FORMULA 1: Οι επαγγελματικές νίκες φέρνουν τους τίτλους

5 στροφές πριν το τέλος του πρωταθλήματος η “μάχη” Φερστάπεν – Χάμιλτον συνεχίζει να εξιτάρει τους φίλους της Formula 1, με τον Ολλανδό πιλότο να έχει το πάνω… χέρι. Τα έγιναν στο Όστιν μας δίνει μία ξεκάθαρη εικόνα για το επίπεδο που έχει φτάσει ο 24χρονος πιλότος.

Η ωριμότητα του Φερστάπεν

Όταν ο Φερστάπεν εμφανίστηκε στη Formula 1 το 2015 όλοι αντιληφθήκαμε ότι ήταν ένα μεγάλο ταλέντο που είχε προοπτικές εξέλιξης. Ο ενθουσιασμός του και ο ιδιότροπος χαρακτήρας του δεν άργησε να δημιουργήσει θέματα. Πρωταγωνίστησε σε αρκετά συμβάντα και κανείς δεν μπορεί να πει ότι ήταν ο πιο αγαπητός στο grid. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά και η εμφανισή του στο Όστιν ήταν η απόδειξη ότι έχει ωριμάσει και είναι έτοιμος για να γίνει πρωταθλητής.

Ο εκπληκτικός γύρος του Φερστάπεν στις κατατακτήριες δοκιμές

Η πίστα στο Τέξας ταίριαζε απόλυτα στο μονοθέσιο της Mercedes όλα τα προηγούμενα χρόνια. Η γερμανική ομάδα είχε κατακτήσει όλες τις pole positions στην υβριδική εποχή ενώ μετρούσε 5 νίκες στους 6 τελευταίους αγώνες. Κι όμως η Red Bull βρήκε τον τρόπο να σπάσει την κυριαρχία της Mercedes. Ο Φερστάπεν έκανε έναν εξαιρετικό γύρο το Σάββατο και άφησε πίσω του τον Λιούις Χάμιλτον. Αυτή ήταν απλά η… προειδοποίηση.

Η ψύχραιμη αντίδραση στην εκκίνηση

Και έτσι φτάσαμε στην Κυριακή. Η πίστα στο Όστιν έχει μία αριστερή ανηφορική στροφή στο τέλος της ευθείας που συνήθως δίνει προβάδισμα στον πιλότο που βρίσκεται στην εσωτερική. Η εσωτερική ανήκει στο μονοθέσιο που εκκινεί από τη 2η θέση γι αυτό και οι μισές νίκες έχουν κατακτηθεί από τους πιλότους που εκκίνησαν δεύτεροι. Ο Φερστάπεν δεν έκανε τέλεια εκκίνηση και προσπάθησε να κλείσει προς την εσωτερική. Ο Χάμιλτον γνώριζε ότι είχε μοναδική ευκαιρία να περάσει μπροστά και δεν άφησε ποτέ το πόδι από το γκάζι όσο κι αν τον πλησίαζε ο αντίπαλός του. Στο τέλος της ευθείας η καθαρή γραμμή του Βρετανού έφερε σε δύσκολη θέση τον Φερστάπεν ο οποίος υποχρεώθηκε να πατήσει εκτός πίστας και φυσικά να μείνει δεύτερος. Ο Ολλανδός του 2015 θα το έφτανε στο όριο και ίσως να προκαλούσε επαφή. Το 2021 απλά έμεινε πίσω και δεν άφησε τον Χάμιλτον να πάρει… ανάσα στους επόμενους γύρους.

 

Η επιθετική στρατηγική της Red Bull

Η Red Bull με μέση γόμα ήταν εμφανέστατα ταχύτερη από τη Mercedes (κυρίως λόγω της φθοράς που προκαλεί το μονοθέσιο της γερμανικής ομάδας στα πίσω ελαστικά) και γι αυτό ο Χάμιλτον δεν μπόρεσε να ξεφύγει. Ο Τότο Βολφ τόνισε μετά τον αγώνα ότι αν ο Φερστάπεν είχε μείνει μπροστά στην πρώτη στροφή τότε θα είχε τελειώσει πρόωρα ο αγώνας αφού θα είχε πάρει μεγάλη διαφορά. Η Red Bull έπρεπε να βρει τρόπο να φέρει τον Ολλανδό στην πρώτη θέση και αυτός δεν ήταν άλλος από το undercut (ένας πιλότος μπαίνει νωρίτερα στα pits κάνει γρήγορο γύρο και βγαίνει μπροστά από τον αντίπαλό του). Όπερ και εγένετο. Το θέμα σε αυτή τη διαδικασία είναι ότι τα ελαστικά καταπονούνται στον γρήγορο γύρο εξόδου και μετά δεν είναι καθόλου εύκολο να τα διαχειριστείς. Αυτό συνέβη και στη συγκεκριμένη περίπτωση και γι αυτό το πρώτο stint με τη σκληρή γόμα ήταν μικρότερο από όσο υπολόγιζαν στη Red Bull.

Το όσκαρ διαχείρισης ελαστικών

Όταν ο Φερστάπεν έβαλε το τελευταίο σετ σκληρής γόμας είχε να διαχειριστεί μία διαφορά 6 δευτερολέπτων αλλά και ελαστικά 8 γύρων πιο χρησιμοποιημένα. Δεν ήταν εύκολη η συνθήκη όμως ο Ολλανδός είχε μάθει από το πως συμπεριφέρθηκαν τα ελαστικά στο πρώτο stint και έκανε μία άψογη διαχείριση. Όταν ο Χάμιλτον έφτασε σε απόσταση 2 δευτερολέπτων και απέμεναν 4 γύροι για το τέλος, ο Φερστάπεν έκανε 2 εξαιρετικούς γύρους αποδεικνύοντας ότι είχε κρατήσει το καλό για το φινάλε. Έτσι έφτασε στη νίκη που του δίνει τεράστιο ψυχολογικό προβάδισμα ενόψει της συνέχειας του πρωταθλήματος.

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News