Μετρό: Οι 17 νέοι σταθμοί - Χαμοστέρνας, Δαβάκη, Τζιτζιφιές, Νιάρχος, Γλυφάδα, Βουλιαγμένης, Άνω Ηλιούπολη
Μετρό: Οι 17 νέοι σταθμοί – Χαμοστέρνας, Δαβάκη, Τζιτζιφιές, Νιάρχος, Γλυφάδα, Βουλιαγμένης, Άνω Ηλιούπολη, Πετρούπολη.
Ανοίγει ο δρόμος για τις επόμενες επεκτάσεις του μετρό. Το αγαπημένο μέσο των Αθηναίων θα βγάλει εισιτήριο για το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην Καλλιθέα, την Ηλιούπολη, τη Γλυφάδα και την Πετρούπολη.
Με απόφασή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καλεί την Αττικό Μετρό να ωριμάσει τις προτάσεις έργων της, με χρηματοδότηση ύψους 10.623.120 ευρώ, στο πλαίσιο της προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μετρό: Η κόκκινη γραμμή 2 πάει… Ίλιον – Πού θα γίνουν οι σταθμοί Παλατιανή, Ίλιον, Άγιος Νικόλαος
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Πύργος Πειραιά: Εντός και εκτός του Πύργου σε 66 δευτερόλεπτα – Δείτε πως θα είναι
Σύνδεση με γραμμή 1
Η πρόσκληση για τη μελετητική ωρίμανση αφορά σε μια δέσμη τεσσάρων επεκτάσεων, που θα μεγαλώσουν το δίκτυο του μετρό της πρωτεύουσας κατά περίπου 22 χλμ. και θα προσθέσουν 17 νέους σταθμούς. Αντικείμενο του έργου, όπως προσδιορίζεται στη σχετική απόφαση, αποτελούν οι προκαταρτικές μελέτες για τη σύνδεση της Γραμμής 1 με το ΚΠΙΣΝ. Πρόκειται για την υπόγεια σύνδεση μετά τον σταθμό του Θησείου προς Καλλιθέα, που θα έχει μήκος 5 χλμ. και τέσσερις σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ.
Γραμμές 2 και 4
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ιερά Οδός: Γίνεται ποδηλατόδρομος
Περιλαμβάνονται, επίσης, οι προκαταρκτικές μελέτες και η προμελέτη για το τμήμα Ελληνικό – Γλυφάδα της Γραμμής 2, μήκους 4,4 χλμ. με σταθμούς σε Άνω Γλυφάδα, Λεωφόρο Βουλιαγμένης και Γλυφάδα. Δεν λείπουν και δύο επεκτάσεις της νέας Γραμμής 4, παρότι η κατασκευή της πρώτης φάσης από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή βρίσκεται στην αφετηρία. Στο πλαίσιο του έργου, θα γίνουν οι προμελέτες για τα τμήματα «Ευαγγελισμός – Άνω Ηλιούπολη», μήκους 4,1 χλμ. με τρεις σταθμούς, και «Άλσος Βεΐκου – Πετρούπολη», μήκους 7,5 χλμ. με έξι σταθμούς. Τα δύο έργα υπολογίζεται ότι θα έχουν συνολικό προϋπολογισμό κοντά στο 1 δισ. ευρώ.
Η χρηματοδότηση
Οι μελέτες θα ετοιμάσουν τα έργα ώστε η δημοπράτηση και η υλοποίησή τους να ενταχθούν προς χρηματοδότηση σε επόμενη Προγραμματική Περίοδο. Οι διαγωνισμοί για τις μελέτες, που θα πραγματοποιηθούν ξεχωριστά για κάθε έργο, θα ξεκινήσουν μόλις η δράση ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021 – 2027. Το χρονικό παράθυρο στο οποίο καλείται η Αττικό Μετρό να υποβάλει τις προτάσεις της διαρκεί ως τις 31 Αυγούστου 2022, ενώ ως ημερομηνία λήξης της προθεσμίας επιλεξιμότητας των δαπανών έχει ορισθεί το τέλος του 2025.
Υπενθυμίζεται ότι ήδη βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο μελέτης η επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο. Ο διαγωνισμός για το έργο αναμένεται ως το τέλος του έτους. Παράλληλα, ωριμάζουν σταδιακά και η επέκταση της Γραμμής 1, επίσης υπογείως, μετά τον σταθμό ΚΑΤ προς Κηφισιά, Ν. Ερυθραία και κόμβο Βαρυμπόμπης για να συνδεθεί το δίκτυο του μετρό με την Εθνική Οδό. Ακόμη, στη Γραμμή 2, από Ίλιον προς Αχαρνές και στη Γραμμή 4, κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισίας προς τα βόρεια προάστια και το ΟΑΚΑ. Η συνέχιση της ωρίμανσης απαιτεί βεβαίως κονδύλια τα οποία και πρόκειται μελλοντικά να αναζητηθούν.
Πηγή: in.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
- Γιουρτσεβέν: «Στην έδρα μας θα τους κάνουμε ένα κατάλληλο καλωσόρισμα»
- Τζίμας: Σκόραρε και πάλι με πανέμορφο τελείωμα (video)
- Ολυμπιακός: Κορυφαίος στον πλανήτη ο Χρήστος Μουζακίτης!
- Ολυμπιακός: Η απίθανη στιχομυθία του Ρόντινεϊ με τον Φορτούνη!
- Καλλιθέα-Πανσερραϊκός 1-2: Ο Μπετανκόρ ξέρανε τους γηπεδούχους στο 92'