GP Σαουδικής Αραβίας: Συγκλονιστική νίκη Φερστάπεν επί Λεκλέρ

Μεγάλη νίκη για τον Μαξ Φερστάπεν, η πρώτη για την φετινή χρονιά, που τα έδωσε όλα στους τελευταίους γύρους με τον πρωτοπόρο μέχρι τότε Σαρλ Λεκλέρ, κατορθώνοντας να τον προσπεράσει στο 47ο γύρο και να κατακτήσει έτσι τελικά τη νίκη στο Grand Prix της Τζέντα.

Ο αγώνας ξεκίνησε χωρίς απρόσμενες εκπλήξεις στην εκκίνηση με τον Φερστάπεν να περνάει τον Κάρλος Σάινθ και ανεβαίνει στην τρίτη θέση. Πέρεζ και Λεκλέρ παρέμειναν χωρίς πρόβλημα στην πρώτη δυάδα.

Οι οδηγοί αντιμετώπιζαν αρκετά προβλήματα με μπλοκαρίσματα εξαιτίας και της σκόνης που υπήρχε στην πίστα. Αυτό σε συνδυασμό με το γεγονός πως η πίστα της Τζέντα δεν προσφέρεται και ιδιαίτερα για προσπεράσματα δυσκόλευε τις προσπάθειες των οδηγών στις προσπεράσεις.

Ο Ρικιάρντο έκανε ένα αναγκαστικό πιτ στοπ στον 9ο γύρο κι έτσι γύρισε τελευταίος στην πίστα.

Ο Χάμιλτον, που ξεκίνησε με σκληρή γόμα σε αντίθεση με τους περισσότερους οδηγούς κι έφτασε στο 15ο γύρο για να καταφέρει να μπει στην πρώτη δεκάδα από την 15η θέση που είχε ξεκινήσει.

Το λάθος του Λατίφι που έδωσε την ευκαιρία στους Λεκλέρ και Φερστάπεν να περάσουν τον Πέρεθ

Κάπου εκεί ξεκίνησαν και τα πιτ-στοπ για τους περισσότερους οδηγούς. Ο πρωτοπόρος Πέρεζ μπήκε στον 16ο γύρο επιστρέφοντας 5ος στην πίστα.

Στον 16ο γύρο ο Λατίφι έπεσε πάνω στο προστατευτικό κιγκλίδωμα, προκαλώντας την είσοδο του safety car και δίνοντας έτσι την ευκαιρία στους Σάινθ και Λεκλέρκ να μπουν στα πιτ, με τον Μονεγάσκο να επιστρέφει πρώτος στην πίστα και τους Φερστάπεν και Πέρεθ να τον ακολουθούν.

Τέσσερις γύρους αργότερα το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε. Ο Πέρεθ με εντολή της ομάδας έδωσε την θέση του στον Σάινθ για να γλιτώσουν ενδεχόμενη τιμωρία για το συμβάν που έλαβε χώρα κατά την έξοδο του δεύτερου από τα πιτς, όταν και οι δύο τους έφτασαν σε απόσταση σχεδόν να ακουμπήσουν.

Φτάνοντας στον 30ο γύρο μόνο οι Μάγκνουνσεν και Χάμιλτον δεν είχαν μπει για πιτ στοπ και γι’ αυτό τον λόγο είχαν φτάσει και στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα. Έξι γύρους αργότερα ο Φερνάντο Αλόνσο εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στην ισχύ του κινητήρα.

Ένα γύρο μετά εγκατέλειψαν τόσο ο Μπότας όσο και ο Ρικιάρντο, ο οποίος μάλιστα έμεινε λίγο πριν μπει στα πιτ. Με το που βγήκε η κίτρινη σημαία και το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, οι Μάγκνουνσεν και Χούλκενμπεργκ μπήκαν και έκαναν το πιτ στοπ τους. Ένα γύρο μετά έμεινε και ο Φερνάντο Αλόνσο, αφού το πρόβλημα ισχύος που τον αντιμετώπιζε, του επέτρεψε ολοκληρώσει σχεδόν τον γύρο, με το μονοθέσιο της Alpine να εγκαταλείπει τον Αλόνσο στην είσοδο των πιτ.

Ο Χάμιλτον δεν πρόλαβε να μπει, αφού τα πιτ έκλεισαν λόγω των μονοθεσίων που έμειναν στην είσοδο των πιτ. Έτσι, αυτό που πήγε να λειτουργήσει πλεονέκτημα για τον Βρετανό, τελικά του γύρισε μπούμερανγκ.

Τα πιτ τελικά άνοιξαν στο 41ο πρώτο γύρο, όταν και έφυγε και η κίτρινη σημαία, με τον Βρετανό οδηγό να εισέρχεται άμεσα, να κάνει κακό πιτ στοπ και να βγαίνει στην 11η θέση.

Η τρομερή μάχη των Φερστάπεν και Λεκλέρ στους τελευταίους γύρους

Το αυτοκίνητο ασφαλείας ωφέλησε και τον Φερστάπεν, ο οποίος κατόρθωσε να κλείσει την διαφορά από τον πρωτοπόρο Λεκλέρκ και πλησίασε αρκετά, ώστε να δώσει ενδιαφέρον στην μάχη της κορυφής για τους τελευταίους γύρους.

Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής τον πέρασε στο φινάλε του 42ου γύρου, με τον Λεκλέρκ να παίρνει πίσω την θέση του μετά την ευθεία του τερματισμού. Προσπάθησε να κάνει το ίδιο και στον επόμενο γύρο, όμως ένα στιγμιαίο λάθος τον έκανε να χάσει την ευκαιρία του δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία στον Μονεγάσκο να ξεφύγει στο 1 δευτερόλεπτο.

Ο Φερστάπεν δεν τον έβγαλε κάτω και όντας πιο γρήγορος πλησίασε και πάλι. Κατόρθωσε να προσπεράσει, κρατώντας αυτή τη φορά τα κεκτημένα του στο 47ο γύρο.

Στο 49ο γύρο κι ενώ ο Λεκλέρκ προσπαθούσε να φτάσει αρκετά κοντά στον Φερστάπεν για να δοκιμάσει κάποιο προσπέρασμα, ο Άλμπον έμεινε, με την κίτρινη σημεία να κάνει ξανά την εμφάνισή της στον συγκεκριμένο τομέα.

Ο Μονεγάσκος ωστόσο κατόρθωσε να μειώσει, με τον Φερστάπεν να διαμαρτύρεται μάλιστα στο team radio για το πως κατάφερε να τον πλησιάσει χωρίς να έχει βέβαια κάποιο έρεισμα, με τον Ολλανδό να κατορθώνει να προστατέψει την θέση του και να πανηγυρίζει τελικά τη νίκη.

Η τελική κατάταξη του GP της Σαουδικής Αραβίας:

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News