FORD: Αποκάλυψε το νέο Fiesta, ένα μικρό αυτοκίνητο έτοιμο για το μέλλον!

Η εξηλεκτρισμένη γκάμα συστημάτων κίνησης περιλαμβάνει τον κινητήρα EcoBoost Hybrid 48-volt για απολαυστική και αποδοτική οδήγηση και επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift. Αποκάλυψη και για το νέο Fiesta ST με ισχύ 200 ίππων

Η Ford αποκάλυψε σήμερα για πρώτη φορά το νέο Fiesta, το οποίο διαθέτει δυναμικό νέο στυλ και αναβαθμισμένο τεχνολογικό πακέτο και κινείται με την ισχύ προηγμένων, ήπιων υβριδικών συστημάτων κίνησης που καθιστούν το νέο κομπακτ hatchback μοντέλο της εταιρείας πιο έτοιμο για το μέλλον από ποτέ.

Οι τολμηρές και χαρακτηριστικές εξωτερικές επιφάνειες προάγουν την εκφραστική σχεδίαση του Fiesta σε ένα νέο επίπεδο, με πιο έντονη παρουσία στο δρόμο και μεγαλύτερη διαφοροποίηση μεταξύ των εκδόσεων της ολοκληρωμένης γκάμας του. Οι εκδόσεις Trend, Titanium, ST-Line και Active προσφέρουν μοναδικά στιλιστικά στοιχεία σε συνδυασμό με μία εκτεταμένη γκάμα εξωτερικών χρωμάτων, σχεδίων ζαντών και φινιρισμάτων εσωτερικού. Η οικογένεια Fiesta επεκτείνεται επίσης με νέα πακέτα Vignale που ενισχύουν την προσωπικότητα των εκδόσεων Titanium, ST Line και Active με πολυτελή εξοπλισμό πέραν των υψηλών προδιαγραφών των εκδόσεων Χ.

Εφοδιασμένο με τεχνολογίες τελευταίας γενιάς, το νέο Fiesta είναι άριστα προετοιμασμένο για έξυπνες, συνδεδεμένες, οδηγικές εμπειρίες. Οι προβολείς LED για πρώτη φορά εισάγονται σε όλες τις εκδόσεις Fiesta, με την προηγμένη τεχνολογία Matrix LED να είναι διαθέσιμη και να περιλαμβάνει αντιθαμβωτική λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (Glare-Free High Beam) που μπορεί να προσαρμόσει τα μοτίβα της δέσμης για καλύτερη ορατότητα σε δύσκολες συνθήκες.

Το νέο Fiesta εισάγει επίσης μία νέα, ψηφιακή οθόνη 12,3” με πληροφορίες οδήγησης για ξεκούραστα ταξίδια. Τα συστήματα Local Hazard Information 1 και Wrong-Way Alert 1 κάνουν το ντεμπούτο τους στο Fiesta αποτελώντας μέρος της σειράς προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης της οδήγησης της Ford.

Τα εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα του νέου Fiesta εξοικονομούν καύσιμο και μειώνουν τις εκπομπές ρύπων ενώ την ίδια στιγμή μεγιστοποιούν την οδηγική απόλαυση. Η ήπια υβριδική τεχνολογία Ford EcoBoost Hybrid 48-volt βοηθά στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης και την ίδια στιγμή αναβαθμίζει τη διάσημη δυναμική συμπεριφορά του Fiesta προσφέροντας άμεση επιτάχυνση. Η τεχνολογία συνεργάζεται με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο Powershift της Ford, για γρήγορες, ομαλές αλλαγές σχέσεων και μία άνετη και γεμάτη αυτοπεποίθηση εμπειρία με το Fiesta.

Η Ford αποκάλυψε επίσης σήμερα το νέο Fiesta ST που εξέλιξε η Ford Performance. Το καυτό hatchback υπόσχεται μία αναβαθμισμένη εμπειρία με νέους προβολείς Matrix LED, νέα σπορ καθίσματα Performance Seats που εξελίχθηκαν από την εταιρεία και σπορ σχεδιαστικές λεπτομέρειες, στις οποίες περιλαμβάνεται μία νέα εμπρός μάσκα Chrystaline Grey και η εντυπωσιακή εξωτερική βαφή Mean Green – καθώς και 10% αυξημένη μέγιστη ροπή που τώρα φτάνει τα 320 Nm.

 

Φρέσκια σχεδίαση, πιο έντονη προσωπικότητα

Το νέο Fiesta βασίζεται στη δοκιμασμένη αρχιτεκτονική της κατηγορίας B της Ford – που χρησιμοποιεί και το compact SUV Ford Puma – ενώ θα διατίθεται σε πρακτικές και ποιοτικές τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις, ώστε ο κάθε πελάτης να αποκτά ένα Fiesta με το χαρακτήρα που ταιριάζει στο lifestyle του.

Ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός σε όλη τη γκάμα περιλαμβάνει ένα καπό που αυξάνει το ύψος του ρύγχους, σε συνδυασμό με μεγαλύτερες πάνω γρίλιες. Το μπλε οβάλ σήμα της Ford βρίσκεται τώρα μέσα στη μάσκα και όχι στο χείλος του καπό, καθιστώντας το πιο εντυπωσιακό στο δρόμο.

Οι νέοι στάνταρ προβολείς LED συμβάλλουν επίσης στη γεμάτη αυτοπεποίθηση και σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα του νέου Fiesta, με κομψή οριζόντια σχεδίαση. Στο πίσω τμήμα, τα στάνταρ φώτα αποκτούν νέα μαύρα πλαίσια για μία πιο σοφιστικέ εμφάνιση, ενώ τα προαιρετικά πίσω φώτα LED συμπληρώνονται με ένα Premium Black εξωτερικό φινίρισμα.

Κάθε έκδοση του νέου Fiesta έχει διαφορετική προσωπικότητα με μοναδικά σχέδια στην πρόσοψη και τη μάσκα καθώς και χαρακτηριστικά εξωτερικά και εσωτερικά σχεδιαστικά στοιχεία που εκφράζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα τους.

Οι εκδόσεις Trend και Titanium έχουν μία φαρδιά άνω μάσκα με οριζόντιες γραμμές και πλαίσιο από πολύ γυαλιστερό χρώμιο με έντονους πλαϊνούς αεραγωγούς. Η έκδοση Titanium φέρει επίσης χρωμιωμένες οριζόντιες μπάρες στην πάνω μάσκα, που «δένουν» με τα χρωμιωμένα πλαίσια των παραθύρων.

Η έκδοση ST-Line που είναι εμπνευσμένη από την Ford Performance προσφέρει πιο σπορ χαρακτήρα και είναι αναγνωρίσιμη από τη νέα άνω μάσκα με το πιο βαθύ ένθετο τμήμα και την κυψελοειδή σχεδίαση με gloss black φινίρισμα. Οι φαρδιοί πλαϊνοί αεραγωγοί είναι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ μία μεγαλύτερη κάτω μάσκα ενισχύει τη δυναμική εμφάνιση.

Η έκδοση Active, εμπνευσμένη από τα SUV μοντέλα, ξεχωρίζει με τα πιο σκληροτράχηλα χαρακτηριστικά της που προδίδουν μια περιπετειώδη εμφάνιση. Μία φαρδιά άνω μάσκα διαθέτει έντονες κάθετες γραμμές με gloss black φινίρισμα, με ψηλότερους και πιο έντονους πλαϊνούς αεραγωγούς που παραπέμπουν στην crossover φιλοσοφία της συγκεκριμένης έκδοσης.

Επτά νέα σχέδια ζαντών αλουμινίου ολοκληρώνουν την τολμηρή και νέα σχεδίαση του αυτοκινήτου, ενώ διατίθενται και δύο νέοι εξωτερικοί χρωματισμοί – οι Boundless Blue και Beautiful Berry.

Για ακόμα πιο προχωρημένο στυλ και νότες αποκλειστικότητας, διατίθενται τα πακέτα Vignale για τις εκδόσεις Titanium, ST-Line και Active, που μεταξύ άλλων προσφέρουν αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 17” και 18”, πολυτελείς επενδύσεις καθισμάτων Sensico και διακοσμητικά στοιχεία εσωτερικού με ματ ανθρακονημάτινη εμφάνιση, ανάλογα με την έκδοση.

Συστήματα κίνησης για το παρόν και το μέλλον

Το νέο Fiesta προσφέρει οδηγικές εμπειρίες με κύρια χαρακτηριστικά την αθόρυβη και αποδοτική λειτουργία και την άμεση απόκριση, με την υποστήριξη της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας EcoBoost Hybrid 48-volt και κινητήρων βενζίνης EcoBoost.

Σχεδιασμένα με σκοπό τη μείωση του λειτουργικού κόστους αλλά και την ενίσχυση ταυτόχρονα του παράγοντα της οδηγικής απόλαυσης ως κεντρικό στοιχείο της γοητείας του αυτοκινήτου, τα μοντέλα EcoBoost Hybrid, στη θέση του στάνταρ εναλλάκτη, έχουν μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αυτό επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt.

Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος. Η τεχνολογία μπορεί να επανεκκινεί τον κινητήρα σε 350 χιλιοστά του δευτερολέπτου, επιτρέποντας στο σύστημα Auto Start-Stop να απενεργοποιεί τον κινητήρα σε περιπτώσεις όπως όταν το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 25 km/h ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο και με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο, για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.

Ο κινητήρας 1.0L EcoBoost Hybrid του νέου Fiesta διατίθεται σε εκδόσεις με ισχύ 125 και 155 ίππων, σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η κατανάλωση καυσίμου είναι από 4,9 l/100 km και οι εκπομπές CO2 από 111 g/km (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP) αντιπροσωπεύοντας μια βελτίωση 5% συγκριτικά με έναν μη υβριδικό κινητήρα 1.0L EcoBoost που αποδίδει 125 ίππους. Σύμφωνα με δεδομένα της Ford, ο υβριδικές εκδόσεις είναι σε θέση να εξασφαλίσουν αυξημένη οικονομία καυσίμου έως και 10% σε αστικές συνθήκες οδήγησης σε σύγκριση με εκείνες που κινούνται από έναν μη υβριδικό κινητήρα 1.0L EcoBoost.

Ο κινητήρας EcoBoost Hybrid των 125 ίππων διατίθεται επίσης με επτατάχυτο, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη Powershift, που προσφέρει ομαλές αλλαγές σχέσεων για βέλτιστη οδηγική ποιότητα. Ο συνδυασμός αυτός εξασφαλίζει κατανάλωση καυσίμου από 5,2 l/100 km και εκπομπές CO2 από 117 g/km (WLTP).

Με το κιβώτιο Powershift, ο κινητήρας λειτουργεί στις βέλτιστες στροφές προς όφελος της απόδοσης, και την ίδια στιγμή επιτρέπει στο Auto Start-Stop να λειτουργεί κάτω από τα 12 km/h για μικρότερη κατανάλωση καυσίμου σε αστικές συνθήκες οδήγησης. Η οδηγική απόλαυση επιτείνεται με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο προσφέρει δυνατότητα κατεβάσματος έως και τριών σχέσεων, για ταχύτερες προσπεράσεις όταν οι οδηγοί χρειάζονται μέγιστη επιτάχυνση.

Ο κινητήρας 1.0L EcoBoost της Ford αποδίδει 100 ίππους, με κατανάλωση από 5,2 l/100 km και εκπομπές CO2 118 g/ km (WLTP). Όπως και στηn έκδοση EcoBoost Hybrid, ο κινητήρας χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό καυσίμου υψηλής πίεσης, σύστημα διπλού/ανεξάρτητου μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων (Twin-independent Variable Cam Timing) και έκκεντρη σχεδίαση στροφάλου για αθόρυβη λειτουργία. Ο κινητήρας διατίθεται σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Η συναρπαστική οδηγική εμπειρία του Fiesta προσαρμόζεται με τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης Normal, Sport και Eco που επιτρέπουν στους οδηγούς να ρυθμίζουν την απόκριση του γκαζιού, το σύστημα ESC, τον σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και τους χρόνους αλλαγών των ταχυτήτων για τα αυτόματα μοντέλα, ώστε να εναρμονίζουν την απόκριση και τις επιδόσεις με τις εκάστοτε συνθήκες. Το Fiesta Active έχει επιπλέον τα προγράμματα λειτουργίας Trail και Slippery.

Τεχνολογίες για υψηλή αυτοπεποίθηση, άνεση και συνδεσιμότητα

Το νέο Fiesta εισάγει τεχνολογίες σχεδιασμένες για να αυξάνουν την άνεση, την αυτοπεποίθηση και την ευκολία οδηγών και επιβατών, σε κάθε είδους διαδρομή, από την πόλη μέχρι και τον αυτοκινητόδρομο.

Οι στάνταρ προβολείς LED ενσωματώνουν LED δέσμες μεσαίας και μεγάλης σκάλας και φώτα ημέρας LED για βέλτιστη ορατότητα. Οι προηγμένοι προβολείς Matrix LED προσαρμόζουν τις δέσμες τους ανάλογα με τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Οι λειτουργίες Manoeuvring Light και Bad-Weather Light ενεργοποιούνται όταν οι αισθητήρες του οχήματος ανιχνεύσουν απόπειρα ελιγμού με χαμηλή ταχύτητα κίνησης ή ενεργοποίηση των καθαριστήρων, και προσαρμόζουν αυτόματα το μοτίβο της δέσμης έτσι ώστε ο οδηγός να βλέπει πιο καθαρά. Η λειτουργία Glare-Free High Beam χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη μπροστά για να ανιχνεύει επερχόμενα οχήματα και δημιουργεί  ένα “glare-free spot” στο μοτίβο της δέσμης αποτρέποντας την ενοχλητική αντανάκλαση  για τους υπόλοιπους οδηγούς. Η τεχνολογία αυτή  επιτρέπει την αυξημένη χρήση της μεγάλης σκάλας, για μεγιστοποίηση της ορατότητας κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης, χωρίς τον κίνδυνο να «τυφλώνονται» οι διερχόμενοι οδηγοί.

Μία ψηφιακή οθόνη TFT 12.3” πλήρως προσαρμοζόμενη εισάγεται στο νέο Fiesta. Σε αυτή, οι οδηγοί μπορούν να εξατομικεύουν το περιεχόμενο και να θέτουν προτεραιότητες στην απεικόνιση πληροφοριών, όπως και στις ειδοποιήσεις πλοήγησης. Η οθόνη περιλαμβάνει θεματικές ενδείξεις που αντιστοιχούν στα επιλεγμένα Drive Modes, καθώς και μία ανεξάρτητη περιοχή για πληροφορίες υψηλής προτεραιότητας όπως οι τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης.

Το νέο Fiesta προσθέτει τη λειτουργία Wrong Way Alert 1 στο πακέτο των προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης του οδηγού. Το σύστημα χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ και πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης, για να ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα σε περίπτωση που παραβιαστούν οι δύο πινακίδες μονόδρομης εισόδου σε αυτοκινητόδρομο.

Άλλες προηγμένες τεχνολογίες περιλαμβάνουν το Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Speed Sign Recognition, που διατηρεί μία απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα. Το σύστημα μπορεί αυτόματα να φρενάρει τελείως το Fiesta και να το εκκινήσει ξανά σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας (stop-start), σε μοντέλα που διαθέτουν το αυτόματο κιβώτιο Powershift.

Βοηθώντας τους οδηγούς να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της πόλης, το Active Park Assist 1 μπορεί να ανιχνεύει κατάλληλους χώρους στάθμευσης και – ελέγχοντας το τιμόνι – να παρκάρει hands-free κάθετα ή παράλληλα σε σχέση με άλλα οχήματα, ενώ ο οδηγός αναλαμβάνει το γκάζι, το φρένο και τις αλλαγές ταχυτήτων.

Τεχνολογίες σχεδιασμένες για να αποτρέπουν ή να μειώνουν τις επιπτώσεις από συγκρούσεις  με άλλα οχήματα περιλαμβάνουν Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert και Active Braking, Lane-Keeping Aid 1 και Pre-Collision Assist με Active Braking. 

Προηγμένες τεχνολογίες συνδεσιμότητας βοηθούν επίσης τους πελάτες του νέου Fiesta να απολαμβάνουν τις οδηγικές τους εμπειρίες χωρίς άγχος. Το στάνταρ FordPass Connect μόντεμ 3 επιτρέπει τον έλεγχο λειτουργιών από απόσταση χρησιμοποιώντας την εφαρμογή FordPass. Οι πελάτες μπορούν να χειρίζονται τα Door Lock/Unlock, Remote Start 5 για μοντέλα Fiesta με επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο, Vehicle Locator και Vehicle Status, με το τελευταίο να επιτρέπει τον έλεγχο της στάθμης καυσίμου στο ρεζερβουάρ, την κατάσταση του συναγερμού, τις πιέσεις των ελαστικών, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα.

Οι υπηρεσίες συνδεσιμότητας του νέου Fiesta προσφέρουν επίσης ενημερώσεις Live Traffic για το διαθέσιμο σύστημα πλοήγησης και ενεργοποίηση του Local Hazard Information, που προειδοποιεί τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, εάν το συμβάν βρίσκεται μετά από μία στροφή ή δεν έχει γίνει αντιληπτό εξ αιτίας άλλων οχημάτων.

Με το προαιρετικό σύστημα επικοινωνιών και ψυχαγωγίας SYNC 3, οι οδηγοί ελέγχουν λειτουργίες του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης καθώς και τα συνδεδεμένα smartphones, χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές. Το σύστημα προσφέρει συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8” που ελέγχεται με απλές κινήσεις των δακτύλων (pinch & swipe) ενώ μπορεί να προβάλλει μία εικόνα 180 μοιρών από την προαιρετική κάμερα οπισθοπορείας.

Τα νέα μοντέλα Fiesta που εφοδιάζονται με SYNC 3 διαθέτουν τώρα το σύστημα Rear Occupant Alert, το οποίο υπενθυμίζει στους οδηγούς – εάν οι πίσω πόρτες έχουν ανοίξει στο ξεκίνημα του ταξιδιού – να ελέγξουν τα πίσω καθίσματα για να μην απομακρυνθούν αφήνοντας παιδιά ή κατοικίδια μέσα στο αυτοκίνητο.

Άλλα προαιρετικά, premium χαρακτηριστικά είναι η ασύρματη βάση φόρτισης για smartphones, το ηχοσύστημα B&O Sound System με 10 ηχεία, ένα ενσωματωμένο subwoofer και ένας Ενισχυτής Επεξεργασίας Ψηφιακού Σήματος 575-watt (Digital Signal Processing Amplifier) για δυνατότητα επιλογής πολυκάναλου ήχου (Surround Sound).

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News