Formula 1: Τελικά τον Φερστάπεν δεν τον σταματάει... ούτε ο Θεός! Παγκόσμιος πρωταθλητής σε καταιγίδα!
Τι κι αν «άνοιξαν οι ουρανοί» στη Σουζούκα; Τι κι αν το Γκραν Πρι της Ιαπωνίας διήρκεσε μόνο 40 λεπτά; Ο Μαξ Φερστάπεν είναι από σήμερα Παγκόσμιος Πρωταθλητής μετά από περιπετειώδη νίκη και την απόφαση της FIA να δώσει όλους τους διαθέσιμους βαθμούς!
Η επιστροφή της Formula 1 στην Ιαπωνία και την πίστα της Σουζούκα ήταν ιδιαίτερα επεισοδιακή αλλά είχε στο φινάλε το αποτέλεσμα που περίμεναν όλοι: Ο Μαξ Φερστάπεν είναι από σήμερα ξανά ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής!
Ούτε ο ίδιος ο Ολλανδός οδηγός δεν περίμενε την… στέψη του και έδειξε να αιφνιδιάζεται με την ανακοίνωση της FIA στο φινάλε ενός Γκραν Πρι στο οποίο… τίποτα δεν κύλησε φυσιολογικά.
Το μόνο που λειτούργησε βάσει προγράμματος ήταν η… ώρα εκκίνησης. Για 53 γύρους ξεκίνησαν οι πιλότοι, ένα σαραντάλεπτο αγωνίστηκαν. Ο λόγος; Η καταρρακτώδης βροχή που έκανε τις συνθήκες του αγώνα ιδιαίτερα επικίνδυνες.
Εν τέλει ο Μαξ Φερστάπεν πανηγύρισε άλλη μια εμφατική νίκη και με την FIA να αποφασίζει να δώσει όλους τους διαθέσιμους βαθμούς παρ’ όλο που δεν συμπληρώθηκε το 75% των γύρων, πανηγύρισε τον δεύτερο Παγκόσμιο τίτλο του!
Το βάθρο συμπλήρωσαν ο Σέρχιο Πέρεζ και ο Σαρλ Λεκλέρ. Το γεγονός του αγώνα, όμως, δεν είναι άλλο από το συμβάν με τον Πιερ Γκασλί και τον… γερανό που κλήθηκε να προσπεράσει υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Η FIA έκανε (άλλο) ένα μεγάλο λάθος και όχι απλά δεν το έχει παραδεχθεί, αλλά ρίχνει την ευθύνη στον Γάλλο.
Επεισοδιακή εκκίνηση, αυτοκίνητο ασφαλείας και κόκκινη σημαία στον τρίτο γύρο
Ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να εξουδετερώσει τον Σαρλ Λεκλέρ ο οποίος πήγε να τον προσπεράσει από την εσωτερική και κράτησε την πρωτοπορία του αγώνα. Πιο πίσω, όμως, το χάος. Ο Κάρλος Σάινθ έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και βγήκε εκτός, ο Άλεξ Άλμπον εγκατέλειψε λόγω μηχανικού προβλήματος και τα αλλεπάλληλα τετ α κε σε συνδυασμό με την μηδαμινή ορατότητα των πιλότων έφεραν την κόκκινη σημαία, μόλις στον τρίτο γύρο.
Επανεκκίνηση για έναν αγώνα 40 λεπτών, δεν απειλήθηκε ο Φερστάπεν
Μετά από μια διακοπή που διήρκεσε κάτι παραπάνω από δύο ώρες, ο αγώνας συνεχίστηκε. Λίγο μετά τις 9.00 ώρα Ελλάδας η FIA έβγαλε το χρονόμετρο του διώρου. Ο αγώνας, εν τέλει, συνεχίστηκε στις 10.20 ώρα Ελλάδας με τον Μαξ Φερστάπεν να οριοθετεί τον ρυθμό της επανεκκίνησης του αγώνα.
Άπαντες ξεκίνησαν με βρόχινα ελαστικά μέχρι τη στιγμή που μπήκε στα πιτ ο Φέτελ. Ο Γερμανός έδειξε ότι τα ενδιάμεσα ήταν η ενδεδειγμένη επιλογή και χωρίς καθυστερήσεις, ακολούθησαν και όλοι οι υπόλοιποι. Με τη… βοήθεια του Σέρχιο Πέρεζ ο οποίος έμπαινε στα πιτ τη στιγμή που ήταν να βγει ο Λεκλέρ, ο Φερστάπεν έμεινε με σχετική ευκολία μπροστά από τον Μονεγάσκο της Φεράρι.
Αλόνσο, Ρικιάρντο και Μικ Σουμάχερ ήταν οι μόνοι που δοκίμασαν να μείνουν στην πίστα ελπίζοντας σε αυτοκίνητο ασφαλείας όμως ο ρυθμός τους ήταν τόσο πολύ πιο αργός από τους υπόλοιπους που τους έκανε να μπουν αμέσως στα πιτ. Μόνο ο Γερμανός της ΧΑΑΣ έμεινε εντός πίστας με τα βρόχινα ελαστικά και έχανε τη μία θέση μετά την άλλη.
Η πιο συναρπαστική μάχη ήρθε 14 λεπτά πριν το τέλος του αγώνα ανάμεσα σε Οκόν και Χάμιλτον, με φόντο την τέταρτη θέση. Ο Γάλλος κατάφερε να κάμψει, όμως, την αντίσταση του Βρετανού και να διατηρήσει τη θέση του.
Ένα πεντάλεπτο πριν το τέλος, ο Σέρχιο Πέρεζ έφτασε τον Σαρλ Λεκλέρ και έδωσε μια… νέα πνοή στα τελευταία λεπτά του αγώνα. Όμως, ο Μονεγάσκος της Φεράρι άντεξε στην πίεση του Μεξικανού και κράτησε τη δεύτερη θέση με τον Φερστάπεν να πανηγυρίζει τη νίκη έχοντας διαφορά 25 δευτερολέπτων!
Ποινή πέντε δευτερολέπτων στον Λεκλέρ, Παγκόσμιος Πρωταθλητής ο Φερστάπεν!
Ο Σαρλ Λεκλέρ έκαμψε την αντίσταση του Σέρχιο Πέρεζ, όμως στην τελευταία στροφή πάτησε εκτός πίστας. Ο Μεξικανός θεωρεί ότι πήρε πλεονέκτημα και οι αγωνοδίκες τιμώρησαν τον Λεκλέρ με 5 δευτερόλεπτα. Έτσι, ο Πέρεζ πήρε τη δεύτερη θέση και ο Λεκλέρ την τρίτη. Στις πιο πίσω θέσεις, το πιο αξιοσημείωτο γεγονός είναι η ένατη θέση του Νίκολας Λατίφι!
Και με τους οδηγούς να κάνουν δηλώσεις, η FIA πήρε μπρος. Ποινή στον Λεκλέρ και ανακοίνωση ότι οι πιλότοι θα πάρουν όλους τους διαθέσιμους βαθμούς. Έτσι ο Φερστάπεν έμαθε από… σπόντα ότι έγινε Παγκόσμιος Πρωταθλητής!
Αναλυτικά τα αποτελέσματα του αγώνα:
1. Φερστάπεν
2. Πέρεζ
3. Λεκλέρ
4. Οκόν
5. Χάμιλτον
6. Φέτελ
7. Αλόνσο
8. Ράσελ
9. Λατίφι
10. Νόρις
11. Ρικιάρντο
12. Στρολ
13. Τσουνόντα
14. Μάγκνουσεν
15. Μπότας
16. Ζου
17. Γκασλί
18. Μ. Σουμάχερ
Δεν τερμάτισαν Σάινθ, Άλμπον
Η βαθμολογία των πιλότων:
1. Φερστάπεν: 366
2. Πέρεζ: 253
3. Λεκλέρ: 252
4. Ράσελ: 207
5. Σάινθ: 202
6. Χάμιλτον: 180
7. Νόρις: 101
8. Οκόν: 78
9. Αλόνσο: 65
10: Μπότας: 46
11. Φέτελ: 32
12. Ρικιάρντο: 29
13. Γκασλί: 23
14. Μάγκνουσεν: 22
15. Στρολ: 13
16. Μ. Σουμάχερ: 12
17. Τσουνόντα: 11
18. Ζου: 6
19. Άλμπον: 4
20. Λατίφι: 2
21. Ντε Βρις: 2
Χωρίς βαθμό ο Χούλκενμπεργκ
Η βαθμολογία των κατασκευαστών:
1. Ρεντ Μπουλ: 619
2. Φεράρι: 454
3. Μερσέντες: 387
4. Αλπίν: 143
5. Μακλάρεν: 130
6. Άλφα Ρομέο: 52
7. Άστον Μάρτιν: 45
8. ΧΑΑΣ: 34
9. Άλφα Τάουρι: 34
10. Γουίλιαμς: 8
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
- Ολυμπιακός: Κορυφαίος στον πλανήτη ο Χρήστος Μουζακίτης!
- Ολυμπιακός: Η απίθανη στιχομυθία του Ρόντινεϊ με τον Φορτούνη!
- AEK: Δίνει 1.5 εκατ. ευρώ στην ΕΠΟ για την ανάπτυξη του ερασιτεχνικού ποδοσφαίρου
- Εθνική Ελλάδος: Μαθαίνει αντίπαλο για τα playoffs του Nations League - Ποιοι είναι οι 4 υποψήφιοι αντίπαλοι
- Δώρο Χριστουγέννων 2024: Νωρίτερα η καταβολή του στους δικαιούχους - Πώς υπολογίζεται