Σάττι: Το «Ζάρι» της Ελλάδας στην Eurovision, οι συνθέτες του τραγουδιού και οι επικριτές του
Το «Ζάρι» και η Μαρίνα Σάττι θα εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στον φετινό διαγωνισμό της Eurovision, με την τραγουδίστρια και το τραγούδι να έχουν και θαυμαστές και επικριτές. Τι λένε όμως οι στοιχηματικές ως προς τα που θα τερματίσει το κομμάτι και τι χρειάστηκε εν τέλει για να δημιουργηθεί;
«Μην πυροβολείτε τη Μαρίνα». «Σταυρώστε τη Σάττι». Αμφότερα ακούγονται εναλλάξ στα αυτιά µας. Συστηματικά. Σαν το επαναλαμβανόμενο «μπουμ τσι» της μπότας των ντραμς. Όλοι ασχολούνται µε το «Ζάρι» made in Greece για τη Eurovision. Και τη Μαρίνα Σάττι, που το ρίχνει µε προορισμό τη Σουηδία. Και ανεβαίνει στα στοιχήματα. Kαι εξακολουθεί να επικρίνεται από το ένα «µμέτωπο» -αυτό των πολέμιών της- και να αποθεώνεται από το άλλο, των φαν της (προφανώς).
«Ασόδυο» λέει ευθαρσώς ο Ανδρέας Μικρούτσικος πως θα φέρει η εκπρόσωπος της Ελλάδας στον θεσμό που πολλοί χαρακτηρίζουν πανηγυράκι. Πανηγυράκι µεν, αλλά µε ολόκληρη βιομηχανία-χρυσωρυχείο να έχει στηθεί δεκαετίες τώρα γύρω από αυτόν. Εκατοντάδες χορηγοί «σφάζονται» να συμμετάσχουν προκειμένου να «φανούν», αφού το event (µε τις τρεις εκδηλώσεις, συνυπολογίζοντας τους δύο ημιτελικούς, που θα πραγματοποιηθούν στις 7 και 9 Μαΐου και µε τον υπέρλαμπρο τελικό στις 11 Μαΐου), στο Μάλμε θα μεταδοθεί σε όλα τα κρατικά κανάλια των συμμετεχουσών χωρών.
Show me the money!
Την προηγούμενη χρονιά, τη Eurovision είδαν 162 εκατομμύρια τηλεθεατές. Μεταφράστε τον αριθμό σε χορηγίες και θα αντιληφθείτε για τι (ζαλιστικά) ποσά μιλάμε. Για δισεκατομμύρια. Κυριολεκτικά. Και η Ελλάδα κατεβαίνει στην «αρένα» µε ένα τραγούδι που για να προκύψει επιστρατεύτηκαν εννέα συνθέτες και τέσσερις στιχουργοί. Υπερβολή; Ίσως. Αλλά τα χρήματα είναι πάρα πολλά. Είναι συμβόλαια – και µε δισκογραφικές, αλλά όχι µόνο. Είναι ντιλ για εμφανίσεις σε εκπομπές. Είναι (ιδανικά cover) stories σε περιοδικά του εξωτερικού. Και εγχώρια. Με το αζημίωτο. Για ντιλ µε κινητά, εταιρείες ρούχων, καλλυντικών. Η λίστα είναι ατελείωτη. Και πρόκειται φυσικά για τη στιγμή που ξεχασμένοι ή όχι τόσο τραγουδιστές, συνθέτες, χορευτές, μοντέλα, οτιδήποτε θα εκμεταλλευτούν για να προβάλουν τη δουλειά τους. Τα ποσά που παίζονται είναι ικανά να προκαλέσουν εγκεφαλικά και για όσους εξασφαλίζεται συμμετοχή, ακόμα και ως καλεσμένοι στο γεγονός, µόνο ως θετικό μπορεί να εκληφθεί για το μέλλον τους στη showbiz. Και κάπως έτσι, δεν θα μπορούσε ούτε η Σάττι, αφ’ ης στιγμής γράφει και η ίδια μουσική, να αποκλείσει τον εαυτό της. ∆εν πήρε όμως όλο το πρότζεκτ πάνω της και αυτό σημαίνει ότι πίστεψε και στους άλλους δημιουργούς µε τους οποίους συνεργάζεται. Ή «έτσι θέλει να δείξει», όπως θα πουν εχθροί της.
Λίγο απ’ όλα
Λίγο Bollywood, λίγο ethnic, λίγο ραπ, λίγο μοιρολόι, λίγο μοντερνιά (όπως την εννοούν οι συντελεστές), «λίγο απ’ όλα», ενωμένα σ’ ένα ιδιόρρυθμο «κοκτέιλ», µε σκοπό, από την πλευρά των δημιουργών, να το «αγκαλιάσουν» οι φαν των παραπάνω μουσικών «σχολών». Ανούσιο; Όχι, αν κρίνουμε από το ότι το «Ζάρι», μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, βρίσκεται στην 7η θέση στα στοιχήματα. ∆εν το λες και κακό. Είναι βέβαιο πως θα πάει καλά στα κλαμπ, αφού γίνει το σωστό remix. Η γνώμη μας. Και η γνώμη πολλών djs και μουσικών παραγωγών. Με τους κακεντρεχείς (;) να εμμένουν ότι δεν θα περάσει από τη φάση των ημιτελικών. Όπως σχολίασαν στην «Κυριακάτικη Απογευματινή» οι στιχουργοί Εύη Δρούτσα και Ντιάνα Τσοβόλου, δεν έχει ταυτότητα, «character», που λένε στην αλλοδαπή. Με τόσες γέφυρες, είναι σαν να ακούς πολλά μαζί. Η παρουσίασή του στην ΕΡΤ πυροδότησε όλων των ειδών τις αντιδράσεις. «Τρολιά», «υποκουλτούρα από τα βάθη του Μπόλιγουντ» ήταν μερικά χαρακτηριστικά. Η δε Δρούτσα, πέραν του γνωστού πια «Τα τα τα», µας επεσήμανε πως άκουσε «µία τσιρίδα – ενώ η Σάττι έχει φωνή». Μας εξήγησε ότι δεν ξεχώριζε τους στίχους, «αν τραγουδούσε στα ελληνικά ή στα αγγλικά… Ο στίχος ήταν “από την Πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα”», υπογράμμισε. Και παραμένει κάθετη. Η δε Τσοβόλου μάς τόνισε: «Υπερέβαλε, εύχομαι το ρίσκο που πήρε να τη δικαιώσει».
«Γειωµένη»
Η Σάττι δήλωσε «ικανοποιημένη». Διευκρίνισε ότι δεν θα μπορούσε να έχει χρησιμοποιήσει περισσότερους αγγλικούς στίχους, «εκπροσωπώντας την Ελλάδα». Και ας είχε το ΟΚ από την ΕΡΤ. Ο συνθέτης δεκάδων επιτυχιών, πάλι, Θάνος Γεωργουλάς, επιμένει, εστιάζοντας με εύσχημο τρόπο στο «Ζάρι», πως «το τραγούδι δεν κρίνεται. Εκείνοι που αποφάσισαν να µας εκπροσωπήσει θα έχουν το μερίδιο της επιτυχίας ή της αποτυχίας». Όντως, έτσι έχουν τα πράγματα. Όλα -και όλοι- κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Η Μαρίνα, αυτό το κορίτσι που πρωτοείδα live πριν από μερικά χρόνια, ως καλεσμένη του Δήμου Παιανίας, να τραγουδάει µε την καρδιά του στην πλατεία της πόλης και να ξεσηκώνει από τότε τη νεολαία, διευκρίνισε πως «σπαζοκεφάλιαζε» μέχρι να αποφασίσει. Επέμεινε ότι άκουσε 200 κομμάτια και πως κανένα -αυτούσιο- δεν της έκανε. «Γειωμένη», είναι αποφασισμένη να στηρίξει το πόνημα με όλο της το είναι. Ενώ µόνο ως θετική μπορούµε να εκλάβουμε τη συμμετοχή του Φωκά Ευαγγελινού: έχει μακρά «θητεία» στη Eurovision και με νικηφόρα κομμάτια. Kι έχει κι ένα «εύρημα», καταλήγει η Σάττι, «όπου βασίζεται όλο το act». Φώτα, κάμερες, πάμε. Τα υπόλοιπα τον Μάιο, σε live μετάδοση από τη Σουηδία. Με αγάπη.
*Δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή της Κυριακής
Πηγή: parapolitika.gr
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
- Ολυμπιακός - Μπασκόνια: Το τρένο και το αγκομαχητό
- Ολυμπιακός: Το μοναδικό ερωτηματικό του Μεντιλίμπαρ για το ντέρμπι με την ΑΕΚ
- Μπακς - Μπουλς 122-106: Ξύπνησαν για τα καλά τα Ελάφια με 40άρα του Γιάννη Αντετοκούνμπο
- Ολυμπιακός ONEX-Γκίζεν 3-1: Οι απουσίες δεν τον σταματούν! - Θρυλική νίκη στο «καυτό» Ρέντη
- Μανούσος Μανουσάκης: Εφυγε από τη ζωή ο εμβληματικός σκηνοθέτης