FORMULA 1: Έρχονται αλλαγές που θα φέρουν τα... κάτω-πάνω!

Μια 15άδα αλλαγών θα ισχύσουν το 2022 στο νέο πρωτάθλημα της F1, με στόχο, όπως με κάθε καινοτομία, να μειωθούν οι αποστάσεις ανάμεσα στους «μεγάλους» και τους «μικρούς».

Η Formula 1 είναι ένας ζωντανός οργανισμός που κάθε χρόνο εξελίσσεται. Αν κοιτάξει κανείς τα πρώτα πρωταθλήματα, ακόμα και τα προ δεκαετίας, θα διαπιστώσει ότι οι αγώνες και τα μονοθέσια ελάχιστη σχέση έχουν με τη νέα εποχή. Στην F1 εντοπίζουν τις αδικίες, τα λάθη ή την προοπτική μια ομάδα να κυριαρχεί και επεμβαίνουν για τις απαραίτητες διορθώσεις.

Εν όψει 2022 και μετά το συναρπαστικό φινάλε στο Άμπου Ντάμπι, που έβαλε τέλος στην κυριαρχία του Λιούις Χάμιλτον και της Mercedes, έχουν δρομολογηθεί και θα εφαρμοστούν οι εξής αλλαγές

  1. Μείωση του μπάτζετ κατά 5 εκ. δολάρια. Πλέον το όριο είναι 140 εκατομμύρια.
  2. Τα ελαστικά θα είναι πια 18 ιντσών.
  3. Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων αυξάνεται στα 790 κιλά.
  4. Τα καύσιμα σε ποσοστό 10% θα αποτελούνται από τεχνητά παρασκευασμένη αιθανόλη.
  5. Εισάγονται καλύμματα για τους τροχούς και επιστρέφουν τα καπάκια για τις ζάντες, δώδεκα χρόνια μετά την κατάργησή τους.
  6. Η χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας περιορίζεται στις 400 ώρες το χρόνο. Οι ομάδες που τερμάτισαν ψηλότερα στη βαθμολογία θα έχουν λιγότερο χρόνο από τις πιο αδύναμες.
  7. Απαγορεύονται τα πλαϊνά αεροδυναμικά πτερύγια.
  8. Οι εμπρός αεροτομές μπορούν να έχουν μέχρι 4 πτερύγια.
  9. Στην πίσω αεροτομή ο στροβολιζόμενος αέρας θα πηγαίνει προς τα πλάγια.
  10. Τα νέα μονοθέσια θα έχουν τούνελ στο πάτωμα όπως πριν από 40 χρόνια για να μην υπάρχουν στροβιλισμοί που αποτρέπουν το ένα μονοθέσιο να ακολουθεί από κοντά το άλλο.
  11. Οι κινητήρες έχουν νέα στάνταρ μέρη στο σύστημα καυσίμου και περαιτέρω αισθητήρες.
  12. Απλοποιούνται τα συστήματα των αναρτήσεων.
  13. Παγώνει η εξέλιξη των κιβωτίων ταχυτήτων.
  14. Τα σασί πρέπει στις δοκιμές πρόσκρουσης να απορροφούν 48% περισσότερη ενέργεια στο μπροστινό μέρος και 15% στο πίσω.
  15. Το DRS παραμένει εκτός αν όλες αυτές αλλαγές το καταστήσουν περιττό.

Ακολουθείστε τo SPORTDAY.GR στο Google News