GP ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ: Εποχή Φερστάπεν, πήρε το στέμμα από τον Χάμιλτον!

Ο Ολλανδός Μαξ Φερστάπεν τερμάτισε πρώτος στο συναρπαστικό αγώνα της Γιας Μαρίνα και αποκαθήλωσε τον παγκόσμιο πρωταθλητή Λιούις Χάμιλτον, για να κατακτήσει τον πρώτο του τίτλο.

Ένα τελευταίο γκραν πρι, ένας αγώνας που χαρακτηρίστηκε η «μητέρα των μαχών» στη Γιας Μαρίνα του Άμπου Ντάμπι, κρίθηκε στον τελευταίο γύρο και ανέδειξε ανέλπιστο – όπως εξελίχθηκε ο αγώνας – παγκόσμιο πρωταθλητή, τον Μαξ Φερστάπεν! Μια νίκη που φάνταζε άπιαστο όνειρο μέχρι που ο Νικολάς Λατίφι εγκατέλειψε και γέμισε με τα κομμάτια του μονοθεσίου του την πίστα και όλα άλλαξαν, φέρνοντας τον Ολλανδό πίσω από τον Λιούις Χάμιλτον, με έναν γύρο να απομένει. Τον οδηγό της Red Bull με φρέσκα ελαστικά και αυτόν της Mercedes με φθαρμένα! Ο Ολλανδός εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία, προσπέρασε και εκθρόνισε τον βασιλιά! 

Το χρονικό του αγώνα

Ο αγώνας ξεκίνησε με τον Μαξ Φερστάπεν να κολλά ελάχιστα στην εκκίνηση και να δίνει την ευκαιρία στον Λιούις Χάμιλτον να τον προσπεράσει με τη μαλακή γόμα. Ωστόσο ο Ολλανδός στην στροφή 6 προσπέρασε με τη σειρά του τον Βρετανό! Μια παρολίγον σύγκρουση έφερε τον Χάμιλτον εκτός πίστας, αλλά να κόβει δρόμο και να βρίσκεται ξανά μπροστά! Οι κριτές θεώρησαν ότι ο Φερστάπεν έδωσε πίσω το πλεονέκτημα που πήρε, ωθώντας τον Χάμιλτον εκτός πίστας, επομένως καμία ποινή δεν ακολούθησε το συμβάν. Εν τω μεταξύ πιο πίσω, ο Πέρες, αλλά και ο Σάινθ ξεπέρασαν τον Νόρις.

Με τον Χάμιλτον να ξεμακραίνει στα τέσσερα με πέντε δευτερόλεπτα, ο Φερστάπεν μπήκε για το πρώτο πιτ-στοπ στον 14ο γύρο και έμεινε εκεί για 2.1 δευτερόλεπτα, φορώντας σκληρή γόμα. Με τον Βρετανό πρώτο, η Mercedes κόπιαρε την τακτική της Red Bull και στον επόμενο γύρο έστειλε τον Χάμιλτον στα πιτς για να βάλει κι αυτός σκληρή γόμα! Η κίνηση αυτή έφερε μεν τον Πέρες επικεφαλής, αλλά τον παγκόσμιο πρωταθλητή 7’’ μπροστά από τον διεκδικητή.

Πέντε γύρους μετά ο Χάμιλτον έχει κολλήσει πίσω από τον Πέρες και επί έναν γύρο τον κυνηγά, αλλά ο Μεξικάνος ανθίσταται. Όταν πια ο Χάμιλτον προσπερνά, ο Φερστάπεν έχει φτάσει πίσω από τον Βρετανό. Ο Πέρες έκανε τη δουλειά του γνωρίζοντας την αποθέωση από τον Ολλανδό στο teamradio.

Στα μισά του αγώνα, η διαφορά Χάμιλτον – Φερστάπεν αυξάνεται και πάλι σταδιακά και έχει φτάσει λίγο κάτω από τα 4’’. Εν τω μεταξύ, στον 27ο γύρο ο Κίμι Ράικονεν έγραψε άδοξο τέλος στη μεγάλη του καριέρα εγκαταλείποντας με την Alfa Romeo.

Στον 33ο γύρο το χάντικαπ ανέβηκε ανέβηκε στα 5’’.1 με αυξητικές τάσεις και τους δύο μονομάχους με ένα πιτ-στοπ και σκληρή γόμα στα ελαστικά τους.

 

Το εικονικό safety car έφερε αλλαγές

Η έξοδος και η εγκατάλειψη του Τζοβινάτζι στη στροφή 9 έφερε το εικονικό safety car στη πίστα στον 36ο γύρο και κινητικότητα στο pit lane με τον Φερστάπεν να μπαίνει πρώτος και να βγαίνει μετά από 2’’.6 με νέα σκληρή γόμα και παίρνει την εντολή να κάνει ο,τιδήποτε άλλο εκτός από αυτό που πράττει ο Χάμιλτον. Οι Mercedes δεν επέλεξαν μπουν στα pits και ο Χάμιλον βρέθηκε 17’’ μπροστά αλλά με ένα pit-stop λιγότερο, με 20 γύρους να απομένουν!

Στον επόμενο γύρο ο Ολλανδός μάζεψε μισό δευτερόλεπτο, με τον Χάμιλτον να μοιάζει να προσπαθεί να φτάσει στη γραμμή του τερματισμό με τα ίδια ελαστικά, άρα και μεγαλύτερη επιφυλακτικά στην οδήγηση. Από την άλλη, ο Φερστάπεν ήταν υποχρεωμένος να πιέσει δυνατά.

Στον 43ο από τους 58 γύρους, τους δύο πιλότους χωρίζουν περίπου 14’’, αλλά ο Χάμιλτον κρατά σχετικά σταθερή τη διαφορά.

Ο Βρετανός ήρθε αντιμέτωπος με μια ακόμα πρόκληση, μια τετράδα μονοθεσίων (Λεκλέρκ, Ρικιάρντο, Όκον και Ολόνσο) στον 45ο γύρο, αλλά ο χρόνος που έχασε ήταν ελάχιστος με τον Ολλανδό να βρίσκεται 13’’ πίσω. Μικρό το κακό!

Με δέκα στροφές να απομένουν ο Φερστάπεν έκανε άλλη μια μεγάλη προσπάθεια πλησιάζοντας στα 11’’, ενώ την ίδια ώρα ο Χάμιλτον ρωτούσε την ομάδα του από τον ασύρματο, πόσοι γύροι απομένουν. Αυτοί του απάντησαν δέκα και λίγο αργότερα του είπαν να προσέχει γιατί ο Νόρις με την ίδια γόμα είχε μια μικρή απώλεια απόδοσης και μπήκε στο pit lane, οχτώ γύρους πριν από το φινάλε.

Λίγη ώρα αργότερα ο Φερστάπεν βρήκε την ίδια ομάδα μονοθεσίων μπροστά του να του φράζουν το δρόμο, έχασε ένα δευτερόλεπτο και όλα έμοιαζαν χαμένα.

Ο Λατίφι άλλαξε τον ρου της ιστορίας

Ώσπου 5 γύρους πριν από το τέλος ο Νικολάς Λατίφι βρήκε στα τοιχώματα και γέμισε με τα κομμάτια της Williams του στην πίστα και άμεσα έκανε την εμφάνισή του το safety car. Ο Φερστάπεν μπήκε άμεσα στα pits για μια τελευταία ζαριά, με τη διαφορά να είναι πια ελάχιστη, αλλά με πέντε μονοθέσια να τους χωρίζουν!

Το αυτοκίνητο ασφαλείας έφυγε για έναν τελευταίο γύρο, τα ενδιάμεσα μονοθέσια έκαναν στην άκρη και με τα φρέσκα ελαστικά ο Φερστάπεν προσπέρασε τον Χάμιλτον! Μάταια ο Βρετανός προσπάθησε να ανακτήσει την πρωτοπορία. Ο Ολλανδς αναδείχτηκε παγκόσμιος πρωταθλητής! Παρηγοριά για τη Mercedes η νίκη τους κατασκευαστές. Ένα φινάλε που δεν θα ξεχάσουν ποτέ οι φίλοι της Formula 1.

 

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News