Μάντσεστερ Σίτι: Έκανε ρεκόρ κερδοφορίας - Έγινε το πιο ακριβό ποδοσφαιρικό brand στον πλανήτη!

Η Μάντσεστερ Σίτι κατέκτησε την περσινή σεζόν το πρώτο τρεμπλ στην ιστορία της και κατάφερε να συνδυάσει την επιτυχία εντός γηπέδων, με την οικονομική ευημερία! Η Σίτι ανακοίνωσε ρεκόρ κερδοφορίας, έγινε η ομάδα με τα περισσότερα κέρδη στην Αγγλία και παράλληλα το πιο ακριβό ποδοσφαιρικό brand του πλανήτη!

Η έλευση του Πεπ Γκουαρδιόλα στο Μάντσεστερ οδήγησε τη Σίτι στην κορυφή της Ευρώπης.  Αλλά όχι μόνο. Η ομάδα κατέκτησε το πρώτο τρεμπλ στην ιστορία της μέσα στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου, αλλά παράλληλα κατάφερε να ανθίσει οικονομικά έξω από αυτό. Με μελετημένες κινήσεις από τη διοίκηση και τον Ισπανό κόουτς, η Μάντσεστερ Σίτι έχει καταφέρει να διαπρέπει στο χορτάρι, έχοντας παράλληλα τη μεγαλύτερη κερδοφορία μεταξύ των ποδοσφαιρικών συλλόγων της Αγγλίας!

Όπως ανακοίνωσε η Μάντσεστερ Σίτι, τη σεζόν 2022-23 είχε έσοδα που ξεπέρασαν τα 818 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 16,3% (περίπου 115 εκατομμύρια ευρώ) σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος. Παράλληλα, το καθαρό κέρδος της ξεπέρασε τα 92 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που επίσης αποτελεί ρεκόρ.

Όπως ανακοινώθηκε, η Μάντσεστερ Σίτι είχε αύξηση σε όλες τις ροές εσόδων. Τα εμπορικά έσοδα ξεπέρασαν τα 391 εκατομμύρια ευρώ. Τα τηλεοπτικά δικαιώματα ξεπέρασαν τα 343 εκατομμύρια ευρώ, ενώ τα αγωνιστικά έσοδα ξεπέρασαν τα 82 εκατομμύρια ευρώ, διπλασιάζοντας σχεδόν τα κέρδη σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν (περίπου 47 εκατομμύρια ευρώ). Τα έσοδα από τους αγώνες παρουσίασαν αύξηση 32% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος (περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ), έχοντας ποσοστό πληρότητας 99% στο «Etihad Stadium», με μέσο όρο θεατών 53.249 σε 19 αγώνες της Premier League (αν και παραμένει το ρεκόρ της σεζόν 2018-19 με μέσο όρο θεατών 54.130).

Τα έσοδα από τις τηλεοπτικές μεταδόσεις αυξήθηκαν κατά σχεδόν 58 εκατομμύρια ευρώ (20,2%) σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν, κυρίως λόγω του ότι η Μάντσεστερ Σίτι έφτασε ως τον τελικό του Champions League και του Κυπέλλου Αγγλίας, όπου κατέκτησε και τα δύο τρόπαια.

Εξίσου επιτυχημένες ήταν οι κινήσεις της Μάντσεστερ Σίτι και στα μεταγραφικά, αφού από πωλήσεις ποδοσφαιριστών της εξασφάλισε πάνω από 140 εκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 79,8% σε σχέση με τους προηγούμενους 12 μήνες.

Η Σίτι κέρδισε παράλληλα την πρώτη θέση στη λίστα «Brand Finance Football» με αξία την αξία του brand της να υπολογίζεται στα 1,73 δισεκατομμύρια ευρώ, ξεπερνώντας τη Ρεάλ Μαδρίτης (1,67 δισεκατομμύρια ευρώ), που τερμάτισε δεύτερη και τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ που ήταν τέταρτη με 1,56 δισ. Αυτή μάλιστα ήταν η πρώτη φορά που ένας αγγλικός σύλλογος κατέκτησε την πρώτη θέση από το 2018, με τη σχετική έκθεση να στηρίζεται στη δεκαετία κυριαρχίας της Σίτι στον αγωνιστικό χώρο και τα υψηλότερα έσοδα ως βασικούς λόγους για την άνοδό της στην κατάταξη.

Παράλληλα, η Σίτι ήταν επίσης στην κορυφή του «Deloitte Football Money League» για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με τα μεγαλύτερα έσοδα από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή ποδοσφαιρική ομάδα, ξεπερνώντας και σε αυτή τη λίστα τη Ρεάλ Μαδρίτης.

Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι στις αρχές του 2023, η Μάντσεστερ Σίτι δέχθηκε επίπληξη από την Premier League για περισσότερες από 100 παραβιάσεις κανόνων, με τη διοργανώτρια να απαιτεί από τον σύλλογο «να παρέχει περισσότερες πληροφορίες, που να δίνουν μια αληθινή και δίκαιη εικόνα της οικονομικής θέσης της». Στην οικονομική έκθεση που έδωσε στη δημοσιότητα η Μάντσεστερ Σίτι απάντησε ότι: «Τον Φεβρουάριο του 2023, ως απάντηση στις κατηγορίες, η Σίτι εξέδωσε δημόσια δήλωση ότι χαιρετίζει την εξέταση αυτού του θέματος από μια ανεξάρτητη Επιτροπή, για να εξετάσει αμερόληπτα το σύνολο των αδιάψευστων στοιχείων προς υποστήριξη της θέσης της».

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News