Formula 1: Όταν ο Φερστάπεν τερματίζει... κερδίζει!

Formula 1: Όταν ο Φερστάπεν τερματίζει… κερδίζει! Θρίαμβος του παγκόσμιου πρωταθλητή στο πρώτο γκραν πρι της ιστορίας στο Μαϊάμι

Περνώντας τον Σάινθ στην εκκίνηση και τον Λεκλέρκ στον 9ο γύρο, ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε την τρίτη του φετινή νίκη στον… μαγικό κόσμο του Μαϊάμι. Αρκέστηκαν στο 2-3 οι δύο πιλότοι της Φεράρι.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Ο Φερστάπεν πέρασε τον Σάινθ στην εκκίνηση

Τι κι αν η Φεράρι πανηγύρισε το πρώτο της 1-2 σε κατατακτήριες μετά το Μεξικό το 2019; Κατά βάθος όλοι ήξεραν ότι την Κυριακή η ιστορία θα ήταν διαφορετική καθώς τα χαρακτηριστικά της πίστας του Μαϊάμι φαινόταν να ταιριάζουν πιο πολύ στο μονοθέσιο της Ρεντ Μπουλ. Καλύτερα από όλους, όμως, το γνώριζε ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος το έλεγε από χθες. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής πέτυχε τον μίνιμουμ στόχο του στην εκκίνηση που δεν ήταν άλλος από τη δεύτερη θέση του Σάινθ. Ο Ισπανός έφυγε καλά αλλά δεν κατάφερε να κλείσει τον Ολλανδό ο οποίος βούτηξε στα φρένα από την εξωτερική και πέρασε εντυπωσιακά.

Πιο πίσω, ο Χάμιλτον έχασε δύο θέσεις από τον Γκασλί και τον εντυπωσιακό, ως συνήθως, Αλόνσο που κέρδισε τέσσερις θέσεις στην εκκίνηση και από 11ος βρέθηκε 7ος. Κακή ήταν η εκκίνηση του Ράσελ, ο οποίος όμως εκκινούσε με τη σκληρή γόμα και στόχευε να ανακτήσει τις χαμένες θέσεις μακροπρόθεσμα στον αγώνα. Ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν δυσκολεύτηκε να ανακτήσει τις θέσεις από Αλόνσο και Γκασλί (σε αντίθεση με την Ίμολα ξεμπέρδεψε γρήγορα με τον Γάλλο). Εντυπωσιακή η εικόνα του Μικ Σουμάχερ στο πρώτο κομμάτι του αγώνα ο οποίος με τις δύο Άστον Μάρτιν να εκκινούν από το pitlane λόγω προβλήματος με τη θερμοκρασία καυσίμου και τρεις δικές του προσπεράσεις είχε βρεθεί δέκατος.

Αυτή τη φορά δεν χρειάστηκε να περιμένει ως τον τελευταίο γύρο ο Ολλανδός

Στους πρώτους γύρους οι διαφορές μεταξύ Λεκλέρκ – Φερστάπεν και Σάινθ – Πέρεζ βρίσκονταν κοντά στο δευτερόλεπτο. Στον 8ο γύρο, όμως, ο Φερστάπεν αποφάσισε να πατήσει λίγο παραπάνω το γκάζι και με σχετική ευκολία εκμεταλλεύτηκε την δύναμη της Ρεντ Μπουλ στην ευθεία και στην αρχή του 9ου γύρου πέρασε τον Λεκλέρκ. Από εκείνο το σημείο και έπειτα ο Ολλανδός απλά ανέβαζε σταδιακά τη διαφορά, φτάνοντας την μέχρι και τα 4.5 δευτερόλεπτα, εκμεταλλευόμενος και ένα μπλοκάρισμα του Μονεγάσκου. Αντίθετα ο Σάινθ δεν κινδύνεψε από τον Πέρεζ, ο οποίος «τα χρειάστηκε» στον 20ο γύρο καθώς παραπονέθηκε για απώλεια ισχύος. Σε συνεννόηση με τους μηχανικούς του, όμως, το πρόβλημα λύθηκε στον αμέσως επόμενο γύρο.

Καμία αλλαγή στα πιτ, μεγάλωσε η διαφορά του Φερστάπεν

Η Φεράρι ήταν εκείνη που άνοιξε τον χορό των πιτ στοπ για τους πρωτοπόρους με τον Λεκλέρκ να μπαίνει στον 25ο γύρο βάζοντας τη σκληρή γόμα στοχεύοντας να φτάσει μέχρι το τέλος. Δύο γύρους αργότερα μπήκε ο Φερστάπεν και στον 28ο γύρο μπήκαν και οι Σάινθ και Πέρεζ. Η διαφορά του Ολλανδού της Ρεντ Μπουλ από τον Μονεγάσκο της Φεράρι όχι απλά δε μειώθηκε, αλλά αυξήθηκε. Μετά από εκείνο το σημείο, όλοι περίμεναν μια ανατροπή. Είτε από κάποια βροχή, είτε από κάποια σύγκρουση.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Γκασλί και Νόρις έφεραν το αυτοκίνητο ασφαλείας, έβαλαν μίντιουμ οι Πέρεζ και Ράσελ

Ο Πιερ Γκασλί δεν μπορούσε να κρατήσει το μονοθέσιο του εντός πίστας καθώς ταλαιπωρήθηκε πολύ από την φθορά της σκληρής γόμας του και ακούμπησε τον Νόρις, ο οποίος βρέθηκε με πολλά χιλιόμετρα στον τοίχο. Αμέσως βγήκε η ένδειξη του VSC και ένα γύρο αργότερα του αυτοκινήτου ασφαλείας. Πρώτα ο Ράσελ (που έπρεπε να κάνει υποχρεωτικά το μοναδικό του πιτ στοπ) και μετά ο Πέρεζ (ακολουθώντας αντίθετη στρατηγική από τους τρεις πρώτους) αποκτώντας ένα σχετικό πλεονέκτημα έναντι των υπόλοιπων που δεν μπήκαν για αλλαγή ελαστικών και έμειναν με χρησιμοποιημένη σκληρή γόμα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Φερστάπεν – Λεκλέρκ: Πράξη τρίτη

Με τη συνέχιση του αγώνα, ο Σαρλ Λεκλέρκ έδειξε ότι είχε κρατήσει τα ελαστικά του σε τέτοια κατάσταση ώστε να του δώσουν τη δυνατότητα να πιέσει για συνεχόμενους γύρους τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός, όμως, άντεξε στην πίεση του Μονεγάσκου και μετά τη συμπλήρωση του 53ου γύρου ξεκίνησε να ανοίγει ξανά τη διαφορά άνω του δευτερολέπτου βγάζοντάς τον εκτός DRS. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, και κάνοντας και τον ταχύτερο γύρο, ο Μαξ Φερστάπεν δεν κοίταξε ξανά πίσω και έφτασε μέχρι το τέλος.

Εντυπωσιακός Σάινθ κράτησε πίσω τον Πέρεζ, συνεχίζει το σερί ο Ράσελ

Αυτό που δεν περίμενε κανείς ήταν τον Κάρλος Σάινθ να κρατά πίσω του τον Σέρχιο Πέρεζ με φρέσκα ελαστικά. Παίζοντας καταπληκτική άμυνα στον Μεξικανό και εκμεταλλευόμενος το μπλοκάρισμά του στην προσπάθεια του να τον περάσει, ο Ισπανός διαχειρίστηκε ιδανικά την κατάσταση και ελαχιστοποίησε τη χασούρα για τη Φεράρι, τερματίζοντας τρίτος. Ο Τζορτζ Ράσελ από την άλλη εκμεταλλεύτηκε τα φρέσκα ελαστικά του και τερμάτισε πέμπτος, συνεχίζοντας το σερί του όντας ο μόνος πιλότος που έχει τερματίσει στην πρώτη πεντάδα σε όλους τους φετινούς αγώνες. Πιο πίσω, διπλή βαθμολόγηση για την Αλπίν με Οκόν και Αλόνσο στο 8-9 ενώ για άλλη μια φορά ο Άλεξ Άλμπον εκμεταλλεύτηκε καταστάσεις όπως η σύγκρουση Μ. Σουμάχερ και Φέτελ και τερμάτισε δέκατος.

Αναλυτικά η κατάταξη:

1. Φερστάπεν
2. Λεκλέρκ
3. Σάινθ
4. Πέρεζ
5. Ράσελ
6. Χάμιλτον
7. Μπότας
8. Οκόν
9. Αλόνσο
10. Άλμπον
11. Ρικιάρντο
12. Στρολ
13. Τσουνόντα
14. Λατίφι
15. Μάγκνουσεν
16. Μ. Σουμάχερ

Δεν τερμάτισαν Φέτελ, Γκασλί, Νόρις και Ζου

Η βαθμολογία των πιλότων: 

1. Λεκλέρκ: 104
2. Φερστάπεν: 85
3. Πέρεζ: 66
4. Ράσελ: 59
5. Σάινθ: 53
6. Χάμιλτον: 36
7. Νόρις: 35
8. Μπότας: 30
9. Οκόν: 24
10. Μάγκνουσεν: 15
11. Ρικιάρντο: 11
12. Τσουνόντα: 10
13. Γκασλί: 6
14. Φέτελ: 4
15. Αλόνσο: 4
16. Άλμπον: 2
17. Ζου: 1
18. Στρολ: 1

Χωρίς βαθμό Μ. Σουμάχερ, Χούλκενμπεργκ και Λατίφι

Η βαθμολογία των κατασκευαστών: 

1. Φεράρι: 157
2. Ρεντ Μπουλ: 151
3. Μερσέντες: 95
4. Μακλάρεν: 46
5. Άλφα Ρομέο: 31
6. Αλπίν: 28
7. Άλφα Τάουρι: 16
8. ΧΑΑΣ: 15
9. Άστον Μάρτιν: 5
10. Γουίλιαμς: 2

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News