Formula 1: Μπορεί ο Κάρλος Σάινθ να μη γίνει... Φελίπε Μάσα;

AMNA

Η πρόσληψη Βασέρ στη Φεράρι ευνοεί ξεκάθαρα τον Σαρλ Λεκλέρ. Πως μπορεί ο Σάινθ να μη γίνει το ξεκάθαρο νούμερο δύο της ιεραρχίας των πιλότων της Σκουντερία;

Και εκεί που όλοι νομίζαμε ότι η silly season ολοκληρώθηκε με την επισημοποίηση της έναρξης της συνεργασίας του Λόγκαν Σάρτζεντ με τη Γουίλιαμς, ήρθαν τα πάνω κάτω με τους… επικεφαλείς των ομάδων. Ο Ματία Μπινότο αποχώρησε από τη Φεράρι και έκτοτε ξεκίνησε ένα ντόμινο.

Ο Φρεντ Βασέρ είναι πλέον εκείνος που θα κινεί τα νήμετα στο Μαρανέλο και εκ πρώτης όψεως αυτός που φαίνεται να χαμογελάει… μέχρι τα αυτιά, είναι ο Σαρλ Λεκλέρ καθώς η σχέση του Μονεγάσκου με τον νέο του διευθυντή ξεκινά από τα χρόνια που αγωνιζόταν στα… καρτ.

Αντίθετα αυτός που θα κληθεί να δουλέψει ακόμα περισσότερο είναι ο Κάρλος Σάινθ. Ο Ισπανός βρίσκεται σε μια αρκετά δυσμενή θέση καθώς γνωρίζει τη σχέση μεταξύ Βασέρ και Λεκλέρ. Και ο κίνδυνος ο «smooth operator» να μετατραπεί σε Φελίπε Μάσα είναι κάτι παραπάνω από ορατός.

Οι μεγάλες δυναστείες έχουν χτιστεί χωρίς ισονομία μεταξύ των πιλότων

Καλώς ή κακώς, όλες οι ομάδες που έχουν χτίσει δυναστείες στη Formula 1 στηρίχθηκαν σε έναν πιλότο. Ο δεύτερος γινόταν… χαλί να τον πατήσει ο πρώτος. Πολλοί πιλότοι έτσι έκαναν καριέρα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού και ειδικότερα στη Φεράρι. Έντι Ιρβάιν, Ρούμπενς Μπαρικέλο λειτουργούσαν περισσότερο ως σωματοφύλακες του Μίχαελ Σουμάχερ.

Ο Φελίπε Μάσα με εξαίρεση το 2008 που βρέθηκε μια ανάσα από τον τίτλο είχε τον ίδιο ρόλο είτε με τον Σουμάχερ, είτε με τον Κίμι, είτε με τον Αλόνσο. Ο Κίμι Ράικονεν είναι μια ξεχωριστή κατηγορία καθώς υπήρξε και πρώτος οδηγός σε Μακλάρεν και Φεράρι αλλά και δεύτερος στη Σκουντερία. Στην Άλφα Ρομέο όπου και συνεργάστηκε με τον Βασέρ είχε ένα ρόλο περισσότερο… μπαλαντέρ με κυριότερο στόχο την εξέλιξη του μονοθεσίου.

Τα τελευταία χρόνια, οι περίοδοι κυριαρχίας της Μερσέντες αρχικά και τώρα της Ρεντ Μπουλ βασίστηκαν επίσης στο θεσμό του πρώτου και δεύτερου πιλότου. Ο Βασέρ μάλιστα συνεργάστηκε με έναν από αυτούς, τον Βάλτερι Μπότας. Όσον αφορά τη Ρεντ Μπουλ, το γεγονός ότι ο Φερστάπεν είχε ξεκάθαρα άνιση μεταχείριση με τον Πέρεζ τον βοήθησε να καθαρίσει από νωρίς το πρωτάθλημα.

Σε πρόσφατες δηλώσεις του ο Ολλανδός δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής ανέφερε πως κάποιοι οδηγοί πρέπει να αποδεχθούν ότι η καριέρα τους θα έχει τον τίτλο του νούμερο 2, σε μια άτυπη απάντηση προς τον Σέρχιο Πέρεζ που επιδιώκει να παλέψει για το πρωτάθλημα.

Ο Βασέρ θα δουλέψει με ξεκάθαρο νούμερο 1

Ο Φρεντ Βασέρ γνωρίζει καλά ότι η τακτική της ισότητας μεταξύ των πιλότων που εφάρμοσε πολλάκις ο Ματία Μπινότο όχι μόνο δεν προσέφερε τα επιθυμητά αποτελέσματα αλλά παραλίγο να κοστίσει και τη δεύτερη θέση και στο πρωτάθλημα των οδηγών με τον Λεκλέρ να κάμπτει την αντίσταση του Πέρεζ στον τελευταίο αγώνα της σεζόν ενώ λίγο έλειψε η Μερσέντες να προσπεράσει και στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Ο νέος επικεφαλής της Φεράρι σίγουρα θα επιλέξει την τακτική του νούμερο 1 και του νούμερο 2. Και εκ πρώτης όψεως αυτό μοιάζει να ευνοεί τον Σαρλ Λεκλέρ καθώς ο Μονεγάσκος και ήταν μπροστά από τον Σάινθ στη βαθμολογία των πιλότων το 2022 και κυρίως, έχει συνεργαστεί με τον Βασέρ στο παρελθόν καθώς εκείνος ήταν που του έδωσε την ευκαιρία να εισέλθει στο σπορ με την Άλφα Ρομέο.

Πως μπορεί ο Κάρλος Σάινθ να αποφύγει αυτή την κατάσταση;

Ο μόνος τρόπος με τον οποίο ο Κάρλος Σάινθ μπορεί να δημιουργήσει δεύτερες σκέψεις στον νέο επικεφαλής της ομάδας είναι να εμφανιστεί ο κανονικός… smooth operator στις χειμερινές δοκιμές. Αν ο Ισπανός πιλότος είναι ταχύτερος από τον Μονεγάσκο teammate του τότε θα έχει αρκετές πιθανότητες να διεκδικήσει κάτι παραπάνω εντός ομάδας.

Το θέμα, όμως, είναι να δείξει ο Κάρλος Σάινθ ότι είναι ικανός να φέρει νίκες στο Μαρανέλο. Ο Ισπανός τελείωσε τη σεζόν με ουκ ολίγες pole position στις οποίες όμως έχασε κατά κράτος από τον Μαξ Φερστάπεν. Ο Σάινθ μοιάζει να έχει το λιγότερο… winning material τουλάχιστον από τους Φερστάπεν, Λεκλέρ, Χάμιλτον και Ράσελ και αυτό θα πρέπει να δείξει αν θέλει να μην έχει αντιμετώπιση δεύτερου πιλότου.

Υπάρχει μια ακόμη περίπτωση στην οποία ο Σάινθ μπορεί να «γυρίσει τον τροχό» αλλά θα πρέπει να κάνει έναν ακόμη χρόνο υπομονή. Κι αυτό μπορεί να συμβεί εφόσον ο Σαρλ Λεκλέρ λυγίσει από την πίεση. Ότι συνέβη ως ένα βαθμό το 2022, δηλαδή. Και πάλι, όμως, ο Ισπανός θα πρέπει να είναι έτοιμος όχι απλά να παλέψει, αλλά να φέρει και νίκες.

Πέρυσι ο Σάινθ ξεκίνησε τη χρονιά τουλάχιστον ένα βήμα πίσω από τον Λεκλέρ. Παρ’ όλα αυτά ο Ματία Μπινότο δεν επέλεξε να στηρίξει τον Μονεγάσκο σε μια χρονιά που φαινόταν ο μόνος ικανός να απειλήσει έστω τον Μαξ Φερστάπεν. Φέτος, όμως, αυτό δεν αναμένεται να συμβεί εφόσον η Φεράρι έχει μονοθέσιο για τίτλο.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News