FORMULA 1: Η δικαιολογημένη γκρίνια του Χάμιλτον προς τη Mercedes

Ο Παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1 πολλές φορές γκρινιάζει στo team radio χωρίς να έχει δίκιο, όμως στην Κωνσταντινούπολη η Mercedes δεν έκανε τη σωστή επιλογή.

Ο 16ος αγώνας της σεζόν πέρασε στην ιστορία και άφησε πικρή γεύση στον Λιούις Χάμιλτον αν και θεωρητικά θα έπρεπε να είναι ικανοποιημένος. Ο Βρετανός εκκίνησε από την 11η θέση του grid λόγω αλλαγή κινητήρα εσωτερικής καύσης και τερμάτισε 5ος, κάτι που υπό άλλες συνθήκες θα ήταν ένα αποτέλεσμα το οποίο θα πανηγύριζε. Η διαφορά του από τον Φερστάπεν είναι μόλις 6 βαθμοί και φυσικά η μάχη για τον τίτλο είναι… ολοζώντανη, όμως ο παγκόσμιος πρωταθλητής έχει λόγους να είναι απογοητευμένος με τον τρόπο που διαχειρίστηκε η ομάδα του τον αγώνα.

Η λειτουργία των ενδιάμεσων ελαστικών

Η πίστα της Κωνσταντινούπολης δημιούργησε και φέτος αρκετά προβλήματα στους πιλότους. Πέρυσι το οδόστρωμα έμοιαζε με… παγοδρόμιο ενώ φέτος, παρά το ότι δεν έβρεξε κατά τη διάρκεια του αγώνα, σε όλη τη διάρκεια των 58 γύρων χρησιμοποιήθηκαν τα ενδιάμεσα ελαστικά της pirelli. Αυτά λειτούργησαν με… περίεργο τρόπο όπως επιβεβαίωσαν οι περισσότεροι πιλότοι αφού παρά το ότι ήταν φθαρμένα δεν τους δημιουργούσαν φοβερά προβλήματα ισορροπίας. Στη θεωρία, ένα φρέσκο σετ θα έδινε στον πιλότο που τα έβαζε ένα σημαντικό πλεονέκτημα όμως κάτι τέτοιο δεν συνέβη και αυτό φάνηκε από νωρίς. Ο Ρικιάρνο ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pits και έβαλε φρέσκο σετ αλλά στους πρώτους του γύρους η ταχύτητά του ήταν μικρότερη από τον teammate του που είχε κρατήσει τα χρησιμοποιημένα ελαστικά. Αυτό προβλημάτισε τους πάντες και έτσι άρχισαν να δημιουργούνται σκέψεις σε κάποιους να βγάλουν όλο τον αγώνα με ένα σετ.

Η αργοπορημένη απόφαση της Mercedes

Ο Χάμιλτον είχε ρυθμό από την αρχή του αγώνα, βασικά μετά τον 7ο γύρο όταν τα ελαστικά του άρχισαν να λειτουργούν σωστά. Έκανε προσπεράσεις και έφτασε στο σημείο να σκέφτεται ότι το βάθρο είναι ένας ρεαλιστικός στόχος. Με δεδομένο ότι ο Φερστάπεν είχε κάνει pit stop στη μέση του αγώνα, γνώριζε ότι ο αντιπαλός του στο πρωτάθλημα είχε ακολουθήσει την κοινή στρατηγική. Ο ίδιος αποφάσισε να μείνει εκτός αφού τα ελαστικά του δούλευαν. Η ομάδα του δεν τον τράβηξε τότε στα pits, αν το έκανε η ιστορία του αγώνα πιθανότατα θα ήταν διαφορετική αφού ο Βρετανός θα μπορούσε να διεκδικήσει την τρίτη θέση. Αφού τον άφησαν στην πίστα, η αλήθεια είναι ότι η απόφασή τους να τον τραβήξουν στον 51ο γύρο απέδειξε ότι δεν είχαν τον έλεγχο της κατάστασης. Φοβήθηκαν πιθανό κλατάρισμα, κάτι που και ο επικεφαλής της Pirelli επιβεβαίωσε με δηλώσεις του, αλλά το αποτέλεσμα ήταν να στερήσουν από τον Χάμιλτον τη δυνατότητα να διεκδικήσει περισσότερους βαθμούς.

Η δικαιολογημένη γκρίνια του Χάμιλτον κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος του αγώνα

Ο Λιούις Χάμιλτον σε πάρα πολλές περιπτώσεις έχει γκρινιάξει κατά τη διάρκεια του αγώνα χωρίς να έχει δίκιο και η ομάδα δικαιώνεται για τις αποφάσεις της. Ο Βρετανός έλεγε σε όλες τις επικοινωνίες στον Μπόνινγκτον ότι θα πρέπει να τον αφήσουν στην πίστα αφού αν έβαζε φρέσκα ελαστικά θα έχει σημαντικό πρόβλημα πρόσφυσης για αρκετούς γύρους. Αυτό αποδείχθηκε στην πράξη και φυσικά ο Βρετανός έχει κάθε λόγο να πιστεύει ότι θα μπορούσε να τερματίσει χωρίς να κάνει pit stop. Όταν κλήθηκε να σχολιάσει την απόφαση της ομάδας δεν κρύφτηκε: “Δεν είμαι χαρούμενος με την απόφαση της ομάδας. Έπρεπε να μείνω έξω. Δεν το έκανε αν και θα έπρεπε διότι είμαι μία ομάδα και λειτουργούμε ως ομάδα. Χάσαμε κάποιους πόντους σήμερα αλλά μαθαίνουμε από αυτές τις καταστάσεις.”

Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Βρετανός προσπάθησε να πείσει τους ανθρώπους της ομάδας να τον αφήσουν στην πίστα αλλά το μόνο που κατάφερε είναι να κάνει τελευταίος το pit stop του. Με το που βγήκε στην πίστα και αντιλήφθηκε ότι έχει βρεθεί στην 5η θέση από την τρίτη που είχε ανέβει, δεν έκρυψε την απογοήτευσή του.

Η επική μάχη Χάμιλτον – Πέρες

Ο αγώνας στην Τουρκία μας προσέφερε κάποιες πολύ όμορφες στιγμές αλλά χωρίς καμία αμφιβολία το highlight ήταν η μονομαχία του Πέρες με τον Χάμιλτον. Ο Μεξικανός γνώριζε ότι έπρεπε να κρατήσει πίσω του τον Βρετανό για να μην του επιτρέψει να πληισάσει τον Φερστάπεν αλλά και για να δώσει σημαντικούς βαθμούς στη Red Bull που προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών. Οι πιθανότητες δεν ήταν με το μέρος του Πέρες αφού η Mercedes είχε καλύτερο ρυθμό αγώνα αλλά ο πιλότος της Red Bull έκανε σπουδαία κίνηση στο τέλος της μονομαχίας και κατάφερε να κρατηθεί μπροστά. Χαρακτηριστική και η δήλωσή του μετά τον αγώνα: “Ο Φερστάπεν μου χρωστάει τεκίλες.” 

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News