ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ: Η πίστα που θα στεφθεί ο παγκόσμιος πρωταθλητής της F1

Ανανεωμένη σε μεγάλο ποσοστό η Γιας Μαρίνα, που θα καθορίσει, ποιος θα αναδειχτεί παγκόσμιος πρωταθλητής στη Φόρμουλα 1, ο Μαξ Φερστάπεν ή ο Λιούις Χάμιλτον

Φτάσαμε λοιπόν στο grand finale. Στην τελευταία παράσταση μιας συναρπαστικής σεζόν, ενός rollercoaster που μοιάζει με περιπετειώδη σειρά ή ταινία σαν αυτές που διαδραματίζονται σε κάποιο μέρος εξωτικό με ψηλά κτίρια, καμήλες, καταδίωξη σε έναν μεγάλο αυτοκινητόδρομο με σούπερ αυτοκίνητα και σκόνη, πολύ σκόνη.

Σαν το Αμπού Ντάμπι και τη Γιας Μαρίνα. Το σιρκουί που περιμένει τους 20 πιλότους της Φόρμουλα 1, μα πάνω απ’ όλα τον Μαξ Φερστάπεν και τον Λιούις Χάμιλτον, τον Λιούις Χάμιλτον και τον Μαξ Φερστάπεν για μια τελευταία action σκηνή. Για 58 στροφές γύρω από την πίστα των 5,281 χλμ ήτοι για ένα κυνηγητό 306,183 χιλιομέτρων.

Η Mercedes και η Red Bull δουλεύουν πυρετωδώς αυτές τις μέρες για να εμφανίσουν τους δύο δελφίνους του παγκόσμιου τίτλου πανέτοιμους, αλλά ρόλο στην έκβαση του αποτελέσματος θα παίξουν και οι ιδιαιτερότητες της πίστας και φυσικά οι καιρικές συνθήκες.

Η ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ

Ο Λιούις Χάμιλτον έχει τη μερίδα του λέοντος στις νίκες στο γκραν πρι του Αμπού Ντάμπι. Ο Βρετανός έχει επικρατήσει στους 5 από τους προηγούμενους 12 αγώνες (2011, 2014, 2016, 2018, 2019), με τον Φερτσάπεν να μετράει μόνο μία, αλλά την πιο πρόσφατη. Άλλες τρεις έχει πάρει ο Σεμπάστιαν Φέτελ (2009, 2010, 2013) και από μία οι Φινλανδοί Κίμι Ράικονεν (2012), Βάλτερι Μπότας (2017) και Νίκο Ρόσμπεργκ (Γερμανο-φινλανδός, 2015). 

Όσον αφορά τους κατασκευαστές, η Mercedes έχει καταγράψει εφτά νίκες (τη μία ως MacLaren) και η Red Bull τέσσερις (τις τρεις με κινητήρα Renault). Τη δωδέκατη νίκη πήρε η Lotus κι αυτή με τη μηχανή της Renault.

Η ΠΙΣΤΑ

Τον σχεδιασμό της ανέλαβε – ποιος άλλος; – ο Γερμανός Χέρμαν Τίλκε, που έχει κατηγορηθεί από πολλούς για τις «βαρετές» του πίστες.

Η MacLaren και ο Λιούις Χάμιλτον είχαν το πάνω χέρι στη Μαρίνα του νησιού Γιας, αλλά μετά τη γενική κατακραυγή, η πίστα που θα χρησιμοποιηθεί φέτος έχει σημαντικές διαφορές σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές, άρα χρειάζεται πολύ δουλειά στο set-up.

Η στροφή 5/6 έχει αφαιρεθεί και στη φουρκέτα 7 υπάρχει διαπλάτυνση του οδοστρώματος. Οι στροφές 11-14 έχουν αντικατασταθεί από μια κυρτή στροφή και η ακτίνα των στροφών 17-20 έχει αυξηθεί, ευνοώντας τις μεγαλύτερες ταχύτητες. Μάλιστα, στην 20 μπορούν να μπουν με τέρμα το γκάζι!

Συγκεντρωτικά θα λέγαμε δηλαδή, ότι η νέα πίστα είναι μικρότερη σε μήκος, ευνοεί τις πολλές στροφές στο καντράν και την απόδοση μάξιμουμ ταχύτητας από τους κινητήρες των μονοθεσίων, αλλά και τις προσπεράσεις.

ΚΑΙΡΙΚΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ

Η μετεωρολογική πρόβλεψη κάνει λόγο για αίθριο καιρό με θερμοκρασία 21-26 βαθμούς Κελσίου και ταχύτητα ανέμων γύρω στα 11 χλμ/ώρα. Η Pirelli, ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών του πρωταθλήματος θα προμηθεύσει τις ομάδες με C3, C4 και C5 λάστιχα, τις πιο μαλακές γόμες, που είναι κατάλληλες για ξηρό καιρό.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News