AUDI: Το νέο Audi RS 3 με κατανεμητή ροπής

Πίσω άξονας με ενεργό torque vectoring για απαράμιλλη δυναμική οδήγηση, μοναδική επιτάχυνση και κορυφαία τιμή τελικής ταχύτητας στην κατηγορία, δύο επιπλέον νέοι τρόποι οδήγησης ειδικά για RS 3, για την πίστα και για ελεγχόμενα drifts

Το Audi RS 3 ανέκαθεν αντιπροσώπευε την επιτομή της αφιλτράριστης δυναμικής οδήγησης. Το νέο RS 3, που θα λανσάρει σύντομα η Audi σε παγκόσμια πρεμιέρα, είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που διαθέτει το RS Torque Splitter, ένα νέο κατανεμητή ροπής που διαμοιράζει τη ροπή κίνησης μεταξύ των πίσω τροχών με πλήρως μεταβλητό τρόπο.

Σε συνδυασμό με τον πεντακύλινδρο κινητήρα με ισχύ 400 PS, το compact σπορ μοντέλο είναι εξαιρετικά ευέλικτο. Ο 2,5 TFSI απελευθερώνει τώρα ροπή 500 Nm, 20 Nm περισσότερο από ό,τι στο προηγούμενο μοντέλο. Το Audi RS 3 επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 3,8 δευτερόλεπτα και φτάνει σε τελική ταχύτητα 290 χλμ./ώρα – κορυφαίες επιδόσεις στην κατηγορία.

 

Πώς λειτουργεί το RS Torque Splitter;

Το RS Torque Splitter καθιστά δυνατό τον ενεργό, πλήρως μεταβλητό διαμοιρασμό ροπής μεταξύ των πίσω τροχών. Σε αντίθεση με το διαφορικό του πίσω άξονα και το προηγούμενο πακέτο πολύδισκου συμπλέκτη, ο κατανεμητής ροπής χρησιμοποιεί από έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε ημιαξόνιο.

Κατά τη δυναμική οδήγηση, ο κατανεμητής ροπής αυξάνει τη ροπή κίνησης στον εξωτερικό πίσω τροχό με το υψηλότερο φορτίο, γεγονός που μειώνει σημαντικά την τάση υποστροφής. Στις αριστερόστροφες καμπύλες, μεταδίδει τη ροπή στον δεξιό πίσω τροχό, στις δεξιόστροφες καμπύλες στον αριστερό πίσω τροχό και στην ευθεία και στους δύο τροχούς.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη βέλτιστη σταθερότητα και τη μέγιστη ευελιξία – ειδικά σε στροφές με υψηλές ταχύτητες. Κατά την οδήγηση σε κλειστούς δρόμους, ο κατανεμητής ροπής επιτρέπει ελεγχόμενες κινήσεις εφαρμόζοντας όλη την ισχύ του κινητήρα σε έναν μόνο από τους πίσω τροχούς – έως και 1.750 Nm ροπής.

Η ακριβής κατανομή της ροπής κίνησης εξαρτάται πάντα από τη λειτουργία που επιλέγεται στο Audi drive select και την αντίστοιχη κατάσταση οδήγησης. 

Καθένας από τους δύο πολύδισκους συμπλέκτες έχει τη δική του μονάδα ελέγχου, η οποία χρησιμοποιεί τους αισθητήρες ταχύτητας τροχού του ηλεκτρονικού ελέγχου σταθεροποίησης, για τη μέτρηση των στροφών του τροχού.

Άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν, περιλαμβάνουν τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, τη γωνία διεύθυνσης, τη θέση του πεντάλ γκαζιού, την επιλεγμένη ταχύτητα και τη γωνία εκτροπής, δηλαδή την περιστροφική κίνηση γύρω από τον κατακόρυφο άξονα. Επιπλέον, ο κατανεμητής ροπής συνδέεται με το modular vehicle dynamics controller για ακόμα καλύτερο έλεγχο.

 

Γιατί ο κατανεμητής ροπής βελτιώνει την οδηγική απόδοση;

Λόγω της διαφοράς στις δυνάμεις πρόωσης, το αυτοκίνητο παίρνει τη στροφή ακόμη καλύτερα και ακολουθεί με ακρίβεια τη γωνία διεύθυνσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα λιγότερη υποστροφή, ταχύτερη επιτάχυνση που εμφανίζεται πιο νωρίς κατά την έξοδο από τις στροφές, και ιδιαίτερα ακριβή και ευέλικτη συμπεριφορά – για πρόσθετη ασφάλεια στην καθημερινή χρήση και ταχύτερο γυρολόγιο στην πίστα.

Ο κατανεμητής ροπής αντισταθμίζει επίσης την υπερστροφή, κατευθύνοντας τη ροπή στον τροχό στο εσωτερικό της καμπύλης ή, εάν είναι απαραίτητο, και στους δύο τροχούς.

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News