ΧΑΜΙΛΤΟΝ VS ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ: Το τελευταίο crash test πριν από τη μητέρα των μαχών

Στο sportday.gr βάλαμε στο ζύγι τα υπέρ και τα κατά των δύο μονομάχων του τίτλου, Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον, λίγες στιγμές πριν από τον αγώνα στο Άμπου Ντάμπι που θα κρίνει τον φετινό τίτλο.

Λίγες ώρες, λίγα χιλιόμετρα, λίγα εκατοστά στο grid, καμία βαθμολογική διαφορά. Όλα μοιάζουν τόσο πιεσμένα για τους δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου στη Formula 1, Μαξ Φερστάπεν και Λιούις Χάμιλτον. Ακόμα και η απόσταση που χωρίζει τις χώρες που εκπροσωπούν, Βρετανία και Ολλανδία, είναι μικρή. Αντιστρόφως ανάλογη είναι η πίεση που ασκείται και στους δυο για την επικράτηση του ενός έναντι του άλλου και όχι – απαραίτητα – για την καρό σημαία, που στο Άμπου Ντάμπι, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς (15:00 ΕΡΤ2 και Cosmote Sprots HD 5), περνά σε δεύτερη μοίρα.

Με το πολύ πρόσφατο δικό τους παρελθόν, τις τρεις συγκρούσεις μέσα στη σεζόν, τις τρεις ποινές του Μαξ στη Σαουδική Αραβία και τα περιβόητα unfair του Μίχαελ Σουμάχερ στα 90s, η απειλή της τιμωρίας στο πολυσυζητημένο πιθανό και βολικό για τον Μαξ Φερστάπεν σενάριο να εγκαταλείψουν και οι δύο, κρέμεται πάνω από το κεφάλι του Ολλανδού σαν δαμόκλειος σπάθη και ουσιαστικά το πρωτοπαλίκαρο της Red Bull είναι σαν να τελεί υπό καθεστώς επιτήρησης.

Σε μια τελευταία προσέγγιση του αγώνα στη Γιας Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι και πριν οι πιλότοι γράψουν τις τελευταίες σελίδες στο βιβλίο του φετινού πρωταθλήματος, ας δούμε ποιοι παράγοντες συνηγορούν στην υπεράσπιση του τίτλου του Χάμιλτον και ποιοι στο πρώτο πρωτάθλημα του Φερστάπεν.

ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ Ο ΧΑΜΙΛΤΟΝ ΓΙΑΤΙ:

  • Έχει την εμπειρία, είναι σχεδόν 37 ετών, και αυτό το τελευταίο κρίσιμο ραντεβού γι’ αυτόν είναι déjà vu. Το έζησε το 2007 όταν απέτυχε, το βίωσε και το 2008 όταν πέτυχε να κατακτήσει τον τίτλο στον τελευταίο αγώνα, την ύστατη στιγμή.
  • Ο Φερστάπεν την έδειξε τη νευρικότητά του στις κατατακτήριες κλειδώνοντας τα φρένα στη δεύτερη περίοδο και καταστρέφοντας το σετ των ελαστικών που προόριζε για την επόμενη εμφάνισή ρου στην πίστα.
  • Ο αντίπαλός του καλείται να τιθασεύσει την επιθετική και εγωιστική του οδήγηση υπό ένα καθεστώς μεγάλης πίεσης και με τον διευθυντή αγώνων της F1 Μάικλ Μάσι να έχει ήδη δώσει αυξημένη εξουσία στην ελλανόδικο επιτροπή να αφαιρέσουν πόντους σε κάθε περίπτωση αντιαθλητικής συμπεριφοράς. Η στάση αυτή των κριτών τονίστηκε και στην καθιερωμένη ενημέρωση των πιλότων.
  • Πολύ απλά κέρδισε και στους τρεις τελευταίους αγώνες κι αυτό δείχνει μια σαφή τάση για τη δυναμική του μονοθεσίου της Mercedes και του ανθρώπου που την κουμαντάρει.

ΘΑ ΚΕΡΔΙΣΕΙ Ο ΦΕΡΣΤΑΠΕΝ ΓΙΑΤΙ:

  • Όχι μόνο έβγαλε τον ταχύτερο γύρο στις κατατακτήριες δοκιμές (1:22.109), αλλά και με διαφορά 0,371 δευτερόλεπτα από τον Λιούις Χάμιλτον. Τούτο σημαίνει ότι εκκινεί μπροστά από τον Βρετανό, κι αν το γκραν πρι εξελιχθεί χωρίς απρόοπτα, τότε ο Χάμιλτον θα βρεθεί στη δύσκολη θέση να τον κυνηγά με την πίεση να τον βαραίνει.
  • Και ο ίδιος ο Χάμιλτον το είπε στα δοκιμαστικά: «Δεν υπήρχε τρόπος να τους φτάσουμε». Η Red Bull φάνηκε καλύτερη στο set-up για έναν γρήγορο γύρο. Κανείς δεν ξέρει, βέβαια, αν θα τα καταφέρει το ίδιο καλά και σε 58 στροφές στη Για Μαρίνα, αλλά σε μια πίστα που «λειάνθηκε» για να ευνοεί τις ταχύτητες και τις προσπεράσεις, φαίνεται ότι η Red Bull έδειξε ελαφρώς πιο έτοιμη να ανταποκριθεί στη μεγάλη πρόκληση.
  • Έχει τον ομόσταβλό του, Σέρχιο Πέρες, πιο κοντά στο grid. Ο Μεξικάνος ήταν 4ος στα δοκιμαστικά, ενώ ο Βάλτερι Μπότας, στον τελευταίο του αγώνα με τη Mercedes, μόλις 6ος. Οι «δεύτεροι» πιλότοι, έπαιζαν, παίζουν και θα συνεχίζουν να παίζουν ρόλο ρυθμιστή σε κάθε γκραν πρι. Πόσω μάλλον σε έναν τόσο αποφασιστικό αγώνα.

ΟΙ X FACTORS

  • Ο Λάντο Νόρις με την MacLaren Mercedes κατάφερε να αναρριχηθεί στην τρίτη θέση στις δοκιμές. «Έχω την καλύτερη θέση στη μάχη. Έχω απεριόριστη εκτίμηση και για τους δύο»δήλωσε ο νεαρός πιλότος μόλις διαπίστωσε που θα βρίσκεται στον αγώνα. Σε μια επεισοδιακή εκκίνηση αυτές οι προωθήσεις των ουδέτερων, πολλές φορές είναι ο παράγοντας X, αφού μιάζουν να έχουν βρεθεί εν μέσω σκυλοκαβγά. Θα τους κλωτσήσει και τους δύο για να ξεφύγει ή θα τον βάλουν κάτω και θα τον δαγκώσουν;

  • Η Mercedes έδειξε να φέρεται πιο… τρυφερά στα ελαστικά της. Μπορεί να θέρμανσή τους να καθυστερεί σε σχέση με τη Red Bull και να δείχνει πιο αργή στους πρώτους γύρους, αλλά σε βάθος χρόνου αυτό το αρχικό μειονέκτημα μετατρέπεται σε ισχυρό όπλο. Το θέμα για τον Χάμιλτον είναι να μη μείνει πολύ πίσω με τα medium λάστιχα και αναγκαστεί να οδηγήσει για πολύ ώρα στο όριο για να καλύψει το χαμένο έδαφος απέναντι σε αντιπάλους που θα εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα. Αυτό το γεγονός θα επηρεάσει και τη στρατηγική των ομάδων όσον αφορά τα pit stop, που σίγουρα θα είναι διαφορετική.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News