Formula 1 GP Ολλανδίας: Στο Ζάντβορτ αφεντικό είναι ο Φερστάπεν!

ΑΠΕ-ΕΡΑ

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Μαξ Φερστάπεν κέρδισε στο γκραν πρι της Ολλανδίας για δεύτερη σερί χρονιά, σε έναν αγώνα όπου έγινε μεγάλη τακτική μάχη με την επιλογή των ελαστικών.

Ο 15ος αγώνας της Formula 1 στο Ζάντβορτ της Ολλανδίας, θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως η μάχη των ελαστικών. Όλες οι ομάδες άλλαξαν την τακτική τους αρκετές φορές, τζόγαραν, διόρθωσαν και εν τέλει ήταν ο Μαξ Φερστάπεν αυτός που ευνοήθηκε από όλες αυτές τις επιλογές και είδε πρώτος την καρό σημαία.

Ο Ολλανδός κέρδισε έτσι για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το πορτοκαλί γκραν πρι, που επέστρεψε πέρυσι ύστερα από 36 χρόνια απουσίας στο καλεντάρι της F1.

Στην πίστα του Ζάντβορτ δεν έπεφτε καρφίτσα. Άλλωστε, τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί πριν από 364 μέρες, δηλαδή από την επομένη του περσινού αγώνα.

Οι περισσότεροι διεκδικητές της νίκης μπήκαν στον αγώνα με μαλακή γόμα, πλην του Χάμιλτον που χρησιμοποίησε μέση, όπως και οι Ράσελ και Νόρις.

Η εξέλιξη του GP Ολλανδίας

Η εκκίνηση δεν είχε απρόοπτα, με τον Φερστάπεν, τον ταχύτερο των δοκιμαστικών, να ξεκινά με κλίση την Red Bull του για να κλείσει τη γραμμή του πάντα ικανού στα πρώτα μέτρα, Λεκλέρ.

Στον 14ο-15ο γύρο η μαλακή γόμα έγινε μέση για όλους, πλην του Αλόνσο που τζόγαρε με σκληρή, τακτική που στη συνέχεια ακολούθησαν κι άλλοι.

Τα πιτ-στοπ ήταν ένας παράγοντας που υπολόγισαν αρκετά οι ομάδες, καθώς λόγω στενότητας χώρου του pit lane, το όριο ταχύτητας ήταν 60 χλμ/ώρα αντί για 80.

Στον 28ο γύρο οι δυο Mercedes εξακολουθούσαν να κινούνται στην πίστα χωρίς να έχουν μπει για πιτ-στοπ, αλλά ο Φερστάπεν από την τρίτη θέση κινούνταν πιο γρήγορα και πέρασε, με ταχύτερο γύρο, τον Ράσελ, για να βρεθεί πίσω από τον Χάμιλτον.

Πριν προσπεράσει τον Βρετανό ο Μαξ, η Mercedes τράβηξε στον 30ό και 32ο γύρο αντίστοιχα τα δύο μονοθέσια στα πιτς και βγήκαν  με σκληρή γόμα.

Χαμένος σε αυτό το πρώτο κομμάτι του αγώνα ο Σάινθ, που βρέθηκε 7ος, μετά από ένα στοπ 12.7 δευτερολέπτων.

Στα μισά του αγώνα, στον 36ο γύρο, ο Φερστάπεν είχε μια διαφορά μεγαλύτερη των 8” από τον Λεκλέρ, ενώ οι Mercedes κινούνταν πιο γρήγορα από όλα τα μονοθέσια με τη σκληρή γόμα.

Αμέσως μετά είχαμε το highlight του αγώνα με τον Χάμιλτν να ξεπερνά τον Πέρες ύστερα από εντυπωσιακό κυνηγητό για να ανέβει τρίτος, με τον Φέτελ που εμφανίστηκε μπροστά τους ξαφνικά από τα πιτς να προσδίδει έξτρα σασπένς στη μονομαχία. Λίγο αργότερα, τον Μεξικανό προσπέρασε και ο Ράσελ.

Το δώρο του Τσουνόντα

Στον 41ο γύρο η Red Bull τράβηξε τον Πέρες για να βάλει σκληρή γόμα, αν και ο Φερστάπεν τόνιζε από τον ασύρματο ότι με τη μέση το δικό του μονοθέσιο κινούνταν άνετα στην πίστα. Ο Μεξικανός άρχισε να κινείται πολύ πιο γρήγορα και πολύ σύντομα όλοι μπήκαν για το δεύτερο πιτ-στοπ για να φορέσουν σκληρά ελαστικά.

Ο Φερστάπεν μπήκε στα πιτς στον 48 γύρο, με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα μετά την εγκατάλειψη του Τσουνόντα. Ένα απρόσμενο γιαπωνέζικο δώρο για τον Ολλανδό, που είχε αρχίσει να νιώθει μεγάλη πίεση, με την πρωτοπορία του να παίζει στα εκατοστά! Αμέσως μετά μπήκαν οι Mercedes, αλλά βγήκαν με μέση γόμα!

Νέα ανατροπή με την εγκατάλειψη του Μπότας

Με 17 γύρους να απομένουν και τον Χάμιλτον να κατεβάζει τη διαφορά στα 11”, κίτρινες σημαίες «κυμμάτισαν» ξανά με την εγκατάλειψη του Μπότας από κινητήρα στη μεγάλη ευθεία δίπλα από το pit lane. Ευκαιρία για νέο πιτ-στοπ και για ένα τρίτο σετ ελαστικών, με μαλακή γόμα πλέον. Ακολούθως εμφανίστηκε το safety car για έναν γύρο.

Ο Χάμιλτον και ο Πέρες ήταν οι μόνοι που έμειναν με μέση γόμα, με τον Βρετανό να είναι μπροστά, αλλά τον Φερστάπεν να έχει πολύ καλύτερη πρόσφυση με τα δικά του λιγότερο χρησιμοποιημένη ελαστικά και 12 γύρους μπροστά τους.

Ο Ολλανδός πέρασε τον Βρετανό πριν συμπληρώσουν 300-400 μέτρα και οι πορτοκαλί εξέδρες πήραν «φωτιά»! Ο Χάμιλτον δεν μπόρεσε να κρατήσει ούτε τον Ράσελ πίσω του, αλλά ούτε και τον Λεκλέρ.

Έτσι, στο βάθρο ανέβηκαν Φερστάπεν, Ράσελ και Λεκλέρ με τον γηπεδούχο παγκόσμιο πρωταθλητή να πλησιάζει ακόμα πιο κοντά στο ριπίτ μετά τη δέκατη φετινή νίκη του.

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News