Formula 1: Θα τη ζήλευε... και η ΕΠΟ! Πως η FIA έκλεψε τη δόξα του Παγκόσμιου πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν

AMNA

Στο Γκραν Πρι της Ιαπωνίας η FIA τα έκανε όλα λάθος και κατάφερε στη μέρα του Μαξ Φερστάπεν να ασχολούνται όλοι μαζί της!

Η επιστροφή του Ιαπωνικού Γκραν Πρι μετά από 3 ολόκληρα χρόνια στο πρόγραμμα της Formula 1 θα μείνει στην ιστορία όχι ως ο αγώνας που πανηγύρισε και μαθηματικά τον δεύτερο Παγκόσμιο τίτλο του ο Μαξ Φερστάπεν, αλλά το τριήμερο στο οποίο έγιναν όλα λάθος. Οι χειρισμοί της FIA σε κάθε λογίς ζήτημα που παρουσιάστηκε ήταν πρόχειροι και λανθασμένοι. Σας θυμίζει κάτι;

Ενώ οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής διεξήχθησαν δίχως κανένα πρόβλημα υπό βροχή και οι κατατακτήριες του Σαββάτου κύλησαν ομαλά προσφέροντας εξαιρετικά ανταγωνιστικό θέαμα, όλοι περίμεναν τον βροχερό αγώνα της Κυριακής. Ο αγώνας ξεκίνησε στην ώρα του αλλά διεκόπη με καθεστώς κόκκινης σημαίας μόλις στον τρίτο γύρο. Και εκεί η FIA ανέλαβε δράση.

Ο Πιερ Γκασλί είχε μείνει λίγο πιο πίσω από τους υπόλοιπους καθώς είχε μπει να αλλάξει μπροστινή πτέρυγα στον πρώτο μόλις γύρο. Τι αποφάσισε η FIA; Να δώσει εντολή στον γερανό να μπει στην πίστα ώστε να μεταφέρει το μονοθέσιο του Σάινθ, την ώρα που ακόμα υπήρχαν μονοθέσια εντός πίστας. Γερανό. Στη βροχή. Στη Σουζούκα. Με μονοθέσια στην πίστα. Σαν να μην συνέβη τίποτα εκείνο το μοιραίο πρωινό της 5ης Οκτωβρίου του 2014.

Στο παραπάνω βίντεο φαίνεται ότι ο Γάλλος πιλότος δεν έχει καμία ορατότητα και αν έπαιρνε πιο ανοιχτά τη στροφή θα έπεφτε ακυβέρνητος με πολλά χιλιόμετρα κάτω από τον γερανό. Η αγανάκτησή του ήταν απόλυτα δικαιολογημένη και το στιγμιότυπο αυτό επέφερε τις αντιδράσεις όλων όσοι ασχολούνται με την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ποια ήταν η αντίδραση της FIA; Να καλέσει σε απολογία τον πιλότο της Άλφα Τάουρι για το γεγονός ότι πήγαινε πιο γρήγορα από ότι έπρεπε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Υπήρξαν δηλαδή άνθρωποι της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού που είδαν αυτό το βίντεο και όχι μόνο δεν απολογήθηκαν, αλλά έριξαν το φταίξιμο στον ίδιο τον πιλότο που κανείς δεν ξέρει σε τι κατάσταση θα ήταν τώρα, αν το μονοθέσιό του βρισκόταν λίγο πιο αριστερά τη στιγμή που περνούσε τον γερανό.

Και σαν να μην έφτανε αυτό, ήρθε η διακοπή δύο, και πλέον, ωρών μέχρι την επανέναρξη του αγώνα. Με την εκκίνηση του αγώνα να έχει δοθεί, θα έπρεπε να τελειώσει το αργότερο τρεις ώρες αφότου έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Επί δύο ώρες η FIA δεν έπαιρνε την απόφαση να δώσει το πράσινο φως για τη συνέχιση του αγώνα, παρά την παρότρυνση των ίδιων των πιλότων.

Και θέλοντας να αποφύγει αντίστοιχο φιάσκο με το Βελγικό Γκραν Πρι του 2021 που δεν διεξήχθη στο τέλος, έδωσε την εντολή για έναν σαραντάλεπτο αγώνα, σε συνθήκες αντίστοιχες με αυτές που υπήρχαν όλο αυτό το δίωρο της διακοπής καθώς η βροχή δε σταμάτησε ποτέ. Εκεί, όμως, δεν μπορείς να την κατηγορήσεις γιατί είναι θέμα ασφάλειας.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ήρθε ότι συνέβη στο τέλος του αγώνα. Ο Μαξ Φερστάπεν κέρδισε έναν αγώνα όπου συμπληρώθηκε το 52% των προγραμματισμένων γύρων του. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι o πρώτος βαθμολογείται με 19 βαθμούς. Και με τον Λεκλέρ να τερματίζει τρίτος λόγω ποινής που ανέβασε δεύτερο τον Πέρεζ, η τυπική στέψη του Ολλανδού θα μεταφερόταν στις ΗΠΑ. Γι’ αυτό και ο Ολλανδός δεν πανηγύριζε με την ομάδα του σαν να πήρε το πρωτάθλημα. Αμ δε…

Η FIA αποφάσισε να αγνοήσει τους κανονισμούς που η ίδια θέσπισε και να δώσει όλους τους διαθέσιμους βαθμούς του αγώνα. Πράγμα που σήμαινε πως με τον Λεκλέρ να χάνει τη θέση του από τον Πέρεζ, ο Ολλανδός γινόταν Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Όλα αυτά συνέβαιναν με τους πιλότους να βρίσκονται στη μεικτή ζώνη.

Ο Τζόνι Χέρμπερτ πήρε δηλώσεις από τον Φερστάπεν ως πρωτοπόρο του αγώνα, αλλά όχι ως πρωταθλητή. Και την ώρα που έπαιρνε δηλώσεις από τον δεύτερο Πέρεζ τον ενημέρωσαν πως δόθηκαν όλοι οι βαθμοί και ο Ολλανδός ήταν πρωταθλητής. Ξανά ο λόγος στον Φερστάπεν. Τι να πει κι αυτός; Ο Μαξ πρέπει να κατάλαβε μετά το βάθρο ότι όντως ήταν, με κάποιο τρόπο, Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην Ιαπωνία και αφού ο Τζένσον Μπάτον το φώναξε τόσο δυνατά μπας και το καταλάβουν όλοι.

Την εξήγηση της FIA δεν πρέπει να την κατάλαβαν ούτε αυτοί που την σκέφτηκαν. «Οι κανονισμοί των μειωμένων βαθμών ισχύουν μόνο αν διακοπεί ο αγώνας».  Ή αλλιώς, «επειδή ο Αγροτικός Αστέρας δεν ήταν πέρυσι στο μητρώο, θα ανεβάσουμε και τον Πανδραμαϊκό». Τί όχι;

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News