GP Σιγκαπούρης: Ο Σέρχιο Πέρες νικητής με τακτική «προσπεράστε, σκουπίστε, τελειώσατε!»

ΑΠΕ-ΕΡΑ

Ο Μεξικανός πιλότος της Red Bull, Σέρχιο Πέρες έκανε μία και καλή προσπέραση στην εκκίνηση του GP Σιγκαπούρης, σκούπισε με το μονοθέσιο του τη βρεγμένη πίστα και τελείωσε από νωρίς την υπόθεση νίκη στον αγώνα.

Μια καλή εκκίνηση. Αυτό ήταν το μυστικό, η τακτική, το… τυχερό αν θέλετε του Σέρχιο Πέρες στον 17ο φετινό αγώνα της Formula 1 στη Σιγκαπούρη, που του. χάρισε τη δεύτερη φετινή νίκη του, ύστερα από αυτήν στο Μονακό – τι σύμπτωση και πάλι σε ένα σιρκουί πόλης.

Ο Μεξικανός πιλότος της Red Bull, προσπέρασε τον Σαρλ Λεκλέρ που είχε πάρει τον pole position και δεν κοίταξε ξανά πίσω.

Ο αγώνας, που ξεκίνησε με μία καθυστέρηση λόγω βροχής,  αναμενόταν να έχει συναρπαστική χροιά. Οδήγηση τη νύχτα, σε καθημερινούς, στενούς δρόμους και σε βρεγμένο οδόστρωμα ήταν παράγοντες που προμήνυαν ανατροπές, συγκρούσεις και σασπένς.

Λιμνούλες υπήρχαν διάσπαρτες σε διάφορα σημεία του αγώνα, που είχαν και τη χρησιμότητά τους, αφού μπορούσαν να ψύξουν τα ελαστικά από την υπερθέρμανση. Ήταν όμως ταυτόχρονα και παγίδες, που έφεραν εξόδους, εγκαταλείψεις και πολλαπλές εμφανίσεις του safety car, που έφεραν το χρονόμετρο ως δείκτη εξέλιξης του αγώνα, αντί των προγραμματισμένων γύρων.

Οι διακοπές δε ευνόησαν τον Πέρες, αλλά άντεξε στην τελευταία προσπάθεια του Λεκλέρ να τον προσπεράσει και είδε πρώτος την καρό σημαία. Στο βάθρο τους συνόδευσε ο έτερος πιλότος της Ferrari, Κάρλος Σάινθ.

Μοναδικός αστερίσκος, η έρευνα της αγωνόδικου επιτροπής για την κίνηση του Πέρες να πλησιάσει το αυτοκίνητο ασφαλείας, που ίσως επισύρει ποινή για τον Μεξικανό, αλλά όχι τόσο μεγάλη ώστε να χάσει τη νίκη.

Η εξέλιξη του αγώνα

Ο Λεκλέρ ήταν ο κάτοχος της pole position έχοντας πίσω του τον Πέρες, ενώ ο Φερστάπεν εκκίνησε από την 8η θέση και ο Ράσελ από το pit lane με καινούργιο κινητήρα.

Όλοι φόρεσαν ενδιάμεσα ελαστικά με τους Τσουνόντα και Γκασλί να έχουν χρησιμοποιημένα.

Στα πρώτα μέτρα του αγώνα ο Πέρες προσπέρασε τον Λεκλέρ, όπως και ο Σάινθ τον Χάμιλτον, για να ανεβεί στην τρίτη θέση, ενώ ο Φερστάπεν έπεσε στη 12η.

Ο Μεξικανός διατηρούσε μια διαφορά 1,5 δευτερολέπτου από τον Λεκλέρ, μέχρι τον 9ο γύρο, όταν εμφανίστηκε το safety car μετά την επαφή που είχαν Τσου και Λατίφι, που οδήγησε στην εγκατάλειψη και των δύο.

Όταν το αυτοκίνητο αποχώρησε ο Φερστάπεν ήταν αυτός που τράβηξε τα βλέμματα και σύντομα ανέβηκε στην 7η θέση, αλλά αδυνατούσε να προσπεράσει τον Αλόνσο. Τη λύση έδωσε ο ίδιος ο Ισπανός με την εγκατάλειψη του στον 22ο γύρο λόγω κινητήρα. Λίγο μετά ο Ράσελ, μη έχοντας να χάσει τίποτα τζόγαρε με medium γόμα. Το ρίσκο δεν έπιασε άμεσα, οπότε κανείς δεν ακολούθησε, αλλά λίγο αγότερα, στν 34ο γύρο. Ράσελ άρχισε να κατεβάζει χρόνους.

Εν τω μεταξύ ο Πέρες κρατούσε άνετα τον Λεκλέρ πίσω του ενώ ο Φερστάπεν γέμισε τους καθρέφτες του Νόρις. Στον 33ο γύρο ο Χάμιλτον, που από την αρχή κυνηγούσε, χωρίς αποτέλεσμα τον Σάινθ, έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και ξαναμπήκε στο αγώνα ενδιάμεσα από τον Νόρις και τον Φερστάπεν, αλλά με την πτέρυγα του κατεστραμμένη!

Σταδιακά όλοι μπήκαν στα πίτσα για να φορέσουν medium. Ο Χάμλτον μετά το μακρύ πιτ-στοπ βγήκε 9ος στην πίστα για να ξαναμπεί εκ νέου το αυτοκίνητο ασφαλείας μετά τη νέα έξοδο, αυτή τη φορά του Τσουνόντα.

Ταυτόχρονα τέθηκε σε λειτουργία το ρολόι αντίστροφης μέτρησης, αφού ο χρόνος δεν έφτανε για να ολοκληρωθούν οι γύροι. Με την επανεκκίνηση, στα 33 λεπτά, ο Φερστάπεν είχε έξοδο στην προσπάθειά του για διπλή προσπέραση, μπήκε στα πιτς για να φορέσει soft ελαστικά.

Με τις διαφορές να μειώνονται, ο Λεκλέρ κόλλησε πίσω από τον Πέρες και άρχισε να κατεβάζει τον ταχύτερο γύρο.

Ο Πέρες άντεξε, ο Λεκλέρ υπαναχώρησε και πήρε εντολή να μείνει στα 5”, καθώς υπήρχε διερεύνηση από τους αγωνοδίκες για παράβαση του Μεξικάνού (πλησίασε πολύ) με το safety car στην πίστα. Την εντολή να ανοίξει τη διαφορά πάνω από τα 5” πήρε και ο Πέρες και κάπου εκεί άρχισε η μάχη με το χρονόμετρο, με τον πιλότο της Red Bull να πετυχαίνει το στόχο του και να παίρνει τη νίκη και το +5”.

Ταυτόχρονα, ο Φερστάπεν με… σπασμένα τα φρένα ξαναμπήκε στη βαθμολογούμενη δεκάδα και 1,30 λεπτό πριν από το τέλος πέρασε και τον Χάμιλτον (ύστερα από λάθος του Βρετανού), αλλά και τον Φέτελ, για να τερματίσει  στην έβδομη θέση.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News