ΓΙΟΥΒΕΝΤΟΥΣ: «Τρέχει» με κινητήρα Ferrari

Η πορεία της Γιουβέντους υπό τον Μαουρίτσιο Αριβαμπένε μοιάζει ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι που βάδισε προηγουμένως η σκουντερία στη Formula 1

Η Γιουβέντους έπρεπε να περάσει την κλωστή από το μάτι της βελόνας στο χειμερινό μεταγραφικό «παράθυρο». Οι κινήσεις της εδώ και 18 μήνες βασίζονται σε τέσσερις άξονες: Ανανέωση, μείωση του μέσου όρου ηλικίας, προσαρμογή και μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στη διοχέτευση των πόρων. Το μονοπάτι είναι το ίδιο που βάδισε η Ferrari με τον διευθυντή Μαουρίτσο Αριβαμπένε, νυν CEO της «Βέκια Σινιόρα».

Ο Αριβαμπένε ανέλαβε μια ομάδα που σταθερά έβλεπε την πλάτη της Mercedes στη Formula 1. Έμεινε τέσσερις σεζόν με δίδυμο τους Σεμπάστιαν Φέτελ και Κίμι Ράικονεν. Ωστόσο, στην τελευταία του χρονιά, προτού αποχωρίσει, πήρε μια γενναία απόφαση καθώς η σκουντερία έπρεπε να ανανεωθεί σε όλα τα πόστα αν ήθελε να πιάσει τα «ασημένια βέλη». Διοχέτευσε καλύτερα τα χρήματά της σε περισσότερους τομείς και εξασφάλισε το μέλλον της δίνοντας συμβόλαιο στον Σαρλ Λεκλέρκ αφήνοντας τον Ράικονεν να φύγει.

Ο CEO των «μπιανκονέρι» έδειξε πως δεν διστάζει να πάρει μια απόφαση που θα προκαλούσε αντιδράσεις και να επενδύσει σε μια κίνηση που μπορεί να κάνει τη διαφορά στο μέλλον. Χωρίς να είναι εκείνος στη θέση του διευθυντή, αλλά με πιλότους τους Φέτελ και Λεκλέρκ κι έναν αξιόλογο κινητήρα (ο οποίος βέβαια στη συνέχεια κρίθηκε ουσιαστικά παράτυπος), η Ferrari διεκδίκησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 το 2019.

Βλάχοβιτς όπως Λεκλέρκ

Η ίδια τακτική ακολουθείται και τώρα. Η Γιουβέντους απέσυρε την πρότασή της στον Πάουλο Ντιμπάλα για δέκα εκατομμύρια ευρώ – μαζί με τα μπόνους – κι ο Αργεντινός εκτός απροόπτου θα φύγει το καλοκαίρι ως ελεύθερος. Παράλληλα, όμως, πόνταρε στον στράικερ Ντούσαν Βλάχοβιτς. Παράλληλα, προσπαθεί να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά σε όλα τα υπόλοιπα τμήματά της, ρίχνοντας και τα κόστη. Τη σεζόν 2020-21 πλήρωσε σε μισθούς 236 εκατομμύρια ευρώ. Τον Αύγουστο του 2021 το ποσό έπεσε τα 174 εκατομμύρια ευρώ και τον Φεβρουάριο του 2022 το συνολικό κόστος του ρόστερ ανέρχεται στα 169,5 εκατομμύρια ευρώ. Με πέντε παίκτες να βρίσκονται στο τελευταίο έτος της συμφωνίας τους (Ντιμπάλα, Κουαδράδο, Περίν, Ντε Σίλιο, Μπερναρντέσκι), ενδεχομένως ν’ απελευθερωθούν άλλα 39 εκατομμύρια ευρώ.

Ο Αριβαμπένε φεύγοντας από τη Ferrari άφησε «κληρονομιά» το μονοπάτι της ανανέωσης με τη σκουντερία να αφήνει τον Φέτελ για χάρη του Κάρλος Σάινθ. Το δίδυμο Λεκλέρκ-Σάινθ της χάρισε και πάλι επιτυχίες και την έκανε ανταγωνιστική οδηγώντας την στην 3η θέση του παγκόσμιου πρωταθλήματος των κατασκευαστών. Το ίδιο μονοπάτι προσπαθεί να βαδίσει τώρα στη Γιουβέντους.

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News