FORMULA 1 PIRELLI: Η έρευνα για τα ελαστικά στο Μπακού

Ο δραματικός αγώνας στο Μπακού έχει φέρει σε δύσκολη θέση την Pirelli η οποία καλείται να αποδείξει ότι τα ελαστικά της παραμένουν ασφαλή.

Βρισκόμαστε μόλις στο 1/4 της σεζόν στη Formula 1 και είναι δεδομένο ότι αυτό που παρακολουθούμε τη φετινή χρονιά δεν έχει καμία σχέση με την τελευταία δεκαετία. Ένα ανταγωνιστικό πρωτάθλημα με δύο βασικούς διεκδικητές του τίτλου και τις Ferrari, McLaren να ακολουθούν τις Red Bull, Mercedes. Οι αγώνες μέχρι τώρα δεν μπορούν παρά να ικανοποιούν τους λάτρεις του σπορ όμως πάντα θα υπάρχει κάτι να μας απασχολεί. Η εικόνα των δύο κλαταρισμένων ελαστικών στο Μπακού έχει δημιουργήσει ένα κλίμα… γκρίνιας και κριτικής γύρω από την Pirelli.

Η ιταλική εταιρεία είναι αποκλειστική προμηθεύτρια ελαστικών στη F1 από το 2011 και ομολογουμένως έχει περάσει από διάφορα στάδια η παρουσία της. Από τα ελαστικά που χωρίς προφανείς εξηγήσεις έσκαγαν μετά από 20 γύρους, στα ελαστικά που δεν έδιναν σε κανέναν τη δυνατότητα να τα φέρουν σε ιδανική θερμοκρασία μέχρι και στα ελαστικά που άντεχαν να βγάλουν 70 γύρους στο Μονακό. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι για να αντιληφθούμε το τι θέλει η FIA από την Pirelli. Οι Ιταλοί καλούνται όλα αυτά τα χρόνια να λύσουν μία εξαιρετικά περίπλοκη εξίσωση. Ασφαλή ελαστικά τα οποία θα είναι γρήγορα αλλά θα φθείρονται έτσι ώστε να μην βλέπουμε βαρετούς αγώνες με ένα pit stop. Το να βρεθεί η ιδανική ισορροπία έχει αποδειχθεί ότι είναι, σχεδόν, αδύνατο.

Το δράμα στο Μπακού

Πάμε τώρα στο δραματικό GP του Μπακού. Η αρχή του κακού (από τη στιγμή που δεν είχαμε τον παραμικρό τραυματισμό δεν ήταν και τόσο… κακό) ήταν το κλατάρισμα του Στρολ. Μετά από 31 γύρους το πίσω αριστερό ελαστικό της C3 γόμας της Pirelli διαλύθηκε στην ευθεία και το μονοθέσιο του Καναδού κατέληξε στις μπαριέρες με 320 χλμ/ώρα. Το πόσο ασφαλή είναι τα μονοθέσια αποδείχθηκε για ακόμη μία φορά αφού ο πιλότος βγήκε χωρίς την παραμικρή γρατζουνιά. Η πλειοψηφία των πιλότων και των ομάδων δεν… ανησύχησε τόσο ώστε να προχωρήσει σε αντικατάσταση των ελαστικών (οι περισσότεροι είχαν κάνει στο ίδιο σημείο pit stop οπότε είχαν και τον αντίστοιχο αριθμό γύρων). Το δράμα έγινε ακόμη μεγαλύτερο όταν ο πρωτοπόρος του αγώνα, Μαξ Φερστάπεν, είχε κλατάρισμα στον 34ο γύρο των ελαστικών του και έχασε μία σίγουρη νίκη που θα του έδινε τη δυνατότητα να διευρύνει τη διαφορά του στη βαθμολογία. Ο Ολλανδός δικαιολογημένα κλωτσούσε το πίσω αριστερό ελαστικό γιατί αυτό του στοίχισε ακριβά.

Οι έρευνες της Pirelli

Η έρευνα της Pirelli δεν έχει δείξει ότι η φθορά έχει παίξει τον όποιο ρόλο στα κλαταρίσματα. Για την ακρίβεια εντόπισε και ένα “σκίσιμο” στο ελαστικό του Χάμιλτον αλλά τίποτα άλλο στων υπόλοιπων πιλότων (όλοι είχαν παρόμοιο αριθμό γύρων). Η ιταλική εταιρεία αναφέρει ότι τα θραύματα ήταν αυτά που έφεραν τα κλαταρίσματα. Άρα μία συγκυρία και όχι μία αβλεψία. Η τύχη είναι στον αθλητισμό όπως και στη ζωή και για να πούμε και την αλήθεια δεν θα θέλαμε να είναι διαφορετικά τα πράγματα. Ο Στρολ και κυρίως ο Φερστάπεν είχαν ραντεβού με την ατυχία στο Μπακού αλλά αυτό, σύμφωνα με την έρευνα της Pirelli, δεν οφείλεται σε κάποια αστοχία υλικού.     

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News