ΡΟΖΙΤΑ ΣΩΚΟΥ: Η Μελίνα, ο Δαλιανίδης, ο Χατζιδάκις - Η φράση «καλύτερα που πέθανε η Βουγιουκλάκη»

Η «ελεεινή ηθοποιός», αυτή που «διαλύθηκε από τις βρωμοταινίες», αυτός που «κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο» και η αλήθεια για τη φράση «καλύτερα που πέθανε η Βουγιουκλάκη».

Πολυσυζητημένη αν μη τι άλλο η Ροζίτα Σώκου, η οποία έφυγε χθες από τη ζωή σε ηλικία 98 ετών. Γνωστή μεταξύ άλλων για τα… βιτριολικά σχόλια της, τα οποία δεν δίασταζε να κάνει κυρίως όταν αφορούσαν διάσημες προσωπικότητες όπως η Μελίνα Μερκούρη, για την οποία κάθε άλλο παρά συμπάθεια έτρεφε.

Πριν από οκτώ χρόνια στο περιοδικό «ΕΓΩ» είχε σοκάρει με τις δηλώσεις της.

Είχε πει για τη Μελίνα Μερκούρη: «Ήταν ελεεινή ηθοποιός. Μιλώ ανεξάρτητα από ό,τι ηθικό της έχω προσάψει. Στη “Μήδεια” ήταν ανυπόφορη. Είχε νευριάσει, θυμάμαι με την Ντένη Βαχλιώτη, που της είχε κάνει ένα υπέροχο κοστούμι, που αυτή τη στιγμή εκτίθεται στο Τόκυο. Για να της πάει κόντρα, αγόρασε στην Αμερική ένα πολύ λαικό κοστούμι. Όμως, σύμφωνα με το συμβόλαιο, έπρεπε στην πρόβα τζενεράλε να φορέσει της Ντένης. Πήγαινε λοιπόν μπροστά της, σήκωνε το κοστούμι και φυσούσε τη μύτη της για να δείξει πόσο την περιφρονεί…

Μόνο στη “Στέλλα” ήταν καλή, γιατί είχε προσαρμόσει ο Κακογιάννης το ρόλο στο δικό της στιλ Έκανε τον εαυτό της. Αυτό το ύφος είχε και στην πραγματικότητα. Ήταν πολύ κακή ηθοποιός. Έκανε νάζια επί σκηνής. Όταν την έβλεπα να παίζει, ντρεπόμουν που ήμουν γυναίκα…».

Για την Αλίκη Βουγιουκλάκη: «Ήταν μεγάλο ταλέντο, αλλά ήθελε να αρέσει στον κόσμο. Την πρωτοείδα μαθήτρια του Εθνικού και είπα “Τι φαινόμενο είναι αυτό το κορίτσι”! Ύστερα διαλύθηκε από τις βρωμοταινίες που γύρισε. Εγω όλες αυτές τις ταινίες δεν τις θεωρώ κινηματογράφο».

Για τον Γιάννη Δαλιανίδη και τον Νίκο Φώσκολο:

 «Ο Δαλιανίδης κατέστρεψε τον ελληνικό κινηματογράφο. Οι ταινίες είχαν το χάλι τους. Είδατε καμία ταινία να πάει στις Κάννες; Με τον Γιάννη δεν μιλούσαμε ποτέ για κινηματογράφο. Όταν πρωτοήρθα από την Ιταλία, είδα τον “Κατήφορο” και έγραψα “Ασφαλώς όσοι χειροκρότησαν, ήταν συγγενείς. Τι αηδία ήταν αυτή η ταινία”. Και του Φώσκολου ήταν γελοία. Όλα αυτά δεν έχουν σχέση με αυτό που λέμε τέχνη».

Για τον Θόδωρο Αγγελόπουλο: «Δε μου άρεσε καθόλου. Ήταν γελοίος. Δεν ήξερε να γράψει διάλογο. Άκουγες ένα παιδί τεσσάρων ετών να λέει: “Κατά βάθος, αγαπούσαμε τη μαμά μας”. Τα παιδιά δεν αγαπούν κατά βάθος. Είναι αστεία φράση».

«Καλύτερα που πέθανε η Βουγιουκλάκη»

Στην εφημερίδα Espresso, είχε μιλήσει τον Μάρτιο του 2019 και είχε πει: «Δεν θα ξεχάσω πως έπαιζαν για ώρες ότι εγώ είπα “καλύτερα που πέθανε η Βουγιουκλάκη”. Αυτή τη φράση δεν την είπα εγώ, αλλά η μαμά της, η κυρία Έμυ, παρουσία και του Τέλη Ζώτου. Συγκεκριμένα μας είχε πει “η κόρη μου θα υπέφερε τόσο πολύ όταν θα έβλεπε γερασμένο το πρόσωπό της στον καθρέφτη, που καλύτερα που πέθανε”. Και όμως με το κόψε – ράψε, έμοιαζε να τα είπα εγώ. Για την Αλίκη μπορώ να σας πω ότι το σπουδαίο ταλέντο της το είχα καταλάβει από νωρίς, όταν την είδα στα πρώτα της βήματα να παίζει Μολιέρο. Και πραγματικά είχε μεγάλο ταλέντο».

Στην ίδια συνέντευξη είχε αναφερθεί στον Μάνο Χατζιδάκι: «Τον θυμάμαι από την Κατοχή, που με είχαν καλέσει σε ένα φιλικό σπίτι για τσάι και μου είπαν: “Θα έρθει ένα παιδάκι να παίξει πιάνο”. Και ξαφνικά βλέπω ένα παιδάκι με κοντά χέρια και χοντρά δάχτυλα. Το παιδάκι αυτό ήταν ο Μάνος. Καθ’ όλη τη διάρκεια που έπαιζε, έλεγα: “Είναι αδύνατον αυτό το παιδάκι να γίνει πιανίστας”. Και ο Μάνος έγινε σπουδαίος και μεγαλούργησε. Κάναμε πολλή παρέα, είχε χιούμορ, αλλά είχε και ένα ελάττωμα: αργούσε πάντα. Μας έστηνε».

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News