Σερένα Γουίλιαμς: Η κυριαρχία της απόλυτης drama queen

Η Σερένα Γουίλιαμς μετρά αντίστροφα για την αποχώρησή της και ο Λευτέρης Ελευθερίου γράφει για το παγκόσμιο τένις που χάνει την πιο λαμπερή προσωπικότητά του.

Ο θόρυβος στο κορτ «Άρθουρ Ας» ήταν λιγότερος από ό,τι συνήθως. Το ημερολόγιο έγραφε 11 Σεπτεμβρίου 2015 και όλοι οι θεατές έμοιαζαν να νιώθουν μέρη της Ιστορίας. Η Ιταλίδα Ρομπέρτα Βίντσι είχε κάνει ένα εκπληκτικό ταξίδι ως τους ημιτελικούς, αλλά η Νέα Υόρκη κόχλαζε για τη Σερένα.

***

Με ποιον δεν είχε συγκρουστεί σε όλη την καριέρα της, ως γνήσια drama queen, το κορίτσι του βασιλιά Ριχάρδου του παγκόσμιου τένις, του Ρίτσαρντ Γουίλιαμς, αδελφή της πολύφερνης Βένους, της Ναόμι Κάμπελ των κορτ.

Παιδιόθεν η Σερένα υπήρξε υπάκοη και αντιδραστική. Ο κοριτσομπαμπάς Ρίτσαρντ δεν λυπόταν οποιαδήποτε από τις δύο. Θα τις έκανε πρωταθλήτριες, ο κόσμος να χαλούσε. Θα τις έστελνε στην κορυφή. Θα τους σμίλευε το χαρακτήρα ώστε να μην έχουν ανάγκη οποιονδήποτε. Θα τους έκανε, ενστικτωδώς, μαθήματα αφροαμερικανικής ιστορίας.

Σερένα, Ρίτσαρντ και Βένους Γουίλιαμς

Η ταραχώδης παιδική ηλικία και εφηβεία της Σερένα απλώθηκε στα κορτ. Η έλλειψη ησυχίας ήταν το μόνο εξασφαλισμένο. Οι κραυγές της μετά τα forehand-δυναμίτης και τους κερδισμένους πόντους σε ράλι έφταναν και περίσσευαν για να καταστήσουν αποπνικτική την ένταση. Με τη Βένους, ήταν η πιο δυνατή από όλες τις τενίστριες.

Σε αρκετές περιπτώσεις, έμοιαζαν να αντιμετωπίζουν κοριτσάκια. Τις ήλεγχαν σαν γιο γιο, τις αναποδογύριζαν, τις έστελναν δεξιά και αριστερά, τους διέλυαν την ψυχολογία, τις έκαναν να νιώθουν ότι όλοι οι κόποι τους πήγαιναν χαμένοι.

Αν ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς ένιωθε ότι οι κόρες του ήταν η εκδίκηση των Αφροαμερικανών, δεν ήταν γνωστό. Το σίγουρο είναι ότι δεν ένιωθε λύπηση. Στο τεφτέρι του υπήρχαν ονόματα ανθρώπων που, όταν τους είπε ότι θα τις έκανε πρωταθλήτριες, τον αντιμετώπιζαν ως φαντασιόπληκτο.

Η οικογένεια Γουίλιαμς είναι μαύρη. Ο μαύρος στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν είναι πρόβλημα, μέχρι να ξεκινήσει να νικάει σε εδάφη που προορίζονται για λευκούς. Από το 1999, που οι δύο αδελφές κατέκτησαν το διπλό στο Roland Garros, μέχρι και το 2017, όταν και πανηγύρισαν το τελευταίο από τα 44 Major, οι Γουίλιαμς είχαν πετύχει το στόχο τους.

Είναι περίεργη η επιρροή που ασκούσε αφ’ εαυτού ο Ρίτσαρντ στους ανθρώπους. Θα ήταν εφικτό κάποιος να συσχετίσει το χαστούκι που έδωσε ο Γουίλ Σμιθ στον Κρις Ροκ στα Όσκαρ με τη δυναμική που είχε ο ρόλος που του χάρισε το βραβείο, στην ταινία «βασιλιάς Ρίτσαρντ».

Βένους και Σερένα σε εφηβική ηλικία

Από τα Μέσα, ειδικά τα πρώιμα χρόνια και πριν τα δύο κορίτσια βγουν από την εφηβεία, ο Γουίλιαμς παρουσιαζόταν ως τύρρανος. Ο ίδιος δεν έδινε δεκάρα. Τσακιστή. Από μικρές, οι δεινοπαθούσες αδελφές είχαν μάθει τις αλήθειες του για τον κόσμο, οι οποίες ουδόλως ευχάριστες ήταν.

Στην κορυφή

Η Βίντσι είναι unseeded. Η υπέρβαση που έχει κάνει, είναι μοναδική. Στην άλλη άκρη του κορτ βρίσκεται η τενίστρια που θέλει να κάνει το calendar slam. Να γίνει η δεύτερη, μετά τη Στέφι Γκραφ, που τα καταφέρνει από τότε που το τένις έγινε επαγγελματικό. Το είχαν καταφέρει η Μορίν Κόνολι και η Μάργκαρετ Κορτ.

Tο κίνητρό της ήταν διπλό. Με την επικείμενη κατάκτηση του US Open, η Γουίλιαμς θα έφτανε τα 22 Major και θα ισοφάριζε την Γκραφ. Το πρώτο σετ πήγε σε εκείνη, 6-2. Όμως, για λόγους ανεξακρίβωτους ξεκίνησε να αμφιβάλει. Επρόκειτο για την ιστορική συγκυρία; Ήταν το ζαβολιάρικο πνεύμα της άτακτης Ιταλίδας στην άλλη μεριά του κορτ;

Η Βίντσι αντέδρασε. Ισοφάρισε στο δεύτερο σετ, με 6-4. Η Σερένα ένιωθε ότι είχαν περαστεί χειροπέδες στα χέρια της και τα πόδια της είχαν δεθεί με ναυτικό σκοινί.

***

Πήγε το 2001 στο Indian Wells για να παίξει. Εκείνο το τουρνουά WTA 1000, που την βρήκε στα μόλις 19 της και υπήρξε καθοριστικό για τις αντιδράσεις της και τον τρόπο που θα υπερασπιζόταν τον εαυτό της.

Η Σερένα στην αγκαλιά του πατέρα της, Ρίτσαρντ, μετά τις αποδοκιμασίες στον τελικό του Indian Wells το 2001

Η Ρωσίδα Γελένα Ντεμεντίεβα είχε δηλώσει απερίφραστα ότι η Σερένα και η Βένους κανόνιζαν τα μεταξύ τους παιχνίδια. Οι δύο αδελφές θα αντάμωναν στον ημιτελικό του τουρνουά, αλλά μέσα στο κορτ η δεύτερη ανακοίνωσε ότι αποχωρεί λόγω ενός τραυματισμού στο γόνατο. Οι αποδοκιμασίες ήταν γεγονός.

Ακόμα κι έτσι, όμως, η Σερένα δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα γινόταν την επόμενη μέρα, όταν θα αντιμετώπιζε στον τελικό την Κιμ Κλάιστερς. Από το πρώτο δευτερόλεπτο, της εισόδου στο κορτ, οι αποδοκιμασίες έπεφταν βροχή.

Ο Ρίτσαρντ Γουίλιαμς τόνισε πως η Σερένα δέχθηκε ρατσιστικές επιθέσεις (καμία έκπληξη εδώ). Στο τέλος, η Αμερικανίδα νίκησε 2-1 σετ τη Βελγίδα, αλλά η άρση του τροπαίου αμαυρώθηκε από τις κραυγές του κοινού. Στο δρόμο του γυρισμού με το αυτοκίνητο, η μικρότερη των Γουίλιαμς δεν σταμάτησε να κλαίει.

Δεν συμμετείχε στο Indian Wells παρά 14 χρόνια ύστερα από εκείνη τη στιγμή. Το κοινό θα την έβλεπε να μεγαλουργεί στα κορτ όλου του κόσμου, να κερδίζει βροχηδόν τρόπαια σε όλα τα Major, τα Australian Open, Roland Garros, Wimbledon, US Open, να γίνεται η απόλυτη κυρίαρχη του παγκόσμιου τένις. Θα τους έλειπαν ακόμα και οι γκραβούρες της.

Η Σερένα στο επεισόδιο που στιγμάτισε το US Open του 2009

Ακόμα και εκείνο το «θα σε σκότωνα» που είπε στη διαιτητή γραμμής η οποία την χρέωσε με foot fault στον ημιτελικό του US Open του 2009, όταν ήταν πίσω 6-4, 6-5 από την Κιμ Κλάιστερς και σέρβιρε στο 15-30. Η Βελγίδα που είχε απουσιάσει δύο χρόνια λόγω μητρότητας, είδε έκπληκτη τη Σερένα να ανεβαίνει στο φιλέ και να της δίνει το χέρι της.

Χωρίς φίλτρο

Η Σερένα θα τακτοποιούσε τον ημιτελικό με τη Βίντσι, αυτό ήταν βέβαιο. Η γνώριμη κραυγή της ήρθε στο break για το 2-0 στο τρίτο σετ. Η Ιταλίδα ήταν ζόρικη, αλλά επιτέλους θα λύγιζε.

Αλίμονο αν έχανε από τη Βίντσι. Η τελευταία ήττα της σε Major ήταν εκείνη από την Αλιζέ Κορνέ, τη Γαλλίδα, στα τέλη Ιουνίου του 2014 στο Wimbledon. Η Γουίλιαμς είχε πετύχει το Grand Slam, με τις τέσσερις συνεχόμενες κατακτήσεις. Το είχε, άλλωστε, ξανακάνει.

Αρχής γενομένης από το Παρίσι, το 2002, η Σερένα κατέκτησε τα τέσσερα στη σειρά. Στον ημιτελικό του Australian Open, το 2003, ανέτρεψε το εις βάρος της 5-1, σώζοντας και δύο match points στην πορεία, για να νικήσει την Κλάιστερς. Ο Τύπος το ονόμασε «Serena Slam».

Της έλειπαν, όμως, τα τέσσερα διαδοχικά σε ένα έτος. Κυρίως, ένα για τα 22 της Γκραφ. Η σφραγίδα για την κορυφή στο τένις Γυναικών, όλων των εποχών.

***

Η Ναόμι Οσάκα ήταν έτοιμη να κλάψει. Ήταν βράδυ Σαββάτου, 8 Σεπτεμβρίου 2018, και είχε μόλις κατακτήσει το πρώτο Major της καριέρας της μέσα στη Νέα Υόρκη. Η αντίπαλός της, Σερένα Γουίλιαμς, είχε γίνει η πρώτη σε κατακτήσεις Major, έχοντας προσπεράσει τη Στέφι Γκραφ. Το Wimbledon του 2016 και το Australian Open του 2017 ήταν αρκετά για να τη φέρουν στην κορυφή του οικοσυστήματος στο τένις Γυναικών.

Ο ρεαλιστικός στόχος της Γουίλιαμς ήταν ακόμα δύο Major. Με το ένα, που ευελπιστούσε να είναι το US Open, θα ισοφάριζε το ρεκόρ της Μάργκαρετ Κορτ με τα 24. Με το δεύτερο, θα την προσπερνούσε. Βεβαίως, η Αυστραλή δεν θα μπορούσε να συγκριθεί μαζί της.

Παρ’ ότι κατέκτησε 10 Major μετά το 1968, που το τένις έγινε Όπεν, δηλαδή επαγγελματικό,η Κορτ δεν βρισκόταν καν στην κουβέντα για την κορυφαία. Η Γκραφ, ναι, λογιζόταν ως η πρώτιστη με τις αντιδράσεις να είναι ελάχιστη, όπως δεν αναμένεται σε αυτές τις περιπτώσεις. Έπειτα έρχονταν η Μαρτίνα Ναβρατίλοβα και η Μπιλ Τζιν Κινγκ.

Ναόμι Οσάκα και Σερένα Γουίλιαμς στην απονομή για το US Open του 2018

Η Σερένα αποζητούσε την αριθμητική επιβεβαίωση. Αυτός ο τίτλος θα σηματοδοτούσε μια σπουδαία επιστροφή. Μετά το Australian Open του 2017, η Γουίλιαμς αποχώρησε. Η επίσημη δικαιολογία ήταν τραυματισμός στο γόνατο. Ο αληθινός λόγος, εγκυμοσύνη.

Όταν παρήλθε το επίφοβο διάστημα, την 20ή εβδομάδα, ανακοίνωσε πως ήταν έγκυος. Τότε είπε πως ήθελε να επιστρέψει στα κορτ τον Ιανουάριο του 2018, τρεις μήνες, δηλαδή, μετά τη γέννηση του παιδιού της. Ο κόσμος το πίστεψε. Η Σερένα έκανε προπονήσεις μέχρι και τον όγδοο μήνα της.

Την 1η Σεπτεμβρίου, η Γουίλιαμς γέννησε την Αλέξις-Ολίμπια. Στις 30 Δεκεμβρίου εκείνου του έτους, έπαιξε το πρώτο παιχνίδι της, επίδειξης, με τη Γελένα Οσταπένκο στο Ντουμπάι. Ηττήθηκε, αλλά αυτό δεν είχε σημασία.

Αυτό που είχε σημασία ήταν οι επιπλοκές στη γέννα και τα δυσάρεστα συναισθήματα αργότερα. Η Γουίλιαμς δεν ήταν έτοιμη να παίξει στην Αυστραλία και γύρισε τον Μάιο στο Παρίσι. Τον Ιούλιο έφτασε στον τελικό του Wimbledon, όπου ηττήθηκε από τον Αντζελίκ Γκέρμπερ.

Δύο μήνες αργότερα, ήταν ξανά παρούσα σε έναν τελικό. Για πρώτη φορά, όμως, αισθάνθηκε ότι μία αντίπαλος ήταν ανώτερη από εκείνη και πως αυτό δεν θα ήταν προσωρινό. Η Οσάκα πήρε εύκολα το πρώτο σετ και είχε το προβάδισμα στο δεύτερο. Η Σερένα τα έβαλε με το διαιτητή Κάρλος Ράμος. Τον κατηγόρησε ακόμα και για σεξισμό.

Η Σερένα στο Australian Open του 2021

Στην απονομή, η Οσάκα ήταν ο πιο στενοχωρημένος άνθρωπος μέσα στο «Άρθουρ Ας». Δεν επρόκειτο απλώς για το ότι η νίκη της δεν ήταν η πιο σημαντική στιγμή της βραδιάς. Η Σερένα ήταν το είδωλό της.

Η Αμερικανογιαπωνέζα ήθελε να της μοιάζει, αν και εκ φύσεως δεν θα μπορούσε να ζει με την εξωστρέφειά της. Η Σερένα έτεινε το χέρι της στον ώμο της. Η Οσάκα μαλάκωσε. Η ένταση έπεσε. Μπορούσε να σκέφτεται πως η Γουίλιαμς, την οποία παρακολουθούσε από πιτσιρίκα, είχε ηρεμήσει.

Η Γουίλιαμς δεν έχει φίλτρο. Σε ό,τι έλεγε στο κορτ, σε ό,τι έκανε, ο αυθορμητισμός ξεχείλιζε. Προσπάθησε να τον ντύσει με το πρεστίζ της βασίλισσας. Τις στιγμές που ένα forehand στο φιλέ την έκανε να στέκεται, ένας πανηγυρισμός με τη γροθιά της πολύ κοντά στο πρόσωπό της. Ένα απλό βλέμμα.

Για τη Σερένα, το παλκοσένικο δεν ήταν απλώς στημένο για να πάρει εφτά Australian Open και ισάριθμα Wimbledon, έξι US Open, τρία Roland Garros και 14 Major στο διπλό Γυναικών με την αδελφή της σε ένα διάστημα 18 χρόνων ούτε μόνο για να επιστρέφει από τους τραυματισμούς της και να ρίχνει στο καναβάτσο όσους την αμφισβητούσαν.

Βένους και Σερένα Γουίλιαμς μετά την απονομή στο Australian Open του 2017

Υπήρχε για να το ντύνει με τη θεατρικότητά της, να το ποτίζει με το δράμα της. Η ήττα της στον πρώτο γύρο του Silicon Valley Classic από την Τζοάνα Κόντα ήρθε με την εξομολόγηση ότι δέκα λεπτά πριν αρχίσει το παιχνίδι της διάβασε στο instagram πως ο δολοφόνος της ετεροθαλούς αδελφής της, Γετούντ, αφέθηκε ελεύθερος με αναστολή.

Η εκδίκηση

Η Βίντσι, προς μεγάλη έκπληξη του κοινού, δεν άφησε τη Σερένα να χαρεί το break της στο 2-0 του τρίτου σετ. Έφτασε η ίδια σε break, με διπλό λάθος της Αμερικανίδας στο σερβίς. Με το σετ στο 3-3, η Ιταλίδα πέρασε οριστικά μπροστά. Έκανε δεύτερο σπάσιμο, κράτησε το σερβίς της.

Η Σερένα βρέθηκε να πανηγυρίζει τους πόντους που την οδήγησαν στο να μειώσει σε 5-4. Ο κόσμος συνέχιζε να μην ανησυχεί μέχρι το 30-0 του δέκατου game. Ύστερα, η Βίντσι έκανε το 40-0. Και ξαφνικά όλα τελείωσαν.

Κάπου στη Νέα Υόρκη, ο Μάρτιν Σκορσέζε και ο Ρόμπερτ ντε Νίρο έσπαζαν πλάκα αντιλαμβανόμενοι ότι την επόμενη μέρα δύο Ιταλίδες, η Βίντσι και η Φλάβια Πενέτα, θα διεκδικούσαν το τρόπαιο. Ύψωσαν τα ποτήρια τους και ήπιαν στη μνήμη του Σέρτζιο Λεόνε. Θα ήταν περήφανος.

***

Το κεντρικό κορτ του Γουίμπλεντον είναι έτοιμο να υποδεχθεί τις δύο φιναλίστ. Η Σερένα Γουίλιαμς είναι το φαβορί απέναντι στη Ρωσίδα Μαρία Σαραπόβα, που στα 17 της έχει κάνει ένα απίστευτο ταξίδι ως τον τελικό. Η Σαραπόβα έχει ξεκινήσει να κάνει όνομα για τον εαυτό της από τον προηγούμενο χρόνο.

Η Σερένα έχει ήδη πάρει έξι Major. Αλλά έχει χάσει το δεύτερο μισό του 2003 με τραυματισμό στον τετρακέφαλο και τους δύο πρώτους μήνες του 2004.

Η Σαραπόβα διαλύει τη Γουίλιαμς στο κεντρικό κορτ. Η πρόβλεψη ότι η διάδοχος της Άννα Κουρνίκοβα δεν θα μπορούσε να πανηγυρίσει ένα Major διαψεύδεται πανηγυρικά. Να που το έκπαγλο κάλλος μπορεί να συνδυαστεί με τίτλο. Και τι τίτλο, ε; Το Άγιο Δισκοπότηρο του τένις.

Για να ειπωθεί ευγενικά, η Σερένα δεν τρέφει τα φιλικότερα αισθήματα προς τη Σαραπόβα. Υπάρχει προσοχή στραμμένη προς το πρόσωπο της Ρωσίδας και από τα αντρικά βλέμματα. Αυτό, όμως, ακόμα κι αν ενοχλούσε τη Σερένα γενικώς, θα γινόταν προσωπικό το 2012, όταν η Σαραπόβα ξεκινούσε να βγαίνει με τον Γκριγκόρ Ντιμιτρόφ.

Η Αμερικανίδα αποκάλεσε τον Βούλγαρο, «τύπο με μαύρη καρδιά», ένα απίθανο κομπλιμέντο όταν επιδαψιλεύεται από μια Αφροαμερικανίδα. Ο Τύπος έκανε λόγο για κόντρα της Σερένα με τη Ρωσίδα μέσα στο κορτ, όταν, ρεαλιστικά, τέτοια δεν υπήρχε.

Μαρία Σαραπόβα και Σερένα Γουίλιαμς

Η Σαραπόβα νίκησε τη Γουίλιαμς στο τρίτο σετ των WTA Finals το 2004 και με αυτή τη δεύτερη διαδοχική επικράτηση έδειχνε πως θα ήταν πραγματική απειλή. Στον ημιτελικό του Australian Open το 2005 έγινε η τελευταία μεγάλη μάχη: όταν η Σερένα κατέκτησε το τρίτο σετ, 8-6, η κόντρα έμοιαζε να έχει γεννηθεί. Στην πραγματικότητα, είχε μόλις τελειώσει.

Η Σερένα νίκησε τη Σαραπόβα στα επόμενα 18 παιχνίδια τους, στα οποία έχασε δύο σετ. Στον τελικό των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012, όταν και πήρε το χρυσό μετάλλιο στο μονό Γυναικών, για να το διανθίσει με τα τρία στο διπλό, παρέα με τη Βένους, το 2000, το 2008 και στο Λονδίνο, η Αμερικανίδα διέσυρε τη Ρωσίδα, 6-1, 6-0, σε 62 λεπτά.

Η Σαραπόβα ήταν τόσο επηρεασμένη από την παρουσία της Σερένα στον ανταγωνισμό και σε προσωπικό επίπεδο, που στο memoir της «Unstoppable: My Life So Far», αναφέρει το όνομα της Αμερικανίδας ακριβώς 100 φορές. Η Γουίλιαμς έπαιρνε την εκδίκησή της στο κορτ, την ώρα που η Σαραπόβα εκπροσωπούσε όσα μισούσε, ίσως επειδή δεν μπορούσε να τα έχει.

Τα απίθανα ρεκόρ και ο αποχαιρετισμός

Στο φιλέ, η Γουίλιαμς χαιρετά τυπικά τη Βίντσι. Έπειτα παίρνει το σακ βουαγιάζ της και απομακρύνεται όσο πιο γρήγορα μπορεί από το κορτ. Η μητέρα της, Ορασίν, και η αδελφή της, Βένους, την κοιτάζουν ανέκφραστες.

Η Ρομπέρτα Βίντσι με τη Σερένα Γουίλιαμς μετά το σοκ του ημιτελικού του 2015 στο US Open

Η Βίντσι, που μοιάζει με βαδίστρια των 20χλμ., μένει στο κεντρικό κορτ για να πανηγυρίσει. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού έχει μερικές αμιγώς ιταλικές αντιδράσεις. Το κοινό τελεί σε κατάσταση σοκ. Το όνειρο για ένα Σάββατο που θα βρει τη Σερένα να έχει πραγματοποιήσει το Calendar Slam και να χαιρετίζεται, οριστικά, ως η κορυφαία όλων των εποχών, έχει εξατμιστεί.

Λογίζεται ως η μεγαλύτερη έκπληξη όλων των εποχών στο τένις Γυναικών.

***

Ο Τζον ΜάκΕνρο έπεσε στην παγίδα της Γκαρσία-Ναβάρο. Η δημοσιογράφος, όταν έκανε το σχόλιο ότι η Σερένα Γουίλιαμς είναι η κορυφαία Γυναίκα τενίστρια στην Ιστορία, τον ρώτησε για ποιο λόγο δεν την θεωρεί την κορυφαία τενίστρια ανεξαρτήτως φύλου.

Ο ΜάκΕνρο, που επίσης δεν είναι από τους ανθρώπους που σκέφτονται πολύ πριν απαντήσουν, σχολίασε ότι «αν βρισκόταν στο σιρκουί των Ανδρών, πιθανότατα θα ήταν κάπου στο νούμερο 700 στον κόσμο».

Φυσικά, αυτό, ειδικά τον Ιούνιο του 2017, έφερε κάθε είδους σχόλια. Η Σερένα έκανε δύο tweets. Στο ένα τον παρακάλεσε να την αφήνει έξω από τις δηλώσεις του αν δεν υπάρχουν αποδείξεις. Στο δεύτερο έγραψε ότι δεν έχει παίξει με κάποιον τενίστα που να βρίσκεται τόσο χαμηλά στο ταμπλό και ούτε έχει χρόνο για να το κάνει. Επίσης, ζήτησε να γίνει σεβαστή η ιδιωτικότητά της, μια και εκείνη την εποχή ήταν έγκυος.

Στην πραγματικότητα, η Σερένα έχει χάσει από τενίστα, αν και, για την ακρίβεια της περιγραφής, ήταν μόλις 16. Στο πλαίσιο του Australian Open το 1998 αντιμετώπισε τον Γερμανό Κάρστεν Μπράας, ο οποίος βρισκόταν στο 203 της παγκόσμιας κατάταξης.

Το κύμα που είχε δημιουργηθεί για τις δύο αδελφές, κυρίως για τα σωματικά προσόντα τους και τη δύναμή τους, ήταν αρκετό για να κανονιστεί ένα παιχνίδι. Ο Μπράας νίκησε τη Σερένα 6-1 και τη Βένους 6-2. Λίγο αργότερα, έριξε λάδι στη φωτιά με το εξής σχόλιο: «Από το 500 (σ.σ. της παγκόσμιας κατάταξης) και πάνω, καμία πιθανότητα».

Τα δύο κορίτσια ανταπάντησαν, ρίχνοντας τον αριθμό στο 350. Έπειτα ξεκίνησαν να νικούν στις μεγάλες διοργανώσεις και όποιο ραντεβού με τενίστα ήταν να γίνει είτε παραπέμφθηκε στις καλένδες είτε το αρνήθηκαν.

Σερένα Γουίλιαμς και Τζον ΜάκΕνρο

Η Σερένα Γουίλιαμς είπε σχεδόν ξεκάθαρα ότι θα ρίξει τίτλους τέλους μετά την παρουσία της στο US Open. Στα 40 της, είναι η ώρα να αποχωρήσει. Το κορτ που θα το κάνει είναι εκείνο που έζησε μερικές από τις πιο ένδοξες και πλέον συναρπαστικές στιγμές της.

Έχει παίξει συνολικά σε 28 τελικούς Major, στα 64 μεγάλα τουρνουά που έχει πάρει μέρος, νικώντας τους 23, ένα ποσοστό 78,6% που την φέρνει στην κορυφή της συγκεκριμένης κατηγορίας. Έμεινε 319 εβδομάδες στο νούμερο 1 της παγκόσμιας κατάταξης, εκ των οποίων οι 186 διαδοχικές, κάτι πρωτόφαντο στο τένις Γυναικών.

Κυρίως, έβγαλε στο κορτ όλο το συναισθηματικό κόσμο της, έπραξε κατά βούληση στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, ενέπνευσε Αφροαμερικανίδες να πιάσουν τη ρακέτα πολύ περισσότερο από την πρώτη μαύρη που κατέκτησε Major, δηλαδή τη θρυλική Άλθια Γκίμπσον, έγινε βορά στις ορέξεις των media.

Κι έτσι, στη Νέα Υόρκη δεν θα αποχωρήσει μια απλή τενίστρια. Θα αποχωρήσει μία γυναίκα που κράτησε ελάχιστα πίσω της, που έβγαλε σχεδόν 100.000.000 δολάρια μόνο από τα τουρνουά που πήρε μέρος και που, όπως είπε, δεν είναι καλή στους αποχαιρετισμούς.

Μπορεί να μην είναι καλή, αλλά ήδη παρακίνησε τον κόσμο να είναι προετοιμασμένος για ένα τουρνουά αποχαιρετισμού. Το κορίτσι από το Σάγκινο του Μίσιγκαν, που είδε το πρώτο φως στις 26 Σεπτεμβρίου του 1981, αφήνει πίσω της ένα κενό που για χρόνια θα είναι ακάλυπτο.

Δεν πρόκειται μόνο για την εμβέλεια και το διαμέτρημά της, αλλά για το zeitgeist. Η Σερένα συμπεριφερόταν ως βασίλισσα από την πρώτη μέρα και επιβίωσε των social media με το στυλ της και παίρνοντας θάρρος από το φόβο της.

Έγινε η απόλυτη σταρ του παγκόσμιου τένις και το κατάφερε προς πείσμα όσων προεξοφλούσαν (ή εύχονταν για) την αποτυχία της.

Μνημειώδες.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News