Formula 1: Η απίστευτη ασφάλεια των μονοθεσίων και η… διαρκής ανασφάλεια της Φεράρι

Σοκαριστικές συγκρούσεις, σπουδαίες μάχες, διαφορετικές στρατηγικές και… τραγικά λάθη οδήγησαν στην παρθενική νίκη του Κάρλος Σάινθ στο πιο εντυπωσιακό Γκραν Πρι της σεζόν στο Silverstone.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη ESPN F1 (@espnf1)

Άλλη μια επιβεβαίωση της καθοριστικής σημασίας του «Halo» και άλλη μια επιβεβαίωση του σπουδαίου χαρακτήρα του Ράσελ

Ο Γκουάνιου Ζου ήταν ο τελευταίος, χρονικά, πιλότος της Formula 1 που κατάλαβε περισσότερο από τον καθένα πως το Halo είναι ένα εξάρτημα που σώζει ζωές. Κανείς δεν ξέρει πόσο διαφορετικά θα μπορούσε να είχε εξελιχθεί το σοκαριστικό ατύχημα του Κινέζου πιλότου μετά τη σύγκρουσή του με το μονοθέσιο του Τζορτζ Ράσελ το οποίο είχε βγει εκτός πορείας λόγω επαφής που προκάλεσε ο Πιερ Γκασλί. Ο Βρετανός οδηγός της Μερσέντες σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους που συνέχισαν την πορεία τους με διαλυμένα μονοθέσια, πήγε κατευθείαν να βοηθήσει όσο μπορούσε στον απεγκλωβισμό του συναθλητή του, δείχνοντας τη διαφορετική «πάστα» από την οποία είναι φτιαγμένος. Άλλωστε, όπως δήλωσε και ο Κάλουμ Άιλοτ (νεαρός Βρετανός πιλότος που ανήκει στην ακαδημία της Φεράρι), δεν είναι η πρώτη φορά που ο Τζορτζ Ράσελ βοηθά σε τέτοιου είδους καταστάσεις, καθώς σε αντίστοιχο περιστατικό σε αγώνα καρτ όπου είχε συγκρουστεί ο Άιλοτ, ο Βρετανός της Μερσέντες σταμάτησε κατευθείαν για να τον βοηθήσει.

Σκουντερία Φεράρι: Χίλιοι τρόποι να καταστρέψετε τον αγώνα σας

Για ακόμη μια φορά, η Φεράρι κατάφερε να μην πάρει το μάξιμουμ των βαθμών σε μια μοναδική για αυτήν ευκαιρία. Με τον Μαξ Φερστάπεν να αντιμετωπίζει πρόβλημα με το πάτωμα του μονοθεσίου του και να τίθεται ουσιαστικά εκτός διεκδίκησης κάτι καλού και τον Σέρχιο Πέρεζ να μπαίνει νωρίς στα πιτ για αλλαγή πτέρυγας βγαίνοντας στην τελευταία θέση, η Φεράρι είχε να διαχειριστεί μόνο τον Λιούις Χάμιλτον. Ασφαλώς και ο Βρετανός 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δεν είναι κάποια αμελητέα ποσότητα, πόσο μάλλον στον εντός έδρας αγώνα του, όμως όλοι ξέρουν πως φέτος τα «ασημί βέλη» δε συγκρίνονται με το κόκκινο μονοθέσιο. Στη Φεράρι, όμως, μάλλον ξύπνησαν μνήμες 2018 και κυρίως 2019 όπου είχε χάσει με κάθε πιθανό τρόπο από τον Βρετανό και τη Μερσέντες. Δεν μπορεί να εξηγηθεί διαφορετικά η απόφαση του Μπινότο και των ανθρώπων της ιταλικής ομάδας να μην τραβήξουν τον Λεκλέρκ στα πιτ όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Πιθανώς να φοβήθηκαν πως αν έμπαιναν μαζί στα πιτ Λεκλέρκ και Σάινθ, ο Βρετανός ίσως έμενε στην πίστα με τη λιγότερο χρησιμοποιημένη σκληρή γόμα και δεν κατάφερναν να τον περάσουν και να κρατήσουν την πρωτιά. Το σίγουρο, πάντως, είναι πως φοβήθηκαν το διπλό πιτ στοπ. Αυτός ο φόβος είναι και ο βασικότερος λόγος που η Φεράρι, όχι μόνο δεν θα καταφέρει να διεκδικήσει το πρωτάθλημα από τη Ρεντ Μπουλ (που κατάφερε σε έναν κακό για αυτήν αγώνα να φέρει τον Πέρεζ δεύτερο), αλλά θα κινδυνέψει να χάσει και τη δεύτερη θέση από τη Μερσέντες, σε περίπτωση που τα ασημί βέλη φέρουν στη συνέχεια του πρωταθλήματος αντίστοιχες αναβαθμίσεις με αυτές που έφεραν στο Silverstone.

Νίκη – πυροτέχνημα ή μήπως αυτή είναι η αρχή της αντεπίθεσης του Σάινθ;

Παρθενική pole position και παρθενική νίκη στον 150ο αγώνα της καριέρας του. Ο μόνος πιλότος που περίμενε παραπάνω για την πρώτη νίκη της καριέρας του ήταν ο Σέρχιο Πέρεζ, ο οποίος πανηγύρισε την πρώτη του νίκη μετά από 170 εκκινήσεις. Ο Κάρλος Σάινθ μπορεί να ήταν τυχερός καθώς στην πρώτη εκκίνηση του αγώνα ο Μαξ Φερστάπεν τον πέρασε σαν σταματημένο, ενώ στον δεύτερο γύρο της ασφυκτικής πίεσης του Ολλανδού λύγισε γλιστρώντας και προσφέροντας του στο πιάτο την πρώτη θέση. Παρ’ όλα αυτά, το πρόβλημα του Φερστάπεν τον ξαναέφερε στην πρώτη θέση, με τον Λεκλέρκ πίσω του. Εκεί ο Ισπανός είχε ακόμη μεγαλύτερη πίεση, καθώς η ομάδα του ήταν φανερό πως ήθελε τον Μονεγάσκο στην πρωτιά αλλά δεν μπορούσε να το διαχειριστεί κατάλληλα. Όταν έγινε η αλλαγή, ο Σάινθ δεν άφησε τον ομόσταβλό του να ανοίξει διαφορά. Και εν τέλει, αυτό λειτούργησε υπέρ του καθώς η ομάδα του για κάποιο λόγο κάλεσε μόνο αυτόν για αλλαγή ελαστικών όταν βγήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Μπορεί η εντολή να ήταν να παίξει άμυνα με τα πιο φρέσκα ελαστικά σε Χάμιλτον και Πέρεζ, όμως ο Ισπανός ήξερε καλά πως είχε μοναδική ευκαιρία για νίκη. Και, βλέποντας τον Πέρεζ να περνά τον Χάμιλτον στην επανεκκίνηση, πέρασε στην αμέσως επόμενη στροφή τον Λεκλέρκ καθώς ο κίνδυνος να περάσει και τους δύο ο Μεξικανός της Ρεντ Μπουλ ήταν παραπάνω από ορατός. Από εκεί και πέρα, δεν κοίταξε ποτέ πίσω και πήρε την πρώτη του νίκη που τον φέρνει κοντά στους Λεκλέρκ και Πέρεζ στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο «smooth operator» είναι πολύ καλύτερος οδηγός από αυτό που έχει δείξει στο πρώτο κομμάτι της σεζόν. Και αυτή η νίκη είναι η κατάλληλη ευκαιρία να το αποδείξει, διώχνοντας το υπερβολικό άγχος που τον διακατέχει φέτος.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη FORMULA 1® (@f1)

Μικ Σουμάχερ, «κάλλιο αργά παρά ποτέ»

Ο νεαρός Γερμανός πιλότος της ΧΑΑΣ είναι μια πολύ ξεχωριστή περίπτωση αθλητή καθώς κουβαλά την κληρονομιά ενός εκ των σπουδαιότερων οδηγών της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το να πρέπει καθημερινά να αποδεικνύει πως δεν βρίσκεται στην Formula 1, λόγω του ονόματός του και μόνο, δημιουργεί μια πίεση που πολλές φορές είναι αφόρητη. Ο Μικ έχει δείξει το ταλέντο του σε πολλές περιπτώσεις φέτος, στις οποίες όμως στάθηκε άτυχος (τελευταίο παράδειγμα ο αγώνας του Μόντρεαλ στον οποίο εγκατέλειψε λόγω μηχανολογικού προβλήματος ενώ βρισκόταν σε τροχιά δεκάδας). Σαν να μην έφτανε αυτό, κάποιες συγκρούσεις του είχαν δημιουργήσει τεράστιες ζημιές στο μονοθέσιο του τις οποίες μια ομάδα σαν την ΧΑΑΣ δεν είναι σε θέση να διαχειριστεί από οικονομικής άποψης. Το τελευταίο γεγονός είχε κλονίσει ως ένα βαθμό την εμπιστοσύνη του Γκούνθερ Στάινερ στο πρόσωπό του και ο Μικ έψαχνε πώς και πώς την ευκαιρία του να εξιλεωθεί. Και με σπουδαία οδήγηση κατάφερε να πάρει τους πρώτους του βαθμούς καθώς τερμάτισε όγδοος ενώ λίγο έλειψε να περάσει και τον Μαξ Φερστάπεν, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή να δυσκολεύεται με τα προβλήματα στο πάτωμα του μονοθεσίου του.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News