ΤΟΤΕΝΑΜ: Ο Χάρι Κέιν έχει γίνει πιο επικίνδυνος και τα άλλα πρώτα σημάδια αλλαγών επί Αντόνιο Κόντε

Οι «σπερς» δείχνουν κάτι διαφορετικό σε σύγκριση με την εποχή Νούνο, αλλά και την περασμένη σεζόν – Σταδιακά οι βάσεις της φιλοσοφίας του Ιταλού τεχνικού φαίνονται στο γήπεδο

Ο Γιούργκεν Κλοπ το είπε απλοϊκά, σχεδόν υποτιμητικά μετά από την ισοπαλία 2-2 της Λίβερπουλ με την Τότεναμ την περασμένη Κυριακή στο «Τότεναμ Χότσπερ Στέιντιουμ». «Έπαιξαν με 5-3-2 και όταν έπαιρναν την μπάλα την κλωτσούσαν όσο πιο μακριά γινόταν κι ο Σον με τον Κέιν καβαλούσαν τα ποδήλατά τους κι αυτό μας προκάλεσε δυσκολίες», δήλωσε ο Γερμανός για τον τρόπο παιχνιδιού της ομάδας του Αντόνιο Κόντε. Να όμως που σ’ αυτό το σχόλιο ανέφερε τις κυριότερες αλλαγές που παρατηρούνται έπειτα από πέντε ματς πρωταθλήματος και τρία ευρωπαϊκά με τον Ιταλό τεχνικό στον πάγκο.

Ας τις πάρουμε με τη σειρά… Το 5-3-2 είναι η αγαπημένη διάταξη του Αντόνιο Κόντε. Γενικά, η βάση των ομάδων του είναι η άμυνα των τριών κι αυτό είναι σχεδόν αδιαπραγμάτευτο. Μπροστά μπορούν να υπάρξουν διαφοροποιήσεις αναλόγως του τί απαιτεί το ματς: πότε 3-4-3, άλλοτε 3-4-2-1 κι άλλα τακτικά σχήματα που εξυπηρετούν τους σκοπούς του.

Το κλωτσούσαν την μπάλα όσο πιο μακριά γινόταν μάλλον αναφέρεται στις πολλές διαγώνιες μπαλιές του Έρικ Ντάιερ. Αν υπάρχει ένας παίκτης που να έχει αλλάξει περισσότερο μετά από την πρόσληψη του Αντόνιο Κόντε είναι ο Άγγλος που έχει εδραιωθεί στο κέντρο της άμυνας και παρουσιάζεται πιο σίγουρος όταν έχει άλλους δύο πλάι του παρά όταν παίζει με έναν παρτενέρ. Ο Ντάιερ έχει πλέον ξεκάθαρα το πράσινο φως να αναζητά με μακρινές μπαλιές τους επιθετικούς όπως έκανε ο Νταβίντ Λουΐζ στην Τσέλσι υπό τον Ιταλό ή ο Στέφαν ντε Φράι κι ο Αλεσάντρο Μπαστόνι στην Ίντερ, οι οποίοι αναζητούσαν τους Ρομέλου Λουκάκου και Λαουτάρο Μαρτίνες.

Ο Σον κι ο Κέιν καβαλούσαν τα ποδήλατά τους, είπε στη συνέχεια ο Κλοπ. Για τον Σον δεν χρειαζόταν η αλλαγή τεχνικού για να το κάνει αυτό. Το στιλ παιχνιδιού του ταιριάζει γάντι στη φιλοσοφία του Αντόνιο Κόντε. Κι ο Χάρι Κέιν δεν ήταν ο μόνος που έτρεχε περισσότερο. Οι ομάδες του Αντόνιο Κόντε, άλλωστε, είναι γνωστές για τη φυσική τους κατάσταση και επειδή τρέχουν πάρα πολύ. Στα πέντε παιχνίδια της Premier League μαζί του, η Τότεναμ καλύπτει κατά μέσο όρο 115,3 χιλιόμετρα. Υπό τον Νούνο έτρεχε 100, 2 χιλιόμετρα ανά ματς και την περασμένη σεζόν 107,5 χιλιόμετρα. Όπως αποκάλυψε ο αριστερός μπακ Σέρχιο Ρεγιλόν οι πρώτες εβδομάδες, προτού εμφανιστούν τα κρούσματα, ήταν από τις πιο δύσκολες της καριέρας του με το τρέξιμο που έριξε στην προπόνηση.

Γιατί δυσκολεύτηκε η Λίβερπουλ, όμως, να σταματήσει ένα φαινομενικά απλό πλάνο; Μα γιατί ο Χάρι Κέιν έχει γίνει πιο επικίνδυνος υπό τον Αντόνιο Κόντε. Κόντρα στους «κόκκινους»αν εξαιρεθεί το γεγονός πως έπρεπε να αποβληθεί – πραγματοποίησε μια από τις καλύτερες εμφανίσεις του στην Premier League εδώ και πολύ καιρό. Σκόραρε, είχε έξι τελικές και δημιούργησε δύο ευκαιρίες για συμπαίκτη του άμεσα κι άλλη μια έμμεσα.

Σε πέντε ματς πρωταθλήματος υπό τον Κόντε, ο Χάρι Κέιν αναμένεται πως θα σκοράρει 0,52 φορές σύμφωνα με την ποιότητα των ευκαιριών που του εμφανίζονται και θα μοιράσει 0,18 ασίστ. Υπό τον Νούνο στις ίδιες κατηγορίες 0,24 και 0,12, αντίστοιχα. Την περασμένη σεζόν που έβαλε τα περισσότερα γκολ κι έδωσε τις περισσότερες ασίστ στο αγγλικό πρωτάθλημα στις συγκεκριμένες κατηγορίες είχε 0,5/ματς και 0,11/ματς. Βλέποντας τα παιχνίδια της Τότεναμ είναι ξεκάθαρο πως ο Κέιν κινείται σε περιοχές του γηπέδου όπου μπορεί να κάνει… ζημιά στην αντίπαλη άμυνα. Με τον Αντόνιο Κόντε, έχει 5,4 επαφές εντός της αντίπαλης περιοχής ανά παιχνίδι και βγάζει μια κάθετη πάσα ανά 90′. Με τον Νούνο ήταν στα 4,4 και 0,4 ανά ματς.

Σαφώς κι ακόμη είναι νωρίς, αλλά κάποια σημάδια των αλλαγών και της φιλοσοφίας του Αντόνιο Κόντε φαίνονται κιόλας στον τρόπο παιχνιδιού της Τότεναμ. Ο Ιταλός σταδιακά θα συνεχίζει την προσπάθεια του να «χτίσει» την ομάδα όπως ονειρεύεται και φυσικά ρόλο θα παίξουν και οι μεταγραφές. Ωστόσο, η διαδικασία δεν είναι μια ευθεία γραμμή. Θα υπάρξουν πισωγυρίσματα και σκαμπανεβάσματα.

 

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News