Formula 1: Συνεχίζει να γράφει ιστορία ο Φερστάπεν

AMNA

Ο Μαξ Φερστάπεν μετά από μια… μάχη από τα παλιά κέρδισε τον Λιούις Χάμιλτον και ισοφάρισε το ρεκόρ των περισσότερων νικών σε μια σεζόν. Τρίτος ο Λεκλέρ, σπουδαίος Φερνάντο Αλόνσο.

Σε έναν Γκραν Πρι όπου πραγματοποιήθηκε σε ένα, όχι και τόσο, θετικό κλίμα λόγω του χαμού του ιδιοκτήτη της Ρεντ Μπουλ, Ντίτριχ Μάτεσιτς, ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να κερδίσει έναν εντυπωσιακό, όπως εξελίχθηκε, αγώνα. Παγκόσμια Πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές η Ρεντ Μπουλ, τίμησε με τον καλύτερο τρόπο τη μνήμη του επί χρόνια ευεργέτη της.

Μπορεί οι μηχανικοί του να είχαν μείνει στα… πανηγύρια της Σουζούκα, όμως ο Ολλανδός κατάφερε να στερήσει στον Λιούις Χάμιλτον την καλύτερη του ευκαιρία ώστε να συνεχίσει το δικό του μεγάλο ρεκόρ που τον βλέπει να κερδίζει σε κάθε σεζόν του στη Formula 1. Αντ’ αυτού, ο ίδιος ισοφάρισε το ρεκόρ των Φέτελ και Μίχαελ Σουμάχερ για τις περισσότερες νίκες σε μια σεζόν, φτάνοντας στις 13.

Στο βάθρο μαζί με τους Φερστάπεν και Χάμιλτον βρέθηκε ο σταθερότατος Σαρλ Λεκλέρ. Ο poleman Κάρλος Σάινθ εγκατέλειψε στον πρώτο μόλις γύρο εξαιτίας του Τζορτζ Ράσελ, ο οποίος έπεσε πάνω του στην πρώτη στροφή. Απίθανος Αλόνσο για άλλη μια φορά, μετά από τρομακτικό ατύχημα όχι απλά επέστρεψε στον αγώνα, αλλά τερμάτισε έβδομος!

Έφυγε ταχύτερα ο Φερστάπεν, εμβόλισε τον Σάινθ ο Ράσελ

Η εκκίνηση του αγώνα στο Όστιν είχε αρκετές ανακατατάξεις. Πρώτη και κυριότερη αυτή της κορυφής. Συμβαίνει πολύ συχνά στο Circuit of the Americas ο δεύτερος να εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι έχει την εσωτερική και να προσπερνά τον poleman. Και όταν poleman είναι ο Σάινθ και δεύτερος ο Φερστάπεν, οι πιθανότητες να συμβεί αυτό αυξάνονται κατακόρυφα.

Ο Ολλανδός Παγκόσμιος Πρωταθλητής εκκίνησε πολύ καλύτερα από τον Ισπανό της Φεράρι και τον είχε περάσει πολύ πριν φτάσουν στην είσοδο της πρώτης στροφής. Ο Σάινθ ήλεγχε τη δεύτερη θέση και άλλαζε τη γραμμή του με σκοπό να μείνει όσο το δυνατόν πιο κοντά στον Φερστάπεν. Λογάριαζε, όμως, χωρίς τον Τζορτζ Ράσελ. Ο Βρετανός δεν πρόλαβε να φρενάρει στην πρώτη στροφή κι έπεσε πάνω στον «smooth operator». Η ζημιά ήταν τόσο μεγάλη, που ο Σάινθ αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Φερστάπεν – Χάμιλτον στο 1-2, Ράσελ-Πέρεζ στο 3-4 παρά τις επαφές τους

Μετά την σύγκρουση Σάινθ – Ράσελ και τον Ισπανό της Φεράρι εκτός, την κατάσταση εκμεταλλεύτηκαν ο Χάμιλτον και… οι δύο Άστον Μάρτιν. Με το πέρας των πρώτων γύρων ο Στρολ ήταν τρίτος και ο Φέτελ πέμπτος. Μια επαφή του Πέρεζ με τον Μπότας τον έφερε με σπασμένο το δεξί end plate της εμπρόσθιας πτέρυγας.

Παρ’ όλα αυτά και ο Μεξικανός της Ρεντ Μπουλ και ο Βρετανός της Μερσέντες δεν έδειχναν να επηρεάζονται ιδιαίτερα από τις επαφές τους και γρήγορα γρήγορα βρέθηκαν στο 3-4 να μάχονται μεταξύ τους με τον Πέρεζ να μένει τρίτος. Πιο πίσω, ο Σαρλ Λεκλέρ ανέβαινε διαρκώς θέσεις και με τα πιτ στοπ να έχουν ξεκινήσει, είχε φτάσει δεύτερος πίσω μόνο από τον Φερστάπεν, χωρίς πιτ στοπ.

Στις μπαριέρες ο Μπότας, στα πιτ ο Λεκλέρ και όσοι δεν είχαν κάνει πιτ στοπ

Ο Βάλτερι Μπότας έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου και κατέληξε στις μπαριέρες, φέρνοντας στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας στον 18ο γύρο. Αυτή ήταν και η ευκαιρία που έψαχνε η Φεράρι, η οποία τράβηξε αμέσως στα πιτ τον Λεκλέρ. Ακολούθησαν και ο Φέτελ με τους δύο πιλότους της Αλπίν και τους αντίστοιχους της ΧΑΑΣ, οι οποίοι δεν είχαν σταματήσει ούτε εκείνοι.

Για λίγα μέτρα ο Λεκλέρ δεν βρέθηκε τρίτος μπροστά από τον Πέρεζ, όμως η επιλογή της Φεράρι να τον κρατήσει στην πίστα και το αυτοκίνητο ασφαλείας τον έφεραν στη θέση να έχει τουλάχιστον πέντε γύρων πιο φρέσκα ελαστικά από τους προπορευόμενους.

Απογειώθηκε ο Αλόνσο στην «πλάτη» του Στρολ, ξανά αυτοκίνητο ασφαλείας

Το αυτοκίνητο ασφαλείας αποχώρησε, ο Φερστάπεν οριοθέτησε το ρυθμό όμως καμία μάχη δεν πρόλαβε να δοθεί ανάμεσα στους πρωτοπόρους. Ο λόγος; Ένα εντυπωσιακό να το βλέπεις, τρομακτικό να το ζεις ατύχημα ανάμεσα σε Στρολ και Αλόνσο. Οι δύο μελλοντικοί teammates έδωσαν μια μάχη η οποία δεν κατέληξε όπως θα ήθελαν.

Ο Αλόνσο βρέθηκε αρκετά κοντά στον Στρολ, ο Καναδός έκανε κίνηση να «κλείσει την πόρτα» και ο Ισπανός λίγο έλειψε να πάθει κάτι αντίστοιχο με ότι συνέβη στη Μελβούρνη το 2016 σε αντίστοιχο συμβάν με τον Γκουτιέρεζ. Το μονοθέσιο της Αλπίν έκανε μια σούζα λες και ήταν μοτοσυκλέτα. Παρ’ όλα αυτά ο Αλόνσο συνέχισε κανονικά. Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε ξανά την εμφάνισή του.

Πρώτος ο Χάμιλτον για δεύτερο πιτ στοπ, θύμισε Φεράρι η Ρεντ Μπουλ, ξεκίνησαν οι μάχες των πρωτοπόρων

Η Μερσέντες ήταν αυτή που ανακάτεψε πρώτη την τράπουλα καλώντας τον Χάμιλτον πρώτο για δεύτερη αλλαγή ελαστικών, βάζοντάς του τη σκληρή γόμα. Αμέσως ακολούθησαν η Ρεντ Μπουλ και η Φεράρι καλώντας τους Φερστάπεν και Λεκλέρ. Το πιτ στοπ της Ρεντ Μπουλ ήταν καταστροφικό. 11 δευτερόλεπτα στάση και ο Ολλανδός όχι μόνο βρέθηκε πίσω από τον Χάμιλτον, αλλά και από τον Λεκλέρ.

Από εκείνο το σημείο και μετά, ξεκίνησαν οι μάχες των πρωτοπόρων. Ή, ίσως, αναβίωσαν κάποιες… παλαιότερες. Με όλα τα πιτ στοπ, πρωτοπόρος είχε βρεθεί ο Σεμπάστιαν Φέτελ. Ο Χάμιλτον τον προσπέρασε εύκολα, βέβαια, με τους δυο τους να θυμούνται την τετραετία 2015-2018. Φερστάπεν και Λεκλέρ μας έδωσαν άλλη μια σπουδαία φετινή μάχη τους με τον Ολλανδό να βγαίνει νικητής ενώ πιο πίσω, ο Σέρχιο Πέρεζ βρέθηκε εντυπωσιακά μπροστά από τον Ράσελ. Ο αγώνας μόλις ξεκινούσε.

Στον 50ο γύρο πέρασε πρώτος ο Φερστάπεν και έμεινε εκεί μέχρι το τέλος

Ο Μαξ Φερστάπεν κατάφερε να ανοίξει μετά από αρκετούς γύρους τη διαφορά από τον Λεκλέρ και στον 49ο γύρο έφτασε τον Λιούις Χάμιλτον. Η διαφορά που υπάρχει, πλέον, ανάμεσα στο μονοθέσιο της Ρεντ Μπουλ με όλα τα υπόλοιπα είναι εμφανέστατη. Ο Ολλανδός κατάφερε να εκμεταλλευτεί την ταχύτητα του μονοθεσίου του στην ευθεία και να περάσει με σχετική ευκολία.

Ο Λιούις Χάμιλτον δεν ήταν διατεθειμένος, όμως, να παραδώσει τα όπλα. Ήξερε ότι ήταν η μόνη ευκαιρία να πάρει την πρώτη του φετινή νίκη και να συνεχίσει το εντυπωσιακό σερί του έχοντας νίκη σε κάθε σεζόν στην οποία έχει αγωνιστεί. Στους τελευταίους γύρους και οι δύο ήταν σε απόσταση δευτερολέπτου, οι προειδοποιήσεις για τα όρια της πίστας έρχονταν η μία μετά την άλλη αλλά μέχρι το τέλος τίποτα δεν άλλαξε και ο Μαξ Φερστάπεν πήρε μια σπουδαία νίκη.

Αναλυτικά η κατάταξη: 

1. Φερστάπεν
2. Χάμιλτον
3. Λεκλέρ
4. Πέρεζ
5. Ράσελ
6. Νόρις
7. Αλόνσο
8. Φέτελ
9. Μάγκνουσεν
10. Τσουνόντα
11. Οκόν
12. Άλμπον
13. Ζου
14. Γκασλί
15. Μ. Σουμάχερ
16. Ρικιάρντο
17. Λατίφι
Δεν τερμάτισαν Στρολ, Μπότας, Σάινθ

Αναλυτικά η βαθμολογία των πιλότων:

1. Φερστάπεν: 391
2. Λεκλέρ: 267
3. Πέρεζ: 265
4. Ράσελ: 218
5. Σάινθ: 202
6. Χάμιλτον: 198
7. Νόρις: 109
8. Οκόν: 78
9. Αλόνσο: 71
10. Μπότας: 46
11. Φέτελ: 36
12. Ρικιάρντο: 29
13. Μάγκνουσεν: 24
14. Γκασλί: 23
15. Στρολ: 13
16. Μ. Σουμάχερ: 12
17. Τσουνόντα: 12
18. Ζου: 6
19. Άλμπον: 4
20. Λατίφι: 2
21. Ντε Βρις: 2
Χωρίς βαθμό ο Χούλκενμπεργκ

Αναλυτικά η βαθμολογία των κατασκευαστών:

1. Ρεντ Μπουλ: 656
2. Φεράρι: 469
3. Μερσέντες: 416
4. Αλπίν: 149
5. Μακλάρεν: 138
6. Άλφα Ρομέο: 52
7. Άστον Μάρτιν: 49
8. ΧΑΑΣ: 36
9. Άλφα Τάουρι: 35
10. Γουίλιαμς: 8

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News