ΣΤΕΦ ΚΑΡΙ: Η απάντηση σε μια μεταφορική πρόκληση

Οι 50 πόντοι του σούπερ σταρ του ΝΒΑ απέναντι στον Τρέι Γιανγκ και τους Ατλάντα Χοκς δείχνουν το… ποιόν των Γκόλντεν Στέιτ Γουόριορς

Το «Chase Center» είναι ένα κλικ πιο σκοτεινό από την «Oracle». Όποιος θυμάται την Τζέσικα Άλμπα να ζουρλαίνεται στο Σαν Φρανσίσκο με το κάρφωμα του Μπαρόν Ντέιβις επί του Αντρέι Κιριλένκο, στον τρίτο ημιτελικό της Δύσης με τους Γιούτα Τζαζ το 2007, αυτό που πιθανώς του έρχεται πρώτο στο μυαλό είναι εκείνο το κίτρινο χρώμα στις εξέδρες. Η νέα έδρα των Γουόριορς δεν φαίνεται ότι έχει αυτήν τη φωτεινότητα, αλλά τον αχό, όταν βρίσκουν ρυθμό στα παιχνίδια τους, θα μπορούσες μάλλον να τον ξεχωρίσεις ακόμα κι αν δεν είχες εικόνα.

Είναι η ιαχή που συνοδεύει -που στην πραγματικότητα έχει δημιουργήσει- ο Στεφ Κάρι.

Αυτή που ακούγεται συχνά πυκνά, που ακουγόταν κυρίως πέρυσι όταν ο τυπάκος με το νούμερο 30, που άλλαξε τις προτεραιότητες στο μπάσκετ, βρισκόταν σε αυτόν τον ονειροκόσμο που η μπάλα ταξιδεύει ένα κλικ πιο αργά από το σύνηθες, που διαγράφει αυτήν τη γητευτική, ημισεληνιακή, πορεία προς το καλάθι. Ο Κάρι μοιάζει να παίξει ένα νέο σπορ: σλάλομ στο σκι σε τηλεφωνικό θάλαμο.

Πριν το παιχνίδι με τους Χοκς, και αν και η μυρωδιά του μπαρουτιού δεν είχε απλωθεί, η Κάντας Πάρκερ, που ήταν ένα από τα πρόσωπα του Οκτωβρίου μετά το πρωτάθλημα που κατέκτησε με τις Σικάγο Σκάι, απέναντι, μάλιστα, στις Φοίνιξ Μέρκιουρι της Ντιάνα Τουράσι, έγραψε, πιθανώς ως κάτι ενδιάμεσο των ιδιοτήτων της ως αθλήτριας και σχολιάστριας του ΤΝΤ, ότι ο Κάρι θα βάλει… 50 πόντους. Το αιτιολόγησε, μάλιστα, με το επιχείρημα ότι πρέπει να κάνει μια δήλωση μπροστά σε ένα νέο δελφίνο (όπως είναι ο Τρέι Γιανγκ, που πέρυσι οδήγησε την ομάδα της Ατλάντα στους τελικούς της Ανατολής.

Ο Κάρι τελείωσε το παιχνίδι με… 50 πόντους, 13 στα 20 εντός πεδιάς, 9 στα 19 τρίποντα, 10 ασίστ, 7 ριμπάουντ και 3 κλεψίματα. Έγινε ο γηραιότερος με 50 και 10 σε ένα παιχνίδι. Ήταν, επίσης, το δέκατο ματς της καριέρας του που έπιασε το 5 στον… παραλήγοντα. Υπό μία έννοια, η Πάρκερ έπεσε έξω, εκτός κι αν περίμενε την κυριαρχία του στις υπόλοιπες κατηγορίες.

 

Ο τιμωρός  

Ιστορίες που θα αποκαλυφθούν μετά τη λήξη της καριέρας του

Βεβαίως, η Πάρκερ «διάβασε» την ψυχοσύνθεση του μόνου ομόφωνου MVP στην ιστορία του ΝΒΑ, το 2016, μέχρι τελείας. Είναι κάτι που πρέπει είτε να είσαι παίκτης είτε να είσαι κοντά στους Γουόριορς για να το καταλάβεις: αν κάποιος αναφέρει ότι θα βάλεις 50 πόντους επειδή το κίνητρό σου είναι ο ανταγωνισμός -κι εσύ το κάνεις, παρ’ ότι δεν αφήνεις, σε οποιοδήποτε σημείο, να υπονοηθεί κάτι τέτοιο- τότε αυτό δείχνει κάτι για το χαρακτήρα σου και την αίσθηση της τιμωρίας, στην οποία πρέπει να υποβάλεις τον αντίπαλό σου.

Ο Κάρι υπήρξε, τα χρόνια του πικ του, ένας από τους παίκτες που οι αντίπαλοι μισούσαν και ο κόσμος λάτρευε. Ο ίδιος έβαζε τη συγκεκριμένη βενζίνη στο ρεζερβουάρ του και ουδείς μπορούσε να τον πληγώσει χωρίς να δεχθεί την παγκόσμια κατακραυγή. Η συμπεριφορά του υπήρξε πάντα ένα βήμα από το να θεωρηθεί αλαζονική: από τα ατσούμπαλα βήματα ως το (προσποιητό;) χαμόγελο της Disneyland και από την περιφρόνηση του αντιπάλου ως τα τρία δαχτυλίδια πρωταθλητή του ΝΒΑ -δίχως, όμως, ένα βραβείο MVP στους τελικούς- όποια αντίδραση θα υπήρχε αναίτια. Οι ιστορίες εκδικητικότητας, όπως συμβαίνει με τους θρύλους του μπάσκετ, θα αποκαλυφθούν μετά τη λήξη της καριέρας του.

Για λογαριασμό του, οίηση και μάλιστα τερατική επέδειξε το κοινό των Γουόριορς (οι οποίοι, όπως αναφέρει και ένα αστειάκι, είναι φαν των Λέικερς), με αποτέλεσμα μέχρι τον έβδομο τελικό του 2016 να δημιουργηθεί μια αμφιθυμία στον αντικειμενικό θεατή, ο οποίος, όσο κι αν απολάμβανε το… big splash των «Στεφ και Κλέι», βρισκόταν να έχει μια συμπάθεια για τον ΛεΜπρόν Τζέιμς, ο οποίος υπήρξε ως ο απόλυτος Darth Vader από το 2003, που μπήκε στη λίγκα, ως τουλάχιστον τότε, και τους Κλίβελαντ Καβαλίερς, προκειμένου να ολοκληρώσουν μια απόλυτη και ιστορική ανατροπή, με το 3-1 εις βάρος τους.

«Μην είσαι ταπεινός -ταπεινώσου», ανέφερε προ ολίγων μηνών ο Καρμέλο Άντονι, όταν έκανε έναν απολογισμό στην καριέρα του, και ο Κάρι και οι Γουόριορς ταπεινώθηκαν τόσο από εκείνη τη σειρά που η απάντησή τους ήταν να αρπάξουν το πιο ακριβό «παιχνίδι» στο ΝΒΑ μετά τον Μπρον: τον Κέβιν Ντουράντ.

 

Η φανέλα με το νούμερο 77

Καλώς ήρθατε στο ξενοδοχείο «Καλιφόρνια»

Αν παρατηρηθούν, λοιπόν, ο Κάρι και οι αντιδράσεις του σε βάθος χρόνου, ενδεχομένως να αναδειχθεί ένας ζόφος εαυτού, ο οποίος καθοδηγεί αυτό το χαρούμενο πλάσμα σε άβατα. Όπως αναφέρει και ένας μύθος του ελληνικού θεάτρου, μάλιστα, κάθε φορά που η Έλλη Λαμπέτη τελείωνε μία παράσταση ως δεσποινίς Μαργαρίτα, λιποθυμούσε στο καμαρίνι της. Ο Κάρι μπαίνει σπανίως σε διάδραση, προτιμά να αφήνει μετέωρη την απάντησή του, μέσω της σιωπής, κάτι που μπορεί να γίνει εξαιρετικά τρομακτικό για τον αντίπαλο.

Ο Τόμπσον, από την άλλη, πιθανότατα λόγω μιας αισθητά υπέρτερης τάσης για παρόρμηση, δεν έχει αυτήν την αυτοπειθαρχία. Σε ένα βαθμό, θα πρέπει να νιώθει και υπαίτιος για την ανατροπή των Καβαλίερς, αφού μετά τον τέταρτο τελικό και με τη σειρά στο 3-1 προκάλεσε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς. «Ο Κλέι το είπε αυτό;» ρώτησε ο τελευταίος όταν του μετέφεραν την ατάκα, «νιώθω έκπληκτος που το πήρε τόσο προσωπικά. Είναι ένα πρωτάθλημα Ανδρών. Φαντάζομαι ότι τα αισθήματά του πληγώθηκαν», μετά την επίμαχη φάση στο παιχνίδι που οδήγησε στην αποβολή του Ντρέιμοντ Γκριν. Για να προσθέσει: «Ήρθε η ώρα να πάρω τον ανήφορο». Η Αγέσα Κάρι, γυναίκα του Στεφ, απάντησε στο twitter: «Ανήφορος: μια φανταστική γέφυρα για να περάσεις πάνω από έναν άνθρωπο ενώ οι δρόμοι αριστερά και δεξιά είναι ανοιχτοί». Το κακό είχε γίνει, όμως.

Ο Κλέι, ένας από τους πιο επιδραστικούς σουτέρ στην ιστορία του μπάσκετ, ένα επιθετικό όνειρο, που δεν σπαταλά καν χρόνο για να… ντριμπλάρει, είδε τους Καβαλίερς να ανατρέπουν την κατάσταση. Επίσης, ήρθε η ώρα να πάρει ο αναγνώστης το χρονοασανσέρ και να μεταφερθεί στο σήμερα, είδε το όνομά του να μη βρίσκεται στη λίστα των κορυφαίων 76 παικτών του ΝΒΑ. Αντιδρώντας άμεσα, τόνισε ότι ο ίδιος θεωρεί πως έπρεπε να βρίσκεται μέσα. Στο «Chase Center», ο Γκριν τού έκανε ένα ιδιότυπο, αλλά εντόνως συμβολικό, δώρο: μια φανέλα με το νούμερο «77», ότι δηλαδή είναι ο 77ος καλύτερος, αλλά όχι αρκετός για να βρίσκεται στη λίστα. Ο Τόμπσον προϊδέασε για εκδίκηση, λέγοντας ότι η επιστροφή του έπειτα από δύο χρόνια στο παρκέ ίσως πάρει αιματηρές προεκτάσεις.

Δεν είναι υποψήφιοι, αλλά…

Το εντυπωσιακό ξεκίνημα

Ο Κάρι, από τη μεριά του, δεν χρειάζεται να πει κάτι: πρέπει μόνο να το νιώσει. Πέρυσι, στην κορυφαία χρονιά του από τότε που μπήκε στο ΝΒΑ, όταν πήρε τον τίτλο του πρώτου σκόρερ της λίγκας, έφερε τους Γουόριορς ένα βήμα από τα play off, αλλά στο μπαράζ έχασε από τους Λέικερς του ΛεΜπρόν. Φέτος, με τον αναβαθμισμένο ρόλο του Τζόρνταν Πουλ (ο οποίος έχει βάλει τα θεμέλια ώστε να λογίζεται ως εκκολαπτόμενος σούπερ σταρ), του Ντένις Γουάιζμαν και του Άντριου Γουίγκινς, αλλά και τον Κλέι έτοιμο να μπει στο παρκέ, έχουν ρεκόρ 9-1, το καλύτερο στο ΝΒΑ. Οι Λέικερς, που απέκτησαν τον Ράσελ Γουέστμπρουκ, έχουν ξεκινήσει νωθρά, αλλά δεν υπάρχει οποιαδήποτε αμφιβολία ότι ο Τζέιμς χρησιμοποιεί την κανονική περίοδο προς όφελός του.

Το σίγουρο είναι ότι η τριάδα του Σαν Φρανσίσκο, ο Στεφ, ο Κλέι και ο Ντρέιμοντ, βρίσκεται επί ποδός πολέμου. Ο Κάρι «απάντησε» με 50 πόντους στις αναλύσεις που έφερναν -και συνεχίζουν να φέρνουν- τον Γιανγκ ως επικρατέστερο διάδοχό του και «κουβαλητή» της κληρονομιάς του. Ο Κλέι θέλει να πληρώσουν όλοι όσοι τον σνόμπαραν στην ψηφοφορία, έχοντας στο λογαριασμό του μερικές απίθανες στιγμές από παιχνίδια που θεωρούνται ιστορικά. Ο Γκριν είναι ο Γκριν, δεν έχει ανάγκη από κίνητρο: τρέφεται από την ανάγκη να αποδεικνύει ότι είναι Hall of Famer, ότι το ύψος του δεν έχει σημασία, ότι ακόμα και το αναξιόπιστο σουτ του δεν μπορεί να αναχαιτίσει την πορεία και την πυκνή ανταγωνιστική φύση του.

Και μπορεί οι Γουόριορς να μην είναι «elementary, my dear Watson», όπως έλεγε ο Σέρλοκ Χολμς ως ήρωας των σελίδων του Άρθουρ Κόναν Ντόιλ, αλλά σίγουρα «the game is on», όπως έλεγε ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς ως Σέρλοκ Χολμς στην τηλεοπτική σειρά.

Προσδεθείτε. 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News