ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ: Η αγορά αυτοκινήτου ανακάμπτει και… αισιοδοξεί!

Παρότι ακόμα βρισκόμαστε εν μέσω πανδημίας, η αγορά αυτοκινήτου δείχνει να ανακάμπτει δυναμικά, αγγίζοντας και πάλι τα επίπεδα του 2019 στο πρώτο εξάμηνο του έτους

Κάθε λόγο για να αισιοδοξούν αναφορικά με την πορεία της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα έχουν πλέον τα στελέγχη των εισαγωγικών εταιριών.

Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων τόσο για τον Ιούνιο όσο και για το πρώτο εξάμηνο του 2021 συνολικά, δείχνουν μια σαφή βελτίωση της εικόνας της αγοράς, η οποία τείνει να φτάσει τα επίπεδα πωλήσεων του 2019, δηλαδή πριν ο COVID-19 μπει στη ζωή μας και την… ανατρέψει!

Τον Ιούνιο ταξινομήθηκαν 13.877 νέα επιβατικά οχήματα, αριθμός κατά 68,2% υψηλότερος από τον αντίστοιχο του Ιουνίου του 2020 (8.249 οχήματα) και κατά 5,7% υψηλότερος απ’ αυτόν του Ιουνίου του 2019!

Αντίστοιχα θετικά κινήθηκε η αγορά τόσο στα καινούρια ελαφρά και βαρέα φορτηγά (923 ταξινομήσεις αντί 786 το 2020 και 814 το 2019) και στα λεωφορεία (61 ταξινομήσεις το 2021, αντί 19 το 2020 και 46 το 2019) όσο και στα δίκυκλα άνω των 50 κ.εκ. (5.701 ταξινομήσεις φέτος, αντί 4.889 το 2020 και 5.097 το 2019).

Σε επίπεδο εξαμήνου, τα καινούρια επιβατικά που κυκλοφόρησαν τους ελληνικούς δρόμους είναι 58.364, ήτοι 59,6% περισσότερα από τα 36.570 που είχαν ταξινομηθεί το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Το 2019 είχαν κυκλοφορήσει 65.557 νέα οχήματα το πρώτο εξάμηνο του έτους, με το ποσοστό να είναι 11% υψηλότερο από το αντίστοιχο φετινό.

Στα επιμέρους segments τα υψηλότερα ποσοστά και φυσικά η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκαν στο «Β». Συνολικά η εν λόγω κατηγορία τον Ιούνιο είχε το 50,8% της αγοράς από 46,2% πέρυσι, ενώ σε επίπεδο εξαμήνου έχει ακριβώς το 50%, από 47% το αντίστοιχο διάστημα του 2020.

Η μεγαλύτερη πτώση καταγράφεται στο «C» segment με απώλεια 9,8% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2020 (29,6% αντί 39,4%) και 3,2% σε επίπεδο εξαμήνου (32,7% αντί 35,8%).

Το αγοραστικά κοινό εξακολουθεί να δείχνει μια σαφή προτίμηση ως προς το καύσιμο, με το 56,2% των νέων οχημάτων να είναι βενζινοκίνητη, ποσοστό ακριβώς το ίδιο με αυτό του Ιουνίου του 2020! Σε επίπεδο εξαμήνου, ωστόσο, η βενζίνη έχει χάσει το 4,5% της… δύναμής της (52,2% αντί 56,7%).

Πολύ μεγάλη πτώση είχαν τον Ιούνιο οι ταξινομήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων, με το ποσοστό να μειώνεται από το 28,5% στο 14,7%, ενώ σε επίπεδο εξαμήνου η πτώση είναι της τάξης του 8,9% (18,7% αντί 27,6%).

Ραγδαία, ωστόσο, είναι η αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, με το συνολικό ποσοστό να φτάνει το 26,3%, ήτοι 12,7% υψηλότερο από το αντίστοιχο του Ιουνίου του 2020. Στο εξάμηνο τα υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα έφτασαν το 26,7% της αγοράς, ποσοστό υψηλότερο κατά 12,8% από το αντίστοιχο του διαστήματος Ιανουαρίου – Ιουνίου 2020.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News