Νίκος Σαρίδης: Η Μενδώνη, ο Μάικλ Τζάκσον και το Τσάμπιονς Λιγκ

Ο Νίκος Σαρίδης αναφέρεται στην υπουργό Πολιτισμού, η οποία εξαιρεί τα γήπεδα από το ελάχιστο υποχρεωτικό ποσοστό ελληνικής μουσικής.

Επειδή πολύς ντόρος έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες για το νομοσχέδιο της Λίνας Μενδώνη, το οποίο καθιστά υποχρεωτική την ελληνική μουσική σε ποσοστό μίνιμουμ 45% επί των ακουσμάτων στους χώρους όπου συγκεντρώνεται κόσμος, μπήκα –έντρομος, ομολογώ- στο opengov.gr, δηλαδή στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση. Κι αναζήτησα βεβαίως-βεβαίως τα επίμαχα άρθρα, για να δω αν τελικά η πρωτοβουλία της ρέκτειρας υπουργού Πολιτισμού αγγίζει και τα δικά μας χωράφια, κοινώς αν αφορά και στα ελληνικά γήπεδα.

Το… μάτι του τίγρη

Φοβήθηκα, συγκεκριμένα, για τον… Παναιτωλικό, καθώς απ’ τα μεγάφωνα του γηπέδου του άκουσα πρόσφατα, αν δεν με απάτησαν τ’ αυτιά μου, το «Εye Of The Tiger» του κινηματογραφικού «Ρόκι», αλλά κυρίως φοβάμαι για την επόμενη ομάδα που θα βρεθεί στην κορυφή της Super League 1, εκεί που εναλλάσσονται διαρκώς οι επίδοξοι πρωταθλητές. Nα πάρει, δηλαδή, μια ομάδα τον τίτλο, να φτάσει, ας πούμε ακόμη σε όμιλο Τσάμπιονς Λιγκ (λέμε τώρα…) και να πρέπει να βάλει ελληνικά μετά τον ξενόφερτο ύμνο της ξενόφερτης διοργάνωσης με το ξενόφερτο όνομα ν’ ακουστούν (και) τα… Καγκέλια της Γωγώς Τσαμπά ή το «Ήλιε φονιά πώς άφησες να γίνει το κακό» με τη φωνή της Καίτης Αμπάβη, για να μην διαταραχτεί η ποσόστωση της λαοφίλητης κι ελληνόψυχης Στυλιανής που τη φωνάζουν Λίνα ή κυρία υπουργέ.

Βέβαια, για να λέμε την αλήθεια, το ελληνικό ποδόσφαιρο σε μεγάλο βαθμό και διαχρονικά συνέβαλλε πάντοτε στη «διαφύλαξη και την ανάδειξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, την προστασία και ενίσχυση του ελληνόφωνου τραγουδιού και της ορχηστρικής μουσικής απόδοσης του ελληνόφωνου τραγουδιού και την προστασία και διάχυση της ελληνικής γλώσσας», για τα οποία τώρα αγωνιά η υπουργός Πολιτισμού.

Τα γίδια στο μαντρί

Δεν θα ξεχάσω,  φερ’ ειπείν, πριν από καμιά εικοσαριά χρόνια σ’ ένα ματς της Νίκης Βόλου με την ΑΕΛ του Δώνη και του Πηλαδάκη, στο «Παντελής Μαγουλάς» της Νέας Ιωνίας, το επονομαζόμενο και «κλούβα», με τα μεγάφωνα να υποδέχονται τους Λαρισαίους με το δημώδες «Μπήκαν Τα Γίδια στο Μαντρί».

Επίσης, ήθελα να δω με τα μάτια μου το νομοσχέδιο, για να ξέρω τι προβλέπει σε περιπτώσεις όπου ακούγεται μεν το όνομα ξένου τραγουδιστή, αλλά σ’ ελληνικούς στίχους, καλή ώρα σαν το αλησμόνητο στιχούργημα των ΠΑΟΚτσήδων όταν πέθανε ο Μάικλ Τζάκσον: «Πέρασες την ζωή σου μαύρος / Την άλλη μισή λευκός / Μάικλ Τζάκσον, ζεις / Για πάντα ΠΑΟΚτσής».

Κύκλωσα, λοιπόν, τα σχετικά άρθρα, δηλαδή τα 8, 9, 10 και 11 και τα διάβασα mot à mot που λένε και κάτι Ελληνες μειωμένου γλωσσικού πατριωτισμού. Και τελικά, τζάμπα η αναστάτωση. Η Μενδώνη συμπεριέλαβε ξενοδοχεία, καζίνα, λιμάνια, αεροδρόμια, αλλά τα γήπεδα πουθενά. Μπορεί η cute Λίνα να το κρατούσε μανιάτικο, επειδή πήραν τον Αθλητισμό απ’ το υπουργείο της και τον πήγαν στο Παιδείας. Έτσι είστε; Ε, λοιπόν, δεν θα σας κάνω ανθρώπους εγώ, σκέφτηκε η Λίνα. Κι άφησε κοτζάμ τα γήπεδα έξω απ’ την πελώρια ελληνική αγκαλιά της.

ΤΑ ΕΠΙΜΑΧΑ ΑΡΘΡΑ

Αν δεν πιστεύετε, πάντως, ιδού τι αναφέρουν τα επίμαχα άρθρα:

Άρθρο 8

  1. Στους κοινόχρηστους χώρους των ξενοδοχείων και των σύνθετων τουριστικών καταλυμάτων των υποπερ. αα) και δδ) της περ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 4276/2014 (Α΄155) και εφόσον εκτελείται δημόσια μουσική, το ελάχιστο ποσοστό εκτέλεσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών δεν μπορεί να είναι κατώτερο του σαράντα πέντε τοις εκατό (45%) του συνόλου των εκτελούμενων μουσικών έργων.
  2. Τα ξενοδοχεία και τα σύνθετα τουριστικά καταλύματα της παρ. 1 υποβάλλουν εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου κάθε ημερολογιακού εξαμήνου στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας μορφότυπους από τους οποίους προκύπτει η τήρηση της υποχρέωσης της παρ. 1.

Άρθρο 9

Δημόσια εκτέλεση ελληνόφωνων τραγουδιών και ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών στους κοινόχρηστους χώρους των εμπορικών κέντρων

  1. Στους κοινόχρηστους χώρους των εμπορικών κέντρων και εφόσον εκτελείται δημόσια μουσική, το ελάχιστο ποσοστό εκτέλεσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών δεν μπορεί να είναι κατώτερο του σαράντα πέντε τοις εκατό (45%) του συνόλου των εκτελούμενων μουσικών έργων.
  2. Οι έχοντες την εκμετάλλευση των χώρων της παρ. 1 υποβάλλουν, εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου κάθε ημερολογιακού εξαμήνου, στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας τους μορφότυπους από τους οποίους προκύπτει η τήρηση της υποχρέωσης της παρ. 1.

Άρθρο 10

Δημόσια εκτέλεση ελληνόφωνων τραγουδιών και ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών στους κοινόχρηστους χώρους των καζίνο

  1. Στους κοινόχρηστους χώρους των καζίνο και εφόσον εκτελείται δημόσια μουσική, το ελάχιστο ποσοστό εκτέλεσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών δεν μπορεί να είναι κατώτερο του σαράντα πέντε τοις εκατό (45%) του συνόλου των εκτελούμενων μουσικών έργων.
  2. Οι έχοντες την εκμετάλλευση των χώρων της παρ. 1 υποβάλλουν, εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου, κάθε ημερολογιακού εξαμήνου στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας τους μορφότυπους από τους οποίους προκύπτει η τήρηση της υποχρέωσης της παρ. 1.

Άρθρο 11

Δημόσια εκτέλεση ελληνόφωνων τραγουδιών και ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς και στους χώρους αναμονής επιβατών αερολιμένων και λιμένων

  1. Στους κοινόχρηστους χώρους των μέσων μαζικής μεταφοράς και στους χώρους αναμονής επιβατών αερολιμένων και λιμένων και εφόσον εκτελείται δημόσια μουσική, το ελάχιστο ποσοστό μετάδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών ή ορχηστρικής μουσικής απόδοσης ελληνόφωνων τραγουδιών δεν μπορεί να είναι κατώτερο του σαράντα πέντε τοις εκατό (45%) του συνόλου των εκτελούμενων μουσικών έργων.
  2. Οι έχοντες την εκμετάλλευση των χώρων της παρ. 1 υποβάλλουν, εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου κάθε ημερολογιακού εξαμήνου, στον Οργανισμό Πνευματικής Ιδιοκτησίας τους μορφότυπους από τους οποίους προκύπτει η τήρηση της υποχρέωσης της παρ. 1.

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News