Formula 1: Που θα αγωνίζεται το 2023 ο Ντάνιελ Ρικιάρντο;

AMNA

Ο Ντάνιελ Ρικιάρντο είναι χωρίς ομάδα, με τη Μακλάρεν να τον αποδεσμεύει και να ανακοινώνει τον συμπατριώτη του Όσκαρ Πιάστρι ως αντικαταστάτη του

«Από το δρόμο προς την κορυφή στα… αζήτητα». Αν δίναμε έναν τίτλο στην μέχρι στιγμής καριέρα του Ντάνιελ Ρικιάρντο στη Formula 1 θα ήταν αυτός. Ο Αυστραλός πιλότος ανήκε στην οικογένεια της Ρεντ Μπουλ και από το 2014 που αγωνίστηκε για πρώτη φορά με τους «Ταύρους», κερδίζοντας πανηγυρικά εκείνη τη σεζόν τον τετράκις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ, ήταν ο νούμερο 1 πιλότος τους. Μέχρι να έρθει το φαινόμενο Μαξ Φερστάπεν.

Από τη μέρα που πήρε την προαγωγή για τη Ρεντ Μπουλ ο Φερστάπεν, η προσοχή της ομάδας και κυρίως του Χέλμουτ Μάρκο στράφηκε στον Ολλανδό. Ο Κρίστιαν Χόρνερ έλεγε πάντα στον Ρικιάρντο ότι θα υπήρχε καθεστώς απόλυτης ισορροπίας και μάχης στα ίσα και όποιος κατάφερνε να είναι ψηλότερα από τον άλλον, αυτός θα είχε και την εύνοια της ομάδας. Απόλυτα λογικό.

Το 2018, όμως, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αποφάσισε να αφήσει την – σταθερά στην κορυφή – Ρεντ Μπουλ για να μετακομίσει στην Ρενό με τον Σιρίλ Αμπιτεμπούλ να του υπόσχεται ανταγωνιστικό μονοθέσιο και νίκες. Οι νίκες στη γαλλική ομάδα δεν ήρθαν ποτέ και το διάστημα που η ομάδα έπαιρνε βάθρα, ο Αυστραλός αποφάσισε να μετακομίσει στην βελτιωμένη Μακλάρεν, αντικαθιστώντας τον Κάρλος Σάινθ.

Τα πράγματα στη Μακλάρεν δεν εξελίχθηκαν καθόλου καλά. Ο Ρικιάρντο μπορεί να πανηγύρισε μια νίκη στη Μόντσα το 2021, όμως ήταν σταθερά πιο αργός από τον teammate του Λάντο Νόρις. Τη φετινή σεζόν η Μακλάρεν κινδυνεύει να χάσει και την τέταρτη θέση από την Αλπίν με τον Αυστραλό να είναι ένας από τους κύριους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Η υπομονή του Ζακ Μπράουν και του Αντρέας Σάιντλ τελείωσε, και η συνεργασία των δύο πλευρών θα ολοκληρωθεί πρόωρα.

Ποιες θέσεις του grid έχουν μείνει κενές;

Αυτή τη στιγμή έχουν κλείσει οι θέσεις της Ρεντ Μπουλ, της Φεράρι, της Μερσέντες, της Μακλάρεν και της Άστον Μάρτιν. Ο Οκόν συνεχίζει στην Αλπίν, ο Μπότας στην Άλφα Ρομέο, ο Γκασλί στην Άλφα Τάουρι, ο Μάγκνουσεν στη ΧΑΑΣ και ο Άλμπον στη Γουίλιαμς.

Όσον αφορά την Άλφα Ρομέο (Ζάουμπερ), η οικονομική κατάσταση της ομάδας θα είναι και αυτή που θα δείξει αν θα μείνει σε μια επιλογή πιλότου που δεν αμείβεται ακριβά και φέρνει και χορηγίες (όπως είναι η περίπτωση του Ζου) ή θα πάει σε έναν αντίστοιχο Βάλτερι Μπότας (όπως είναι ο Ρικιάρντο).

Η Γουίλιαμς το πιθανότερο είναι πως σε περίπτωση αποχώρησης του Λατίφι, οι πολύ καλές σχέσεις της με τη Μερσέντες θα την οδηγήσουν στην επιλογή του Νικ ντε Βρις. Άλλωστε ο Ολλανδός πραγματοποίησε και εξαιρετικό ντεμπούτο στη Μόντσα, αντικαθιστώντας τον Άλεξ Άλμπον.

Ο Γκούνθερ Στάινερ δεν έχει κρύψει πως έχει πραγματοποιηθεί μια διερευνητική επαφή με τον Ντάνιελ Ρικιάρντο αλλά όχι τίποτα παραπάνω. Η ΧΑΑΣ πρώτα θα ξεκαθαρίσει τι θα κάνει με τον Μικ Σουμάχερ ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τις πολύ καλές (αν όχι εξαρτώμενες) σχέσεις της με τη Φεράρι. Αν η Αμερικανική ομάδα βρει χρήματα, είναι αδιαμφισβήτητα μια επιλογή για τον Αυστραλό.

Τέλος, υπάρχουν οι δύο «πρώην». Η Αλπίν είναι ξεκάθαρο πως υπολογίζει τον Οκόν ενώ ονειρεύεται ένα γαλλικό δίδυμο, αποκτώντας και τον Πιερ Γκασλί από την Άλφα Τάουρι. Ακόμη, οι φιλικές σχέσεις του Οκόν με τον Μικ Σουμάχερ δεν αποκλείεται να θέσουν στο τραπέζι το όνομα του γιου του θρυλικού Μίχαελ. Σε περίπτωση, όμως που το «φλερτ» με τον Γκασλί δεν γίνει «γάμος» και η γαλλική ομάδα χρειαστεί κάποιον έμπειρο, η επιλογή του Ρικιάρντο είναι μονόδρομος.

Όσον αφορά την Άλφα Τάουρι (πρώην Τόρο Ρόσο), το όνομα του Ρικιάρντο θα μπορούσε να τεθεί επί τάπητος μόνο στην περίπτωση αποχώρησης του Γκασλί. Η μια θέση μοιάζει δεδομένο πως θα δοθεί σε κάποιον οδηγό της ακαδημίας της Ρεντ Μπουλ, με τον Λίαμ Λόσον να έχει βρεθεί ήδη στο μονοθέσιο της ομάδας σε διαδικασία ελεύθερων δοκιμών και το όνομά του να συγκεντρώνει αρκετές πιθανότητες. Τέλος, δεν αποκλείεται και η παραμονή του Γιούκι Τσουνόντα.

Συνεπώς, οι επιλογές του Αυστραλού είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Όμως, το δυσάρεστο σενάριο του να βρεθεί ο πάντα χαμογελαστός «honey badger» εκτός του πρωταθλήματος της Formula 1 αρχίζει και γίνεται ολοένα και πιο ορατό.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News