Formula 1: Νέος κανονισμός μετά το φιάσκο με το safety car στο Αμπού Ντάμπι

Αφιέρωμα Formula 1 2022: Νέος κανονισμός μετά το φιάσκο με το safety car στο Αμπού Ντάμπι. Τι ισχύει με τους ανολοκλήρωτους αγώνες και το νέο ωράριο

Ξεχάστε το τετραήμερο δοκιμών-κατατακτήριων-αγώνα. Προκειμένου να μειώσει το χρόνο απουσίας των ομάδων από τη βάση τους, η F1 έκοψε τις δοκιμές της Πέμπτης. Οι δύο ωριαίες δοκιμές παραμένουν, αλλά θα λαμβάνουν χώρα το απόγευμα της Παρασκευής, ενώ η αλληλεπίδραση με τους εκπροσώπους των media θα γίνεται τις πρωινές ώρες.

Όσον αφορά την κατανομή των πόντων για αγώνες που δεν ολοκληρώνονται, δηλαδή γίνονται λιγότεροι γύροι από τους προβλεπόμενους, πλέον, αν σε ένα γκραν πρι καλυφθεί το 50%-75% των γύρων (όπως έγινε για παράδειγμα το 2021 στο Βέλγιο), οι πόντοι που θα δίνονται για την 4η θέση θα είναι 10 αντί για 9 και για την 7η θέση, 4 αντί για 5. Στην παραπάνω περίπτωση η βαθμολογούμενη δεκάδα θα κερδίζει 19-14-12-10-8-6-4-3-2 και 1 πόντο. Για τα γκραν πρι που ολοκληρώνονται οι βαθμοί παραμένουν 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. 

Επιπλέον, για την επανεκκίνηση των αγώνων μετά από κόκκινη σημαία, οι ομάδες θα λαμβάνουν ειδοποίηση τουλάχιστον ένα λεπτό νωρίτερα σχετικά με το εάν θα ακολουθήσει εκκίνηση από στάση ή τα μονοθέσια θα είναι σε κίνηση  πριν δοθεί το σήμα για την έξοδο από τα πιτς. Παλαιότερα δεν υπήρχε προκαθορισμένη ώρα.

Αλλαγή του κανονισμού με το safety car στην πίστα μετά το «αλαλούμ» στο Αμπού Ντάμπι

Η πιο σημαντική και ενδιαφέρουσα αλλαγή, ωστόσο, αφορά την προσπέραση με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα.

Η διατύπωση του κανονισμού έγινε αντικείμενο συζήτησης μετά το φινάλε της περσινής σεζόν, όταν ο διευθυντής αγώνων Μάικλ Μάσι επέλεξε να επιτρέψει μόνο σε εκείνα τα αυτοκίνητα που είχαν «δεχτεί» γύρο και βρισκόντουσαν μεταξύ του πρωτοπόρου του αγώνα, Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν να προσπεράσουν. Σε όσα μονοθέσια είχαν «δεχτεί» γύρο, αλλά βρισκόντουσαν πίσω από τον Φερστάπεν, δόθηκε εντολή να μείνουν στις θέσεις τους, ακόμα σε αυτά ενδιάμεσα από τον Ολλανδό και τον Κάρλος Σάινθ που ήταν τρίτος εκείνη τη στιγμή.

Θυμίζουμε ότι στον περσινό τελευταίο αγώνα στο Άμπου Ντάμπι, στην επανεκκίνηση του αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε τα φρέσκα ελαστικά και προσπέρασε τον Χάμιλτον για να κατακτήσει τη νίκη και το πρωτάθλημα.

Λόγω της λανθασμένης (!;) ερμηνείας του κανονισμού ο Μάσι απομακρύνθηκε από τη θέση του διευθυντή αγώνων.

Το σημείο τριβής, που προκάλεσε διαφορετικές ερμηνείες ήταν η λέξη «any», που πλέον, έπειτα από σύμφωνη γνώμη των ομάδων, έγινε «all», δηλαδή όλα τα μονοθέσια που έχουν «δεχτεί»  γύρο πρέπει να προσπεράσουν τους πρωτοπόρους και το αυτοκίνητο ασφαλείας για να απαλλαγούν από το μειονέκτημα και να πάρουν θέση στο τέλος της σειράς προτού επανεκκινήσει ο αγώνας, εάν αυτό, βέβαια, θεωρείται ασφαλές.

Περιορισμός στον ιματισμός και… «μην αγγίζετε»

Ένας άλλος νέος κανονισμός αναφέρει ότι οι τρεις πιλότοι της κατάταξης πρέπει να συνεχίσουν να φέρουν την ίδια αμφίεση (τα ρούχα του οδηγού) μέχρι και το τέλος των συνεντεύξεων.

Τέλος, λόγω ενός συμβάντος με πρωταγωνιστή τον Φερστάπεν στη Βραζιλία, όταν άγγιξε την πίσω πτέρυγα του Χάμιλτον και του επιβλήθηκε πρόστιμο, προστέθηκε ένας νέο κανονισμός που ορίζει ότι οι πιλότοι δεν πρέπει να παραβιάζουν το πρωτόκολλο στο parc ferme.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News