Υπόθεση ντόπινγκ: Πόσοι παίκτες της Εθνικής έδωσαν δείγμα με Καζακστάν και Γεωργία - Ποιες οι ποινές

Τι αναφέρεται στους κανονισμούς της ΕΠΟ για τις ποινές σε θετικό δείγμα ελέγχου ντόπινγκ

Η υπόθεση ντόπινγκ που αφορά ποδοσφαιριστή της Εθνικής Ελλάδας έχει προκαλέσει αναστάτωση. Έχει να κάνει με ελέγχους που έγιναν στα παιχνίδια με Καζακστάν, Γεωργία στο πλαίσιο των μπαράζ για την πρόκριση στο Euro 2024.

Από τη στιγμή που έγινε γνωστό πως βρέθηκε θετικό δείγμα διεθνή ποδοσφαιριστή της Εθνικής Ελλάδας ξέσπασε σάλος. Μια υπόθεση ντόπινγκ που θα απασχολήσει μέρες το ελληνικό ποδόσφαιρο, ενώ ο ΕΟΚΑΝ και η ΕΠΟ ακόμα δεν έχουν επίσημη ενημέρωση.

Πάντως το σαββατοκύριακο που έχει αγωνιστική στα πρωταθλήματα της Ελλάδας και του εξωτερικού ίσως να υπάρξει κάποια ένδειξη για τον ποδοσφαιριστή που βρέθηκε θετικός σε έλεγχο ντόπινγκ. Καθώς όταν θα ενημερωθεί η ομάδα θα του θα τεθεί προσωρινά εκτός αγωνιστικών δραστηριοτήτων και μέχρι να τελεσδικήσει το θέμα.

Πάντα μια υπόθεση ντόπινγκ είναι λεπτή και χρειάζεται ιδιαίτερους χειρισμούς από τις εμπλεκόμενες πλευρές. Πάντως η UEFA έχει τη δικαιοδοσία να προβεί σε ελέγχους με τους φορείς με τους οποίους συνεργάζεται τόσο μετά από την ολοκλήρωση ποδοσφαιρικών αγώνων, όσο και κατά τη διάρκεια προπονήσεων συλλόγων ή εθνικών ομάδων. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις η UEFA ελέγχει παίκτες ακόμα και στα σπίτια τους.

Θυμίζουμε πως ο δημοσιογράφος που αποκάλυψε την είδηση τόνισε ότι δεν πρόκειται για τον Φώτη Ιωαννίδη του οποίου τα δείγματα ήταν αρνητικά

Σε αυτό το πλαίσιο, οκτώ διεθνείς ποδοσφαιριστές έδωσαν δείγμα κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας στο γήπεδο της Νέας Σμύρνης, πριν από τις αναμετρήσεις με Καζακστάν, Γεωργία που εν τέλει οδήγησαν στον αποκλεισμό του αντιπροσωπευτικού συγκροτήματος. Παράλληλα άλλοι δύο ποδοσφαιριστές της Εθνικής Ελλάδας κλήθηκαν να δώσουν δείγμα μετά το τέλος του αγώνα με την Γεωργία.

Αναλυτικά τι αναφέρεται στους κανονισμούς της ΕΠΟ για τις ποινές σε θετικό δείγμα ελέγχου ντόπινγκ:

Δ. Ποινές. Σε γενικές γραμμές, οι ποινές που ακολουθούν θα εφαρμόζονται σε παραβάσεις φαρμακοδιέγερσης, όπως καθορίζονται σύμφωνα με το Κεφάλαιο ΙΙI του Κανονισμού Ελέγχου Φαρμακοδιέγερσης στις Διοργανώσεις και εκτός των Διοργανώσεων της FIFA.

α) Για τις παραβάσεις των παρακάτω κεφαλαίων:

– Η παρουσία μίας απαγορευμένης ουσίας ή προϊόντων μεταβολισμού ή δεικτών της,

– Χρήση ή απόπειρα χρήσεως απαγορευμένης ουσίας ή απαγορευμένης μεθόδου,

– Άρνηση ή αδυναμία άνευ αμάχητης αιτιολογίας στην υποβολή σε συλλογή δείγματος,

– Παρέμβαση ή απόπειρα παρέμβασης σε οποιοδήποτε τμήμα του ελέγχου φαρμακοδιέγερσης, και

– Κατοχή απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων θα επιβάλλεται η ποινή του διετή αποκλεισμού για την πρώτη παράβαση και δια βίου αποκλεισμού σε περίπτωση επανάληψης.

β) Εάν εντοπιστούν τυχόν ουσίες που περιέχονται στον κατάλογο απαγορευμένων ουσιών και μεθόδων (πρβλ. Παράρτημα Α του Κανονισμού Ελέγχου Φαρμακοδιέγερσης στις Διοργανώσεις και εκτός των Διοργανώσεων της FIFA) για τις οποίες είναι δυνατόν να παρουσιαστούν αποδείξεις ότι οι συγκεκριμένες ουσίες δεν σκόπευαν στην βελτίωση της αθλητικής απόδοσης, η πρώτη παράβαση θα τιμωρείται με παρατήρηση τουλάχιστον και σε περίπτωση επανάληψης με διετή αποκλεισμό. Η τρίτη παράβαση θα επισύρει δια βίου αποκλεισμό.

γ) Κάθε παράβαση του Κεφαλαίου ΙΙ.7 (Διακίνηση οποιασδήποτε απαγορευμένης ουσίας ή απαγορευμένης μεθόδου) ή του Κεφαλαίου ΙΙ.8 (Χορήγηση απαγορευμένης ουσίας ή μεθόδου), θα επισύρει αποκλεισμό τουλάχιστον τεσσάρων ετών. Εάν η ηλικία οποιουδήποτε από τους εμπλεκόμενους παίκτες είναι μικρότερη των 21 ετών, ο δράστης που τους έχει χορηγήσει την απαγορευμένη ουσία θα τιμωρείται με δια βίου αποκλεισμό.

δ) Κάθε παράβαση του Κεφαλαίου ΙΙ.4 (Αδυναμία παροχής απαιτούμενων πληροφοριών σχετικά με την τοποθεσία που βρίσκονται ποδοσφαιριστές ή την διαθεσιμότητά τους για έλεγχο), θα επισύρει αποκλεισμό τουλάχιστον τριών μηνών έως δύο έτη.

2. Εάν ο ύποπτος είναι σε θέση να αποδείξει σε κάθε μεμονωμένη περίπτωση ότι δεν υπέχει σημαντική υπαιτιότητα ή αμέλεια, η ποινή μπορεί να μειωθεί, μόνον όμως κατά το ήμισυ της ποινής που εφαρμόζεται σύμφωνα με την παράγραφο 1, ο δε δια βίου αποκλεισμός δεν επιτρέπεται να μειωθεί σε διάστημα μικρότερο των οκτώ ετών.

3. Εάν ο ύποπτος είναι σε θέση να αποδείξει σε μία μεμονωμένη περίπτωση ότι δεν υπέχει υπαιτιότητα ή αμέλεια, η ποινή που άλλως θα εφαρμόζονταν σύμφωνα με τους όρους της παραγράφου 1 καθίσταται άσχετη.

4. Εάν η συνδρομή που παρέχεται από έναν ύποπτο οδηγήσει στην αποκάλυψη ή σε αποδείξεις υπάρξεως μιας παράβασης φαρμακοδιέγερσης από ένα άλλο πρόσωπο, η ποινή μπορεί να μειωθεί, μόνον όμως κατά το ήμισυ της ποινής που εφαρμόζεται σύμφωνα με τους όρους της παραγράφου 1, ο δε δια βίου αποκλεισμός δεν επιτρέπεται να μειωθεί σε διάστημα μικρότερο των οκτώ ετών.

5. Εάν ένας η περισσότεροι ποδοσφαιριστές της ιδίας ομάδας τιμωρηθούν για παραβάσεις φαρμακοδιέγερσης (ντόπινγκ), δύναται να τιμωρηθεί και η ομάδα. Η ομάδα τιμωρείται με απώλεια του αγώνα και χρηματική ποινή η οποία για μεν τις ΠΑΕ είναι από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ έως πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, για δε τα σωματεία από χίλια (1.000) ευρώ έως πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ.

Ε. Επανάληψη ελέγχου

Η Ε.Π.Ο. δύναται να διατάξει οποιονδήποτε ποδοσφαιριστή που τιμωρείται για διάπραξη παράβασης φαρμακοδιέγερσης (ντόπινγκ) να υποβληθεί σε περαιτέρω ελέγχους φαρμακοδιέγερσης (ντόπινγκ) κατά την διάρκεια του αποκλεισμού του.

ΣΤ. Διαδικασία

Οι επίσημες και τεχνικές απόψεις της διαδικασίας ελέγχου φαρμακοδιέγερσης, θα πρέπει να συμμορφώνονται πλήρως με τον Κανονισμό Ελέγχου Φαρμακοδιέγερσης στις Διοργανώσεις της FIFA και Εκτός Διοργανώσεων αυτής.

Ζ. Υποχρεώσεις του ποδοσφαιριστή

1. Κάθε ποδοσφαιριστής που λαμβάνει μέρος σε μια διοργάνωση ή άλλη εκδήλωση που οργανώνεται από την Ε.Π.Ο., ή υπό την αιγίδα της Ε.Π.Ο. κατά την προπόνηση που οδηγεί σε μία τέτοια διοργάνωση ή εκδήλωση, θα συμφωνεί να υποβάλλεται σε όσους ελέγχους διενεργούνται, εντός ή εκτός αγώνα είτε από τα επιτετραμμένα όργανα του Εθνικού Οργανισμού Αντιντόπινγκ (ΕΣΚΑΝ) εντός των πλαισίων των αρμοδιοτήτων του (άρθρο 6 ν. 4373.2016, Κώδικας Αντιντόπινγκ) είτε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Αντιντόπινγκ WADA είτε από τα σχετικά όργανα της Ε.Π.Ο. που έχουν εξουσιοδοτηθεί νόμιμα.

2. Συμφωνεί στην λήψη δειγμάτων κατά τρόπο ώστε να εντοπίζεται η παρουσία οποιασδήποτε απαγορευμένης ουσίας ή στην απόδειξη χρησιμοποίησης οποιασδήποτε απαγορευμένης μεθόδου.

Η. Κυβερνητικές κυρώσεις κατά της φαρμακοδιέγερσης

Ακόμη και εάν ένα κρατικό όργανο επιβάλλει κυρώσεις για μία παράβαση φαρμακοδιέγερσης (ντόπινγκ), τα δικαιοδοτικά όργανα της Ε.Π.Ο. θα συνεχίσουν να έχουν το δικαίωμα να εξετάσουν την υπόθεση και αποφανθούν εάν θα επιβάλλουν κύρωση σύμφωνα με τους κανονισμούς.

Θ. Ποινές που επιβάλλονται από άλλα αθλητικά όργανα

Οποιεσδήποτε νομικά δεσμευτικές ποινές που επιβάλλονται από μία άλλη διεθνή αθλητική ομοσπονδία ή μία εθνική οργάνωση για την καταπολέμηση της φαρμακοδιέγερσης (ντόπινγκ) που συμμορφώνονται με τις θεμελιώδεις νομικές αρχές, θα επικυρώνονται αυτοδικαίως από την Ε.Π.Ο.

Ι. Διοργανώτριες αγώνων – Έλεγχος

1. Οι διοργανώτριες δύνανται, μετά από μυστική κλήρωση του πειθαρχικού τους οργάνου, να ορίζουν έλεγχο ντόπινγκ σε αγώνες της αρμοδιότητάς τους. Τα έξοδα του ελέγχου αυτού βαρύνουν την εκκαθάριση του αγώνα.

2. Κάθε άλλος έλεγχος, που καθορίζεται από άλλα όργανα, δεν είναι δυνατό να βαρύνει την εκκαθάριση του αγώνα, τις Π.Α.Ε. ή τις διοργανώτριες ενώσεις και την Ε.Π.Ο.

3. Για την επιβολή ποινών από τις παραβάσεις του παρόντος άρθρου και εν γένει του κανονισμού αντιντόπινγκ ποδοσφαιριστών, σε πρώτο βαθμό είναι αρμόδιες οι πειθαρχικές επιτροπές των επαγγελματικών κατηγοριών και σε δεύτερο βαθμό η Επιτροπή Εφέσεων της Ε.Π.Ο., εκτός αν ορίζεται άλλως».

Πηγή: parapolitika.gr

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News