Formula 1: Θα σπάσει ο Φερστάπεν την «κατάρα» των νικητών του πρώτου αγώνα;

AMNA

Ο Μαξ Φερστάπεν μπήκε με το δεξί στο 2023 κερδίζοντας το grand prix του Μπαχρέιν όμως τα τελευταία χρόνια ο νικητής του εναρκτήριου αγώνα δεν έχει βγει στο τέλος πρωταθλητής. Όλα όσα συνέβησαν στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν.

Το εναρκτήριο grand prix στο Μπαχρέιν ήταν ένας μονόλογος του Μαξ Φερστάπεν με τον Σέρχιο Πέρεζ να μη δυσκολεύεται καθόλου να ξεφορτωθεί τον Σαρλ Λεκλέρ και να βγαίνει δεύτερος. Η έκπληξη, όμως, άκουγε στο όνομα Φερνάντο Αλόνσο. Η Άστον Μάρτιν τον έπεισε να φορέσει τα πράσινα και από ότι φαίνεται οι δύο πλευρές δικαιώνονται με τον Ισπανό να συμπληρώνει το βάθρο.

Προς το παρόν αυτοί που δε φαίνεται να δικαιώνονται είναι οι άνθρωποι της Mercedes. Ο Τότο Βολφ φαίνεται να έχει πάρει την απόφαση να ξεκινήσει το στήσιμο του μονοθεσίου του από το μηδέν με τον Τζορτζ Ράσελ να τερματίζει κάτω και από τον Στρολ και τον Χάμιλτον να χαρακτηρίζει το μονοθέσιό του ως το τέταρτο γρηγορότερο.

Με το αριστερό μπήκε η σεζόν και για τη Ferrari με το Σαρλ Λεκλέρ να εγκαταλείπει λόγω προβλήματος στον κινητήρα με τον Μονεγάσκο να δηλώνει πως το μονοθέσιό του είναι ένα δευτερόλεπτο πιο αργό στο γύρο από εκείνα της Red Bull. Χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο Σάινθ δεν κατάφερε να αμυνθεί στον Αλόνσο για πάνω από δύο γύρους.

«Όσο πιο βαρετή η σεζόν, τόσο το καλύτερο για εμάς»

Ο Κρίστιαν Χόρνερ έλεγε από την περσινή σεζόν στο φετινό «Drive to Survive» ότι όσο πιο βαρετή είναι μια σεζόν, τόσο το καλύτερο για τη Red Bull, η οποία έχει προς το παρόν μακράν το ταχύτερο μονοθέσιο. Ο Τζορτζ Ράσελ είπε χαρακτηριστικά μετά το πέρας του πρώτου grand prix πως προβλέπει η Red Bull να κερδίσει όλους τους φετινούς αγώνες.

Ο Μαξ Φερστάπεν δείχνει ότι είναι σε έναν δικό του κόσμο ενώ ο βασικός του ανταγωνιστής είναι προς το παρόν ο… teammate του, Σέρχιο Πέρεζ. Υπάρχει, πραγματικά, κάποιος που πιστεύει ότι θα αφήσουν τον Μεξικανό έστω να διεκδικήσει τον τίτλο από τον Ολλανδό; Ο μόνος που φαίνεται να θέλει να σπάσει το δίδυμο Φερστάπεν – Πέρεζ στο τέλος της σεζόν είναι κάπου σε μια γωνία ο… Ντάνιελ Ρικιάρντο.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι από το 2017 και μετά, ο νικητής του εναρκτήριου αγώνα δεν καταφέρνει να κατακτήσει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Τελευταίος πιλότος που το κατάφερε ήταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ στο επεισοδιακό πρωτάθλημα του 2016 ο οποίος είχε κερδίσει τον εναρκτήριο αγώνα στη Μελβούρνη αλλά και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα. Και αυτόν θα θελήσει να μιμηθεί ο Φερστάπεν σπάζοντας αυτή την «κατάρα» των τελευταίων ετών.

Ο Αλόνσο είναι (ξανά) εδώ και δικαιώνεται για την επιλογή του

Από τη μία, γελάει καλύτερα όποιος γελάει τελευταίος. Από την άλλη, αυτός που χαμογελά περισσότερο και από τις Red Bull είναι ο Φερνάντο Αλόνσο. Ο Ισπανός άφησε την τέταρτη ταχύτερη ομάδα του grid με την οποία είχε βρεθεί μέχρι και στο βάθρο για να πάει στην… έβδομη. Αυτή η έβδομη όμως, αποδεικνύεται φέτος να είναι το πιο κοντινό σε απόδοση μονοθέσιο με εκείνα της κορυφής.

Η Aston Martin είναι μια ανερχόμενη δύναμη στην «κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού» καθώς διαθέτει πλειάδα χρημάτων από τον Λόρενς Στρολ τα οποία ήδη έχουν δοθεί για νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις στις οποίες υπάρχει πλέον και αεροδυναμική σήραγγα αλλά και για έμψυχο δυναμικό το οποίο άφησε Red Bull και Mercedes. Τελικά, κάτι ήξερε ο Φερνάντο Αλόνσο.

«Τα ίδια Λεκλερ-άκη μου, τα ίδια Λεκλέρ μου»

Τι κι αν αποχώρησε ο Μπινότο; Τι κι αν ήρθε ο Βασέρ; Το αποτέλεσμα είναι ίδιο. Προβλήματα αξιοπιστίας. Ο Σαρλ Λεκλέρ εγκατέλειψε στο Μπαχρέιν λόγω προβλήματος της μονάδας ισχύος και η εσωστρέφεια στο Μαρανέλο ξεκίνησε από τον πρώτο κιόλας αγώνα.

Ακόμη και πριν την εγκατάλειψη, όμως, η Red Bull είχε καταπιεί τη Scuderia με τον Σέρχιο Πέρεζ να περνά… σβηστά τον Λεκλέρ στη μάχη της δεύτερης θέσης, την οποία είχε πάρει ο Μονεγάσκος στην εκκίνηση. Στο ιταλικό στρατόπεδο, όμως, θυμούνται καλά πώς είχε ξεκινήσει η περσινή σεζόν γι’ αυτό και η σκληρή δουλειά ξεκινά μήπως και καταφέρουν να αντιστρέψουν την κατάσταση.

Στο υπόλοιπο grid…

Στο υπόλοιπο grid η Mercedes χρειάζεται πολύ δρόμο ώστε να διεκδικεί νίκες. Ο Χάμιλτον είδε στοιχεία που του άρεσαν, προσπάθησε να εμψυχώσει την ομάδα του στο team radio μετά την καρό σημαία, όμως ακόμα η απόδοση των… μαύρων πλέον και όχι ασημί βελών υστερεί σημαντικά.

McLaren και Alpine μπορεί να… ξεκατινιάστηκαν με την υπόθεση Πιάστρι αλλά καμία από τις δύο δεν είναι εκεί που θέλει. Οι Γάλλοι κατάφεραν να σώσουν έστω και στο ελάχιστο την παρτίδα λόγω των συνεχόμενων ποινών στον Οκόν με την ένατη θέση του απίθανου Γκασλί (ο οποίος ξεκίνησε τελευταίος) ενώ οι Βρετανοί ήταν μακράν το χειρότερο μονοθέσιο στον αγώνα με τον Πιάστρι να εγκαταλείπει.

Ευχάριστη έκπληξη ήταν και η εικόνα της Williams με τον Άλμπον να παίρνει τον έναν βαθμό της 10ης θέσης και τον Σάρτζεντ να τερματίζει 12ος. Η HAAS αν και έδειξε δυνατή στις κατατακτήριες, δεν χαμογέλασε στον αγώνα ενώ από πλευράς AlphaTauri ο Ντε Βρις θα θέλει να ξεχάσει το ντεμπούτο του. Τέλος, ο Βάλτερι Μπότας συνεχίζει στον δικό του… ζεν κόσμο τερματίζοντας ξανά στους βαθμούς.

Επόμενος αγώνας στο εντυπωσιακό σιρκουί πόλης στην Τζέντα. Το νυχτερινό Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας είναι προγραμματισμένο για το τριήμερο 17-19 Μαρτίου.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News