ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Top-10 εφοπλιστών στη ναυπήγηση πλοίων με Βαγγέλη Μαρινάκη

Εταιρεία του Βαγγέλη Μαρινάκη μεταξύ αυτών που βρίσκονται στο top-10 με τις δέκα πιο δραστήριες σε ναυπηγήσεις εταιρείες ελληνικών συμφερόντων

Επενδύσεις άνω των 6,5 δισ. δολαρίων έχουν υλοποιήσει από τις αρχές του έτους σε νέο τονάζ οι Έλληνες εφοπλιστές, ξεπερνώντας ήδη την αντίστοιχη επίδοση του 2020.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία που μοιράστηκε ο οίκος δεδομένων VesselsValue με το Capital.gr, στο δεκάμηνο του τρέχοντος έτους, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων παρήγγειλαν 105 πλοία, δαπανώντας συνολικά 6,63 δισ. δολάρια.

Ο πιο παραγωγικός μήνας μέχρι τώρα στο έτος ήταν ο Μάρτιος, οπότε τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 23 πλοία, έναντι 1,64 δισ. δολαρίων. Παρατηρώντας τις κινήσεις ανά μήνα, γίνεται αντιληπτό ότι οι “Greeks” ήταν ιδιαίτερα δραστήριοι στις αρχές του έτους, ενώ τους τελευταίους τρεις μήνες το ενδιαφέρον έχει εξασθενήσει αρκετά.

Όπως εξηγούν αρμόδιες ναυλομεσιτικές πηγές, η “εκρηκτική” άνοδος των τιμών στα ναυπηγεία, η έλλειψη διαθέσιμων θέσεων κατασκευής, η επιμήκυνση των χρόνων παράδοσης των βαποριών, αλλά και η αβεβαιότητα που συνδέεται με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, έχουν “φρενάρει” τις επενδύσεις σε νέο τονάζ.

To κόστος επένδυσης σε νεότευκτα είναι το υψηλότερο των τελευταίων πέντε ετών τουλάχιστον σε όλους τους βασικούς ναυτιλιακούς κλάδους, γεγονός που οφείλεται εν μέρει στην αύξηση των τιμών χάλυβα. Ενδεικτικά, ένα bulk carrier τύπου capesize κοστίζει πλέον περίπου 61 εκατ. δολάρια, ένα υπερδεξαμενόπλοιο VLCC 109 εκατ. δολάρια, ένα containership post panamax 124,5 εκατ. δολάρια και ένα LNG carrier χωρητικότητας 175.000 κυβικών μέτρων περίπου 200 εκατ. δολάρια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News