ήταν τέτοια που δεν του επέτρεπε να πάρει τη δύσκολη απόφαση. Στις 16.25 έγινε η πρώτη απόπειρα με το αυτοκίνητο ασφαλείας να οδηγεί και τους πιλότους να ακολουθούν. Η κόκκινη σημαία βγήκε μετά από 2 γύρους και από εκεί άρχισε το… θέατρο του παραλόγου.
Ο κανονισμός που δεν τηρήθηκε
Από τον περασμένο Δεκέμβριο η Formula 1 προχώρησε σε αλλαγή του κανονισμού διάρκειας ενός αγώνα. Από τις 4 ώρες που μπορούσε να κρατήσει τον κόσμο στις εξέδρες μέχρι τότε, μειώθηκε στις 3. Δηλαδή από την ώρα της προγραμματισμένης εκκίνησης, στις 16.00 στο Σπα, το περιθώριο που είχαν οι αγωνοδίκες ήταν 3 ώρες, μέχρι τις 19.00. Όπως αποδείχθηκε αυτό δεν συνέβη ποτέ, αφού ο Μάικλ Μάσεϊ επικαλέστηκε την εξαίρεση λόγω εκτάτων συνθηκών και… πάγωσε το χρόνο, περιμένοντας να σταματήσει η βροχή. Το βασικό πρόβλημα ήταν η ορατότητα αφού το σπρέι του προπορευόμενου μονοθεσίου δημιουργούσε τεράστιο θέμα στους υπόλοιπους.
Η τυπική διαδικασία για να μοιραστούν οι μισοί βαθμοί
Μετά από συνεχόμενες ενημερώσεις ότι περιμένουμε νεότερα από τον καιρό, φτάσαμε στις 19.17 να δοθεί η άδεια να αρχίσει ο αγώνας πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο χρόνος… ξεπάγωσε από τον Μάσεϊ και οι πιλότοι είχαν μία ώρα στη διάθεσή τους για να… τρέξουν. Πρακτικά δεν θα μπορούσαν να ολοκληρώσουν το 75% του αγώνα οπότε ήταν δεδομένο πως θα έπαιρναν τους μισούς βαθμούς. Η ολοκλήρωση της… παρωδίας ήρθε όταν μετά τη συμπλήρωση των δύο γύρων που είναι υποχρεωτικοί για να θεωρηθεί ότι ένας αγώνας έχει πραγματοποιηθεί, βγήκε και πάλι κόκκινη σημαία. Έτσι επικυρώθηκαν τα αποτελέσματα βάση της κατάταξης που υπήρχε και ο Μαξ Φερστάπεν πήρε τη νίκη μειώνοντας στους 3 βαθμούς την απόσταση από τον Χάμιλτον. Ο Ράσελ ανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο ενώ ο Ρικιάρντο τερμάτισε 4ος.
H βαθμολογούμενη δεκάδα του Βελγικού GP
- Max Verstappen (12.5 Βαθμοί)
- George Russell (9 Βαθμοί)
- Lewis Hamilton (7.5 Βαθμοί)
- Daniel Ricciardo (6 Βαθμοί)
- Sebastian Vettel (5 Βαθμοί)
- Pierre Gasly (4 Βαθμοί)
- Esteban Ocon (3 Βαθμοί)
- Charles Leclerc (2 Βαθμοί)
- Nicholas Latifi (1 βαθμός)
- Carlos Sainz (0.5 βαθμός)