ΚΟΙΝΩΝΙΑ: Αφορολόγητες οι μεταβιβάσεις
Χωρίς φόρο μεταβιβάζουν οι συγγενείς πρώτου βαθμού την κινητή και ακίνητη περιουσία τους καθώς και χρηματικά ποσά και μετοχές.
Χωρίς φόρο μεταβιβάζουν πλέον οι συγγενείς πρώτου βαθμού (γονείς, σύζυγοι παππούδες, παιδιά, εγγόνια) την κινητή και ακίνητη περιουσία τους καθώς και χρηματικά ποσά και μετοχές. Από σήμερα, αλλά και αναδρομικά, οι εφορίες θα εφαρμόζουν υποχρεωτικά τις νέες διατάξεις που τους κοινοποιήθηκαν εγγράφως (με την ΠΟΛ Ε.2193/2021).
Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις:
α)αυξάνεται το αφορολόγητο ανά γονέα στις 800.000 ευρώ για μεταβιβάσεις που έχουν συσταθεί από 1ης Οκτωβρίου
β)δωρεές και γονικές παροχές που έχουν διενεργηθεί μέχρι την ημερομηνία αυτή, δεν θα συνυπολογίζονται, στον συνυπολογισμό των προγενέστερων δωρεών και γονικών παροχών που ισχύει στα αφορολόγητα όρια.
Πρακτικά καταργείται ο φόρος γονικών παροχών για εν ζωή μεταβιβάσεις από και προς γονείς, παιδιά, εγγόνια , αφού για γονικές παροχές από δύο γονείς ισχύει αφορολόγητο 800.000 + 800.000 = 1,6 εκατ. ευρώ, άλλα τόσα από δύο παππούδες και άλλα τόσα επίσης από δύο γιαγιάδες. Δηλαδή έως και 4,8 εκατ. ευρώ εάν μεταβιβάζουν όλοι εν ζωή την περιουσία τους στην επόμενη γενιά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
- ΠΑΟΚ: «Ασπρόμαυρος» και με τη... βούλα ο Μοτιεγιούνας!
- Ολυμπιακός: Το άγχος του Ιμανόλ για την άμυνα
- Ομπράντοβιτς: Τι είπε για τον τραυματισμό του Ρογκαβόπουλου
- Ολυμπιακός: Το ψάχνει ο Ιμανόλ - Τι σκέφτεται για Τσικίνιο, Σιπιόνι και Φορτούνη
- Γιάννης Αντετοκούνμπο: Το πρώτο μήνυμα μετά το ντεμπούτο του με τους Μαϊάμι Χιτ
