Παναθηναϊκός: Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Ντιέγκο Αλόνσο και οι καφενειακές συζητήσεις
Με την ταινία «Χαμένοι στην μετάφραση», η Σοφία Κόπολα κατάφερε να κερδίσει το όσκαρ πρωτότυπου σεναρίου για κωμωδία και πέντε «χρυσές σφαίρες». Η κωμωδία που παρουσιάζει ο Παναθηναϊκός του Ντιέγκο Αλόνσο και των ηθοποιών του, που δείχνουν «χαμένοι στην μετάφραση», δεν είναι καθόλου πρωτότυπη και δεν βλέπεται ούτε με σφαίρες…
Φτάσαμε στους… πρόποδες του Οκτώβρη και ο Παναθηναϊκός, λέει, δεν έχει βρει ακόμα τα πατήματά του και δεν έχει αποκτήσει ομοιογένεια και… chemistry. Αυτά, περίπου, ξεστόμισε, πολύ εκνευρισμένος από την απόδοση της ομάδας του, ο Ντιέγκο Αλόνσο.
«Δεν ήταν η ομάδα που θέλουμε στο πρώτο ημίχρονο, αλλά στο δεύτερο ημίχρονο ήμασταν περίπου η ομάδα που θέλαμε. Είχαμε την θέληση αλλά δεν ήμασταν αποτελεσματικοί», ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Ουρουγουανός προπονητής μετά την ήττα με κάτω τα χέρια (2-0) από την ΑΕΚ.
Αν δεν έχουμε… χαθεί κάπου στην μετάφραση κι εμείς, ο Αλόνσο δήλωσε ότι δεν είδε αυτό που ήθελε στο πρώτο μέρος, αλλά είδε αυτό που… περίπου ήθελε στο δεύτερο. Αν αυτό που περίπου ήθελε ήταν να έχει μισή τελική ευκαιρία και ουσιαστικά να απειλεί ελάχιστα τον αντίπαλο, σε ένα ντέρμπι που θεωρητικά έπρεπε να μπει με το μαχαίρι στα δόντια για να το διεκδικήσει, πάμε πάσο. Στην τελική, αν νιώθει μπερδεμένος ο ίδιος ο προπονητής, πώς ζητάμε να μην είναι μπερδεμένοι οι ποδοσφαιριστές του;
Ο Παναθηναϊκός έχει σκοράρει 6 γκολ και έχει δεχθεί άλλα τόσα, σε 6 παιχνίδια. Στατιστικά που αναλογούν σε μικρομεσαία ομάδα. Χαρακτηριστικά, έχει πετύχει τρία λιγότερα γκολ από ΟΦΗ και Ατρόμητο (έχουν βάλει 9), έχει τα ίδια τέρματα με Παναιτωλικό, ενώ έχει δεχθεί περισσότερα τόσο από τους Αγρινιώτες όσο και από την Καλλιθέα (αμφότεροι έχουν δεχθεί 5). Αν δεν είναι αυτό σενάριο πρωτότυπης κωμωδίας, τότε τι είναι;
Μία παρατήρηση:
Αυτή τη στιγμή, η συνηθέστερη ενδεκάδα της ομάδας του Αλόνσο απαρτίζεται στα 9/11 της από δεξιοπόδαρους ποδοσφαιριστές. Οι Μλαντένοβιτς και Τετέ είναι οι μόνοι αριστεροπόδαροι. Τα στόπερ, κατεβάζοντας την μπάλα, είναι πιο εύκολο να την μεταβιβάσουν προς την δεξιά μεριά, λόγω του δυνατού ποδιού τους, ενώ και ο Τετέ, παρότι αριστεροπόδαρος, αρέσκεται στο να συγκλίνει προς τα μέσα.
Αποτέλεσμα; Οι επιθετικές ενέργειες γίνονται κυρίως από τα δεξιά και όταν χάνεται η μπάλα, στην αμυντική ανισορροπία βρίσκεται εκτεθειμένος ο ,ανέκαθεν κακός αμυντικά, Μλαντένοβιτς. Γι’ αυτό η παρουσία του Μάγκνουσον (αριστεροπόδαρος) αλλά και του Βιλένα (επίσης αριστεροπόδαρος), αν εμφανιζόταν ποτέ στο γήπεδο ως κανονικός ποδοσφαιριστής, θα έδινε άλλη διάσταση στο παιχνίδι της ομάδας.
Η κλεψύδρα φαίνεται πως αδειάζει επικίνδυνα για τον Ουρουγουανό, που κακά τα ψέματα σε συλλογικό επίπεδο δεν έχει καταφέρει να δώσει τα διαπιστευτήριά του ακόμα στην καριέρα του. Στον Παναθηναϊκό είναι αναγκασμένοι πλέον να βλέπουν κάθε παιχνίδι ως τελικό. Και το επόμενο για το πρωτάθλημα (εντός έδρας ντέρμπι με τον Ολυμπιακό), είναι όντως ένας τέτοιος. Αφού βέβαια πάρουν την επιβεβλημένη νίκη στην εκτός έδρας πρεμιέρα με την Μπόρατς Μπάνια Λούκα για την League Phase του Conference League την Πέμπτη (3/10 22:00).
Το «τριφύλλι» δεν βρίσκεται απλά αυτή την στιγμή στους -6 πόντους από την «κιτρινόμαυρη» κορυφή του ελληνικού πρωταθλήματος. Το «τριφύλλι» φαίνεται πως βρίσκεται μακριά από το να γίνει σοβαρή ομάδα και να διεκδικήσει ακόμα και την είσοδό του στην τετράδα της Superleague. Υπενθυμίζεται πως φέτος στα playoffs θα μπουν οι ομάδες 1-4 για την διεκδίκηση του πρωταθλήματος και οι ομάδες 5-8 για την διεκδίκηση του τελευταίου ευρωπαϊκού εισιτηρίου.
Τα προηγούμενα χρόνια, στον οργανισμό του Παναθηναϊκού, έφταιγε το χαμηλό μπάτζετ. Φέτος η ομάδα έχει το ακριβότερο, χρηματιστηριακά, ρόστερ της Ελλάδας. Κάποια στιγμή ειπώθηκε ότι η έλλειψη γηγενών ποδοσφαιριστών, «όπως τα παλιά τα χρόνια που είχαμε Ελληνες στην ομάδα», στερεί στο «τριφύλλι» την δυνατότητα διάκρισης. Φέτος το ρόστερ αποτελείται από 5 εν ενεργεία Ελληνες διεθνείς (Ιωαννίδης, Μπακασέτας, Μπάλντοκ, Βαγιαννίδης, Κώτσιρας) και δύο… παροπλισμένους (Ζέκα, Λημνιός).
Αργότερα, λεγόταν ότι έλειπαν ποδοσφαιριστές εγνωσμένης αξίας, με παχυλά συμβόλαια και σπουδαίες παραστάσεις. Τώρα η ομάδα έχει την πλειοψηφία των ποδοσφαιριστών της με παραστάσεις από το κορυφαίο επίπεδο, τόσο σε συμμετοχές σε μεγάλα πρωταθλήματα όσο και σε συμμετοχές σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις (Ντραγκόφσκι, Λοντίγκιν, Ινγκασον, Γεντβάι, Μαξ, Μλαντένοβιτς, Αραο, Πελίστρι, Τετέ, Μαξίμοβιτσ, Ουναϊ, Τζούρισιτς, Σπόραρ).
Επιπλέον, όταν ερίζουν για την υπογραφή του βασικού σου φορ (Φώτης Ιωαννίδης), ομάδες από όλη την Ευρώπη, ολόκληρο το καλοκαίρι, ο ίδιος έχει πετύχει 3 γκολ σε 2 εμφανίσεις με την Εθνική Ομάδα, αλλά σε 5 συμμετοχές στο πρωτάθλημα της Superleagu έχει 0 (ολογράφως μηδέν) γκολ, πιθανότατα κάτι δεν λειτουργεί σωστά στον τρόπο που (δεν) τον αξιοποιείς.
Ο Ελληνας φορ, έχει σκοράρει ένα γκολ φέτος με τους «πράσινους», εκείνο που πήρε την μπάλα και πέρασε πέντε παίχτες της Λανς μόνος του. Αν εξαιρέσουμε αυτό που χάνει στον επαναληπτικό της Αθήνας με τους Γάλλους, μόνος του σε άδειο τέρμα και την εξαιρετική επέμβαση του Κοτάρσκι σε ένα γυριστό σουτ του στην «Τούμπα», δεν έχει τροφοδοτηθεί επαρκώς. Δικαιολογίες; Μπορεί. Πρέπει να ανεβάσει και ο ίδιος την απόδοσή του με την πράσινη φανέλα; Πιθανόν. Αλλά σίγουρα, δεν είναι αυτός το πρόβλημα.
Κλείνοντας με ορισμένες καφενειακού επιπέδου κουβέντες, πολλοί έλεγαν πως η παρουσία του Μπακασέτα στην ενδεκάδα έκανε τον Παναθηναϊκό αργό και δυσλειτουργικό στο επιθετικό τρίτο του γηπέδου. Ο Ουναϊ, μέχρι στιγμής, δεν έχει προσφέρει καμία βοήθεια στην μετάβαση και την εύκολη κάθετη πάσα που λείπει από την ομάδα. Ο Φώτης Ιωαννίδης πρόσφατα δήλωσε πως με τον Τάσο Μπακασέτα νιώθει ότι μπορεί να συνεργαστεί καλύτερα από τον οποιονδήποτε. Αλλά ακόμα δεν έχουμε δει κάτι τέτοιο φέτος…
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
- Εθνική Ελλάδας: Ο Παυλίδης έσπασε την κατάρα με τους Άγγλους!
- Εθνική Ελλάδας: Εβαλε τα κλάματα ο Μπακασέτας υψώνοντας την φανέλα του Μπάλντοκ
- Ολυμπιακός: Χαμόγελα Μεντιλίμπαρ για Γιαζίτσι, αλλά και για Λώλη, Παπακανέλλο
- Τζορτζ Μπάλντοκ: Πότε θα γίνει η κηδεία
- Μπάλντοκ: Είναι η αγάπη ένα ταξίδι, από πληγή σε πληγή